Blog
Felkerültek a téli - abszolút gyári méretű - kerekek (215/55 R16), úgyhogy elvittem beállíttatni a futóművet.

Hátsó lengéscsillapítók felújítása, olajszivárgás megszüntetése (megint), hátul egy G-szem cseréje, motorháztartó teleszkóp csere, olajcsere, kipufogó koppanás elhárítása (néha még mindig koppan).
Ktg.: 60.000
Km.: 218.000
Egy újabb elemet kihúzhatok a kívánságlistáról. Ma megérkezett a karbonhatású gyári középkonzol, szerintem remek állapotban. apróbb karcok vannak, de úgy hiszem a jelenlegi fa utánzatú elbújhat mellette. Remélem kis idő múlva be is szerelhetem, már rég várok erre.
Update (2013.03.27.)
Ma Lacci33 cartárssal beraktuk a középkonzolt, imádom!





nem, mégsem voltak rottyon a fékek, csak a hátsó tárcsához hozzáért a takarólemez! ettől volt iszonyat vas-a-vason hang. de valójában a tárcsák jók, a betétek talán kicsit öregek de most hagyjuk őket lefutni.
bal kézifékkábel van még berágva, az csere, bal első felső lengőkar is lötyög, valamint ereszt a bal oldali kihajtás a váltón.
de, egyébként, más nincs! ami jó hír :-)
tegnap még kicserélgettem bontott készletből a törött ablakemelő-kapcsolókat.
a csomitartó lámpájához hiányzik egy relé hátulról, majd kell szerezni.
az index-visszajelzőkhöz valószínűleg meg kell bontani a középkonzol, mert típushiba szerint a fűtésbox hőcserélőjéből csordogáló fagyálló teszi hűvösre az indexrelé csatlakozóit. (nem baj, kihangosítót is fogok beszerelni, ahhoz amúgyis bontani kéne)
Az ősszel vásárolt Technomagnesio felnik sajnos nem voltak tökéletesek, a négyből hármat görgőzni kellett. A gumik pedig mind mennek a kukába, év végére majd kell beszerezni azokat is. A felnik kapnak majd még egy fényezést, vagy egy szinterezést. Ezt majd még kigondolom.
A munkáért köszönet GabCsinak!

Február első hetébe felhívtam munkaidő alatt az érdi bontót, megkédeztem h mien bőr ülései vannak? ami spontán érdekelt volna az a 156TI, GT, - ezek közül csak a gt volt de azt kompletten akarta eladni, sima 156 mustársárga volt de az nem volt annyira szép állapotba, még a végén rákérdeztem h brera ülések vannak-e. Meglepődve a válaszon mert szintén ritka - volt 2db, szép állapotba, jöjjek le nézzem meg és megalkudunk. Oké szombaton megyek. Lementem, és mikor beleültem, körbenéztem nagyon megtetszett, tudtam h nem fog stimmelni a sin meg miegyéb de kis igazítással mindent meglehet orvosolni. Megvettem. Tolattam is be az udvarba tettük be és nagy mosollyal jöttem el onnan.
Hétvégén volt rá időm h betegyem, leápoltam Turtlewax bőrápolóval már két hete kb, a 156 sinjeit kellett átraknom. Nem kellett heggesztenem, furnom.. csak egy kis adaptert tettem alá, mivel +3,5cm volt a két sin külömbsége. lényegébe 4 csavar és 4 anya kellett plusz az adapterhez anyag. Én egy rozsdamentes acélt vettem elő ami nem hajlékony. levágtam 4 csíkot, melyet majd befedek filccel és nem látszik semmi. biztiöv meg a hátsó adapterhezrögzítettem a kasztnihoz, így az is biztonságos. Összképre nagyon szép és mégnagyobb mosollyal ülök be szeretett alfámba. Nagyobb figyelmet kap az alfa a parkolóba illetve azon a helyen ahol lassan gurolok.




Tavaly elhatároztam újra átépítem az autót , mint külsőre mint motorikusan. Lassan elkezdtem összeszedni az alkatrészeket a külső átépüléshez. Ebben segítségemre volt Kn[.]xX cartárs és a FŐNIX TUNING a Zender küszöböket pedig MIFI cartárs jóvoltából szereztem meg. Amotor szépítésében pedig Vittorio cartárs segített egy szép rozsdamentes polírozott toronymerevítővel. A legtöbb segítséget, fényezést, pedig William cartársnak köszönhetem! Januárban elhatároztam, hogy felújítom a motort az utolsó csavarig (ez egy kész rém álom volt de az egy másik történet). Jelentkeztünk az autóval az AMTS tuning showra " mondván egy próbát megér". A shown az autó remekelt és az I.C.E kategória (in car entertainment) abszolút gyöztese lett. Soha nem gondoltam volna, hogy egy nemzetközi találkozón ilyen eredményt fogunk elérni.




Tavaly év végén vásároltam egy garnitúra Zender Milano-t az ebay-en. Ezzel egy igen régi vágyam vált valóra, már a 155-re is szerettem volna. A GTV-hez persze jobban illik ill. 5 csavarost könnyebb is találni. Esztétikailag hagy(ott) kívánnivalót maga után mind a négy darab. Hámló lakkrétegek, kisebb padkázások mutatták, hogy van tennivaló. Futottam pár kört a neten ill. felniseknél, de az egésznek az lett a vége, hogy magam vágtam bele a szervezésbe.
A legnagyobb fejtörést a kerület mentén elhelyezett műanyag díszítő csavarkák okozták. Ezeket muszáj kivenni egy rendes polírozáshoz. Próbáltuk mindenféle apró fejjel megkerülni őket, de nem sikerült. Viszont visszatenni nem lehet őket, mert kiszedéskor megsérülnek, meg bele is szakadnak. Utánrendelni természetesen nem lehet. (Én legalábbis nem találtam rá forrást, pedig ígéretekkel tele volt a padlás.) Voltam mindenféle csavarboltban, de mikor meghallották, hogy külső torx fejű csavar el is lettem hajtva. Pedig még DIN normája is van! A véletlen segített: egy barátom műhelyében találtam tökéletesen egyező fejű csavart, egy LFL-es MAN motor szelepfedelét hivatott rögzíteni a hengerfejhez. Felcsillant a remény és tovább kerestem. Végülis egy gyári GM csavarra esett a választás, ez benzines Opelekben a leömlőt borító hővédő lemezt erősíti ugyancsak a hengerfejhez. A2-es, tehát anyagában korrozióálló és színében is egy az egyben passzol a felpolírozott felnikhez.
Tudatosan nem tükörsima és fényes felület volt a cél, hanem kicsit "selyemfényűbb". Egyelőre itt járunk, még 2 felni polirozása hátra van és a csavarokat kell beragasztani.



Végre kész lett a váltó.
Eléggé szét volt kapva mint ahogy a képeken is látszik.
Kapott új kuplungtárcsát, kinyomócsapágyat meg váltóolajat.
Nem volt olcsó játék, de legalább most rendben van minden. ( 160.000.- )
Jobb mint új korában :-)
Ja meg persze meg lett csinálva az olajcsere is.


0
520
Fórum
Friss topicok
- Spider
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8