Blog

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2012-06-01

Minden évben újra kellett tölteni a klímát. Gondoltam utána járok a dolgoknak. Rábíztam a kocsit egy jó barátra, aki ismeretségeinek köszönhetően elvitte klímáshoz. Nyomás semleges gázzal feltöltötték, nyomás próba után kiderült, hogy szökik a gáz kompresszornál. Kompresszor ki, csapágycsere majd ismételt nyomáspróba. 30 perces "kínzás" után minden rendben! Gyári gázt kapott a kocsi, asszem P120-as jelzés!

 

Németbe mentünk, szabad volt a pálya. Az oda-vissza úton sikerült néhány fogyiadatot begyűjteni.
Tempomattal haladva jó pár száz km átlagában:
- 163 km/ó - 8,2 liter/100 km (3.000 ford/min 6-ban)
- 150 km/ó - 7,2 liter/100 km
- 135 km/ó - 6,6 liter/100 km
A 163-as etapon 240 km-t mentünk egyszerre, nem előzött meg minket senki!

A szélvédő csere után újra kellett "Feinstaubpartikel" címkét vennem. Szerencsére sikerült a célállomáson egy Tüv vizsgabázist találni. Ott a forgalmi bemutatása, meg 5 euro ellenében adtak egy zöldet. Kis kavarodás volt, mert nem nagyon tudott mit kezdeni a fickó a magyar forgalmival (szerintem még nem is látott ilyet), így a motortérben lévő adattábla segített neki. A motorkód alapján egy adatbázisban kereste ki az az autót. Majd az ott talált kódot beírta egy másik adatbázisba, ahol kapott egy kb. 15 jegyű számot. Ezt beírva a harmadik adatbázisba kidobta a gép, hogy ZÖLD címke kell. Egyszerű, elég volt 20 perc hozzá.
A szállásra menet elértük a 87ezer km-t, de mire előkerestem a fényképezőt, már 1-lett a vége.

 

A bal oldalra már a múltkor beraktam a féltengelyt, így oda csak a féket kellett felrakni. A nyergekhez a manual utasítása alapján új gyári csavarokat tettem, természetesen nyomatékra húzva.
A féltengely végén lévő csavar meghúzásához viszont vadászni kellett a manualban is. A gyári előírás:67Nm + 74Nm + 60 fok +/-2fok. Az első kettő még nem ügy, de a 60 fok! A nyomatékkulcs végén a teljes testsúlyomat bevetve sikerült is. A végén természetesen el is nyomtam a tengely vágatába az anya peremét.
A gyári javító készlet (4. kép) is jó szolgálatot tett. Az eredeti stiftben már kicsit odavolt az imbusz, új kerülhetett a helyére. A gyári készletben lévő gumi keményebb, mint ami a féknyeregben volt, így annak szavaztam bizalmat.
A fékcső simán felment, de a felső végét egyenlőre nem tudtam betekerni, mert a réginek nem segített a csavarlazító. Holnap megmelegítem.
Majd a jobb oldal került sorra ugyanígy.

 

Miután szombaton megkaptam a hiányzó zsírt, ma nekiálltam a féltengelynek.
A zsírozás a balhoz hasonlóan történt. A kerék oldali csukló feltöltése így másodikra se kis feladat. Szerencsére a tubus vége kúpos, úgyhogy a legkisebb résbe is befér.
Elsőre sikerült feltennem a belső csuklót úgy, hogy a gumiharangot lefelejtettem. Gyors le- és felszerelés jött.
Mindkét tubus "belefért" a csuklókba.

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-02-19

Kellett egy pár ablaktörlő, Bosch Aerotwin AR 552 S-t kapott.
Eddig is ilyen volt rajta, de mint kiderült egy picit más méret... :S

Remélem ennyi pénzért sokáig húzza majd...

>> EseményJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-02-17

A hely nem volt ismeretlen, régebben voltam már itt egyszer. Kellemes emlékek fűződtek a Doyle-hoz, szívesen jöttem ide játszani. A belépésnél számomra ismeretlen arcokkal üdvözöltük egymást, majd pár perc múlva amolyan névsorellenőrzés és a regisztráció megkezdése volt soron. A kb 30 induló játékost 4 asztalnál ültettek le, későn érkezőknek is helyet hagyva. A harmadik asztalnál ülő játékosok közül ToBoZ és Gyuszkó voltak ismerősek, ismertem a játékukat is, de a többiekről semmit sem tudtam. Amennyire utána tudtam nézni kik jönnek és kiktől kellene esetleg tartani, és még az arcát is meg tudtam jegyezni, ezek a cartársak a negyedik asztalon ültek. Óvatos tapogató játék folyt a mi asztalunknál körökön keresztül, majd jöttek még páran az asztalhoz. Őket sem ismertem, de a játékuk alapján tudtam, figyelnem kell rájuk. Gerissimo ült a jobbomon és sok játékban vett részt. Egy nagyvakban kapott KK okozta az első komolyabb izgalmat köztünk. 300/600-nál 2limpelő után Geri SB-ből 2600-ig emelt, amire én 7600-ig hívtam. Hosszas gondolkodás után elengedett egy KK-t, mire megmutattam, hogy én is ezzel hívtam. Aki el tud engedni preflop egy KK-t, azzal számolni kell a későbbiekben! Feszes-agresszív játékkal elevickéltem egy darabig, de a vakok emelkedésével és a játszhatatlan osztott lapokkal elkezdtem amortizálódni. 3k/6k vakoknál 13k zsetonnal SB-ből kényszer allin mentem már nem is tudom mivel. Feldupláztam, majd ToBoZ muckolt egy közepes párt ellenem. Még két sikeres akció után megerősödve mentünk szünetre. A szünetekben fogyaszthattunk a ház által biztosított alfás tortából, vagy a barátságos személyzettől lehetett rendelni üdítő nedűket:). Fura volt, hogy nem voltak hőzöngő(esetleg részeg) okoskodó figurák.... Azért ez is mutatta, hogy kulturált emberek gyűltek össze aznap.
A final table-nél visszaült az asztalhoz Willy, aki feszes játékával szép stacket épített az elején, illetve a balomra ült Tóth Attila (Autoglym) aki az este során mutatott már egy szép nyolcas pókert mielőtt elültették volna. Jobbra tőlem Hudini ült, akin így szerencsére pozícióm volt. Jó játékát hatalmas dumával színesítette, a metajáték is erős szerepet kapott a buborék környékén. Neki köszönhetem a 87s-vel megadott allint. Visszadobta rám a dumámat:” beszart gatyával nem lehet játszani!”:) Ennek egy call és egy kieső lett a vége flush formájában. A buborék kiesése után Brigi (Ric$ barátnője), Szözsi, Hudini és én maradtunk. Brigitől amióta leült az asztalhoz mindenki rettegett. Félelmet nem ismerve adott meg minden olyan hívást ami gyanús volt, köztük az egyik blöffömet, illetve jó kezdőkezekkel is rendelkezett (AA) ami szépen lefullosodott akár. A rettentő magas vakszintek miatt lazítani kellett a játékon. AJo kerültem Szözsivel játékba: gombról ráhívtam, Brigi dob, Szözsi call. Flop:885 mire Szözsi allint mond. Ellenfelemnek több zsetonja volt, és gyanítottam, hogy kész lapokkal találtam magam szembe ami TT-ig lehetett bármi. A nyolcast kizártam és a malacokban bízva megadtam. A turn és a river is Jack lett, Szözsi pedig TT mutatott. Brigit azt hiszem Q9s vs. JTs összecsapásban győztem le, amitől rettentő sok zsetonom lett(cca 500k). Hudinivel nem sokáig tartott a handsup. Az első leosztásban J2s SB-ből gondoltam nézhetnénk egy floppot 30k/60k vakoknál. Kiegészítettem, mert ilyen vakot már védeni szoktak, mire kaptam egy allint! A kárók egész este potyogtak, a bubi sem volt az ellenségem aznap, nem tudtam elengedni… A flop J2valami. Nem is izgultam tovább, ha jól emlékszem ATo volt Hudini kezében.

A címvédővel és a kemény maggal nem találkoztam, kiejtették egymást a négyesen. Szözsi volt az egyetlen, a dobogóra is ért. A többiek SNG-t játszottak a többi kiesővel míg mi befejeztük a partit.

A kupa és a pénzdíj mellé járó autoglym cuccoknak örültem talán a legjobban. Magamtól valószínű nem vettem volna meg, így viszont nyereményként ki tudom próbálni:). Az illata baromira tetszik, lehet sűrűn fogom használni az autoglym termékeket…
Az oktató dvd is hasznosnak bizonyult: „jó pap is holtig tanul!” volt benne számomra hasznos információ;).

Első versenyemnek az amore pókeren talán kicsit erős kezdésnek bizonyult, innen nagyot lehet esni, vagy meg lehet próbálni megvédeni a címet. De ahogy a múlt eseményeinek tapasztalatát nézem, régi nyertesek is mentek már haza a lófejjel, tehát ha én leszek a következő, akkor sem lesz nagyon ciki. Meg a póker már csak ilyen: egyszer fent, aztán lent…:)

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2013-02-19

A Dolce Vita programban átnézettem az autót és csináltattam egy teljes olaj- és szűrőcserét. Olaj: Selénia Alfa Romeo 20K, olajszűrő: gyári, légszűrő: gyári, pollenszűrő: gyári aktív szenes.

km: 132813

Azóta: Szélvihar tombolt minden egyes alkalommal, mikor elindult a ventillátor a kocsiban. A hiba természetesen a pollenszűrő környékén volt, ahol fals levegőt szívott. 3 csavarból 2 került vissza, a takaróelem pedig nem került a helyére, ezért volt a zaj. A hibát orvosoltam.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-02-18

Az autónak egy ideje hidegen boxer motorra jellemző hangja van. Régebben is megvolt ez, akkor még kifejezetten kellemes tónusban, még tetszett is. Most olyan kevésbé tetszetős ez a hang, már nem "egészséges", nem tudom jobban megfogalmazni a benyomást. Nyomoztam ezügyben egy kicsit.

Sajnos korrekciós értékeket nem tud a MES 1.3 se a 8v-hez. A mezők ott vannak, de 0 értékeket ír. Úgyhogy ha spéci eszköz nincs, jó lesz a "kőbalta" is alapon felvettem a "total fuel quantity" görbét hideg motornál. Érdekes, láthatóan ugrál a mennyiség. [Kép1]


Kicsit el voltam veszve az x tengely értelmezésével, fura egy megfogalmazás az a Rate 895/min. Nem egyértelmű, hogy 1 kockányi osztás felel meg 1 fordulatnak, vagy 1 egység, vagy 1 mért pont. Kb az 1 kockányi osztással jön ki az, hogy 4 ismétlődő értékhez jutok.

Az eredmény az, hogy valamelyik injektorom a +-0.9mg/i érték közelében, vagy azon picit túl lehet (hidegen). Ez a Bosch által specifikált korrekció határérték.
Ha jó az értelmezésem, akkor a befecskendezett mennyiség injektoronként (kb. átlag):

1.h. 10mg/i
2.h. 8.6mg/i
3.h 9mg/i
4.h 8.5mg/i

A 0 korrekciónak kb a 8.8mg/i felelhet meg a bio optikai saccográfom szerint :-) Tehát az 1-es hengernek kinevezett valamelyik hengerbe több üzemanyag jut, vagy többet vezérel ki. A többi az a km-hez képest egész jó, +_0.3-ba mind benne van, ha igaz a feltételezésem.

Vagyis valami oknál fogva több gázolajat vezérel ki az egyik hengerhez az ECU az egyenletes járás biztosítása végett. Első konklúzióm a dugulás volt.

Erre jó lehet a résolajteszt, amit el is végeztem. Egy ideje próbálom összeszedni a kellő alkatrészeket a méréshez, csak a legegyszerűbbre nem gondoltam, Józsibának az utca végében VAN kész eszköze hozzá. Úgyhogy kölcsönkértem és gyorsan megmértem a hengerek résolajveszteségeét. Józsibá' azzal adta ide, hogy "úgyse fogsz látni semmit". Hát lássuk:

A mérés maga nagyon egyszerű, a lenti képek mutatják a menetét.
Az eredmények, valódi hengersorrendben:

1.h. 13ml
2.h. 12ml
3.h. 12ml
4.h 11.5ml

A mérés ideje 1perc55másodperc, szintén hideg motornál.
Konklúzió: Józsibá öreg róka, igaza lett, semmit nem tudtam meg. Illetve annyit, hogy 2 perc alatt 12ml az alapvetően igen jó érték. Ha ezalapján "tippelni" kellene az 1. henger porlasztóját cserélném ki egy próbadarabra.

Pillanatnyilag több ötletem nincs miként lehet közelebb jutni a megoldáshoz. Józsibá szerint az idő és a km megoldja majd :-) Nem várnám ezt ki..

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-02-18

Megtörtént a vezérlés szett-görgők, vízpumpa cseréje!
Most 60ezerig nyugi van! :D

Majdnem pontosan 185.000kmnél!

Alkatrész : 28.000.-
Szerelés : 10.000 .-

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2013-02-18

159616km
Kicseréltem a motorolajat ,az olajszűrőt és a levegőszűrőt , és a gányolt olajleeresztőcsavart.
Olajcsere szettet vettem az Elaforgtól 18650Ft-ért Olaj:Selenia WRD 5W40
+ olajszűrő + levegőszűrő + gázolajszűrő + pollenszűrő.