Blog
Sok válogatás után meg találtam az automat.159 bör.navi stb.
Első út haza felé.Természetesen viláit az üzem anyag lánpa.Irány a kut.Nem tankoltam csak 3000-Ft kiváncsi volta a fogyasztásra Székes fehér vár -Tata bánya nem egy nagy távolság..Mingyárt volt is egy kis furcsaság.Elég nehezen indult a kocsi csak másodikra indult el.Jöttem haza fele és feltünt hogy elég gyorsan fogy az üzem anyag.Haza értem és már teljesen üreset írt a komjuter.Féltem hogy el se jutok a kutig.Ez nagyon nem tecet.Na mindegy tele tankolat és lásuk tényleg mit fogyaszt.Hát a kuton már megint nehezen indult.Fel hivta a kereskedöt hogy baj van a kocsival.Ö meg a volt tulaj.Jó pár napig tartott a huza vona.De a kocsi még mindig nem indult.Pénzt természetesen na atakk vissza a kocsit meg nem akarta vissza vinni mert nagyon teccet.Azért ki harcoltam pár dolgot.Kaptam téli gumit meg egy kis pénzt ja meg egy turbot is.Ebbe bele mente. majd csak rájövok mi baja van.
Már réges-régen le kellett volna cserélnem a motorolajat (117904 Miles), de sajnos pénz hiányában nem tudtam! Így pár ezer kilométerrel (pontosan 3346km-el) többet mentem 10 ezernél, de talán ennyi még belefér! Viszont tovább már nem húzhattam a cserét, már így is rosszul éreztem magam emiatt! Friss Selenia 20K Alfa Romeo olajat kapott a gép és az ilyenkor még szokásos szűrőket (olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő) is lecseréltem! :-)
Költségeim:
- 6L olaj: 11530,-
- levegőszűrő: 1917,-
- olajszűrő: 939,-
- pollenszűrő: 1614,-
Köszönet Zsolt155-nek, hogy egy órácskára biztosítani tudta nekem a műhelyüket és a csápos emelőjüket, és vm (NagyVad) kollegának pedig az olajcsere szettért! :-)
KM óra állása: 119983 Miles
Régi óra szerinti állás: 234528 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 83655 Km (51981 Miles)
Következő olajcsere: 126197 Miles óra állásnál :-)






Éééééss vééééégre hihetetlen 2 hónap után NÁLAM van a jó (!) hátsó lámpa!
Teljesen elégedett vagyok már az autóval! Már csak 1-2 dolog és kész is :)



Közeledett a 150eKm, ezért kapott az autó új szíjakat, vízpumpát, görgőket és kitakarította Csőri a vastüdőt koromtól, így az EGR és a turbó is szabadabban lélekzik.
145187km
Az új középkozol beszerelésre került, nagyon szép lett, és nem zörög ( csend... végree! )
ha már szétszedtem... csak bántotta a szemem hogy nem világít a klímapanel. megkerestem hogy hol jön be áram a panelbe. és ezen a szálon végigmentem ameddig a világításig el nem jutottam. Valahol a két lap között szálszakadás volt (nem találtam meg) de! Azt találtam ki, hogy a csatlakozóknál, ahol áram jön a rendszerbe, onnan lopok egy kicsit, és egy kábellel átvezetem a világításhoz így megoldva a szálszakadást :) Tökéletesen működik és szépen világít :) A Középkonzolnál a szivargyujtóm színe egy picit elüt de megvettem hozzá a sajátját amit majd a hétvégén beszerelek :)
A Jövőben esedékes lesz amjd egy stabilizátor szilent csere is mert már eléggé kopog, egyébként hibátlanul teljesít az autó. Az immo problémát is csak egy kicsúszott csatlakozó okozta. Mindíg indul fékez kanyarodik és továbbra is imádom :)
mostmár csak egy nyári felniszett kellene és nyugodtan megülnék a hátsómon :)


Szóval december 18. án megállt a verda. Még a múlt héten úgy alakult, hogy lett egy csere ajánlat. Én adom a Turbós (Delta) cuccaim. S kapok egy 2,0 TSt. De mielőtt komplett motor csere. Inkább "nézzük meg, hogy menthető-e" mondta Jani. Ma szét is kapta. Nem menthető. Kettes hengerben egy szelep leszakadva. Dugó meg sehol. Még jó, hogy láttam már ilyen motort. Így már meg TSem lepődtem... Mert ügye, ha csak nálam lett volna, akkor már én is elhiszem magamról, hogy egy motor gyilkos vagyok... ;)


Sokat gondolkodtam hogy matrica rendszám vagy carsign rendszámkeret kerüljön előre.
A választásom azért esett a carsignre mert megvoltak a lukak a lökösben meg a matrica rendszám elég sérülékeny...Így rendeltem előre is carbon hatásu keretet amilyen hátul is van. Egyedileg hajlították a lökösre:) Mondjuk árban joval drágább volt mint a matrica..
Szerintem csinos lett:) ha már kötelező a rendszám sajnos akkor legalább legyen egyedi.




Lassan egy éve, hogy nem volt fűtés az autóban. Még tavaly a legnagyobb havazásban vettem észre, hogy felém csak hideget képes fújni, míg az anyósülést fűtötte ezerrel. Sajnos se pénzem, se időm nem volt megcsináltatni, de most végre rászántam magam, igaz volt más fontos javítandó is. Nevezetesen a szélvédő környéke, ami eleinte azt hittem csak felül rozsdás (hólyagosodott a fényezés), de mikor Zé.-ék kivették a régi szélvédőt meglepődtek, hogy nem is volt nehéz, ugyanis szépen jóllakott addigra arrafelé a rozsda. Egy éve a motorra, most a szélvédőre írhatom, hogy épp időben... De most nem csak a szélvédő új, és karcmentes. :) Emellett egy klíma panel és olajcsere szinte semmi. :) Ha már ennyi minden történt gondoltam jöjjön egy kis tuning is, fekete tetővel és GTA szárnnyal. (Utóbbit még tavaly tavasszal rendeltem Knoxx segítségével Olaszországból, azóta pihent a szekrényben...)
Km óra állás: 189.550. (Ami azóta egy hazaút miatt már a 190.000-ediken is túl van, brutális leírni ekkora számokat, de az autón semmit nem érezni ebből, igaz ez a blog a tanúja miért...:)


A 17"-os nyári alukerekek perem polírozása.
Szegény nem volt a legjobb állapotban, amikor elhoztam. Elég sok mindent kellett cserélni rajta:
FERRODO DDF156 első féktárcsa
FERRODO FDB1052 első fékbetét
BOSCH 1457433791 levegőszűrő
BOSCH 0451103300 olajszűrő
Selénia 5W40 WR olaj
Starline 10.17.701 alsó lengőkarok
Valeo 828063 kuplung szett
Dayco KTB759 vezérműszíj készlet
SKF MVKPC82667 vízpumpa
Vernet VTH6882.88J termosztát
MANN WK 854/5 üzemanyagszűrő
SACHS 314906 jobb első lengéscsillapító
Dayco 6PK1836S laposszíj