Blog

A sofőrülés egyre gyakrabban és egyre hangosabban nyekergett. A hangja erősen emlékeztetett a békebeli heverők epeda rugójának hangjára. Ma felkerestem a győri márkaszervizt némi garanciális beavatkozásért.
Már mindenre fel voltak készülve, a kárpitos már fente a szerszámait...
A helyzet némi szemrevételezés után hamar megoldódott. Giovanni elfelejtette megkenni az ülés csúsztató sínjét. Lehet, hogy karácsony előtt már kifogyott a szerszám és nem volt kedve után tölteni...
Szóval némi zsírozás után jött a próbakör és csodák-csodája elhallgatott.
A szerelők megtörölték a homlokukat, hogy mégsem kell szétszedni az ülést, mi pedig elindultunk haza.
Hazafelé újra élvezettel hallgattam a semmit. Újra csend honol a fedélzeten.
Már csak a cukorkás pléhdobozt kellene kidobni, mert zörögnek benne a cukrok. Ezt talán a Spideren szerzett szerelési tapasztalataimmal egyedül is meg tudom oldani :-)

 

Esztergomból hazafelé, az utcánk végén elértük a 10.000 km-t. Mire meg tudtam állni egy fénykép kedvéért, már 10001 lett.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-06

Bekerült a 156-ban is remekül szolgáló Hifonics végfok az autóba. A kalaptartó aljára tettem négy csavarral, mint anno a 156 Sedanban. A tápkábel egyenesen a végfokra csatlakozik, a kondenzátornak még várnia kell a polcon. A négy csatornából egyenlőre kettő terheletlenül pihenőre van fogva. Az ajtókba később beköltöző Focal szett lesz rákötve. A másik két csatorna hídban megy a JBL ládára.
Ideiglenesen a síalagúton keresztül bekötöttem a végfokhoz tartozó vezetékes hangerő szabályozót is, hogy a sokféle műsorforráshoz be lehessen állítani a mélyek arányát.
A ládát jobb híján egy spaniferrel rögzítettem. Tervezem egy másik láda készítését, amiben előre, a ferde előlapon lesz a hangszóró, hogy a síalagútba szólhasson.

 

Megtörtént az első garanciális javítás és az első igazi Alfa élmény :-(
Szóval a fojtószelephez vezető cső lett cserélve, mert Giovanni amúgy olaszosan szerelte be az O-gyűrűt és becsípte azt. Innentől nem tömített és az olajpára itt távozva olajcseppeket idézett elő. Mellékesen kifújt a turbó is.
A tömítés cseréjéhez a csövet is cserélni kellett (37e Ft), mert külön tömítés NINCS. Még szerencse, hogy gariban volt.
Hazaérvén Győrből leparkoltam, majd amikor indítom a motort közli a Párduc, hogy alacsony az olajszint. Pálca ki, tele van. Indítás, újra közli. Lesz@rom, megyek tovább...
Megállás után megint közli, hogy ellenőrizzem és üreset mutat. Pálca ki, tele. Hazajöttem. Miután az akku és az elektronika ki lett véve csőcseréhez, átmozgattam a csatikat, hátha.
Innentől nem kérte az ellenőrzést, rendes szintet mutatott. remélem holnap is így lesz, mert ha nem Győrben maradok a szervizben.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-05

Ma megjött a 2DIN-1DIN rádió beépítő keret, tehát beugrott a régi Blau rádió a kocsiba. A CAN busz illesztő remekül működik, a Blu&Me rácsatlakozásához kell még egy csati, hogy ne kelljen a gyárit szétszedni. Egyenlőre a "made in china" hangszórókkal működik együtt a rádió, de már így is sokkal szebben szól. Furcsa hogy újra van magas a zenében.
Pár percre bekötöttem a Hifonics-ot is a JBL-el. Az volt a pont az i-betűn. A héten tuti bekerül fixen.
A beépítő keret pár mm-el beljebb van, mint a műszerfal, de csak lesz erre is megoldás.
Az is tuti, ha másik rádió lesz, csak matt fekete jöhet szóba.
Ja, és a Focal szettnek is kell 2 mm-t találni még, hogy beférjen a helyére.

 

8.728 km
136,18 óra menetidő
64 km/ó átlagsebesség
661,13 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
6,81 liter / 100 km átlagfogyasztás

 

Németországban egyre több helyen korlátozzák a környezetszennyező autók behajtását. A nagyvárosok előtt tábla mutatja, hogy milyen jelzésű autóval lehet behajtani. ( klatty )
Ma meglátogattam Lahr-ban a TÜV telephelyét és beszereztem egyet.
Mindössze a forgalmit kell átadni, kikeresik az adott típust a rendszerben és 5 Euro befizetése után már meg is kapom. Öt perc sincs az egész, nincs semmi mérés, a gyári adat a mérvadó.
Most már mindenhová bemehetünk.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-25

Mint az előbb leírtam, a CAN adapter próbájához ideiglenesen beraktam a 156-ból maradt Blaupunkt rádiót. Bár ne tettem volna...
Elsőre nem is szólt, mert a végfok szoftveresen ki volt kapcsolva, de aztán rájöttem és megszólalt. Azóta is fülig ér a szám, ha visszagondolok...
Röviden, még ezzel az átlagos autórádióval, erősítő nélkül és az eredeti "made in china" feliratú hangszórókkal is más dimenziók nyíltak meg. Pl. megjöttek a magasak, amit eddig nagyon hiányoltam. Az egész hangzás sokkal könnyedebb lett.
Mi lesz itt, ha normális hangszóró/erősítő is lesz benne? Szép zenét lehet majd csinálni...
Hogy miért nem jött meg a keret? (Hétfőre ígérték.) Most a jövő heti úton még hallgatnom kell a gyári cuccot és minden hibája bosszantani fog.
Mert most már tudom, hogy milyen gagyi a gyári rádió. Nagyon. :-((

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-25

Megjött a CAN illesztő egység. Mivel a 2DIN-1DIN keret még nem jött meg, csak próbából dugtuk össze a csatlakozókat, remekül működik. Egyes funkciókhoz még kábelt kell készíteni (sebességfüggő hangerő, telefon, stb.), az alap kormánygombok prímán működnek. Még az is lehet, hogy a Blu&Me mégse megy a levesbe, mivel rádugható a rádióra kihangosítónak jó lesz.
Két darabból áll, az egyik a CATSAR002 illesztő, a másik egy egyszerű csatlakozó a Blau rádió felé. Rádió cserekor ez a kábel cserélendő.
A bekötési útmutató elég egyszerű. Érdekes, hogy a csomagban adott használati utasításban nem voltak megadva a színek jelentése, szerencsére itt megvan.

 

Némi kerülővel ma ismét az Üvegtigris felé vitt az utunk.
A büfé elé beállva kit látnak szemeim? Szarvas József (Cingár) és Reviczky Gábor (Gaben) társalog ott kedélyesen. Rögtön beugrottak a film érintett jelenetei.
Gyors üdvözlés és gratuláció után az elmaradhatatlan fénykép. Láthatóan már hozzá vannak szokva az Üvegtigris őrültekhez. Jó arcok, feldobták a napomat.