Blog

Ma volt egy kis nyugi, és az idő is szép volt, úgyhogy kiültem a kocsiba a laptopommal és a scannerrel.
Kiolvastam néhány adatot és csináltam grafikont az injektorkorrekciókról alapjáraton és 2000 rpm-en.

 

Megnéztem a végigkísért DPF-regent a MES-ben.
Tényleg regenerált.
Két napja a szervizes haverommal néztük, akkor még 70 % volt az eltömődöttség, az utolsó regen óta pedig 265 km-t tettünk meg.
Ma a MES az alábbi adatokat adta ki (ld. csatolt kép)

 
>> Tuning és extramizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-03-03

Ma befejeztem a tolatóradar projektemet, sikerült igényesen beszerelnem.

A Kijelzőt hosszas töprengés után a biztitábla fedélen levő rekeszbe applikáltam, átnézve a kormányon pont látom, de csipog is.


Sikerült jól elhelyeznem az elsősegély csomagot is, nem szerettem, hogy hánykolódik a csomagtérben, a pótkerék fedő műanyagból pont ki lehetett vágni akkora darabot, hogy bepasszol az EÜ doboz. Ajánlom mindenkinek.


Sajnos levéve a kormányburkolatot, nem találtam Tempomat előkészítést, úgyhogy arról valószínűleg lemondhatok :(

A motortakarót ma én is tisztítottam, plusz FBS-el beleragasztottam a gumikat, illetve a kis gömböket bezsíroztam így könnyeb lepattintani ha kell. Mostmár nem rezonáá és lötyög. A hangelnyelő nem rossz ötlet alá :)

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2013-03-02

Bekerült a "PeterW (wares)" -től szerzett könyöklő és hangszóró pár. Köszönet érte ezúton is. Ez a könyöklő nagyon pozitív dolog :)
És végre hallok valamit a zenéből is nem nyomja el a mély az egészet :) Jó vétel volt mindkettő.

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2013-03-01

Sajnos az előző szezon kicsit megviselte a felniket, így a 4-ből 3-mat görgőztetni kell. Ráadásul az egyikről a gumit is ki kell dobni, még szerencse, hogy volt tartalék.
Amíg a felnik gumisnál vannak a felniközepeket "megalfásítottam" így sokkal jobban mutatnak majd =)

 
>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2013-03-02

Új mérföldkőhöz érkeztünk: felkerült a gyerkőcös matrica a Bordóra.
Köszönet GT-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátotta.

 
>> Tuning és extraHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-03-03

Lassan 1 éve megvan a könyöklő. Sajnos nem bőrös volt de hála a Föcösnek ezt megoldottuk együtt igy kapott szép fekete bőrhuzatot.
1 év szekrény tető porosodás után eljött az idő ,hogy végre bekerüljön a kocsiba:)

 
>> SzervizHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-02-19

Egy Siófoki út alatt ismét eldurrant a turbo cső.... ekkor el lett határozva ,hogy fémből lesz legyártva szilikon közbetétekkel,ami kb április elején lesz megvalósítva,de addig ideglenesen levágtuk a rossz darabot és szilikon csővel és egy fém közbetéttel helyettesítettük az SR20 DRIFT TEAM segítségével.

 

Ma végre szép tavaszias idő van, úgyhogy kisláűnyommal újra űzzük a tél előtt abbahagyott hobbinkat: mentünk lovagolni :-)
Abonyból Tápiógyörgyére vezető út eléggé ramaty állapotban van. Újszilvásig teljesen új, lehet tolni neki, de mivel jobbról-balról erdő, nem árt vigyázni az őzekre. Újszilvástól T.Györgyéig viszont borzalmas, kivéve a közepén egy 4 km-es szakaszt.
Szóval mintegy 23 km-es utat majd 30 perc alatt lehet megtenni, mert a rossz szakaszokon csak 40-50 km/h-val lehet menni.

Mikor elindultunk, normális volt minden. Majd kb 6 km megtétele után egyszercsak a pillanatnyi fogyasztásmérő adata felugrott 9 l-re. Normális esetben 110-nél 6.ban 5,3-5,9 a fogyasztás.
Na, mondom, ez regenerál. Viszont a turbónyomás nem emelkedett meg.
Mivel a láthatáron feltűnt Újszilvás lakott területe, visszavettem 4.be, és 2500 rpm-en tartotam. A lakott területen ugyanez a fordulat 3.ban. Tovább így a rossz szakaszon. Eközben a pill. fogyasztás végig 10-12 között ingázott.
T.Györgyén az egyik kanyarban egyszercsak leesett a pill. fogyasztás 6,2-re. Utána már 2500-as rpm-en 3.ban nem mutatott 6,3-nál többet.
Most fordult velem először, hogy, egy teljes regenerálási folyamatot végig tudtam követni.
Majd délután még léecsekkolom a MES-el is.

 
>> SzervizHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-01-20

Napokban arra lettem figyelmes ,hogy mikor zártabb helyen (alagút,parkolóház) elkezdem nyomni neki olyan hangja van mintha lenne benne lefújó szelep (pedig nincs) és elég lomhán ment,elvittem a Gabcsiékhoz,hogy nézzünk már rá....
Kár volt.... a turbo cső feladta a harcot és kicsit (nagyon) kifújt. Gyors érdeklődés és a végeredmény ,hogy 63 ezer forintért meg is vehetem kb 1 hét múlva....
Ezért maradt a szükségmegoldás a Pattex ragasztószalag :)