Blog
Mióta megvan az autó valahogy sosem voltam elégedett azzal ahogy fűti az utasteret.
Mióta hűvös van, ha betekertem mondjuk 22 fokra, akkor sokáig semmi nem történt, majd egyszer csak azt vetem észre, hogy a fejemnél már 40 fokos a levegő, míg a lábam fázik.
Olyan szabályzásgyanús volt...
Az előlapon van egy kis rács, mögötte egy hengeres kis egység (2. kép).
Ebben van egy hőérzékelő, mögötte pedig egy mini villanymotor ventilátorral, ami az utastér levegőjét húzza a szondához. No ez némileg el volt retkelődve.
A 3. kép már az után készült, hogy az udvaron belefújtam...
Denszesszel és fülpiszkálóval kipucultam.
Tesztelni még nem tudtam, de azt remélem, hogy finomodik a beltér fűtése :)




Az én klímapanelemen a háromból egy tekerőnél nem volt meg a "klikk", az lépések érzékelése. Működött, de visszajelzés nélkül simán forgott körbe.
A bontottan vett egység mindhárom tekerője ilyen volt.
Miután a nyákokat kivettem, elég egyértelművé vált a probléma forrása: ropimódon törnek a belső műanyag részek. Azt tudnám, hogy mitől, hisz napfényt ez nemigen láthatott...
A tekerők valójában csőszerűek. (1. kép)
A belső végük "koronás" ezek a kis nyelvek egy dupla optokapun áthaladva adják a lépést és fordulat irányát.
Efelett van egy bordás rész, aminek rugóval előfeszített kis fehér műanyag tosz nyomódik. Ez adja a "klikkelést", a visszajelzést tekerés közben. (2.kép)
A tekerőnkénti egy darab rugós műanyag tosz egy-egy papírvékony műanyag papucsban ül. Addig amíg a műanyag el nem fárad... (3. és 4. kép)
Megoldásként mindhármat kétkomponensű epoxyval gazdagon beragasztottam a helyére. Azt hiszem maguktól már nem fognak elkóborolni :)




A cím már egyáltalán nem aktuális, viszont tiszta szerencse, hogy még nem tudtam lefényeztetni az autó elejét, mert közben meg elütöttem egy kamikáze borzot! Ráadásul nem kis testű volt! Ismét megrepedt a lökhárítóm! Szerencsém volt, hogy a klímahűtőnek nem lett semmi baja, pedig elkapta a jobb alsó sarkát! Aztán utána nem sokkal sikerült meghúzni a jobb elejével egy parkoló autót! Mostanában nem vagyok haverságban az égi főnökkel! :-((
Viszont ismét Marklarhoz kellett mennem emiatt és kivételesen mondhatom, hogy végre! Ugyanis már elég régóta húzódik a törött elemek cseréje! :-/
Szóval megint hoztam tőle egy komplett jobbos lámpát (10000,-) meg egy indexet (ez ajándék volt :-)) és egy szép "ződ" sárvédőt (5000,-) is! A motorházetető (5000,-) is cserés, mert az enyém deformálódott egy picit, meg javítani is kellene! De ennyi pénzért ajándék volt! ;-)) Ja, és ez is szép ződ! Egy másik első lököst (15.000,-) is beszereztem, mert az enyémet már nem lehetne hibátlanra kijavítani, nagyon sok helyen tört és repedt már meg! Ez fekete színű, ezért nem is látszik jól a képeken! Viszont annyit kellett rajta alakítani, hogy a fényszórómosó spricni helyét ki kellett fúrni, mert ez nem olyan volt! Nagy gondot nem okozott, egy kis méricskélés, fúrás és már kész is! És ha már MarklarLand-ben jártam, hoztam egy jobb első elektronyos ablakemelőt (5000,-) is, mert már nagyon keservesen ment le és fel az ablak! Cserélve!
Egyenlőre ennyi! :-)
2013.05.18.
Sárvédő + pajzs fényezése (24.000,-)
2013.06.04.
Az első lökhárítót a műanyagos az igényeimnek megfelelően átalakítja (10.000,-)!
A rendszámtábla helyét most úgy gondoltam, hogy inkább meghagyom, mert így egyszerűbb azt felfogatni! Viszont így nem olyan szép, mint amikor le volt falazva! Viszont a vonószemet újfent nem tettem vissza, így a helyén ezen a lökösön is egy légbeömlő található!
2013.06.14.
Első lökhárító és a két QV küszöb fényezése (25.000,-)!
Még korábban meghúztam a jobb oldali küszöböt, viszont a bal oldaliban is volt némi karc és mivel kipolírozni nem lehetett, így újra fényezve lettek!
2013.09.04.
Ma végre hosszú idő után pont került az i-re, azaz kész lett a 155 eleje! Az utolsó momentum , a motorháztető fényezése (24.000,-) volt már csak hátra! Kész lett és ismét gyönyörű a verda! Nagyon vártam már ezt a pillanatot! Rengeteg hálával és köszönettel tartozom William kollegának és a fényező ismerőseinek, hogy ismét szép színe legyen a vasnak és persze Marklar-nak is az alkatrészekért! :-)












Vétel óta több alkalommal fel-feladta a klímapanel LCD kijelzője a rendes működését :S
Főleg párás időben összekócolódtak a karakterek, volt kisszék, hóember, halvány kocka, minden.
Vettem egy bontottat, de sajna az sem volt különb...
Szétszedtem tehát (1. kép)
A panel hátlapján levő nedvességre utaló száraz foltoknak (2. kép) "igen megörültem", de egy kis denszeszes tisztogatás után úgy látszott, hogy ép alatta a lakkozás, ez nem okozhat zárlatot, ami hatással lenne a kijelzőre.
Visszadugtam a kopasz panelt a kocsiba, és így hamar meglett, hogy a bűnös a nyákot és az LCD-t összekötő fólia szalagkábel. (3. kép)
Ez amolyan gazdaságos konstrukció, megspórolt a gyártó egy csatlakozót, helyette elektromosan vezető ragasztóval van feltapasztva a cucc. Ez a ragasztó az idő múlásával megvénül, elenged, és bamm, ott a kontakthiba. Újraragasztani nem lehet, ilyen ragasztót nem kapni akárhol, és különben is túl vékonyak a vezetékek...
Szerencsére kaptam egy tippet egy elektromos szakitól.
A kontakt felülere egy papírdarabot tettem, majd ezt kb két másodpercig átsimogattam forrasztópákával. (4. kép)
Bevált, a ragasztó megolvadt, a kontaktus újraépült. (A papír csökkentette a hőhatást, direkt pákával érintve az egész fólia elolvadt volna...)
Biztos ami tuti alapon az LCD-t a tartó-fényterelő műanyagjáról lehajtva a szalagkábel másik végével is megcsináltam ugyanezt. (5. kép)
Összerakásnál valahogy adta magát, hogy egy kisdarab ződ polifoamot begyömöszöljek a fehér műanyag alá, ezzel leszorítva szalagkábelt a nyákra. (6. kép)






A jobbos fék nem akarja megadni magát. Megint elszabtam egy porvédőt, pontosabban a tömítő élét sikerült elnyomni a dugattyúval...
A fékeket bámulva felmerült, hogy mi lenne kompletten cserélni?
A neten körülnéztem, elvileg létezik. Sőt, elvileg 50-ből meg lehetne úszni a mutatványt. Azt hiszem, hogy futok egy kört. Mégiscsak egy profin felújítottra bíznám az életünket.
Ja, mellesleg lefestettem kékre a jobb kerékagyat is. A csapágycsere miatt le volt szedve, így meleg helyre tudtam vinni. A másik fele a hétvégére marad, akkor befűtök a garázsban. A szokásos kék Hemmerite ment rá.
Cefet jól néz ki, főleg ha mellé teszem a sárgászöld árnyalatú gólyalábat.
Kép nincs, kimerült az akku.
A 166-os alfámban fényre automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükör volt. Ezt az extrát nagyon megszerettem ezért elhatároztam, hogy a 147-esbe is szerelek ilyet. Mivel ebben a modellben csak az utolsó, legjobban felszerelt példányokban található ilyen, ezért egy 166-os alfa tükrét építettem be, ami azért is jó, mert a felfogatása nagyon hasonló a 147-eséhez. Nézegettem a 159 tükröt is, de annak a rögzítése teljesen más.

Arra lettem figyelmes, hogy terhelésnél a motorból furcsa hang jön. Kevés hallgatózás után egyértelmű lett, hogy valahol kifúj a turbó. Az egyik turbócső volt a ludas, és mivel rendelni kellett, ezért ideiglenesen orvosoltuk a dolgot, amíg meg nem jön az alkatrész.
Az átmeneti megoldás a következő: egy PET palackot kettévágva a szabályos henger részét felhúzzuk a turbócsőre úgy, hogy a lyukat elfedjük vele, majd a palackot melegíteni kezdjük egészen addig amíg annyira nem zsugorodik össze, hogy teljesen rásimul a turbócsőre. Figyelem, ez egy átmeneti megoldás, hosszabb távon nem szerencsés a használata!

Ebben az alfában nem volt gyárilag ülésfűtés, de mivel textil huzatos ülései vannak, azt gondoltam, hogy ez nem fog hiányozni. Tévedtem.
Sokat gondolkodtam azon, hogy mit csináljak. Vegyek egy komplett ülésgarnitúrát ami fűthető és akkor egy szép gyári megoldásom van, vagy tegyek bele egy utólagos ülésfűtést. Mivel a mostani kárpit nagyon tetszett, nem szívesen cseréltem volna le és mindenképpen olcsóbban is jövök ki, ha utólagos ülésfűtést építek be. Ráadásul az utólagos fűtés 2 fokozatú szemben a gyárival, ami csak egy. Mindezek tükrében az utólag beszerelhető ülésfűtés jobb megoldásnak tűnt ezért azt választottam.
A két első ülés lett fűthető. A kárpit alá kellett beépíteni, két fokozatban állítható. 1-es fokozatban 36 fokon tartja az ülést míg 2-es fokozatban 45 fokra fűti fel. A kapcsoló a gyári helyen, az ülés oldalán található.
Nagyon kellemes érzés amikor télen az ülés 1-2 perc alatt testmeleg lesz. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az extra felszerelést. Aki szeret barkácsolni, az otthon is be tudja szerelni, de sok szervizben is elvállalják a beépítést.

0
571
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- Filmek
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV