Blog
A kábelről készült képek alapján kértem véleményt a BmS-től:
"A kábelek gyenge minőségű utángyártott kábelek, már jól látható
áthúzási nyomokkal. Célszerű lenne cserélni őket, de gyárira."
Alexék pedig ajánlottak egy szakit (Kugler Károly) Szentendrén, akivel már gyártattak gyújtókábelt és meg voltak vele elégedve. Neki is elküldtem a képeket. Az ő véleménye:
"A fotón látható foltok valószínű hogy áthúzási nyomok. A közeli csavarokra és a fedélre húzhat át a nagyfeszültség. A kábel szerkezetét így nem tudom megállapítani, de az utángyártó cégek szeretnek "szénszálas" kábelből dolgozni, mert az olcsó. Az látható hogy ez az ISO 3808 szabvány szerint C osztályú kábel ami közép kategóriának számít. Én kizárólag F osztályú kábeleket használok. (az A a leggyengébb és az F a legmagasabb osztály) "
Persze az 1 éves garancia időszakból egy héttel csúsztam ki.. :)
Megrendeltem Kugler Úrtól a szettet (3 év garanciát ad rá) és lecseréltem. Áthúzási nyomok nincsenek egyelőre, fogyasztást majd számolok.
Update: első tank után a fogyasztás visszaállt (8,6l )

A katalizátor csere miatt gondoltam kipróbálom mi változott. A BmS tanácsára lehúztam az AFM csatiját.
Első indítás, beröffen és azonnal lefullad. Második indítás, kis bizonytalanság és beáll az alapjárat. F@sza. P1172 és P1175 ill. P0100 és P0110 hibakódok (utóbbi kettő az AFM lehúzás miatt). Hibakódokat kitöröltem, értelemszerűen P0100 és P0110 visszajött.
Elindultunk egy kis kirándulásra, hogy megnézzük a Zsámbéki templomromot. Ahogy bemelegedett éreztem, hogy valami változott, de nem jó irányba. Menet közben egy fordulatszámon tartva néha ici-picit bedadog. Az alapjárat nagyon gyenge. 400rpm körül ingadozik és egyenetlenül jár, néha a töltéslámpa is bevillan. Egyszer, parkolásnál a szervó beterhelésére le is fulladt. A rövid kis autópályarészen meghajtottam kicsit, nem is megy jól.
Ismerős jelenségek voltak. Ugyanezeket a jelenségeket produkálta, amikor vélhetően elszállt az AFM, csak utána rendbejött.
Nem lettünk sokkal okosabbak, viszont ami jó hír, hogy cirka 70km alatt nem jött vissza a két keverékképzési hibakód (P1172, P1175).
Ma lefényeztem a seleseed felnijeim.
Ezüst maradt, raktam a lakkba candy pink effectport -úgy szépen módjával-, nem tudom mennyire fog látszani, napon talán igen. Sötétebb árnyalatú ,mint gyárilag, nekem jobban tetszik. A következő télen ezen gurulunk!
Szerk.
Átrakattam rá a téli gumijaimat, ki lett centírozva. Lekezelve várják a következő telet!







Varom a tavaszt, igy EGR pucolas volt, Levegöszürö mosas, valamint LMM tisztogatas.Felelmetes a különbseg a tisztitas utan..
Ma lekerült a tank is. Rozsdásnak rozsdás, de ezek csak felületi rozsdák. Tisztításra kerül és a festék réteget is sok helyen el kell távolítani. A leszerelés és a tisztítás kb. 5 óra.
Elkészült a tank festése, szivattyú vezeték rendbetétele, ideglenesen felkerült a helyére, hogy tudjunk mozogni az autóval. Munkaidő 2 óra


Ma délelőtt nekifogtam és kicseréltem a jobb oldali hátsó kerékcsapágyat. Újra a csend uralkodik a fedélzeten. Csak a motor halk duruzsolását hallani. Nagyon élveztem a próbautat, igazi öröm autózás volt.
Menete: kerék le, féknyereg le, nyeregállvány le, féktárcsa le, majd kerékagy kiszerelés és mindezek fordított sorrendben vissza. A nyeregállvány és a kerékagy csavarjai be voltak ragasztva, ezért végig tekertették magukat. Kiszerelésükhöz E12+E14-es torx dugó kellett. A kerékagy könnyen kijött a helyéről, épp csak meg kellett koccintani. A kerékagy fészkét alaposan kitakarítottam a rozsda lerakódástól, a ragasztott csavarokat loctite243-al rögzítettem. Vigyázni kell az ABS jeladóra, mert belóg a vége a kerékagyhoz. Most hogy láttam az agyat már értem miért nem lehet benne csapágyat cserélni, mert bele van integrálva az ABS pólus kereke is, és megfelelő célszerszám nélkül ez szerelhetetlen. A csapágy francia gyártmány (amit kiszedtem az is). A fékbetétek és a tárcsa egyenlőre marad, még van hátra neki sok-sok km. A belső betét 6 a külső 7mm-es. Így hogy ez is a kezembe került és láttam az állapotát, csak azért nem fogom kicserélni mert meguntam :-). Majd ha elkopnak ezek is cserélve lesznek. A féktárcsa nem fékező felületét cink spray-vel fújtam be, mert volt rajta egy-két rozsda pötty. A teljes hátsó fékszerkezet TRW gyártmány (az utolsó elötti képen jól látszik), érdekes mert az első pedig ATE. A következő tervezett karbantartás az az olajcsere lesz, remélem nem jön közbe semmi váratlan.











Hát nem így terveztem. Elkészült a horpadás kijavítása, de szólt a szerelő, hogy átszervezték a hétvégéjét, nem fér be hozzá az autó. Az udvarára nem akartam kitenni, a festőnél nam maradhatott, így hát jobb híján hazahoztuk. Az egy plusz út árát nekem megéri, hogy ne aludjon 1-2 hétig a szabad ég alatt.
Amúgy találtam egy új bizniszt. Esőcsináló varázsló leszek. Ha ez az autó kidugja az orrát a grázsból, akkor garantált az esős idő. Aszályos nyarakon betegre fogom magam keresni vele, amikor a gazdák könyörögni fognak egy kis esőért :)
Bár papíron itt a tavasz, ez az időjárásban sajnos még nem igazán nyilvánult meg. A lényeg, hogy tegnap 1 kis jó idő révén, elővettem a gépet és elgurultunk műszaki vizsgát tenni. A GT hozta formáját, és csont nélkül ment át :)
Ezt megkoronázva, délután sor került az olajcserére (+ olaj és légszűrő), valamint a bal első csapágyat kellett cserélni, mert nagyon elkezdett búgni még az ősz végén, így volt is időm beszerezni a tél folyamán.
Hát röviden ennyi...jöhetne már tényleg a jó idő!!!!!
U.I.: Még mindig imádom az én kis gokartomat :))) Fülig ért a szám ezen a kis szakaszon is,és máris aláztam mindenkit a nyári gumikkal :D
Új barátom, TomTec az általam ajánlott szerelőmnél csináltatta a kisszervízt.
Össze is futottunk és megcsodáltuk egymás autóját.
Kipróbáltuk az ő általa kiírt NaviCD-t az én kocsimban ... és láss csodát: működik! (Most már biztos én béna vagyok a CD-írásban).
Nekem is adta a lemezt - külön köszönet érte!
6
456
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Giulia
- KRESZ
- Filmek
- Alfa-HiFi
- 159
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV