Blog
Mivel a lökhárítókon a fekete rész valamilyen furcsa jelenség miatt nagyon foltos volt, már régóta szerettem volna megcsináltatni. Most végre eljött az idő és rábíztam Kis Sárkányt William és kollégája Gergő gondjaira. Egyik csütörtökön kimentem a műhelyhez, ahol a fiúk Zsé145 cartárs hathatós segítségével levették a lökhárítókat és a két küszöböt. Egy hét múlva szombaton mehettem az elkészült művekért. A már összeszokott csapat gyorsan felrakott mindent a helyére. Hát a végeredmény egészen fantasztikus lett... :)
Ezúttal is köszönöm minden kedves résztvevőnek. :)
Egy hét eltelt és végre eljutottam oda, hogy elmenjek a gumishoz is. Felkerültek az András Bácsitól beszerzett gyári QV felnik rajtuk vadiúj Kumho Ecsta gumikkal. És Kis Sárkány kapott egy alapos mosást is.
Az összhatás számomra döbbenetes lett. Ilyen gyönyörű még nem volt Kis Sárkány szerintem. :) :) :)



Elkezdtem az autót előkészíteni a fóliázásra ,mert ahogy ismerem a Haleszt egyik este felhív ,hogy a következő reggelen rakjam le a kocsit fóliázásra ,de én nem szeretnék kapkodni.
Első lépésként az összes matricát és felíratott eltüntettem a kocsiról,szegény elég csúnyán néz ki így.
Következő lépés a küszöbön található minimális rozsdásodás lesz.








Betegség és időhiány miatt kicsit elhúzódott az első szervíz, de végre sikerült megcsinálni. Az autót 2013.02.20-én vettem át 141000 km-el, de szervízkönyv sajnos nincs hozzá, ezért úgy gondoltam, hogy elviszem és bevizsgáltatom.
Az oldalon talált linkek közül az Alfa Szamosira esett a választásom. A diagnosztikán kívül kértem egy olajcserét szűrőkkel, gázolajszűrővel együtt.
A km óra állás szerint (már amennyiben valós ugye) vezérlést már cseréltek rajta és most még nem kell nekem.
Elmentem hát a megbeszélt reggeli időpontra, ahol hamar szembesültem a szomorú ténnyel, hogy vezérlést márpedig cserélni kell, mert ha volt is cserélve, a vízpumpa biztosan nem. Szépen hordta ki a piros fagyállós vizet magából :(
Kiderült még, hogy az egyik csapágy a "Kp-sban" (így mondták a szakik) is kuka, ezt is cseréljük.
A diagnosztika eredménye viszont jó, mert a km valósnak bizonyult és hibát sem találtak. Vagyis 1 hibát jelzett a számítógép, a jobb oldali tükör fűtésnél nincs jel. Ezzel egyelőre együtt tudok élni, főleg, hogy jön a jó idő :)
A vezérlés viszont, amit leszedtek 1 foggal előrébb volt szerintük és talán kicsit jobban fog menni.
Kipróbáltam és tényleg jobban megy, viszont mintha ezelőtt kicsit halkabban és egyenletesebben járt volna alapjáraton. Sebaj, inkább menjen jobban :)
Az első fékekben még van 5-10ezer km, utána cserélni kell. Amúgy minden rendben van a kocsival :)
Összességében megnyugtató hírek ezek, a vezérlést lassan úgy is le kellett volna cserélni, a kocsi tökéletesen működik :)
A szervízzel is maximálisan elégedett vagyok, lehet hogy máshol olcsóbban megúsztam volna, de először mindenképp olyan helyre akartam vinni, ahol igazán értenek hozzá.
Megjött a két első stabilizátor szilent. Még hétvégén nem , de jövőhéten már ki tudom cserélni és végre nem fog kopogni minden aknafedőn az autó.

Elromlott a kormánykapcsoló, és nem igazán volt a helyzetjelzőn kívűl semmi, amivel világítani lehetett volna.
A fórumban kapott tanácsok alapján, ki lett cserélve azóta minden okés:D
---Hatalmas köszönet barátnőmnek, aki segített mindenben! :)---
Egy jó ideje tervbe volt véve, és igazából nem is tudom miért nem valósítottam meg azt eddig, hogy leszedjem a feliratokat. Amikor megvettük a fekete 146-ot, nagyon tetszett, hogy nem volt rajta egy krómozott betű vagy szám sem, és az 56-ról 2 év után szedtem le. A módja és a menete nem volt túl műszaki megoldású, de azért leírom, hátha szeretne valaki más is rajtam kívül "lowcost" módszerrel feliratot eltávolítani :)
Szóval:
1. Vegyünk egy 25 éves hajszárítót
2. Keressünk vastag cérnát (tetszőleges színben;)
3. Melegítsük fel a feliratot, majd a cérnával "vágjuk le"
4. Óvatosan szedjük le az ott maradt ragasztóréteget
5. Nekem a 4. pontnál segített egy kis köröm és hígító páros
6. Olaszországból kapott tisztítószerrel átmosni
7. Polírozni egy picit, hogy még véletlenül se maradjon nyoma
8. Nézni, hogy milyen munkát csináltunk :)
Tudom, hogy a módszer és a hozzá való eszközök nem voltak túl úriasak, de segítettek. Fő a kreativitás.





Rendeltem a vasba szőnyeget csak gyári jöhetett szóba a patentok rögzítése miatt. 3 lehetőség volt: bézs azt elvettem a koszolódás miatt, szürke szimplán nem tetszett. Így maradt a fekete piros szegéllyel és a vezető oldalin alfa romeo felirattal:) Illik bele szeribntem:) Még kap majd egy piros alu pedál szettet és akkor lesz teljes a lábtér :) elég merész..:)



