Blog
Most hogy kész volt a vas, már indultam is a dolgomra, de nem jutottam messzire...
Indítás után az autó megáll, elmegy minden áram....Jajj! Egyszer már csinált ilyet a felső holtponti jeladóm, aminek a kábelje tőben eltört és letestelt! Azt akkor megcsináltam,-de nem bízván forrasztási tudásomban- inkább vettem másikat 5e-ért! Most ezt kicseréltem, mivel azt hittem ez a bajos alkatrész! De nem! Bele új 40A-es biztosíték, majd kicsap...... Vagy a csomagtartóban található 40A-es, vagy a motor térben található izzításnak a biztosítékát verte ki! Így hát a rég óta halasztgatott motortérben található kábelek cseréjét (amik az idő múlásával megkeményedve törnek) elkezdtük! Hamar ki is derült, hogy a légtömegmérő kábele a ludas! Ez nálam 2 kábel összefonva (?!?!)sajnos a szigetelés elöregedett, és a két kábel összeért majd zárlatot csinált..... A kábel kicserélve, probléma megoldva.......! Ára nincs(vagyis pár darab 40A-es nagy késes biztosíték) de időbe telik az ilyen kis szir-szarok megkeresése. Mindenesetre megjegyzendő, hogy akármilyen zárlat van azonnal a csomagtartóban lévő- akksi mögötti- 40A-es biztosíték száll el!
A hétvége projektje: generátorfelújítás, amely a szénkefék cseréjéből áll-ennek ára 2500ft! A helyén nem cserélhető, de egyébként probléma nélkül megoldható, ha kiszeded! (BOSCH)
Viszont ha már a szíjnál kotortunk kiderült, hogy a szíjfeszítő görgő, és a patron közti összekötő spiáter darab ( kb 10cm*2cm) el van törve! Nos sok Amorés kollégának, és az aggostyáni bontós kollégáknak köszönhetően megismerkedtem egy újabb Alfa őrült szerelővel Oroszlányban-neki volt ilyen gombokért..... Plusz mivel a patron is szét volt hullva az is cserére szorult! A Bárdiban ennek új ára: 58e ft(ha Alfához kéred)! Ezen csak kuncogtunk, de mint az új ismerőstől megtudtuk ez az alkatrész majdnem teljesen megegyezik az 525tds patronjával! Ha BMW-hez valót kérsz az ár már csak 12e!!!!!! Ez a nem mindegy.....ezek az infók.....:)! Természetesen ez a patron is probléma nélkül beszerelhető az autóba-nem kell átalakítani semmit(bár picit hosszabb, mint az alfáé)! Viszont most már ezek után úgy áll a szíj, ahogy kell, többet nem nyikorog, és nem fog eltörni a rúd sem......
A lenti költség 46%-os Bárdi kedvezménnyel értendő! :)
A boxer belsőben volt egy könyöklőm, ami kezdett mostanában hiányozni. Kényelmes, hatalmas tárolórekesze és elől-hátul pohártartója is van. A mostanában kapható utángyártottakhoz képest, normálisan is néz ki.
Nem csavaroztam, nem fúrtam, nem akartam maradandó lyukakat a váltóboxra. Nagyon erős, ipari, kétoldalas ragasztóval került a helyére. Egy 15 cm csík teherbírása 50 kg, így oldalanként a 3-3 ragasztócsík nagyon masszívan tartja. Ha esetleg egyszer megunnám, a ragasztót sebbenzinnel nyom nélkül el lehet távolítani.

A múltkor kicseréltem a turbócsövet, és van pár jótékony hatása. Szerintem, már korábban is lehetett rajta egy kis repedés, csak nem vettem észre.
Idáig ha hosszabban állandó sebességgel közlekedtem, és odaléptem egy előzésnél a gáznak, kis fekete pamacsot lőtt. Na ez most megszűnt, illetve a fogyasztásom 6,2-6,5 között volt. Most 5,3, illetve 5,52 volt.
Nem tudom, hogy a csőcsere, vagy az ÖMW prémium üzemanyagának az eredménye, de mindenesetre jó!
Meg volt egy kis időm így kijavítottam pár kőfelverődést a kocsi alvázán megelőzve a rozsdásodást, meg GTPeti ajánlását megfogadva az ülés alatt lévő nyúlványba szintén volt egy kis alvázvédelem.



2db vezérműlánc feszítő cserélve
Bal féltengely csukló csere
Jobb oldali féltengely csukló csere
Új akkumulátort kapott Alfi, a régi már megérett a cserére! (9ÉV)
BOSCH akksi új
Befagyott kézifék.
Kézifék bowden cserélve.