Blog

Nagy meglepetésemre ma, mielőtt indultam volna a barátom műhelyébe az olajcserét megcsinálni, a kisfiam - merthogy mikor hazaérünk mindig ő nézi meg a postaládát - talált egy vastagabb borítékot a postaládában.
Igen! Megérkeztek az ebay-ről rendelt LED-es izzóim a csomagtérvilágításhoz.
Az olajcsere után szépen be is lettek szerelve.

És mégegy meglepetés: a bugyuta húzottzsemű 2 db helyett 4 db-ot küldött a 2 db áráért, ami 931 Ft volt. :) :) :)
Tök jó! Ha a jövő héten megérkezik a feleségem csomagtérzárához az új mikrokapcsoló, akkor a 147-ben is lesz jó kis LED-világítás. Bízom benne, hogy az izzó paszolni fog bele.

 

Nos a kisszervíz tegnapra volt tervezve, de a nagyker a rendelt olajat félrepostázta. Mára került elő csak.
Este 7-kor nekiestünk a vasnak.
Mivel a szerelő barátomnak le kellett kapnia egy Corsa hátsó lökösét, mert jött érte a karosszériás, én előkészültem azzal, hogy lekaptam a "pelenkát" az arkangyalról.
Ékkora Csabi is végzett a Corsa lökössel.
A motor megfelelően meleg volt, úgyhogy az laj szépen kifolyt. A szűrővel kicsit megküzdött a srác "a hülye olasz hogy rakhatta ilyen sz@r helyre ezt a nyavajás szűrőt"- hallatszott az aknából.
Cserélve lett az olajleeresztő csavar is, mivel az előzőt még a korábbi tulaj idejében szétcseszték. A múltkori olajcserekor - amikoris szembesültünk a helyzettel - úgy oldottuk meg hirtelen, hogy hegesztettünk rá egy nagy alátétet és így bitrosítottuk a megfelelő tömítettséget. Addig ugyanis nagyon enyhén, de szivárgott az olaj a csavar mellett. Most ezt az átmeneti megoldást megszüntettük.
A feltöltés gyorsan ment, de rávártunk kicsit a pontos szint beállításával. Addig cseréltünk üzemanyagszűrőt. Ezzel kapcsolatban meg kell állapítanom, hogy a gyári szűrő UFI. Ezt a mellékelt fotók is tanúsítják. 8-9. kép, ami most belekerült, 10-11. kép, ami benne volt.
Az üzemanyagszűrő csere után csak másodjára indult, de beindult és ketyegett szépen. Hát igen, a szivattyúnak kellett egy kis idő.

Mivel néhány napja kigyorsításnál 3-ban és 4-ben enyhe remegést érzek, megnéztük a bal oldali lengőkar szilentet. A jobb oldalt cseréltük augusztusban, de már akkor láttuk; hogy a bal oldal sem bírja sokáig. Most megrángattuk. Hát elég puha, míg a jobb oldal szép feszes. Szóval mielőtt március végén felmegy a nyári 19-es "nagykerék" cserélve lesz. Ugyanez a remegés volt az előjele a másiknak is. Gondolom nem féltengelycsukló, ugyanis a jobb oldalt szétszedtük augusztusban és teljesen ép volt a csillag is, meg a persely is. Miért lenne más állapotban a jobb oldal?

Még két további dolgot csináltunk, de a téma miatt erről külön két blogot írok.

Költségek:
olajszűrő 1 410,- Ft
olajleeresztő csavar 1 800,- Ft
UFI 24.ONE01 üzemanyagszűrő 16 860,- Ft
SAE WR PE 5w-30 5L 15 500,- Ft
munkadíj 5 000,- Ft

 
>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2013-01-26

Már régóta gyanus volt nekem, hogy télen fűtéskor tiszta meleg a váltószoknya meg az egész box, nem hiába mivel oda fujta be a levegőt értelmetlenül.
Így a pohártartó helyére bekerült a gátső levegőfúvó amit a gyártásnál ugye kihagytak gondolom. Nem tudom hogy ez extra volt-e vagy csak kifelejtették!?
Köszönöm mégegyszer Gege-nek az alapanyagot és a telefonos segítséget:)

 
>> Egyébriobi // Alfa 155 1.8 8v ts // 2013-01-25

Az autó. amikor megvettem, nem volt működőképes, a kuplung-munkahenger hibája miatt, és kisebb esztétikai hibái is voltak.
Az autót egyébként potom 50.000 ft-ért vettem félig tankolva(régi tulaj adott hozzá 4 új nyári és 4 új téli gumit, küldtem neki érte egy 2 literes fonott korsóval finom házi pálinkát) benne hagyta a cd-és rádiót is amit nemsokkal előtte vásárolt. Ha nem csapok le rá a bontóban végezte volna ez a gyönyörűség.Ami azóta a család eddigi legkedveltebb autója.

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2012-11-29

Elkezdett fogyogatni a víz olyan 1000-2000 km alatt ért minimum alá a szint, ilyenkor rátöltöttem, egy darabig töltögettem, de nyilvánvaló volt hogy cserélni kell.

Még a gyári 1998-as beépítésű hűtő volt az autóban. Azt hiszem ez egy elég jól sikerült szériából való, minek utána későbbi évjáratokról azt lehet hallani hogy hamar elvéreznek. A műanyag és fém illesztésénél szivárgott, kicsit bevizesedett kívülről az egyik sarka, de a lamellák helyükön voltak, még eltömődve sem voltak. Nem is panaszkodtam a hűtésre soha.

Nem sajnáltam tőle a Valeo hűtőt. Úgy tudom, ez a gyári beszállító.
Valószínűleg nem fog annyit bírni mint az előző.

SHELL VP N+ DIESEL
62,72 L
előző tankolástól futott km: 858
átlagfogyasztás: 7,32 l/100 km
költség: 27 812 Ft (incl. 1 240 Ft smartpont kedvezmény)

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-01-28

Vásárláskori kisebb fényezési hibák kijavítva, plusz egy full polír.

www.karfelvetel.com csinálta Kistarcsán. Szerintem jó munkát végeztek.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-01-24

Ma meghozta a postás a bontott Eibach rugókat. Egy kis csiszolás, egy kis festés és tavasszal mehet is be a kocsi alá.

Tegnap este utolsó alkalommal, de még az uram vitte olajcserére a kocsit, meg pár dolgot megnéztek /én meg kimaradtam mint az a bizonyos a hóból:( /
Íme a lista:

Olajcsere. A kocsi meleg motorral érkezett, vízhőfok 90°C. Ideális. Szépen ki is folyt a régi olaj.
kép 1

Ezalatt Csabi megbontotta a vezérlést. Először levette a hosszbordás szíj burkolatát, majd kiakasztotta a szíjat. Azután kilazította a vezérlés védőburkolatát. Sajnos pont úgy volt fordulva, hogy semmi sem látszott a szíjon. Hármasba raktam a kocsit, kuplung fel, és előretoltuk majd 2 métert. Ekkor fordult úgy a rendszer, hogy láthatóvá vált a szíj felirata. Dayco márkájú van benne. Ez tipikus „aftermarket” (utángyártott), gyárilag nem ezt teszik bele, hanem Gates szíjat. Ergo a szervízkönyvben lévő 62-ezres szervízkor, 2011.dec. 13-án cserélve volt. Erre utal az is, hogy a szíjon látszik a felirat, tisztán és olvashatóan. Pedig a dayco esetében ez gyorsan lekopik. Szóval a vezérlésben még csak kb. 8000 km van.
Kép2

Viszont a hosszbordás szíj hamarosan cserés lesz. Apró hajszálrepedések vannak rajta. Annyiban érdekes a dolog, hogy a karbantartási terv szerint csak 120-ezernél kellene cserélni.
Kép3

Amíg Csabi visszarakta a vezérlés védőburkolatait én kioperáltam a csomagtérzárat. / na ezért nem ő viszi legközelebb :) /
Kép4

Csabi kicserélte az olajszűrőt az újra, majd feltöltötte a friss olajjal.
Kép5


Ilyen olaj került bele
Kép6

Mikor minden fontos dolog készen volt, nekiestünk a zárnak.Természetesen a mikrokapcsoló a bűnös.
Kép7

Csabi (Kép10) megpróbálta megjavítani, de hosszas kínlódás után sem sikerült.Visszaraktuk a zárat és a csomagtérajtó burkolatot, de a mikrokapcsoló nélkül. Azt ugyanis mintának Csabi öccse magával viszi holnap Pestre és megpróbál bele venni másikat. Amint van, a csomagtérzárat rendbetesszük – immár veled együtt :)/ csakis, különben letöröm a mancsod :)/
Ellenőrizve még a szervó olaj+fékolaj, mindkettő ok.

Mindez 71538 km óraállásnál, és az együtt eltöltött 1100 km nél történt.

Tavaszra tervezett karbantartási munkálatok:
- alvázvédővel lefesteni a szakaszt, ahol a húzatópad fogója nyomott hagyott
- hosszbordás szíj csere
- anyósülés ajtó kilépőfény megjavítása
- ha beválik nálam/ Dömpi /, akkor neked is/ Signora Dömpi / rendelünk az ebay-en LED-es izzót a csomagtérmegvilágításhoz, mert a gyári izzó nyírja ki a mikrokapcsolót.

Szerző: Dömpi
Narrátor: Signora Dömpi

 
>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2013-01-23

Vettem ma egy új akksit mivel tegnap este a régi elhagyta magát. Lemerült, nem teljesen de már nem indította az autót. 5 éves. Feltöltés után ma működött rendesen, de nem szeretnék valahol ez miatt ott ragadni.
Kicsit erősebb mint a gyári ajánlás, de állítólag ez nem gond. :)
A hátsó beltéri világítás pedig ledes izzót kapott.

Km.:179090