Blog

>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2013-03-02

Új mérföldkőhöz érkeztünk: felkerült a gyerkőcös matrica a Bordóra.
Köszönet GT-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátotta.

 
>> Tuning és extraHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-03-03

Lassan 1 éve megvan a könyöklő. Sajnos nem bőrös volt de hála a Föcösnek ezt megoldottuk együtt igy kapott szép fekete bőrhuzatot.
1 év szekrény tető porosodás után eljött az idő ,hogy végre bekerüljön a kocsiba:)

 
>> SzervizHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-02-19

Egy Siófoki út alatt ismét eldurrant a turbo cső.... ekkor el lett határozva ,hogy fémből lesz legyártva szilikon közbetétekkel,ami kb április elején lesz megvalósítva,de addig ideglenesen levágtuk a rossz darabot és szilikon csővel és egy fém közbetéttel helyettesítettük az SR20 DRIFT TEAM segítségével.

 

Ma végre szép tavaszias idő van, úgyhogy kisláűnyommal újra űzzük a tél előtt abbahagyott hobbinkat: mentünk lovagolni :-)
Abonyból Tápiógyörgyére vezető út eléggé ramaty állapotban van. Újszilvásig teljesen új, lehet tolni neki, de mivel jobbról-balról erdő, nem árt vigyázni az őzekre. Újszilvástól T.Györgyéig viszont borzalmas, kivéve a közepén egy 4 km-es szakaszt.
Szóval mintegy 23 km-es utat majd 30 perc alatt lehet megtenni, mert a rossz szakaszokon csak 40-50 km/h-val lehet menni.

Mikor elindultunk, normális volt minden. Majd kb 6 km megtétele után egyszercsak a pillanatnyi fogyasztásmérő adata felugrott 9 l-re. Normális esetben 110-nél 6.ban 5,3-5,9 a fogyasztás.
Na, mondom, ez regenerál. Viszont a turbónyomás nem emelkedett meg.
Mivel a láthatáron feltűnt Újszilvás lakott területe, visszavettem 4.be, és 2500 rpm-en tartotam. A lakott területen ugyanez a fordulat 3.ban. Tovább így a rossz szakaszon. Eközben a pill. fogyasztás végig 10-12 között ingázott.
T.Györgyén az egyik kanyarban egyszercsak leesett a pill. fogyasztás 6,2-re. Utána már 2500-as rpm-en 3.ban nem mutatott 6,3-nál többet.
Most fordult velem először, hogy, egy teljes regenerálási folyamatot végig tudtam követni.
Majd délután még léecsekkolom a MES-el is.

 
>> SzervizHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-01-20

Napokban arra lettem figyelmes ,hogy mikor zártabb helyen (alagút,parkolóház) elkezdem nyomni neki olyan hangja van mintha lenne benne lefújó szelep (pedig nincs) és elég lomhán ment,elvittem a Gabcsiékhoz,hogy nézzünk már rá....
Kár volt.... a turbo cső feladta a harcot és kicsit (nagyon) kifújt. Gyors érdeklődés és a végeredmény ,hogy 63 ezer forintért meg is vehetem kb 1 hét múlva....
Ezért maradt a szükségmegoldás a Pattex ragasztószalag :)

 

Ma végre odajutottunk, hogy összehangoljuk az új óracsoportot a rendszerrel. Ez meg is történt, megszűnt a számok villogása, mostantól az új óra teljes része a kocsi CAN rendszerének :)
Nemkerült semmibe :)

>> Tuning és extraSignora Dömpi // Alfa 147 1.6 TS ECO (Black Pearl) // 2013-03-03

Dömpi vett nekem az OBI-ban tegnap Szolnokon egy GYÖNGY feliratot, és ... a többit már úgyis leírta:)
Ime képekben, nekem nagyon tetszik:)

 
>> Tuning és extraHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2012-12-24

Végeredmény

A sok ismerősnek ,barátnak hála (na meg egy kicsi szerencse) megnyertük az Amore által kiírt fóliás versenyt:) Már várjuk ,hogy végre felkerüljön.....

 
>> SzervizHaro // Alfa 147 1.9 JTD // 2013-02-14

Már nagyon rég írtam,de most itt a tavasz és van pár tervem....
Első körben a vezérlés csere kompletten meg a hosszbordás szíj plusza görgök:)
Hála Gabcsinak és a MÉTA autószerviznek:)

km:223823

 
>> Egyébpadand // Alfa 156 SW 1.9 JTD 105 LE // 2013-03-03

Mikor kijött a 156-os, elkezdtem egy makett készítését....akkor voltam kb. 15 éves. 3-4 évig készült, aztán félbemaradt az építés mert sajnos már nem voltam megelégedve a 15 évesen alkotott dolgaimmal, néha még felmerül bennem, hogy befejezem, de akkor biztos egy-két régi dolgot újra csinálnék, és akkor már kezdhetném előlről :)
Ja és a lényeg, akkor eldöntöttem, hogy egyszer lesz egy ilyen autóm és most kb. 15 évvel később sikerült is :) Igaz nem olyan mint a makett, mert akkor még nem volt SW :)
Visszatérve a makettra, minden kézzel készült, kasztni műanyagból, fából, alváz-futómű aluminíumból, ülések valódi börből, kormány mahagóni, gumik gumikalapácsból :) stb. A felniket is én reszelgettem tűreszelővel :) A felfüggesztés sajnos nem autentikus, akkor sajnos nem figyeltem a kereszt lengőkaros felfüggesztésre, meg a hátsó se jó. De rugózik, kanyarodik, ajtók nyilnak, tankaspka bóvdennel, csomagtartó csak kulcsal ilyenek.
Csináltam pár képet, a fényezés csak provizórikus, hogy mégse a műgyanta látszódjon csak meg a gitt. Kb. olyan 1200 alkatrészből áll emlékeim szerint.

És végre stílszerűen tudtam lefotózni a saját 156-osom tetején :) :) :)