Blog
Az autón vásárlását követően megejtettük az első szervizt, természetesen Selenia olajjal, a vezérlés csere a köv. hónapban lesz soron. Túlvagyok a fordulatszám jeladó cseréjén. Egyszer csak melegen leállt, és utána már csak hidegen ment pár perceket. Jeladó csere gyorsan megvolt. Szóval eddig szuper a kocsi. Most van a kocsiban 206000 km.
Kipróbáltuk az autót hosszabb úton:leruccantunk Tiszafüredre, visszafelé Hortobágyon megálltunk, magunkhoz vettünk egy kis üzemanyagot. Az autó is kapott induláskor egy kis Schell W Power Racing nitro 5-t.
A kuplungom kellemesen puha,a friss olajtól finom motorhang,olajfolyás megszűnt.Köszönet TARDY autószerviz DEBRECEN Postakert utca 36.
Szerviz előtt egy kis vásárlás,Corteco főtengely szimering,Mahlen visszacsapó szelepes olajszűrő,Selénia Racing motorolaj 10w -60- 5 liter,Valeo kuplungszett tárcsa,szerkezet,kinyomócsapágy.Váltóolaj Tutela car technyx 75w.Főtengely szimering csere olaj folyás miatt.Kuplung nagyon be volt keményedve, plusz a rugók benne már majdnem ketté voltak törve.A szerkezet közepe annyira ki volt kopva ,hogy majdnem kitörtek.Váltóolaj a szerelő szerint talán sohasem volt cserélve,barnás szürke massza folyt ki belőle.Motorolaj tűrhető állapotban volt ,csak sajna az előző tulaj castrol magnatecet öntött bele.Ezért megkapta ami jár Selenia Racing 10w-60.










Ma beszereltettem jobb és bal oldalra az első stabilizátor összekötő kart,üzemanyagszűrőt,kézifékkötél rögzítés beállítást,fék légtelenítés,fékhatás mérés.




Első utam az autóval a mosóba vezetett,sajnos fékezéskor úgy lassult mint a hajó a vízen.Vissza a garázsba légtelenítettem a féket, újabb próba már sokkal jobb de még mindig nem az igazi.Úgy döntöttem elviszem egy szervizbe átnézetem,plusz berakatok egy pár alkatrészt.
Amióta pár napja beletankoltam az AGIP dejzelt, lusta, és lomha. Viszont a motor is kicsit máshogy muzsikál.
Tegnap délután a mamám háza előtt megálltam és olyan furcsa hangja volt alapjáraton. De nem ingadozott az alapjárat.
Onnan anyósomékhoz mentem a gyerekekért. Ahogy megálltam, de még járt a motor, furcsa morgást hallatott, és kicsit visszaremegett a kupplungpedál. Kettőstömegű! Megállt bennem az ütő. Mivelhogy tavaly nyáron lett cserélve ... igaz használtra, de állítólag a donor csak 8000-ret futott.
Azóta viszont semmi.
Van olyan, hogy "múló rosszullét"? Remélem idén nyáron nem viszi el megint a nyaralás árát, mint tavaly :-(
Eljött az idő, hogy le redukáljuk a szekér fékezési idejét, mert nem vagyok vele elégedett. Ahhoz képest, hogy 284-es tárcsák virítanak rajta, nem valami hatásos. Szóval, keresgéltem, tervezgettem, szűrögettem, és végül tapasztalatokat meghallgatva 2 lehetőségre szűkítettem le a variációkat.
Az első: Zimmermann Sport (fúrt & bevonatolt) féktárcsák EBC Blackstuff Ultimax (kevlár-aramid) fékbetétekkel előre-hátra. Drága. 130-ra jött volna ki, és azért bizonyos kereteken belül szeretnék maradni. Mégse egy 300lovas autóról beszélünk.
A második:Első tárcsa: MIKODA fúrt/mart 284*22mm Hátsó: Mikoda fúrt/mart 251*10mm Textar betétekkel. Tökéletes. Megtaláltam! Ár-érték arányban több mint jó. Csak jót hallottam róla, azt leszámítva, hogy puha a betét és gyorsan kopik, cserébe nagyon jól fog. Szóval beszéltem a beszállítóval, és most már a rendelés fázisnál tartunk :) Ha minden jól megy, 2 hét múlva már ezek fognak rajta virítani :))


Ma nekiláttam és kicseréltem az első féktárcsákat és a fékbetéteket. Megnéztem az első kerékagyak holtjátékát: 0.015 mm. A mérés nem volt egyszerű, mert az indikátor óra állvány állandóan elmozdult, hiába az erős mágnestalp ha kevés a vas a futóműben. Így hát a csonkállványra még oda is drótoztam hogy fix legyen. Az pont a fele a megengedettnek, úgyhogy örültem neki. A féknyerget és a nyereg állványt le drótkorongoztam, majd cink spray-vel lefújtam. Pont olyan színe lett mint az ATE tárcsák bevonatának. A drótkorongos tisztítás után láthatóak lettek a feliratok. Ekkor vettem észre hogy a teljes fékszerkezetem ATE gyártmány. Textar fékbetétek kerültek bele, a nyereg csúszkát Textar csúszka zsírral kentem be. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A következő a kipufogó lesz. Majd a hátsó fék csere is tervbe van véve.








Ma átruccantunk apósékkal közösen Szolnokra. Két év után végre elhatároztuk (mármint anyagilag), hogy a ház bővített részeire – gyerekszobák és nappali – veszünk függönyöket és sötétítőt. Horror árak vannak. Nem is tudom, hogy akkor, amikor az emberek 90%-a napi megélhetéséért küzd, ilyen árak mellett bizonyos üzleteknek hogy a fenében van forgalma.
Na mindegy, mi végül az OBI-ban kötöttünk ki.
Mivel nekem már teli volt a tököm a függönyökkel – no meg amikor anyósom és a feleségem vásárol…jáááj – szóval letipliztem egyéb dolgok után nézni olyan férfiasabb részlegeken.
Gyorsan kikötöttem az autós részlegen, és mit látnak szemeim: BETŰK! Autóra.
Már régóta le akartam cserélni a kocsi hátsó lökhárítóján azt a nem túl esztétikus „arkangyal” matricát.
Mivel a kocsimat anno Gabriel Arkangyalnak neveztem, villámgyorsan kiraktam az „ARKANGYAL” feliratot. A teljes név túl hosszú lett volna.
Na, de ha már itt vagyunk, vegyünk a kicsi feleségemnek is valamit. Ő a 147-esét a Fekete Gyöngy névre keresztelte, úgyhogy az övére a „GYÖNGY” felirat betűit vettem.
Hosszú és gyötrelmes függönyvásárlás után végre hazaértünk. A függönyvásárlás miatt a pénztárcámon keresztül ért lelki sokkot csak a kocsimmal való törődés tudta elmúlatni. Mivel már reggel kapott egy gőzborotva-fürdőt, most ki is porszívóztam.
Mivel feleségem kézügyessége jobb az enyémnél – ezt most nem úgy értem :-) - ő vállalta a feliratok előkészítését. Mikor anno még a fiestájának a csomagtérajtaját fényeztette, látta, hogyan rakják vissza a feliratot.
Először egy széles ragasztószalagra, vonalzó mellett, tükörírással felpakolta a betűket. Ezután óvatosan eltávolítottuk az öntapadóról a védőfóliát. Ezt követte a felület megtisztítása ablakpucolóval, majd a felragasztás. Szerintem gyönyörű lett mindkettő.
Ezután eltávolítottam a régi matricát a lökhárítóról. Sajnos a matrica lerántott egy ujjnyi festéket a lökösről, amiért nagyon pipa lettem. Egyenlőre eltakartam egy felségjelzés-matricával.
A betűk darabja 150,- Ft volt.
(Mikor a haverom meglátta a feliratot, csak ennyit mondott: én még egy "F" betűt elé tettem folna!)








