Blog
Felkerültek tegnap a nyári kerekek és a gyalázatos fővárosi utaknak kitett futómű beállítása is megtörtént, lakhelyemhez közeli gumiszervízben. Gyakorlatilag egyik kerék sem mutatta a gyári értékeket, és a rossz futómű geometria miatt már remek abroncsaim széle kezdett óvatosan kopni.

Néhány hete volt olajcsere, légszűrő és természetesen olajszűrő csere is. Továbbá kicserélték a szakadt bowdenű bal hátsó ablakemelőt, illetve megcsináltattam a csomagtér zárat. Aztán a scudetto emblémáját lecseréltem egy gravírozottra.


Az elmúlt néhány napban sikerült kicserélni az összes hibás izzót (bal oldali első helyzetjelző; jobb oldali tompított és hátsó rendszámtábla világítás)
Következő világításhoz kapcsolódó feladat a fényszórók beállítása.
Csöpögött az utastérbe a fagyállós víz, így csere lett esedékes a fűtéscső terén.
Szerencsére csak a téli gumiszőnyegre csöpögött rá, így maradandó nyoma nem lesz.
Fűtéscső + fagyálló
A téli projekt során elég nehezen sikerült elválasztani a bal első gumi fékcsövet a fémtől. Eléggé eldeformálódott a hollander. Miután Csöri pár ezresért tudott szerezni gyári újat, nekiálltam kicserélni. A kitekerés még nem bonyolult, de a cső kiszedésének csak az álljon neki, aki kiskorában szívesen játszott ördöglakattal.
Először a rögzítési pontokat kell megkeresni. Egy összefogó sín van az ABS mellett, egy a főfékhenger mellett. Ez utóbbihoz csak a szívócső kiszerelése után lehet hozzáférni. Aztán van egy a sárvédő mögött is, ahol bekanyarodik a cső. Ha ezeket kipattintottuk, már csak a végeit kell kicsavarozni és jöhet az ördöglakat. A technológiát leírni lehetetlen, próbálkozni kell. Persze minden mozdulatot célszerű megjegyezni, mert majd ugyanígy kell visszarakni is.
Azaz mégse.
A gyárban rájöhettek valamire, mert az új cső kicsit máshogy veszi a kanyart, más az alakja. Pont annyira, hogy tized energiával menjen vissza. Hurrá!
Sajnos a fékcső rögzítő fülek nem kompatibilisek a régivel, úgyhogy azok maradtak. A rácsusszanó bigyók viszont nem.
Légtelenítés után kész.
Ja, és a frissen szerzett rézpasztával bekentem a féknyereg csúszó pontjait és a betétek hátulját.
Kerék vissza, talpra.
Már csak az akkut (egyenlőre a CTEK töltő tárasaságát élvezi) kell visszarakni és indulhat a szezon!








Mosás + viasz + satöbbi = eső. Halleluja.
Szétszedés után összeírtam, hogy miket szeretnék lecserélni, megcsinálni vagy csináltatni. Szőnyeget rendeltem, a kisebb bőröket áthuzattam, szigeteléseket újítottam fel. A bontókból való alkatrészbeszerzés csak mérsékelten volt sikeres, de közben kiderült, hogy a márkaszervíz is tud még rendelni hozzá dolgokat. Patentokat, csavarokat, lemezanyákat kellett pótolni, amik az évek folyamán eltünedeztek. Ami bosszantott, hogy a váltó házán és a kéziféken hiányzott csavar. A bal oldali lámpa sem volt rögzítve, a motorteret nyitó bowden pedig elszakadt. Örülök, hogy szét lett szedve a beltér.




Végre ma felkerült a jobb oldali kipufogóm is a Proex kipufogó szerviz jóvoltából. Sokat gondolkodtam hogy miként jövök ki a lehetőségemhez mérten a legjobban. Több féle variáció volt. Pl: veszek bontóban kipufogót. Az ajánlatok 50-60 ezer között mozogtak. A jobb oldali dob fölötti hőterelő lemezt bontóban nem találtam, azon egyszerű okból (mint megtudtam) hogy a bontásra ítélt alanyokat úgy darabolják fel hogy ez a hőterelő is több darabra hullik. A bontósok csak egybe adják el a jobb+bal oldali dobot+az "Y"csövet -érthető okból-. De minek vegyek bal oldali dobot még egyet? Külön az "Y" csövet sem találtam bontottan. Így hát a következő megoldást választottam. Vettem egy új jobb oldali dobot ami ugye a csővéggel együtt van 39ezerért Köszönet érte Erhard-nak.( A gyári beszállító terméke,de nincs rajta az Alfa logo viszont nem is 109ezer) Megvettem az új hőterelő lemezt 18ezerért és elvittem felszereltetni. A kipuf szervizben ott hagytam a dobot hogy szerezzenek egy ugyanolyan csővéget a bal oldalira is. 2nap után telefonáltak hogy pont olyat nem találnak, de legyártják (10e ft/2db) az eredetivel méret pontos csővéget polírozott rozsdamentes anyagból aminek a fénye kissé elmarad a krómozottól, de legalább nem fog rozsdásodni, és így megmaradt egy gyári csővégem ami egy Cartársnak még viríthat a vasán. Emellett a variáció mellett döntöttem. Dob 39+ hőterelő 18+ csővégek 10+ felfüggesztő gumik 1+ a becsövezés anyag és munkadíja 10e ft. Vagyis 78 ezerben állt meg. Ha a bontottat veszem az 2dob/cső 50-60+ hőterelő18+ felfügg gumik 1 és a munkadíj? Így legalább a fele új. Pár ezer ide v. oda ugyan ott van mint a bontott és a csővégek pedig rozsdamentesek. A hegesztéseket + a régi csövezést GTPeti tanácsát megfogadva cink spray-vel fújtam le.
A hőterelőre szvsz mindenképp szükség van, mert ott megy az üza betöltő cső, nem véletlen találták ki a gyáriak. Ezzel egy régi elképzelésem valósult meg. Nekem nagyon tetszik. Egy dolog hiányzik még: a jobb oldali csővég köré a fedél helyére való műanyag keret a lökhárítóba. Természetesen ez is pótolva lesz.
Az összegeket azért írtam le pontosan hogy segítség legyen a döntésben aki ilyenre adja a fejét.












Richie156 cartársnak köszönhetően kaptam kölcsön egy magyar nyelven íródott kezelési útmutatót faceliftes 156-hoz. Gondoltam bescanellem az egészet, de rájöttem, hogy felesleges, mert az eleje megegyezik a korábbiéval. Így csak azokat a részeket melyek különböznek, álltam neki. Aztán 40 oldal után eltűnt az egész amit addig csináltam. Így idő hiányába maradt a fénykép. Aztán átkonvertáltam.
Igaz ebbe az M-Jet nincsen benne, de ahogy néztem a Francia, meg az Angol könyvet abba se viszik túlzásba ezeknek a járműveknek a leírását. Azon kívül, hogy hol van a nívópálcs, meg az olajbetöltő nyílás, meg pár műszaki adat a menetteljesítményekről aztán ennyi.
Ha valakinek szüksége lenne rá szóljon nyugodtan, megpróbálom átküldeni. Ha lesz időm meg feltöltöm valahova...
Addig pár kép ízelítőül :-)




