Blog

>> Szervizandrej031 // Alfa 146 1.4 TS // 2013-02-21

Sajna a minap mikor hazaindúltam a kis kocsimmal mikor kuplungolni akartam elinduláskor bentmaradt a k..pedál nemtudtam mást tenni mint leálíttam a mocit beraktam kettpőbe és úgy indultam haza ami 4 km re volt .Majd kicseréltem az összes tömitést az alsó és felső munkahengeren és aztán vettem észre hogy a kinyomó villa oda vissza jár ,gondoltam elszált a kinyomócsapágy hát kijött a váltó ,erre se a villa se a csapágy nemsérült majd gyanús volt hogy a kuplung tányér körmei gyanusan belyeb lennének mint kéne .
Amikor elkezdtem a csavarjait kiszedni a karmok úgy jöttek kifelé és alig volt két milis a kuplung is.Azért csodálkoztam ezen mivel egyáltalán nemcsúszott se erőtlen nemvolt a motor és hogy emiatt maradtvolna bent a körmök hát nemtudom? most kicseréltem az összes szimeringett és ha leszrá lóvém jöhet a kuplungkészlett

 

A főhenger cseréje után sem jött föl teljesen a kuplung pedál. Van a pedál fölött egy rugó, az volt eltörve. Cserélve lett, most jó.

km.: 216.100

>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2013-02-21

Ugyebár a board computeres műszercsoporthoz tartoznia kellene az ablaktörlő bajúszkapcsoló végén egy "SET" gombnak is?! HÁt igen, nem árt, ha van...de nálam nincs :-/ Így beszereztem egy másik kapcsolócsoportot, amin már van ez a gomb.
Elég elhanyagolt állapotban került hozzám, nem is értem mértnem fordítanak némi energiát a bontósok egyes alkatrészek tisztítására, úgy sokkal "kívánatosabbak" lennének. Egy jó adag műszerfalápoló, rongy és soksok törölgetés eredménye végül egy makulátlan felületű kapcsolócsoportot eredményezett.
Beépítés remélem minél hamarabb, egyenlőre időszűkében vagyok, meg hideg is van a garázsban

>> EgyébLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2013-02-20

Ma délután lezárult (autós) életünk egyik meghatározó korszaka. Elment a 156. Nagyon szerettük. Így hogy fél éve a garázsban állt kicsit könnyebb volt az elválás, mert sajnáltam hogy céltalanul rostokol a garázsban. Még mindig nagyon tetszik a hangja és az egész megjelenése, valóban kortalan a forma, amit Walter mester megalkotott.

Néhány adat:
- 6 évet birtokoltam
- ezalatt 55000km-t tettünk meg együtt
- 769.275 ft-ot költöttem a szervizelésre
- 207.065 volt az extrák ára
- 1.857.461 ft-ot tankoltam bele, ez 121 tankolást jelent, összesen 5999,6 litert
- az átlagfogyasztás 9,76

1.700.000-ért vetem 500.000-ért ment el tehát havonta szűk 17.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 40.000 ft a rezsiköltség.

Ez szerintem abszolút nem rossz, még akkor sem ha volt néha egy kis stressz is a dologban, és volt pár korából adódó problémája.

A motor-váltó-kuplung triumvirátushoz, illetve a futóműhöz nem kellett hozzányúlni érdemben. Ez nagy fegyvertény szerintem egy 15 éves gépnél.

Remélem jó gazdája lesz Sopronban, és találkozunk majd valamelyik összeröffenésen.

>> Tuning és extraJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2013-02-20

semmi extra csak a szokásos sufnituning :).
kb 20 e km birt aztan lekopott, elég rosszul nezett ki uhgyogy a gyari valtògomb visszakerült.

 
>> Egyébkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-02-20

szombaton megrendeltem a gyári vízhőfok jeladót. Nem volt semmi hibakód, csak gondoltam veszteni nem fogok vele. Meglepő eredmény, jobban huz mint eddig, nem dúsítja tul hideg üzemmódba, ezáltal kevesebb gőz szinte semmi, sztem jótékony lesz a fogyasztásra is ...

Szereztem melegítő eszközt (öngyújtó gázas mini lángszórót), így sikerült kitekernem a fékcső csavarjait. Anno 2010-ben ugyan ez az eszköz segített a hátsónál is.
Felkerültek az új fékcsövek. Visszakerült az összes sallang és a borítás is.
Már csak légteleníteni kell, és mehetnek vissza a kerekek. De azt egyedül nem tudok.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa 146 1,6 TS 120LE // 2013-02-20

Ma kaptam hírt a Vasról. Gond nélkül szalad, jó egészségnek örvend.
Kb 310 ezer km van benne. Pontos adat ugye nincs,mert anno rendesen visszatekerték az óráját a kereskedők.
Nagyon úgy néz ki, hogy a gyári ajánlások alapján végzett karbantartás nem káros a motorra.

 

AGIP gázolaj B5/Bio
60,58 L
előző tankolástól futott km: 764
átlagfogyasztás: 7,92 l/100 km
költség: 26 225 Ft

 
>> EgyébDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2013-02-19

Az idő vas foga, a tél, a hó megtette a hatását. Sokszor "hason" csúszott a sok hó miatt a gép, ami tönkretette az alsó motorvédő burkeszt! Erhard mint a villám segített, amit külön köszönök Neki! Fénypostával jött az új cucc. Én még ennek is tudok örülni!