Blog
Holnap viszem az autót állapotfelmérésre, ezért arra gondoltam összegzem amit a megtett ezeregynéhányszáz km alatt tapasztaltam.
ELVÉGZETT MŰVELETEK
- kicseréltem a motorolajat és a motorolajszűrőt
- a termosztát cserét is elvégeztem
(Sikeres műveletnek minősítem bár a hűtőfolyadék hőfok mutatója "rejtélyesen" mozog. a hűtőfolyadék mennyisége állandó, fűtés van, a "víz" nem forr fel és a ventilátor is bekapcsol)
EZEKRE REMÉLEK VÁLASZT
- a világítási hiányosságok továbbra is fenn állnak
( Erről már korábban írtam és le is kellet volna fotóznom a bizti táblát valakinek a fórumról. A holnapi állapotfelmérés után remélem legalább a hiba okáról be tudok neki számolni.Ez így lenne korrekt ha már próbált segíteni, majd utána járok ki is volt az.)
- az alapjárat véletlenszerűen ingadozik
(kb. 850-és 1050 fordulat között de nem mindig )
- a levegőszűrő "dobozánál" az egyík rögzítő csavar nem tölti be a funkcióját, mert a körülötte lévő műanyag "elvált" tőle, lehet hogy ez az oka az alapjárati ingadozásnak
- motorolajcsere alkalmával lefotóztam a "váltó vagy difi" alatti olaj szivárgást
- továbbra is hallom az úthibáknál való áthaladáskor a kopogást az első futómű felől
- ma peddig az M31-en haladva az autó hátsó részén "nyiszorgást" hallotam. Először azt hittem valami beltéri műanyag burkolat az oka, de amikor le húztam az ablakot egyértelművé vált, hogy kintről jön a hang.Szemrevételezés és tapintás alapján úgy tünt hogy a bal hátsó fékbetét időnként bele ér a féktárcsába - nem tudom ez hogy történhet meg-. A jelenséghez tartozik,. hogy ívekben illetve oldal irányú erők hatására a zaj megszűnt.
Múlt hét pénteken (02.22) kész lett a fényezésem. Újra régi fényében pompázik. A festés minőségével meg vagyok elégedve, de a kavicsfóliát és a 159 típus jelzést nem jól ragasztották fel. Az újak megrendelve, jövő héten vissza megyek és kicserélik. Tegnap vettem fémbetétes küszöb burkolatot is amit ma beszereltem. Egész más lett így az összkép. Már régen szerettem volna, most az elhatározást tett követte. Ezenkívül beszereztem a leendő jobbos kipufogóhoz a felfüggesztő gumikat is.




Kapott az autó egy fehér oldalindexet, és már otthon pihen a 2 új brembo fékcsövem a kézifékkötéllel együtt :)

Na ez is megvan vééégre!
Eltűnt a fakormány, váltógomb+ fa hatású középkonzol+ fehér műszerek... és helyette a végeredmény... :) Szép-szép volt ez a fa kormány, de 1 oldtimerhez jobban illene.

Első felfedezések : Nincs kézifék. Két hátsó féknyereg halott volt.
Légtelenítő csavarok bele szakadva, munkahengerek beállva, fékpofák leégve.
Javítva : bontott féknyergek, új fékpofák.
Rapszodikus lefulladások, hibajelentés nincs, új gyertyákkal és a kilazult vezetékekkel megigazításával javítva.
- fékpofák
- gyertyák,
- féknyergek,
- munkadíj,
Megpróbálom összeszedni a Spider történetét.
1. A technika története:
A linkek nem tartalmazzák a nem szereléssel kapcsolatos eseményeket, pl AlfaCity.
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2. A kirándulások története:
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
3. A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz
2011.12.30. Óévbúcsúztatás
2011.12.29. Ventilátortartó lemez
2011.12.29. Hűtő beköltözik
2011.12.28. Olajfolyás
2011.12.28. Új hűtő
2011.12.26. Kiegyenlítő tartály kiszerelése
2011.12.26. Hűtő kiszerelés
2011.12.25. Boldog Karácsonyt!
2011.11.09. Téli álom...
2011.11.06. Készülődés a télre
2011.11.06. Kiolvasás
2011.11.05. Szélfogó kísérlet I.
2011.10.15. Rámpa
2011.09.21. Kuplung alsó munkahenger
2011.09.18. Nem bírta ki télig
2011.09.18. Légkürt beszerelés
2011.09.16. Műszerfal ápolás
2011.09.14. Helyzetjelentés
2011.09.14. Tompított csere
2011.09.11. Duda :-)
2011.08.29. 15.000 együtt töltött km
2011.08.16. Féltengely gumiharang csere
2011.08.12. Hosszbordás csere meglepetéssel
2011.08.11. Hosszbordás szíj és klíma
2011.08.10. Váltószoknya
2011.07.31. Part III - Középkonzol
2011.07.31. Part II - Hővédő lemez
2011.07.29. Pótalkatrészek a csinosításhoz
2011.07.19. Hazaértünk: "Nagy Túra"
2011.07.09. Szervóolaj csere
2011.07.08. Tetőtisztítás
2011.07.06. Műszaki vizsga
2011.07.05. Műszaki előtti kiolvasás
2011.07.05. Hátsó stabszilent csere
2011.06.22. Izzócserék
2011.06.22. Hosszbordás csere
2011.06.21. Klímatöltés
2011.06.19. Fél siker...
2011.06.18. Helyzetjelentés
2011.06.13. A hibamentesség kérdést szül...
2011.06.05. Áramtalanító kiszerelése
2011.06.03. Ablaktömítés csere
2011.06.01. Vásárlás
2011.05.29. Súlycsere
2011.05.29. FRA továbbra is
2011.05.26. Wax
2011.05.17. Hiba mentesen
2011.05.16. Motoros antenna
2011.05.15. Hibakeresés, talán megoldással is
2011.05.13. Előtét ellenállás
2011.05.02. Jól gondoltam...
2011.05.01. Kalibrálás
2011.05.01. Kiolvasás kérdőjelekkel
2011.04.28. ODB II - Pók csatlakozó
2011.04.24. Súlyfestés
2011.04.22. ODB II csatlakozó
2011.04.11. Kiolvassuk a Pókot
2011.04.10. Vászontető-, bőr- és gumiápolás
2011.04.08. Túl a 10.000 együtt töltött km-en
2011.04.08. A kormányösszekötő gömbfej története...
2011.04.08. Szimeringek története
2011.04.08. A kuplung története
2011.04.08. A váltó története...
2011.04.08. Nagy lépés a megújulás felé...
2011.04.07. 143.000 km
2011.04.03. Ébresztő!!
2011.04.01. Antenna kapcsoló
2011.03.22. Újabb alkatrészek
2011.02.21. Váltó
2011.02.12. A Mumus megnyugszik: Motoros antenna
2011.02.10. Felkészülés a következő pár évre
2011.02.06. A Mumus mégse nyugszik: Motoros antenna némi gubanccal
2011.01.26. A Mumus mégse támad
2011.01.22. Olajfolyás Part I.
2011.01.22. A Mumus újra támad...
2011.01.16. A téli álom rövid megszakítása
Magam miatt jegyzem fel, mivel az új órával új óraállás is párosult. Naszóval:
Mostani km állás: 120.337 km
Olajcsere: 117.123 km
Vezérléscsere: 99.163 km
Különbség a két óra között: 39.277 km
Az adatokban lehet eltérés, max +/-50km
Naszóval, mivel az akksicsere így megviccelt, muszály volt óracsoportot cserélnem. Ezért rendeltem is bontottan egy másik óracsoportot, valamint egy hozzá való SET gombos kapcsolóegységet.
Első körben akksi kiköt!!!!!!!
Maga a csere nem tartott tovább 1 óránál. Legjobban a légzsákot felfogató 3 imbusz szorongatott meg, nehezen is fértem hozzájuk, meg az imbuszkulcs formályából adódóan nemigazán tudtam teljesen körbetekerni, így mindig ki-be... Leszereltem a légzsákot, majd alkoholos filcel megjelöltem a kormány tengelyén és magán a kormányon egy vonallal pontosan hol áll a kormány. ezután eltávolítottam a felfogató nagy anyát, majd simán lecsúszott a kormány a helyéről. Ezután elkell távolítani a kormányborítást. Az alsó felét 3 imbus ztartja, a felsőt pedig kettő. Ezt a két csavart csak a kormány eltávolítása után lehet kitakarni.
Magát a kormánykapcsoló egységet egy imbuszcsavarral összeszorított bilincs tartja hátulról. ezt meglazítva, valamint a csatikat kihúzva pici noszogatás után lehúzható a kormányoszlopról.
A kormányspulnit át kellett raknom a másik kapcsolóegységre, majd mindent visszafelé beépíteni.
Az óracsoportot 4 csavar tartja (felül 2 + alul/elől 1-1). Legkönyebben akkor szedhető ki a helyéről, ha már lentvan akormány, bár anélkül is megy, csak lekell pattintani a maszkod az elejéről. Régi óracsoport ki, új be, majd mindent visszaszerelni.
Végezetül akksit visszakötni, elmormolni egy imát, majd kulcs be és indítás. A légzsák és asr hibát leszámítva minden tökéletesen működik.
Ha valaki tudja az asr-t hogy lehet kiiktatni az írjon! Kocsiban gyárilag nincs!
Elkell még menni egy diagnosztikára, ahol elkell végezni egy proxy alignment-et, mert jelenleg villog a km-ert mutató kis kijelző.
Tapasztalatok:
Meglepődve vettem észre, hogy gázüzemen is mutat pillanatnyi fogyasztást :) Egyedül ezen az üzemen a még megtehető km-er van megzavarodva. Továbbá reggeli hidegen döcögés bizony költséges mutatvány, percekig 20-25 litert mutat a kijelző, de ahogy melegszik a motor, ez úgy csökken. Tegnapi próbakör alatt sikerült 7 literes fogyasztást is produkálnom :) Elfogok még ezzel szórakozni...
A jelenlegi össz megtett km így 120.300-ra csökkent, ezt nem szándékozom átírni, de kikell kalkulálnom ez alapján mikor is volt benne a vezérléscsere, valamint mikor kell olajat cserélnem.








