Blog
Megérkeztek az 1-2 hete rendelt dolgok a kocsiba. Igaz, hogy a telefonos navigációt könnyíti, de akkor is Alfázás közben. A csomag tartalma egy telefontartó és egy töltő, amivel egyszerre 2 eszközt tudok tölteni.


Új ATE fékbetétek, tárcsák felszabályozása.http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1362069191-5697-blog.jpg

Sikerült a télen venni 1 famintás műszerfal ( rátétet ), betétet.
Kb 2 óra elment vele mire leszedtem sérülés ( és röhögés ) nélkül....Atom( 2oldali ) ragasztóval tették rá a gyárban.
Elvittem helyben 1 mesterhez aki csoda dolgokat csinál valódi karbonnal, gyantával és lakkal varázsol.Szó szerint!!!
2 hét alatt kész lett, igaz rengeteg munkája van, elhoztam és nagyon-nagyon le a kalappal, csak bepróbáltam mert még a tavaszi jó idő nem egészen jött meg, de hamarosan rögzítem a helyére.Brutális...:-)
Folyt köv. mert még 3 db műanyag alkatrészt is kivittem a Maestro-hoz, ha már lúd....




Holnap viszem az autót állapotfelmérésre, ezért arra gondoltam összegzem amit a megtett ezeregynéhányszáz km alatt tapasztaltam.
ELVÉGZETT MŰVELETEK
- kicseréltem a motorolajat és a motorolajszűrőt
- a termosztát cserét is elvégeztem
(Sikeres műveletnek minősítem bár a hűtőfolyadék hőfok mutatója "rejtélyesen" mozog. a hűtőfolyadék mennyisége állandó, fűtés van, a "víz" nem forr fel és a ventilátor is bekapcsol)
EZEKRE REMÉLEK VÁLASZT
- a világítási hiányosságok továbbra is fenn állnak
( Erről már korábban írtam és le is kellet volna fotóznom a bizti táblát valakinek a fórumról. A holnapi állapotfelmérés után remélem legalább a hiba okáról be tudok neki számolni.Ez így lenne korrekt ha már próbált segíteni, majd utána járok ki is volt az.)
- az alapjárat véletlenszerűen ingadozik
(kb. 850-és 1050 fordulat között de nem mindig )
- a levegőszűrő "dobozánál" az egyík rögzítő csavar nem tölti be a funkcióját, mert a körülötte lévő műanyag "elvált" tőle, lehet hogy ez az oka az alapjárati ingadozásnak
- motorolajcsere alkalmával lefotóztam a "váltó vagy difi" alatti olaj szivárgást
- továbbra is hallom az úthibáknál való áthaladáskor a kopogást az első futómű felől
- ma peddig az M31-en haladva az autó hátsó részén "nyiszorgást" hallotam. Először azt hittem valami beltéri műanyag burkolat az oka, de amikor le húztam az ablakot egyértelművé vált, hogy kintről jön a hang.Szemrevételezés és tapintás alapján úgy tünt hogy a bal hátsó fékbetét időnként bele ér a féktárcsába - nem tudom ez hogy történhet meg-. A jelenséghez tartozik,. hogy ívekben illetve oldal irányú erők hatására a zaj megszűnt.
Múlt hét pénteken (02.22) kész lett a fényezésem. Újra régi fényében pompázik. A festés minőségével meg vagyok elégedve, de a kavicsfóliát és a 159 típus jelzést nem jól ragasztották fel. Az újak megrendelve, jövő héten vissza megyek és kicserélik. Tegnap vettem fémbetétes küszöb burkolatot is amit ma beszereltem. Egész más lett így az összkép. Már régen szerettem volna, most az elhatározást tett követte. Ezenkívül beszereztem a leendő jobbos kipufogóhoz a felfüggesztő gumikat is.




Kapott az autó egy fehér oldalindexet, és már otthon pihen a 2 új brembo fékcsövem a kézifékkötéllel együtt :)

Na ez is megvan vééégre!
Eltűnt a fakormány, váltógomb+ fa hatású középkonzol+ fehér műszerek... és helyette a végeredmény... :) Szép-szép volt ez a fa kormány, de 1 oldtimerhez jobban illene.

Első felfedezések : Nincs kézifék. Két hátsó féknyereg halott volt.
Légtelenítő csavarok bele szakadva, munkahengerek beállva, fékpofák leégve.
Javítva : bontott féknyergek, új fékpofák.
Rapszodikus lefulladások, hibajelentés nincs, új gyertyákkal és a kilazult vezetékekkel megigazításával javítva.
- fékpofák
- gyertyák,
- féknyergek,
- munkadíj,
Megpróbálom összeszedni a Spider történetét.
1. A technika története:
A linkek nem tartalmazzák a nem szereléssel kapcsolatos eseményeket, pl AlfaCity.
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2. A kirándulások története:
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
3. A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz