Blog
Ismét eltelt egy év, így hát itt az idő az újabb kötelező szerviznek.
olaj 5L: 13705Ft
olajszűrő: 515Ft
levegőszűrő: 1870Ft
üzemanyagszűrő: 5200Ft
és még vettem egy CRC gumiápoló szprayt: 1230Ft ez tényleg annyira jó mint írták a fórumban :)
Az üzemanyag szűrőről nem találtam adatot milyen időközönként kell cserélni, csak ismerős mondta, hogy 30e km az intervallum, hát most 32600km van benne, hát itt az ideje. Annyiból nem bántam meg, hogy előzőleg nem én cseréltem a szűrőt, és a gyári vízérzékelőt sikeresen szét csavarták, és ami a helyére került úgy tűnik mintha csak egy vak eszköz lenne. Az új szűrőben lévő érzékelő másképp is nézett ki, és a csere óta a műszerfalon is felvillan gyújtásra a visszajelző lámpa, gondolom csak diagnosztikailag.
A pollenszűrőt majd holnap cserélem, feltéve, hogy jó idő lesz..








Ma utánajártam egy két dolognak.
Holnap reggel elviszem a vasat egy karosszériás haverhoz, és rendbe tesszük a lökös alját.
Tavaly tavasszal ugyanis ahogyan a hirtelen jött jó időben felpuhult a téli gumi és megereszkedett a kocsi, felakadtam a nagykapu ütközővasában, ami kihajlított a a lökös aljából egy darabkát.
Na, ez most rendbe lesz téve kis műanyaghegesztéssel és fényezéssel. Költség elvileg 4000 Ft lesz.
Elgurultam az unokatestvéréhez is, aki fóliadekorral foglalkozik.
Az első kerék - főleg a nyári - felveri a sarat a hátsó kerék sárvédőjének külsejére, illetve a hátsó ajtó kidomborodó részére. Itt már pöttyökben sérült a fényezés is. Ezt akarom lefóliáztatni, de esztétikusan. A sérülés a fotókon jól látható.
Szóval a srác lefotózta a kocsit, és majd küld látványtervet. Az ötlet, hogy az alsó küszöbön végigfutna egy olyan piros csík, mint az alfa-kígyó matricám meg a Curoe sportivo feliratom, majd ez a csík kanyarodna el a ténylegesen védeni kívánt sárvédő és ajtó részre, ahol egyre vékonyodó csíkokban elfogyna.
Csinál még egy másik látványtervet is, az meg a motorháztetőre és a kocsi tetejére kerülő két piros csík lenne úgy, hogy a motorháztetőn a csíkban benne lenne az alfa-kígyó.
Az oldalsó fóliázás 6000 Ft lenne, a motorház és kocsitetős meg 15000 Ft.
Vállal bőrözést is. Megkérdeztem, mennyibe kerülne az ajtókárpit és ülés bőrre cserélése. Azt mondta, hogy műbőrből 50k.



Pontosabban szívócső...csere.Ez bizony már a korral jár.Kirepedt a gumi szívócső.Igen,az....a fojtószelep és a légtömegmérő közötti.Egy ideje már gyanús volt,mert kicsivel 2000-es fordulat alatt furán rángatott a gép.Meg szinte bármilyen alacsony fordulaton történő gyorsításnál.
Jómunkásember lévén,meg is javítottam.Ahogy azt kell....szigetelő szalaggal.Tartott is vagy két hétig.Aztán inkább rendeltem egy utángyártottat az Elaforg-tól.
Ma beraktam,és a rángatás már a múlté.És ha már arra jártam,az alapjárati motort is kipuccantottam.
1hónapja van meg a gép, mostanáig kihúztam az olajcserét,mivel igazoltan volt infóm a legutóbbi cseréről. Sokáig vaciláltam hogy Selenia WR kerüljön e bele vagy vmi más. végül Castrol Edge Td 5w-40 -re esett a választásom. Egyúttal cserélve lett a légszűrő ( volt vele küzdelem) olajszűrő és pollenszűrő.
Kicseréltük még a jobb felső lengőkart is, ezzel a csúnya kopogás megszüntetve. Felkerültek oldalra az index fölé a kigyó matricák, valamint az elmúlt hetek hírein felbuzdulva lecseréltem a régi kerékőröket is. Alkatrészekért köszönet Erhard-nak
Km óra állás: 193546km



Olaj +Szürő csere megtörtént 153000-nél
Mai nap folyamán kicseréltük a kiegyenlitő tartályt mert az oldala enyhén oda volt.A tartály kiszerelése nem tartott sokáig, még a folyadék leengedése sem ,mert a hütőnél lesszedtük a csövet és lefolyt az összes folyadék.Feltöltésnél egy pici probléma akadt nehezen indult meg a keringés a rendszerben de végül megoldodott.
Mivel még a gyári fékek voltak az autón (fékbetét kivétel) egy közeli autósbolt fék alkatrész akcióját kihasználva beszereztem pár dolgot.
Első féktárcsák: Brembo
Első fékbetétek: Textar (Brembot akartam, de pont nem volt így ez sárga dobozos lett :) )
Hátsó fékbetét: Brembo
Hátsó féktárcsa: Szabályozva :) (Legközelebb ez is csere)
Csere közben kiderült, hogy a jobb első fékcső repedezett így ezt is cserélem.
Km.: 179560




Felkerültek tegnap a nyári kerekek és a gyalázatos fővárosi utaknak kitett futómű beállítása is megtörtént, lakhelyemhez közeli gumiszervízben. Gyakorlatilag egyik kerék sem mutatta a gyári értékeket, és a rossz futómű geometria miatt már remek abroncsaim széle kezdett óvatosan kopni.

Néhány hete volt olajcsere, légszűrő és természetesen olajszűrő csere is. Továbbá kicserélték a szakadt bowdenű bal hátsó ablakemelőt, illetve megcsináltattam a csomagtér zárat. Aztán a scudetto emblémáját lecseréltem egy gravírozottra.


Az elmúlt néhány napban sikerült kicserélni az összes hibás izzót (bal oldali első helyzetjelző; jobb oldali tompított és hátsó rendszámtábla világítás)
Következő világításhoz kapcsolódó feladat a fényszórók beállítása.