Blog
Végül ez is sikerült Gyula barátom segítségével, majd kisebb-nagyobb nehézségek árán az első üzembe helyezés is (közben persze kinyírtam egy MCU-t). Van még mit finomítani a programon. Idő kérdése. Az elektronika lehetett volna szebb is, de már mindegy. :)




Ma sikerült felpróbálnom a felnit mert saját szememmel akartam látni mennyi hely van a Brembo féknyereg és a küllők között!
A történethez tartozik, hogy tavaly tél elején felvettem a kapcsolatot a Novitec itthoni forgalmazójával az il Topolinóval nézzenek utána, hogy az N10-es felszerelhető-e a "nagyfékes" Giuliettára! A válasz nem volt egyértelmű igen mert szerintük még nem raktak fel odakint sem 18-as N10-et egy Brembós Giura sem (!?) Mindenáron (jó magyar szokás szerint) a drágább 19-es felé tereltek mégpedig azzal a "dumával", hogy az biztos jó lesz persze vegyem meg gumival együtt horror áron meg minden! Na itt lett elegem és már azt hittem lemondhatok a felnikről de aztán rémlett, hogy Náluk is láttam ilyen gurulókat a webshopban! Az első érdeklődő emailra azonnal jött a megnyugtató válasz amit az érdekesség kedvéért beszúrok ide is:
"I’m Peter and I have ordered a complete undercarrige from you last year for my Giulietta, and now I’ve chosen rims for the car, namely this:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-159/Wheels-Rims/Rim-Novitec-N10-Silver::5229.html
The question is: Can I mount the 8x18" size rims for my car which is fitted with 330 mm Brembo brakes on the front? Novitec distributor in Hungary is not certain, so they can not guarantee it 100%!
I ask for feedback on this issue. Also, what guarantees that they can be mounted?
If your feedback is positive, please send me a quote on how much it would cost shipping 4pcs rims to Hungary?"
A válasz:
"Hello Peter,
not good when a dealer tries to sell items with no experience.
Ok, these rims will fit to your car without any modifications.
It is a simple wheel changing.
Just started an order for you about the asked rims.
Please see details in separate sended mail.
We have 1 set of the asked rims here back in stock.
Becasue it is unknown if and when new ones will arrive here,
better do not wait too long."
Azt hiszem ehhez nem kell kommentár!
Az árról meg a szállításról csak annyit, hogy Németországból 1 hét alatt megjött a csomag amit itthon márciusra ígértek volna(!) ill. még a magas Euro-árfolyammal is olcsóbban jött ki mint az itthoni ajánlat!
A próba megtörtént most már csak a tavaszt lesz nehéz kivárni!




Az alapozó után RAL 3020 lett a végleges szín. (Ez volt a legrikítóbb piros, amit találtam a boltban.)


Amit még szeretnék megcsinálni az autón:a festés nem tökéletes a kocsin (picit elütnek a színek) egy két lakkréteggel kiküszöbölhető és a fénye is más lenne.
Ezt tavasszal remélem sikerül megejteni.
Az első ajtókra légterelő dísz elemet keríteni,és a szélvédőre egy sötétítő csíkot.
A belső térben egy nagy,nagy takarítás és kárpit tisztítást ezt nyáron 1-2 nap meg is csinálom a fiammal,szerintem a következő alfás nemzedéket képviseli,imádja a kocsinkat,még tanulnia kell vezetni,de már eljárogat vele.
Az első fékek felújítása és festése.Láttam valamelyikőtöknél,hogy a féknyergek pirosra le voltak fújva,nagyon tetszik.
Az alufelniket lefesteni,de ezt még nem tudom,hogy én csináljam-e,vagy szakihoz vigyem.Láttam már hogyan kell,de ha eltolom csúnyább lesz,mint most.
Hát egyenlőre ennyi.
Megújult a kipufogó a hét végén. Hamarosan fotók is lesznek - nem egyszerű kókányt kellett kiírtani belőle - valami nem tudni micsoda középső dobjából, valami más kipufogó végéből és vízvezeték csövekből volt összeeszkábálva ahátsó dob, a középsőtől kezdve pedig minden fixen össze volt hegyesztve, a középső pedig szépen körbe volt rohadva. Most máe gyári rendszer van alatta, a hangja ég és föld! A szombatunk ráment apámmal, de tipp-topp lestt, minden, ma pedig adtam neki egy új alvázvédelmet is - hátul már kellett is neki, mert a gyári lassan megadta volna magát.












Eddig hibátlanul teljesített az auto, tényleg csak tankolni kellett bele és ment, de az utóbbi héten ár alkalommal megviccelt az indítsgátló. Néha amikor elfordítom a kulcsot, égve marad a kód lámpa és olyankor ugye nem indul be az autó. ez általában addig megmarad ameddig nem ütök a gyujtáskapcsoló környékére tenyérrel, utána ujra helyreáll a rend és indul az autó. Nagy valószínűséggel valami érintkezés probléma lesz, hétvégén utánanézek. ha jól tudom akkor az OBD csati mögött van a "vezérlője" (ha valakinek volt már iylen problémája az írhatna az oldalamra hogy mi oldotta meg a baját, köszi :)
Elkezdett furán viselkedni a kocsi megtorpant ha odaléptem neki hirtelen, meg kicsit nőtt a fogysztás is, de más jele nem volt. A lanciámnál annak ideén már volt ilyen gondom, tehát szinte 100% volt hogy a hiba a lambdaszonda lesz. Merész döntést hoztam Itt Győrben kint a parkólóban kicsréltem, hát ezt azért mégegyszer biztos hogy nem játtszom el, ez azért nem volt egy egyszerü mutatvány. Reggel fél 7kor keztem el hogy ha lehet ne nagyon lássa senki hogy mit csinálok. Na persze a panell lakási térfigyelők azok mindig lesben álnak. Leszedtem a katalizátort egy hosszú vezetéket kötöttem a lambdaszondára hogy könnyen vissza fűzzem. Szerencsémere az alkatrész kocsimnak a lambdaszondája nálam vólt mert egy haverom elkérte addig míg átmegy a kocsija műszakin. Leszedtem a katalizátort viszonylag gyorsan és amikor másztam ki a kocsi alol szinte minden második ablakba kiönyökölt egy térfigyelő kamera ( vén banyák akiknek nincs jobb dolguk mint azt lesni ki mit csiná) Kb 30 perc volt az egész. gyorsan ment könnyen ki jött a szonda is. Össze raktam és mivel hibát én nem tudom kitörölni a vezérlőből ezért egyszerün megoldottam lecserélem a motorvezérlőt. Tökéletesen jó remélem az is marad
Még réggebben volt olyan problémám hogy folyt a benzinem a generátorra benzicső elöregedett. Rá egy fél éve szintén megesett ugyanazon oldalon a cső ami új volt szarrá repedezett mer jó minőségü volt. Nagyon folyt belőle a benzin csoda nem gyullad ki rendesen sercegett a generátoron. Elmentem vettem újat montam a boltosnak mi volt a problémám és hogy nem érdekel mennyibe kerül csak jó legyen. 50 cm 8-es átmérőjü cső 2600 ft be került és ez tuti jó lesz, ha megtalálom a képet mert lefényképeztem akkor megmutamom milyenó is volt. Talán 1 hónapot birt és utána úgy nézett ki mint ha egy 1800 -as években legyártott darab lett volna. Itt volt az hogy kész ez az autó ki akar gyulladni minden áron szó szerint elporldt a cső teljesen 5 liter benzint megevet 12km en és nem gyúladt ki pedig megint a generátor felett ment szét a cső de a másik felese birta volna sokáig. Most az volt a szerencsém hyogy tulnyomta a benzint a generátoron igy nem folyt bele hála az égnek. Az alkatrész kocsimból a tüzfalon lévő hosszú benzin gumicsövet kivágtam és azt tettem fel tökéletes állapotban volt még kisem volt keményedve pedig biztosan gyárivolt mert rajata volt a gyártási évszám és a fiat lancia logo. Ja és gyárilag nem 8 as átmérőjü benzincsövek vannak az alfákban hanem csak 7.5 átmérőjüek,ezért hajlamosak szivárogni egy idő után az utángyártott csövek. Feltettem ezt agyári csövet ez t levésni sem lehet szerintem még bilincs nélkül is meg álna. Kapott uj bilincseket is, azóta tökéletes pedig már tavaly nyárvégén tettem rá. Nemtudom miért de nálam semmi nem sikerül elsőre mindenek a cserélye egy kihívás amióta megevettem ezt a járgányt. Lehet hogy tényleg női lekükvan az alfáknak, tisztára mint egy makacs nő nem haggya magát elsőre : )
Már régóta akartam venni a kp zárhoz távirányítót. Már kezed rosszalkodni a baloldali dugózáram nehezen mükődik néha akad, ezért vettem hozzá egy modult 2 távirányítóval.
7500 ft volt EXAD márkáju elvileg riasztos modul van benne kereső, pánik, indításgátló, csomagtér nyitás funkció. Hát a csomagtérnyitás funkcióra nem történik semmi, de a többi funkciója működik. Én csak a zárás nyitás funkciót kötöttem be a többi nem kell nem szeretném ha kibaltázna velem. A bekötése nem nehéz sőt a sógór jelöltem segitségével ez gyorsan meg is volt. Neki egy Lancia Dedrája van és volt neki bennt valamikor gyári nyitó modulja és a panelje tök egyszerüen a kp zár relé alá csak be van helyezve és 4 vezetékkel be lehet köni gyorsan. Örültem neki mert igy megmentett egy csomó méregetéstől meg kötözésektől amugy ő is ilyen vezérlőt vett a kocsihoz és már régebbóta használja nincs vele gond. Nekem panelom nem volt de a vezetéket simán rákötöttem a relé lábára és kész. már jó is volt. Bekötöttem még az irányjelzőket is hogy villanjanak na ez egy kicsit hosszabb ideig tartott míg kimértem de sikerült. Majd még helyet kell találnom a dobozának a műszerfal alatt és teljesen kész is. Túl hideg volt ahhoz hogy szórakozzak vele igy csak bedugtam a szönyeg alá ha jó idő lesz megcsininálom normálisan felteszem valahova a dobozt. Ha kell valakinek esetleg segitség hogy hova kell kötni pontosan az szoljon szivesen elmondom. Itt egy kis segítség a második képen. A piros a modul pozitivja ( nemkötelező ide kötni a lényeg hogy állandó áram legyen) mellette szürke sárga a modulból nyitás kábel, mellette a barna modulbol kijövő test kábel-lek (ezt sem kötelező ide bekötni a lényeg hogy testre legyen kötve ) mellette piros szürke, zárás pozitiv kábelja a modulból. Egyszerü de vigyázz nem mindegy milyen távirányítós egységet veszel, mert általában az autók többségének a központizár motorjai pozitiv vezérlésüek, de az alfák ( fiat lancia ) Negativ vezérlésüek. Egyszerü kideriteni a kp zár motorból kijővő test vezetéket hozzá érínted a kasznihoz valahova akkor bezár. Ha rossz vezérlőt vettél akkor is be lehet kötni csak kicsit macerásabb ahhoz azért ajánlott már egy villamosság szerelő, mert könnyen tönkre teheted.

