Blog

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2013-02-19

A Dolce Vita programban átnézettem az autót és csináltattam egy teljes olaj- és szűrőcserét. Olaj: Selénia Alfa Romeo 20K, olajszűrő: gyári, légszűrő: gyári, pollenszűrő: gyári aktív szenes.

km: 132813

Azóta: Szélvihar tombolt minden egyes alkalommal, mikor elindult a ventillátor a kocsiban. A hiba természetesen a pollenszűrő környékén volt, ahol fals levegőt szívott. 3 csavarból 2 került vissza, a takaróelem pedig nem került a helyére, ezért volt a zaj. A hibát orvosoltam.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-02-18

Az autónak egy ideje hidegen boxer motorra jellemző hangja van. Régebben is megvolt ez, akkor még kifejezetten kellemes tónusban, még tetszett is. Most olyan kevésbé tetszetős ez a hang, már nem "egészséges", nem tudom jobban megfogalmazni a benyomást. Nyomoztam ezügyben egy kicsit.

Sajnos korrekciós értékeket nem tud a MES 1.3 se a 8v-hez. A mezők ott vannak, de 0 értékeket ír. Úgyhogy ha spéci eszköz nincs, jó lesz a "kőbalta" is alapon felvettem a "total fuel quantity" görbét hideg motornál. Érdekes, láthatóan ugrál a mennyiség. [Kép1]


Kicsit el voltam veszve az x tengely értelmezésével, fura egy megfogalmazás az a Rate 895/min. Nem egyértelmű, hogy 1 kockányi osztás felel meg 1 fordulatnak, vagy 1 egység, vagy 1 mért pont. Kb az 1 kockányi osztással jön ki az, hogy 4 ismétlődő értékhez jutok.

Az eredmény az, hogy valamelyik injektorom a +-0.9mg/i érték közelében, vagy azon picit túl lehet (hidegen). Ez a Bosch által specifikált korrekció határérték.
Ha jó az értelmezésem, akkor a befecskendezett mennyiség injektoronként (kb. átlag):

1.h. 10mg/i
2.h. 8.6mg/i
3.h 9mg/i
4.h 8.5mg/i

A 0 korrekciónak kb a 8.8mg/i felelhet meg a bio optikai saccográfom szerint :-) Tehát az 1-es hengernek kinevezett valamelyik hengerbe több üzemanyag jut, vagy többet vezérel ki. A többi az a km-hez képest egész jó, +_0.3-ba mind benne van, ha igaz a feltételezésem.

Vagyis valami oknál fogva több gázolajat vezérel ki az egyik hengerhez az ECU az egyenletes járás biztosítása végett. Első konklúzióm a dugulás volt.

Erre jó lehet a résolajteszt, amit el is végeztem. Egy ideje próbálom összeszedni a kellő alkatrészeket a méréshez, csak a legegyszerűbbre nem gondoltam, Józsibának az utca végében VAN kész eszköze hozzá. Úgyhogy kölcsönkértem és gyorsan megmértem a hengerek résolajveszteségeét. Józsibá' azzal adta ide, hogy "úgyse fogsz látni semmit". Hát lássuk:

A mérés maga nagyon egyszerű, a lenti képek mutatják a menetét.
Az eredmények, valódi hengersorrendben:

1.h. 13ml
2.h. 12ml
3.h. 12ml
4.h 11.5ml

A mérés ideje 1perc55másodperc, szintén hideg motornál.
Konklúzió: Józsibá öreg róka, igaza lett, semmit nem tudtam meg. Illetve annyit, hogy 2 perc alatt 12ml az alapvetően igen jó érték. Ha ezalapján "tippelni" kellene az 1. henger porlasztóját cserélném ki egy próbadarabra.

Pillanatnyilag több ötletem nincs miként lehet közelebb jutni a megoldáshoz. Józsibá szerint az idő és a km megoldja majd :-) Nem várnám ezt ki..

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-02-18

Megtörtént a vezérlés szett-görgők, vízpumpa cseréje!
Most 60ezerig nyugi van! :D

Majdnem pontosan 185.000kmnél!

Alkatrész : 28.000.-
Szerelés : 10.000 .-

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2013-02-18

159616km
Kicseréltem a motorolajat ,az olajszűrőt és a levegőszűrőt , és a gányolt olajleeresztőcsavart.
Olajcsere szettet vettem az Elaforgtól 18650Ft-ért Olaj:Selenia WRD 5W40
+ olajszűrő + levegőszűrő + gázolajszűrő + pollenszűrő.

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-02-17

A héten szépen sütött a nap, más teendőm nem volt, mint nekilátni a tavaszköszöntő nagytakarításnak. Végül is semmi extra, csak kiporszívóztam, port töröltem. A nyári kerekeket lehoztam a padlásról, kaptak egy alapos tisztítást, főleg a belső oldalon, minden aszfaltdarabot eltávolítottunk, illetve kiszedtem a kavicsokat, hogy majd tavasszal 2013-as kavicsokat gyűjthessek :)

 
>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2013-02-17

Na kérem szépen!
Tegnap elvégeztem az első olajcserét (Selénia) illetve kicseréltem az olajszűrőt is. Viszonylag könnyen ment a dolog, az okozot némi problémát hogy a Puntonál használt edények most nem fértek az autó alá így ujjakat kellet készítenem. Na meg én sem férek be már alá olyan könnyen így a 8 -as imbuszkulcsot gyakran csak két ujjal értem el. Az olajcserét követően nekiláttam a termosztát cseréjének is. A fórumos véleményekre hagyatkozva szombatra rendeltem az autósboltban egy új termosztátot melynek ára 11000 Ft. volt. A termosztát cseréjével tovább bajlódtam mint korábban gondoltam. Elégé sok tömlővég „ gyűjtő” alkatrésze a termosztát és a gyári bilincsek csak „enyhe erőszak” hatására voltak hajlandóak lazítani talán évtizednyi szorítás után. Még bontási fázisban kiderült a 13-as villásom „torz”és csak elsarkalja a csavart, később pedig a krova törött el. Beültem a „tartalék” autóba és mentem a szülői házhoz 13-ért. Sajnos ott is elég gyatra minőségűnek tűnt a készlet ezért mindet és mindenfélét hoztam. Tulajdonképpen a szétszerelés sokkal tovább tartott mint az új beszerelése. Amikor végeztem a beszereléssel feltöltöttem a rendszert fagyállóval és kb 45 km es utazással ki is próbáltam. (Persze a maradék motorolaj és fagyálló a csomagtartóban volt na meg a szerszámos láda)
Indulás után a hűtőfolyadék hőmérséklete egyenletesen kúszott fölfelé 90 fokra+2-3 mm ig. Kb 30 másodpercig ott is maradt, majd visszazuhant 80 fokra. Az egész út során ez a ciklus ismétlődőt annyi változással, hogy a 90 fokos időszak egyre hosszabb lett. Végül már hosszú percekig tartott.Mindenesetre bekapcsoltam a fűtést és az működött, ebből arra következtettem hogy van folyadék a rendszerben.


Ma megnéztem az autó alatt van -e olajcsöpögés és ellenőriztem az olajszintet: max jel alatt áll kb. 3mm el; a hűtőfolyadék tartályba viszont a min. jel eléréséhez kellet bele töltenem kb. 1.5 dl folyadékot.Majd holnap munkába menet figyelem a hőfok mutatót.

A légtelenítés művelete:
Kiegyenlítő tartályról le kell venni a kupakot, majd alapjáraton járatni a motort. Aztán amikor a bekapcsol a ventilátor a légtelenítő csavart meg kell lazítani és "sziszegve" jön ki a levegő némi folyadék kíséretében. amikor már egyértelműen csak folyadék jön ki, akkor légtelenítve van a rendszer. ( Ha a venti nem indul el, akkor valami probléma adódik a rendszerben, szóval arra azért figyeljünk, hogy ne "főzzünk"meg semmit!)

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2013-03-20

Tankolás után beinditottam és 1 kis fura kopácsolást lehetett hallani hát azt hittem hogy hidrotőkéslett, kicseréltük, tévedtem :/

 
>> AutóápolásHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-02-17

Nagyon piszkos volt és tele volt sóval vagy amivel az utakat jégmentesítik, így kapott egy mosást.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-02-17

 
>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-02-17

A hétvégén esküvői sofőrszolgálat voltunk :-)