Blog

>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-03-02

Eljött az idő, hogy le redukáljuk a szekér fékezési idejét, mert nem vagyok vele elégedett. Ahhoz képest, hogy 284-es tárcsák virítanak rajta, nem valami hatásos. Szóval, keresgéltem, tervezgettem, szűrögettem, és végül tapasztalatokat meghallgatva 2 lehetőségre szűkítettem le a variációkat.
Az első: Zimmermann Sport (fúrt & bevonatolt) féktárcsák EBC Blackstuff Ultimax (kevlár-aramid) fékbetétekkel előre-hátra. Drága. 130-ra jött volna ki, és azért bizonyos kereteken belül szeretnék maradni. Mégse egy 300lovas autóról beszélünk.
A második:Első tárcsa: MIKODA fúrt/mart 284*22mm Hátsó: Mikoda fúrt/mart 251*10mm Textar betétekkel. Tökéletes. Megtaláltam! Ár-érték arányban több mint jó. Csak jót hallottam róla, azt leszámítva, hogy puha a betét és gyorsan kopik, cserébe nagyon jól fog. Szóval beszéltem a beszállítóval, és most már a rendelés fázisnál tartunk :) Ha minden jól megy, 2 hét múlva már ezek fognak rajta virítani :))

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-02

Ma nekiláttam és kicseréltem az első féktárcsákat és a fékbetéteket. Megnéztem az első kerékagyak holtjátékát: 0.015 mm. A mérés nem volt egyszerű, mert az indikátor óra állvány állandóan elmozdult, hiába az erős mágnestalp ha kevés a vas a futóműben. Így hát a csonkállványra még oda is drótoztam hogy fix legyen. Az pont a fele a megengedettnek, úgyhogy örültem neki. A féknyerget és a nyereg állványt le drótkorongoztam, majd cink spray-vel lefújtam. Pont olyan színe lett mint az ATE tárcsák bevonatának. A drótkorongos tisztítás után láthatóak lettek a feliratok. Ekkor vettem észre hogy a teljes fékszerkezetem ATE gyártmány. Textar fékbetétek kerültek bele, a nyereg csúszkát Textar csúszka zsírral kentem be. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A következő a kipufogó lesz. Majd a hátsó fék csere is tervbe van véve.

Ma átruccantunk apósékkal közösen Szolnokra. Két év után végre elhatároztuk (mármint anyagilag), hogy a ház bővített részeire – gyerekszobák és nappali – veszünk függönyöket és sötétítőt. Horror árak vannak. Nem is tudom, hogy akkor, amikor az emberek 90%-a napi megélhetéséért küzd, ilyen árak mellett bizonyos üzleteknek hogy a fenében van forgalma.
Na mindegy, mi végül az OBI-ban kötöttünk ki.
Mivel nekem már teli volt a tököm a függönyökkel – no meg amikor anyósom és a feleségem vásárol…jáááj – szóval letipliztem egyéb dolgok után nézni olyan férfiasabb részlegeken.
Gyorsan kikötöttem az autós részlegen, és mit látnak szemeim: BETŰK! Autóra.
Már régóta le akartam cserélni a kocsi hátsó lökhárítóján azt a nem túl esztétikus „arkangyal” matricát.
Mivel a kocsimat anno Gabriel Arkangyalnak neveztem, villámgyorsan kiraktam az „ARKANGYAL” feliratot. A teljes név túl hosszú lett volna.
Na, de ha már itt vagyunk, vegyünk a kicsi feleségemnek is valamit. Ő a 147-esét a Fekete Gyöngy névre keresztelte, úgyhogy az övére a „GYÖNGY” felirat betűit vettem.
Hosszú és gyötrelmes függönyvásárlás után végre hazaértünk. A függönyvásárlás miatt a pénztárcámon keresztül ért lelki sokkot csak a kocsimmal való törődés tudta elmúlatni. Mivel már reggel kapott egy gőzborotva-fürdőt, most ki is porszívóztam.
Mivel feleségem kézügyessége jobb az enyémnél – ezt most nem úgy értem :-) - ő vállalta a feliratok előkészítését. Mikor anno még a fiestájának a csomagtérajtaját fényeztette, látta, hogyan rakják vissza a feliratot.
Először egy széles ragasztószalagra, vonalzó mellett, tükörírással felpakolta a betűket. Ezután óvatosan eltávolítottuk az öntapadóról a védőfóliát. Ezt követte a felület megtisztítása ablakpucolóval, majd a felragasztás. Szerintem gyönyörű lett mindkettő.
Ezután eltávolítottam a régi matricát a lökhárítóról. Sajnos a matrica lerántott egy ujjnyi festéket a lökösről, amiért nagyon pipa lettem. Egyenlőre eltakartam egy felségjelzés-matricával.
A betűk darabja 150,- Ft volt.

(Mikor a haverom meglátta a feliratot, csak ennyit mondott: én még egy "F" betűt elé tettem folna!)

 
>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-03-02

Volt időm az első tavaszi napsütéses hétvégén autóba ülni egy laptoppal.

Kinyertem pár adatot a motorvezérlő elektronikából (ECU). Akit érdekelnek az adatok, azokból következtetést képes levonni, az örömmel olvassa tovább.Aki nem hisz a száraz tényeknek, idő előtt lapozzon!

12 év és 130 000 Km után beszéljenek a számok!
Km óra számlap szerint megtett Km: 131316. FIAT ECUscan által kiolvasott érték: 130331 Km. HOgy miből adódik az eltérés, őszintén megmondom, hogy nem tudom! Van olyan OFF-os autó a családban, amin két kijelzőn más más megtett hosszt mér, akkor is, ha egyszerre lettek nullázva ...

A Selespeed nagynyomású szivattyúja (/actuator) 33 736 alkalommal kapcsolt be, hogy feltornássza a nyomást a kívánt szintre, továbbá eddigi élete során 44 188 percig volt szolgálatban.

Sebességi fokozatok kihasználtsága:

― N (üres) : 43 300 alkalommal kapcsolva, megtett távolság ~ 4 Km
― 1 (első) : 32 037 kapcsolás, ~ 46 Km
― 2 (kettes) : 25 746 kapcsolás, ~ 3 312 Km
― 3 (hármas): 21 107 kapcsolás, ~ 8 377 Km
― 4 (négyes) : 20 565 kapcsolás, ~ 14 340 Km
― 5 (ötödik) : 27 741 kapcsolás, ~ 62 906 Km
― R (rückv.) : 28 440 váltás, és 0 megtett Km

Ebből vagy az látszik tisztán, hogy az autó sokat pályázott, vagy az, hogy elég gyorsan közlekedek ahhoz, hogy sokat legyen 5.-ben. Sajnos, ez még csak ötsebességes, MK I Selesped váltós Alfa 156-os, a hatodik fokozatról ezért nincs infóm.

Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a blogbejegyzést!

>> AutóápolástheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-03-02

Szép idő volt ma, így felraktam a 18-as Novitec nyári kerekeim, műanyagokat leápoltam, ahogy a bőr üléseket is. Le lett mosva, és ki lett porszívózva. Jó pár óra meló :D

A téli kerekeket is megszabadítottam a mocsoktól , tisztán mennek pihenni télig!

 
>> SzervizDokika // Alfa 145 1.6 Boxer // 2013-03-02

Az Isteni gondviselésnek köszönhetően jó idő volt ma. Így volt lehetőség 1 kis szervízelésre.

Az üzemanyagszint mérő nem volt a helyzet magaslatán mert 30 liter benzin beleöntése után is csak a negyed és fél jelzések között ingadozott a mutató. Így hát szétkaptuk az öregemmel és mint a gyanúnk bebizonyosodott a csúszkán átmenő vezető "sín" az aljzatból ki volt csúszva és megszorult a csőben a bigyula :S Ezt helyretérve remekül működik most.

Mivel még nekem/nekünk új autó így még keresgélünk a motortérben... lambda szonda hely és ilyesmik.

Amíg keresgettünk meglestük a gyertyákat! Viszonylag szépek voltak, ha lehet ezeket szépnek nevezni... Drótkefével letisztítottuk, visszatettük ÉS HATALMAS MEGLEPETÉS!!! A kis dög úgy harap és "üvölt" mint eddig nálam SOHA!

A további szerviz majd csak Hétfőn vagy Kedden következik el amikor éd.apám elviszi kiolvastatni az ECU-t a fertelmes túlfogyasztás okát. Remélhetőleg amíg nem leszek itthon addigra rendben lesz minden és szaladgálhatok nyakra főre. :D

 
>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-03-02

A jó időre való tekintettel most már épp ideje volt (0302) kitakarítani az autót. Az előző postból olvasható, hogy mikor volt utoljára lemosva és isten tudja mikor volt utoljára kiporszívózva.. Bár leginkább kívülről látszódott rajta, belülről még egészen rendben volt.

Két óra alatt: az autó lemosva, felnik nagyjából letisztítva a kosztól és a fékportól, kaszni szárazra törölve, gumiszőnyegek letakarítva, nyárira átcserélve. Téli cuccok kipakolva a csomiból. Nem akarok több havat, se fagyot.. :) Folyadékszintek ellenőrizve. Minden rendben volt. Kicsit rend rakva a garázsban meg az autóban is. Ja! és kiporszívózva.. :)

Amit még kellene: belül áttörölgetni a mindent, műszerfal- és bőrápolás, nyári felnik felkészítése a szezonra és új zenék a pendrivera.. :) na és egy polír is ráférne..

>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2013-03-02

2012 szeptembere óta egy Gtv-ből származó 3.0 dübörög benne :)

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-03-02

Végre kicsit kulturáltabbá vált az időjárás, így lemostam a gépet és felragasztottuk a Q4 jelet.

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-03-02

Kicseréltem a két első fékcsövet az autón, és ha már ott jártam akkor a fékfolyadékot is lecseréltem benne. meg a kézifékkötelet is lecseréltem, mert valaki egy 10 centivel hosszabbat tett fel valamikor, így mosttmár mindkét oldalt fog a kézim, és mehet az autó április 19-én műszakira :)

felújítottam a motortakarót. igaz hogy tervezek egy újabb fajtát rá, de addig legalább a mostani nézzen ki valahogy :)