Blog
Mint az előző bejegyzésben említettem, az olajcsere alkalmával a pécsi Alfa szervizben átnézettem az autó futóművét, mert búgó hang hallatszott menet közben. Ekkor a jobb első kerékcsapágy hibáját állapították meg, illetve kiderült, hogy a hátsó fék valamiért beragad, fog, de ezzel akkor nem foglalkoztak, azt mondták, hogy nyugodtan közlekedhetek vele még tavaszig, amíg megejtjük a csapágy cseréjét.
A szerviz során kiderült, hogy nem a jobb első kerékcsapágy cseréje szükséges, mivel a bal első csapágy a ludas a búgó hang miatt. Miután esedékes volt, mind a négy fékbetétet lecseréltettem, illetve az első tárcsákat is . A kézifék bovdenje is eléggé "berohadt", emiatt nem engedett teljesen vissza a hátsó fék - kezt is cserélni kellett.
1. bal első kerékcsapágy csere
2. mindegyik fékbetét cseréje
3. kézifék-bowden csere
Ezen kívül visszatették a nyári gumiabroncsokat (ha már úgyis lekerültek z abroncsok), és cserélték az Alfa rácsot és első emblémát is.
UPDATE: 2013.03.20.
Amik tegnap és ma történtek az autóval kapcsolatosan:
1. Jobb első axiális csukló cseréje 6.100,- ft.
2. Két első féktárcsa, illetve valamennyi fékbetét cseréje a kézifék huzalokkal egyetemben 50.600 ft.
3. Bal első kerékcsapágy cseréje 29.600,- ft.
4. Hűtődíszrács és első embléma cseréje 38.745,- ft.
5. Fentieken kívül 20.000,- Ft. munkadíjat számoltak fel
6. Miután április 14-én az autó műszakija is lejárt volna, a vizsgáztatásra is sort kerítettünk, így 2015. április 14-ig ezzel sem kell foglalkoznunk 20.000,- ft. (megj.: az ár a költségek rovatban a műszaki vizsgánál került rögzítésre)
7. Ha már lent voltak a kerekek, egy füst alatt megoldottuk a nyári-gumiabroncsok vissza-cseréjét is.
Ami még fontos és minél előbb meg szeretném oldani, az a futóműbeállítás, várhatóan még ezen a héten sort kerítek rá és akkor a fékek, futóművek remélhetőleg teljesen hibátlanok lesznek.
UPDATE: 2013.03.22.
Futóműbeállítás elvégezve - Dombi-futóműszervíz: 10.000,- Ft.
Első és hátsó futóművekre is erősen ráfért, így már komplett a szerviz!
Kicsit nagyobb lendülettel szaggattam a föld utakon hát meglett az eredménye :/ Szerencsére Marklarnál véletlenül pont volt egy nekem szánt darab + egy bal első ködös is :)






Na az úgy történt, hogy Tapolcárol Miskolcra menet már az m3-on letoltuk még mercedes f1-et is. Aztán nehogy már ne elkezdett valami csörögni, majd égtelen kopogás. Gelelyi pihenő elött egy km-el csapágyas lett a szekér. Öröm boldogság hisz hideg volt fűtés nyista, ellenben volt gyerek meg asszony. Jött a tréler mi meg mentünk haza. Azóta áll, (kb 1 hónapja) de most megcsillant a remény egy 146 ts személyébe. A többit majd később.
Ma vettem meg a defektjavító készletet amit először a Mitoban láttam és már ott nagyon megtetszett, nem is gondolkoztam sokat mikor itt láttam egy eladó darabot amire rögtön le is csaptam:-)! Nagyon jó és szép állapotban van,szerintem nem is volt használva és remélhetőleg nem is lesz:-)!


171.100 km-nél az alábbi munkákat végeztettem el az autón:
- Teljes kipufogó rendszer csere (45.000 Ft)
- Vezérműszíj szett csere (kb. 35.000 Ft)
- Vízpumpa csere (kb. 8000 Ft)
- Olajcsere
- Szűrők cseréje (levegőszűrő, benzinszűrő, olajszűrő) (kb. 10.000 Ft volt a három együtt)
- Szervópumpa felújítás, szervóolaj csere
- Jobb első lengőkar csere (15.000 Ft)
Olajcsere:Agip I-sint Professional 10W40+szűrők cseréje 152.354Km nél.
A tegnapi napon kérésre egyedi hátsó dobot gyártott le a Hasper Tuning. Nagyon elégedett vagyok a munkájukkal, bárkinek ajánlani tudom, a srácnak is 156-osa van :-), érdemes ellátogatni hozzájuk ez ügyben. Itt a dolog nem arról szól, hogy csináljanak meg még egy autót... hanem az ügyfélről, az elégedettségről, ugye tudjuk, hogy manapság már csak így lehet eladni valamit, nekem ez természetes, a legtöbb cégnek/embernek nem annyira. Kellene ismerni az üzletpolitikát.
A remélt hangot felvázolván, azonnal tudták, milyen dobot kell legyártani.
Viszonylag halk alapjáratot kértem (szomszédok miatt) - megcsinálták.
Kigyorsításkor üvöltsön csak - megcsinálták. Ennyi. Iszonyú preciz munkát csinálnak, nem kapkodnak, náluk a tökéletesség számít csak, ezt sok hazai kipufogó gyártó megirigyelhetné... Sajnos csak a multi cégeknél ismert a "vevői elégedettség". Még jó, hogy van ilyen vásárlói réteg, akiknél ez számít.
Szóval az eredmény halk siklás, padlógáznál hátborzongató üvöltés = Alfa romeo :-).


Olajcsere Castrol 10W40
Olajszűrő
Légszűrő
4
584
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV