Blog
Megpróbálom összeszedni a Spider történetét.
1. A technika története:
A linkek nem tartalmazzák a nem szereléssel kapcsolatos eseményeket, pl AlfaCity.
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2. A kirándulások története:
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
3. A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz
2011.12.30. Óévbúcsúztatás
2011.12.29. Ventilátortartó lemez
2011.12.29. Hűtő beköltözik
2011.12.28. Olajfolyás
2011.12.28. Új hűtő
2011.12.26. Kiegyenlítő tartály kiszerelése
2011.12.26. Hűtő kiszerelés
2011.12.25. Boldog Karácsonyt!
2011.11.09. Téli álom...
2011.11.06. Készülődés a télre
2011.11.06. Kiolvasás
2011.11.05. Szélfogó kísérlet I.
2011.10.15. Rámpa
2011.09.21. Kuplung alsó munkahenger
2011.09.18. Nem bírta ki télig
2011.09.18. Légkürt beszerelés
2011.09.16. Műszerfal ápolás
2011.09.14. Helyzetjelentés
2011.09.14. Tompított csere
2011.09.11. Duda :-)
2011.08.29. 15.000 együtt töltött km
2011.08.16. Féltengely gumiharang csere
2011.08.12. Hosszbordás csere meglepetéssel
2011.08.11. Hosszbordás szíj és klíma
2011.08.10. Váltószoknya
2011.07.31. Part III - Középkonzol
2011.07.31. Part II - Hővédő lemez
2011.07.29. Pótalkatrészek a csinosításhoz
2011.07.19. Hazaértünk: "Nagy Túra"
2011.07.09. Szervóolaj csere
2011.07.08. Tetőtisztítás
2011.07.06. Műszaki vizsga
2011.07.05. Műszaki előtti kiolvasás
2011.07.05. Hátsó stabszilent csere
2011.06.22. Izzócserék
2011.06.22. Hosszbordás csere
2011.06.21. Klímatöltés
2011.06.19. Fél siker...
2011.06.18. Helyzetjelentés
2011.06.13. A hibamentesség kérdést szül...
2011.06.05. Áramtalanító kiszerelése
2011.06.03. Ablaktömítés csere
2011.06.01. Vásárlás
2011.05.29. Súlycsere
2011.05.29. FRA továbbra is
2011.05.26. Wax
2011.05.17. Hiba mentesen
2011.05.16. Motoros antenna
2011.05.15. Hibakeresés, talán megoldással is
2011.05.13. Előtét ellenállás
2011.05.02. Jól gondoltam...
2011.05.01. Kalibrálás
2011.05.01. Kiolvasás kérdőjelekkel
2011.04.28. ODB II - Pók csatlakozó
2011.04.24. Súlyfestés
2011.04.22. ODB II csatlakozó
2011.04.11. Kiolvassuk a Pókot
2011.04.10. Vászontető-, bőr- és gumiápolás
2011.04.08. Túl a 10.000 együtt töltött km-en
2011.04.08. A kormányösszekötő gömbfej története...
2011.04.08. Szimeringek története
2011.04.08. A kuplung története
2011.04.08. A váltó története...
2011.04.08. Nagy lépés a megújulás felé...
2011.04.07. 143.000 km
2011.04.03. Ébresztő!!
2011.04.01. Antenna kapcsoló
2011.03.22. Újabb alkatrészek
2011.02.21. Váltó
2011.02.12. A Mumus megnyugszik: Motoros antenna
2011.02.10. Felkészülés a következő pár évre
2011.02.06. A Mumus mégse nyugszik: Motoros antenna némi gubanccal
2011.01.26. A Mumus mégse támad
2011.01.22. Olajfolyás Part I.
2011.01.22. A Mumus újra támad...
2011.01.16. A téli álom rövid megszakítása
Magam miatt jegyzem fel, mivel az új órával új óraállás is párosult. Naszóval:
Mostani km állás: 120.337 km
Olajcsere: 117.123 km
Vezérléscsere: 99.163 km
Különbség a két óra között: 39.277 km
Az adatokban lehet eltérés, max +/-50km
Naszóval, mivel az akksicsere így megviccelt, muszály volt óracsoportot cserélnem. Ezért rendeltem is bontottan egy másik óracsoportot, valamint egy hozzá való SET gombos kapcsolóegységet.
Első körben akksi kiköt!!!!!!!
Maga a csere nem tartott tovább 1 óránál. Legjobban a légzsákot felfogató 3 imbusz szorongatott meg, nehezen is fértem hozzájuk, meg az imbuszkulcs formályából adódóan nemigazán tudtam teljesen körbetekerni, így mindig ki-be... Leszereltem a légzsákot, majd alkoholos filcel megjelöltem a kormány tengelyén és magán a kormányon egy vonallal pontosan hol áll a kormány. ezután eltávolítottam a felfogató nagy anyát, majd simán lecsúszott a kormány a helyéről. Ezután elkell távolítani a kormányborítást. Az alsó felét 3 imbus ztartja, a felsőt pedig kettő. Ezt a két csavart csak a kormány eltávolítása után lehet kitakarni.
Magát a kormánykapcsoló egységet egy imbuszcsavarral összeszorított bilincs tartja hátulról. ezt meglazítva, valamint a csatikat kihúzva pici noszogatás után lehúzható a kormányoszlopról.
A kormányspulnit át kellett raknom a másik kapcsolóegységre, majd mindent visszafelé beépíteni.
Az óracsoportot 4 csavar tartja (felül 2 + alul/elől 1-1). Legkönyebben akkor szedhető ki a helyéről, ha már lentvan akormány, bár anélkül is megy, csak lekell pattintani a maszkod az elejéről. Régi óracsoport ki, új be, majd mindent visszaszerelni.
Végezetül akksit visszakötni, elmormolni egy imát, majd kulcs be és indítás. A légzsák és asr hibát leszámítva minden tökéletesen működik.
Ha valaki tudja az asr-t hogy lehet kiiktatni az írjon! Kocsiban gyárilag nincs!
Elkell még menni egy diagnosztikára, ahol elkell végezni egy proxy alignment-et, mert jelenleg villog a km-ert mutató kis kijelző.
Tapasztalatok:
Meglepődve vettem észre, hogy gázüzemen is mutat pillanatnyi fogyasztást :) Egyedül ezen az üzemen a még megtehető km-er van megzavarodva. Továbbá reggeli hidegen döcögés bizony költséges mutatvány, percekig 20-25 litert mutat a kijelző, de ahogy melegszik a motor, ez úgy csökken. Tegnapi próbakör alatt sikerült 7 literes fogyasztást is produkálnom :) Elfogok még ezzel szórakozni...
A jelenlegi össz megtett km így 120.300-ra csökkent, ezt nem szándékozom átírni, de kikell kalkulálnom ez alapján mikor is volt benne a vezérléscsere, valamint mikor kell olajat cserélnem.









2012.12.29. Tisztogatás
2012.12.28. Indul a téli projekt
2012.12.20. Hazajöttünk
2012.12.01. Készül a téli szállás
2012.11.04. A szezon vége
2012.10.17. Gyűlnek az alkatrészek télire...
2012.10.07. Első nyomtáv helyreáll
2012.10.03. Scudetto
2012.10.02. Plexi szélfogó visszakerül
2012.10.01. Helyzetjelentés
2012.09.09. Akku és scudetto
2012.07.20. Helyzetjelentés
2012.07.20. Megjöttünk a Nagy Túra II-ről
2012.07.05-08. Felkészülés a Nagy Túra II-re
2012.06.29. Hátsó nyomtáv helyreáll
2012.06.09. Mindig van valami tennivaló...
2012.06.04. Új cipellők
2012.06.03. Felnipróba
2012.06.01. Ajtótömítés
2012.05.30. Felnivásárlás
2012.05.24. Szűz kulcs volt a Pókhoz!
2012.05.20. Mekkora is tank?
2012.05.04. Új klímakompresszor
2012.04.26. Klíma Part X+1
2012.04.25. Ajtópanel "Sofőrülés"
2012.04.22. Ajtópanel "Anyósülés"
2012.04.08. Kompresszor szétszerelés
2012.04.01. Tavaszi nagytakarítás
2012.03.26. Examiner rulez
2012.03.23. Olajcsere
2012.03.22. Km óra állás
2012.03.17. Hajjaj...
2012.03.16. 150.000 km
2012.03.16. Középkonzol
2012.03.10. Benzinszint kalibrálás
2012.03.09. Tartály kiürítés
2012.03.07. Légzsák hibatörlés némi nehézséggel
2012.03.07. Klímatöltés
2012.03.06. Klímakopresszor csere
2012.03.04. Bekerült a háló és waxoltunk
2012.03.02. Kis gubanc az ablakemelővel...
2012.03.02. Tetőimpregnálás
2012.03.02. Bal küszöb
2012.02.26. Jobb oldal
2012.02.26. Apró malőr
2012.02.22. Új küszöböt kaptunk
2012.02.19. Karosszériáshoz megyünk...
2012.02.19. Bontás a küszöbcseréhez
2012.02.18. Fékolaj csere és rozsda
2012.02.12. Szervóolaj csere
2012.02.05. Légszűrő csere, LED kísérlet
2012.02.01. Bevásárlás
2012.01.29. Remény...
2012.01.22. A legrosszabb rémálom valóra vált...
2012.01.22. Újra olaj a gyertyáknál
2012.01.21. Szélfogó Part IV.
2012.01.19. Szélfogó Part III.
2012.01.08. Szélfogó part II.
2012.01.06. Tetőjavítás
2012.01.05. Szélfogó projekt I. - Kalaptartó
Végre vége lesz a nappali Xenon-ozásnak. A Xenon lámpák nappali használata rohamosan rövidíti a gyujtótrafó élettartamát, csökkenti a Xenon égő teljesítményét és megégeti a lámpa foncsorát, amitől tovább csökken a fényerő. Olyan megoldást kerestem, ami nem töri meg eme tökéletes forma harmóniáját. Létezik egy lámpa mely eggyesíti a nappali fényt és a ködlámpát. A tipus KEETEC DRL 7R-5W, két diódát tartalmaz a lámpatest, egy 3W-ost és egy 5W-ost. Sikerült tartókonzolt is készítenem hozzá, már csak a bekötés van hátra, ha meglesz töltök fel arról is képet...
...ma a bekötés is megtörtént, éjszaka ki is fogom pródálni a ködfény részét.
kiegészítés: Más gyártó is készít ilyen kétfunkciós lámpát, nem csak a Keetec.
UpDate: Két és fél év után meghibásodott a lámpa, a ködlámpa része kikapcsolhatatlanná vált, menet közben folyamatosan világít.








02.04-én elkészült az autó...másfél hónapos szünet után... ékszíj és feszítőinek cseréje volt,mert az előzőből letépett egy darabot...kiderült,hogy bontott STilo generátor van rajta ami 6pk-s az alfáé meg gyárilag 7pk-s.... kapott szervóolajat+fékolajat is.. valamint egy új akksit
kiment 3 napon belül mindkét elsö tompitott izzóm (Tungsram emelt fényerejü, nem volt olcso 9 hónapja...)
itt németben 13eur/db-ert sikerült normälisabb H7est venni bele, ez meg még annyira sem volt olcsó....
most 240e-nél järunk, eröteljesebb gyorsitäsra MIL lämpa be-bevillan, turbonyomás problémära gyanakszom. coolert turbocsöveket megvizsgältam rendben vannak, ki kell olvasnom, lehet az LMM-et kell visszategyem a gyärit amit anno tévesen cseréltem.
szelepfedél tömités csere szuperül sikerült, teljesen száraz a cucc.
ja, 239-nél új akkut is kapott, Gigawatt 95AH. A koräbbi garis Banner 1,5 hónap ügyintézés után kicserélödött de nem kerül vissza, ez a Gigawatt magasabb inditoáramú, az 5w40 olajcsere egybeesett az akkucserével, azóta a hidegekben is gond nélkül indul, feleannyi tekertetésre mint korábban pedig az ülésfütés is konstans rajta van.
238e, ismét olajcsere
ezúttal Q8 5w40.
az elözö szervizhez elfelejtettem: termosztátcsere + összes bilincse, azóta a viz massziv 90 fok télen is, viszont a várt fogyasztás mérséklödés elmaradt.