Blog

>> Egyébthealfa156 // Alfa 156 1.6 16V TS // 2013-03-15

ma végre nekiállhattam a fűtést megszerelni...szerencsére az Alfa rajongók több jó tanáccsal el is láttak, hogy hol kezdjem a hibakeresést...és úgy néz ki, hogy megúszom egy csati cserével:))

 
>> Autóápolásdanikab62 // Alfa 145 3 ajtós // 2013-03-14

Itt a hosszú hétvége, nekiálltam lefesteni a felniket, mert nem voltak már túl szépek. Pár óra csiszolás után egész szépek lettek :)

 
>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2013-03-14

Tegnap kicserélték az első lengéscsillapítókat (Supersport), baromi jó lett. Most már teljes a sportfutómű. Brutálisan fogja az utat. A sport lengéscsillapító rövidebb, (eddig nem tudtam) a rövid rugók miatt.

Aki kísérletezni akar, ne tegye; sport rugó csak sport lengéscsillapítóval használható, nem érdemes másképp használni, illetve csak "ültetni". Gyári sportcsomagos rugó használata nem sport lengéscsillapítóval sem ajánlott, hiába csak 2,5 cm az ültetés mértéke.
188.500 km óra állás.

 
>> SzervizAlfa 159 Zico // Alfa 159 Sportwagon // 2013-03-14

Mint az előző bejegyzésben említettem, az olajcsere alkalmával a pécsi Alfa szervizben átnézettem az autó futóművét, mert búgó hang hallatszott menet közben. Ekkor a jobb első kerékcsapágy hibáját állapították meg, illetve kiderült, hogy a hátsó fék valamiért beragad, fog, de ezzel akkor nem foglalkoztak, azt mondták, hogy nyugodtan közlekedhetek vele még tavaszig, amíg megejtjük a csapágy cseréjét.

A szerviz során kiderült, hogy nem a jobb első kerékcsapágy cseréje szükséges, mivel a bal első csapágy a ludas a búgó hang miatt. Miután esedékes volt, mind a négy fékbetétet lecseréltettem, illetve az első tárcsákat is . A kézifék bovdenje is eléggé "berohadt", emiatt nem engedett teljesen vissza a hátsó fék - kezt is cserélni kellett.

1. bal első kerékcsapágy csere
2. mindegyik fékbetét cseréje
3. kézifék-bowden csere

Ezen kívül visszatették a nyári gumiabroncsokat (ha már úgyis lekerültek z abroncsok), és cserélték az Alfa rácsot és első emblémát is.

UPDATE: 2013.03.20.

Amik tegnap és ma történtek az autóval kapcsolatosan:
1. Jobb első axiális csukló cseréje 6.100,- ft.
2. Két első féktárcsa, illetve valamennyi fékbetét cseréje a kézifék huzalokkal egyetemben 50.600 ft.
3. Bal első kerékcsapágy cseréje 29.600,- ft.
4. Hűtődíszrács és első embléma cseréje 38.745,- ft.
5. Fentieken kívül 20.000,- Ft. munkadíjat számoltak fel
6. Miután április 14-én az autó műszakija is lejárt volna, a vizsgáztatásra is sort kerítettünk, így 2015. április 14-ig ezzel sem kell foglalkoznunk 20.000,- ft. (megj.: az ár a költségek rovatban a műszaki vizsgánál került rögzítésre)
7. Ha már lent voltak a kerekek, egy füst alatt megoldottuk a nyári-gumiabroncsok vissza-cseréjét is.

Ami még fontos és minél előbb meg szeretném oldani, az a futóműbeállítás, várhatóan még ezen a héten sort kerítek rá és akkor a fékek, futóművek remélhetőleg teljesen hibátlanok lesznek.

UPDATE: 2013.03.22.

Futóműbeállítás elvégezve - Dombi-futóműszervíz: 10.000,- Ft.
Első és hátsó futóművekre is erősen ráfért, így már komplett a szerviz!

 
>> EgyébTozo // Alfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2013-03-14

Ma reggel ezt a szép számot mutatta a gép :-)

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2013-04-22

Kicsit nagyobb lendülettel szaggattam a föld utakon hát meglett az eredménye :/ Szerencsére Marklarnál véletlenül pont volt egy nekem szánt darab + egy bal első ködös is :)

 
>> Eseménygergulus // Alfa 156 1.8 T.spark // 2013-03-13

Na az úgy történt, hogy Tapolcárol Miskolcra menet már az m3-on letoltuk még mercedes f1-et is. Aztán nehogy már ne elkezdett valami csörögni, majd égtelen kopogás. Gelelyi pihenő elött egy km-el csapágyas lett a szekér. Öröm boldogság hisz hideg volt fűtés nyista, ellenben volt gyerek meg asszony. Jött a tréler mi meg mentünk haza. Azóta áll, (kb 1 hónapja) de most megcsillant a remény egy 146 ts személyébe. A többit majd később.

 
>> EgyébWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2013-03-13

Ma vettem meg a defektjavító készletet amit először a Mitoban láttam és már ott nagyon megtetszett, nem is gondolkoztam sokat mikor itt láttam egy eladó darabot amire rögtön le is csaptam:-)! Nagyon jó és szép állapotban van,szerintem nem is volt használva és remélhetőleg nem is lesz:-)!

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2013-03-13

171.100 km-nél az alábbi munkákat végeztettem el az autón:

- Teljes kipufogó rendszer csere (45.000 Ft)
- Vezérműszíj szett csere (kb. 35.000 Ft)
- Vízpumpa csere (kb. 8000 Ft)
- Olajcsere
- Szűrők cseréje (levegőszűrő, benzinszűrő, olajszűrő) (kb. 10.000 Ft volt a három együtt)
- Szervópumpa felújítás, szervóolaj csere
- Jobb első lengőkar csere (15.000 Ft)

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2013-03-13

Olajcsere:Agip I-sint Professional 10W40+szűrők cseréje 152.354Km nél.