Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-03-06

Olaj10W-40 (Coma), olajszűrő, levegőszűrő és szíjtárcsa és szíj csere.



óra:175000km

 

A szezon beköszönte előtt még pár dolgot szereztem be a Pókhoz Csörinél:
- 1 db fém fékcső a bal első kerékhez (60662499)
- 2 db tartókonzol a fékcső összetoldáshoz (7627880)
- 2 db ellendarab a konzolhoz (994922)
Így már ki tudom cserélni a korrodált darabokat.

 
>> EseményTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2013-03-05

A jó időt ismét kihasználva elgurultunk műszaki vizsgára.
Minden O.K. Csupán a kipufogóval volt egy kis aggodalmuk, hogy dupla kivezetésre lett átalakítva. De azért a vizsga sikerült.A futómű is egyben van nem lóg semmi. Remélem a hideg elmúlásával eltűnik a futómű nyüszögése is.Már csak az okmányiroda van hátra, mert betelt a forgalmi! :o( Valamint akkor átírják a környezetvédelmi besorolást is mert 2 éve piros plakettet kaptam. Most pedig már kéket.

 
>> EseményDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-03-05

Miután volt szerencsém megvásárolni ezt a szépséget, elindultam vele otthonomba. Jópár km várt rám, így óvatosan, kíméletesen kezdtem az útnak. Legalább 50-60 km-t megtettem úgy, hogy hallgatóztam, miként él alattam az olasz vas, hallgattam a kipufogót, a motort, futóművet, zajokat, stb. Később rádiót hallgattam, megálltunk egy kis folyadékvesztésre, de nem az autókból... :) Persze szokásomhoz híven nem bíráltam felül a navit, így kellemesen elvesztem Székesfehérváron (Kócosw barátom tudna róla mesélni, hogy egy 5 km-es egyenes szakaszon is el tudok veszni fél órákra), majd emlékezetből kikevertem magam.
Kisbérig sima utunk volt, ám ott a rend éber őrei kiszúrtak maguknak, mondjuk nem volt nehéz dolguk. Figyelmeztettek, hogy nem ég az egyik első lámpám, és helyszíni birsággal díjazták a repedt szélvédőt is. Győrig megint sima út, majd ott a székesfehérvári affér megismétlődött. Árpás belterületén egy pihit tartottunk, autómustra, bemutatókör, stb. Éjjel egy környékén értem haza, a szomszédok gondolom szerettek. :D

Tisztogatás közben, levéve a gyertyafedelet, nem szép látvány fogadott. A nem egészen egy éve cserélt kábelszett gyakorlatilag minden kábele meg van barnulva ott, ahol valamilyen módon hozzáér a szelep- vagy a gyertyafedélhez. Úgy tűnik áthúznak a kábelek.
Megnéztem a gyertyákat (Bosch Super 4), gyakorlatilag mindnél a négy pólusból 2 galambszürke, a másik kettő meg feketés-barnás.
Inkább a gyertyára tippelnék, bár ugyanilyen típussal elmentem már több, mint 90e km-t ilyen jellegű gond nélkül.
Ha valakinek egyébként van ilyen tapasztalata, szívesen fogadom a tanácsot. :)

Update: emellett a fogyasztás is megnőtt, az átlag 8,5-ről 9,5-re, ami esélyes, hogy ennek a problémának a számlájára írható.

>> Autóápolássüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-03-03

A hétvégi szép időt kihasználva végre rászántam magam, hogy a viseltes toronymerevítőt rendberakjam valamint megtisztogassam kicsit az utóbbi időben elhanyagolt motorteret.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2013-03-04

Itt a jóidő, hát lemostam, kitakarítottam a "zöldet", jól lecsapattam az alját. Szép így tisztán, egyre jobban tetszik ez a sötétzöld szín. Napsütésben nagyon jól mutat. Az egyik csomagtér teleszkóp megérezte a melegedést és rájött a tavaszi fáradtság, úgyhogy azt gyorsan ki is cseréltem. Egy rendes szőnyeggarnitúrát is megérdemelne már...

 
>> SzervizQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2013-03-04

Most hogy kész volt a vas, már indultam is a dolgomra, de nem jutottam messzire...

Indítás után az autó megáll, elmegy minden áram....Jajj! Egyszer már csinált ilyet a felső holtponti jeladóm, aminek a kábelje tőben eltört és letestelt! Azt akkor megcsináltam,-de nem bízván forrasztási tudásomban- inkább vettem másikat 5e-ért! Most ezt kicseréltem, mivel azt hittem ez a bajos alkatrész! De nem! Bele új 40A-es biztosíték, majd kicsap...... Vagy a csomagtartóban található 40A-es, vagy a motor térben található izzításnak a biztosítékát verte ki! Így hát a rég óta halasztgatott motortérben található kábelek cseréjét (amik az idő múlásával megkeményedve törnek) elkezdtük! Hamar ki is derült, hogy a légtömegmérő kábele a ludas! Ez nálam 2 kábel összefonva (?!?!)sajnos a szigetelés elöregedett, és a két kábel összeért majd zárlatot csinált..... A kábel kicserélve, probléma megoldva.......! Ára nincs(vagyis pár darab 40A-es nagy késes biztosíték) de időbe telik az ilyen kis szir-szarok megkeresése. Mindenesetre megjegyzendő, hogy akármilyen zárlat van azonnal a csomagtartóban lévő- akksi mögötti- 40A-es biztosíték száll el!

 
>> SzervizQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2013-03-04

A hétvége projektje: generátorfelújítás, amely a szénkefék cseréjéből áll-ennek ára 2500ft! A helyén nem cserélhető, de egyébként probléma nélkül megoldható, ha kiszeded! (BOSCH)

Viszont ha már a szíjnál kotortunk kiderült, hogy a szíjfeszítő görgő, és a patron közti összekötő spiáter darab ( kb 10cm*2cm) el van törve! Nos sok Amorés kollégának, és az aggostyáni bontós kollégáknak köszönhetően megismerkedtem egy újabb Alfa őrült szerelővel Oroszlányban-neki volt ilyen gombokért..... Plusz mivel a patron is szét volt hullva az is cserére szorult! A Bárdiban ennek új ára: 58e ft(ha Alfához kéred)! Ezen csak kuncogtunk, de mint az új ismerőstől megtudtuk ez az alkatrész majdnem teljesen megegyezik az 525tds patronjával! Ha BMW-hez valót kérsz az ár már csak 12e!!!!!! Ez a nem mindegy.....ezek az infók.....:)! Természetesen ez a patron is probléma nélkül beszerelhető az autóba-nem kell átalakítani semmit(bár picit hosszabb, mint az alfáé)! Viszont most már ezek után úgy áll a szíj, ahogy kell, többet nem nyikorog, és nem fog eltörni a rúd sem......

A lenti költség 46%-os Bárdi kedvezménnyel értendő! :)

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-03-04

A boxer belsőben volt egy könyöklőm, ami kezdett mostanában hiányozni. Kényelmes, hatalmas tárolórekesze és elől-hátul pohártartója is van. A mostanában kapható utángyártottakhoz képest, normálisan is néz ki.
Nem csavaroztam, nem fúrtam, nem akartam maradandó lyukakat a váltóboxra. Nagyon erős, ipari, kétoldalas ragasztóval került a helyére. Egy 15 cm csík teherbírása 50 kg, így oldalanként a 3-3 ragasztócsík nagyon masszívan tartja. Ha esetleg egyszer megunnám, a ragasztót sebbenzinnel nyom nélkül el lehet távolítani.