Blog
Teltek múltak a napok. Sok pénzembe nem került, de mégis csak a nevemen volt. Egyik nap bejelentkezett http://www.alfaamore.hu/tagok/4163 . Már volt 2db 155 öse, meg bizniszeltünk is már jó párszor. Így bele mentem, az alkuba. Én elmondtam mindent az autóról, ő az első részletet lerakta és vitte. Havi 50 000ft néhány hónapig. Addig kölcsön adásival használná... O.K. Örömöm csak 2-3 hétig tartott. Családi perpatvarra hivatkozva vissza tért az autóval... Elhiszem, de biztos vagyok benne, hogy a kezdeti mámorát lehangolta egy esetleges motor felújítás /új motor költségei. Az meg még több is lehet, mint maga az autó... Így 2011 őszére ismét nálam volt.
Szerintem ez egy ausztrál limitált széria lehet. Bumeráng. :)





Pityukománál kipróbáltuk, hogy mennyire fér el egy hagyományos hólánc a 17” felniken. Elvileg a gépkönyv ezt írja: "7,5Jx17 könnyűfém felninél a gumiabroncsokra hagyományos hólánc nem szerelhető. Kizárólag pók típusú hólánc használható."
Azt hiszem a képek jól bizonyítják, hogy az ALPIN 9MM 110-es hólánc simán elfér minden probléma nélkül.







A meló rövid időre Berlinbe szólított.
Utoljára 30 éve jártam arra, akkor is vonattal.
A navi és a gugli egyértelműen a szlovák/cseh útvonalat javasolta. A topikban érdeklődtem a cartársaktól, hogy milyen az út. Sajna nem járt arra mostanában senki, mert érdemi infót nem kaptam. A bulgáriai út után már meglepetés nem érhet felkiáltással elindultunk.
Röviden a tapasztaltak:
- a két országra az autópálya matrica elég húzós. A négy napos szlovák 3.400 Ft, a cseh 4.420 Ft (a magyar egy hétre 2.975 Ft)
- A szlovák pálya nagyon jó, szinte hibamentes.
- A cseh már más tészta. A belső sávban haladva simán tempomattal utazható, a 130-at tartva nem is nagyon előznek meg. A lassabban haladók illő módon lehúzódnak. (Emlékeimben sokkal rosszabb élt.)
- Prága körgyűrű simán járható, talán 3 lámpa volt, abból egynél kellett megállni. Az út jó. A forgalom nagy (beleszaladtunk a délutáni csúcsba), de halad.
- Németek felé épül az autópálya, jó. Kb. 15 km-en nincs meg, ott széles országút van, kapaszkodó sávval. 70 feletti átlag itt is tartható.
- A volt keletnémet autópályák felújítva, hibátlan burkolattal. 200 közeli utazó tartható, ha a poroszkálók engedik. (Pár helyen van 120-130-as korlátozás, de ilyen mindenhol van a németeknél.)
- A pályát mindenhol intenzíven sózzák. Másfél töltésnyi mosófolyadék fogyott, mégis mindig fehér volt az ablak. Rendszeresen találkoztunk a sárga takarító autókkal.
- A berlini közlekedés jól megoldott, gyorsforgalmik szelik keresztül-kasul a várost.
A 870 km 8 óra és 40 perc alatt megjárható. Tankolással, matricavásárlással, felragasztással, kajálással, kávézással, berlini városi közlekedéssel együtt.






Mivel az aktuális dadogásos probléma miatt többször belefutottam a hosszú- ill. rövidtávú keverékszabályozásba, ezért gondoltam, utánaolvasok, hogy pontosan mi is ez.
Bevezető
A keverékszabályozás lényege, hogy a meghatározott szinten tarsuk a levegő/üzemanyag arányát. Ez az arány 14,7:1. Az ECU a paraméterek figyelembevételével ezt az arányt igyekszik minden körülmény között tartani.
A figyelembe vett paraméterek pl.:
- akkumulátor feszültség
- fojtószelep állás
- AFM jele
- gyújtás modulok
- hűtővíz hőmérséklet
- beszívott levegő hőmérséklet
- lamdba szondák jele
Egy alapértelmezett jellegmező írja le, hogy a figyelembe vett paraméterek adott értékkombinációihoz milyen befecskendezési idő tartozik.
Az ECU a visszajelzést a lambda szondáktól kapja, ezek jeléből tudja, hogy az adott körülmények (paraméter értékek) mellett alkalmazott keverék megfelelő-e avagy nem.
Az STFT és LTFT is egy százalékos érték, ami azt mutatja meg, hogy az alapértelmezett befecskendezési időtől hány százalékban és milyen irányban kell eltérni.
Short term fuel trim (STFT) - rövidtávú keverékszabályozás
Ennek lényege, hogy azonnal reagál a lambda szondák által jelzett eltérésre (elvileg 2-3 mintavétel/mp sebességgel). Vagyis, ha túl dús a keverék, akkor csökkenti a befecskendezési időt, ha túl szegény a keverék, akkor növeli azt. Amikor olyan állapotok állnak elő, hogy az STFT-nek olyan értéket kellene felvenni, ami a meghatározott minimum vagy maximum határokon kívül esik (talán +/- 25%), akkor tárolódik egy keverékképzési hibakód.
Normál esetben az STFT értéke +/-5% között mocorog.
STFT és LTFT esetén is hengersoronként történik a szabályzás. Ezt jelzik általában a "Bank" sorszámmal. Sor négy esetén pl. csak "Bank 1" van, V motorok esetén "Bank 1" és "Bank 2". Nálam ezért érkezett kettő hibakód, mivel a P1172 az 1. hengersorra, a P1175 a 2. hengersorra vonatkozik.
Long term fuel trim (LTFT) - hosszútávú keverékszabályozás
Ez az érték az STFT hosszabb távú átlagát reprezenetálja. Vagyis, ha az STFT adott körülmények között rendszeresen eltérést mutat, akkor ezt az LTFT leköveti vagyis felülírja a jellegmező adott értékét.
Az LTFT értéke normál körülmények között sokkal stabilabb, mint az STFT értéke és közel nullának kell lennie.
A tényleges befecskendezési időt az STFT és az LTFT együttesen határozzák meg, de úgy, hogy az STFT az LTFT-vel korrigált értéket veszi alapul (ha jól sejtem, mivel egyébként nem sok értelme lenne az LTFT-nek :) ).
Egy ECU paraméter reset során a jellegmező visszaáll az alapértelmezett, gyári értékekre. Ez azt jelenti, hogy ha valamilyen állandó probléma van (pl. rossz szenzor), akkor az ECU reset csak ideiglenes megoldást jelent, hiszen használat során az ECU ismét elkezdi módosítani a jellegmezőt (rossz szenzor értékeket figyelembe véve) és nagy valószínűséggel csak idő kérdése, hogy mikor jutunk el újra olyan állapotba, ahonnan az ECU reset-el indultunk.
Linkek:
http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php
http://www.freeasestudyguides.com/fuel-trim-adaptive-learning.html
http://www.motor.com/magazine/pdfs/102003_05.pdf

Hát, sajnos nem kerültünk sokkal közelebb a megoldáshoz.
Tibor nekiállt, elvégzett pár mérést, de sajnos kideült, hogy a V6-ra nincs felkészülve, pár eszköz hiányzik egy alapos diagnosztikához valamint a keresztbe beépített és a hátsó hengersorra épített szívócsonk elég sok nehézséget jelent pl. gyújtás vizsgálatnál.
Csak májusban lesz kész a nagy műhelye, ahol pl. van normláis autóemelő.
Amit sikerült megállapítani:
- lambda szondák jók
- AFM jó
- relatív kompressziómérés szerint két hengerben alacsony a kompresszió (83%)
- hátsó leömlő már hegesztve van, de a kifújás pontos helyét nem sikerült megtalálnia (nem tudta megemelni az autót)
- P1172 és P1175 hibakódok visszajöttek (mindkettő a multiplikatív keverékszabályozáshoz kötődik)
Mivel a problémát nem sikerült beazonosítani ill. megoldani ezért nem kért egy forintot sem és mondta, hogy ha kibírom májusig, ő nagyon szívesen foglalkozik az autóval.
Szerintem addig nem bírom ki.. :)

Pár apróságot begyüjtöttem az érdi Józsitól.
Parkolószenzor, kalaptartó zsanér, gumivacak, ajtó-lámpabúra, bose hangszóró...
Sziasztok kedves AlfaAmore tagok!
Ezt a blogot, azért írom, mert jó páran tudtátok, illetve izgultátok át az időt 2009-ben, hogy felépüljek és életbe maradjak abból, amikor rám támadott egy fickó merő féltékenységből és 13 késszúrással életveszélyes sérülésekkel helikopter száguldott a kórházba velem.
A majd 4 órás műtét után 3 nap 3 éjszaka küzdöttek, küzdöttem az életemért, hogy most itt lehessek.
Ennek kapcsán megírtam életem e szakaszának történetét a MINDIG VAN MÉG EGY ESÉLY CÍMŰ könyvben. Állítólag fantasztikus lett. Akik eddig olvasták ezt állítják. Néhányan, akik facebookon ismerőseim bele tekinthettek már, de itt is szeretném megmutatni nektek. Remélem sokaknak felkelti az érdeklődését, és szívesen rendel nálam és elolvassa.
A könyv hátoldaláról a következő sorok.
„A könyv rólam szól, hogyan sikerült az életemben feljutni a boldog vagyok, hegytetőre, és onnét egy nagyot esni, amíg azt nem vettem észre, hogy az életem a tét. Olvashatsz, sportról, tragédiáról, megérzésről, tanulságról, társadalmi hibákról, és rengeteg jó tanácsról. Izgalmakkal teli, történet, beszélgető közvetlen stílusban, hogy minél jobban átlátható legyen, mit szeretnék közölni az olvasóval, veled kedves olvasó. Olykor olvass a sorok között, ne hagyd magad becsapni a szemednek! Azokon a részeken, ne szörnyülködj annyira, hanem a könyv egészét tartsad, szem előtt! Egészében fogod látni, amint a végére értél, hogy mennyire kicsinyesek tudunk lenni mi emberek. Mennyire gyarlók, mennyire szeretetre méltóak, mennyire keménynek és erősek látszólag, miközben mégis a félelem lesz úrrá rajtunk. Megtanulhatod, ebből a könyvből hogyan győzheted le a félelmedet, és hogyan léphetsz tovább bármin, ami hátráltat. Olykor nevetni, olykor sírni fogsz, olykor dühös leszel, de meg fogod ismerni a jó és rossz tulajdonságaidat. Továbbá ha figyelmes leszel, megtanulhatod, az életedet úgy irányítani, ahogy neked tetszik. Erős leszel, bátor, és nem ismersz lehetetlent. Vágjunk is bele a beszélgetésbe! Menjünk vissza az időben, egészen 2005-ig!”
Jó olvasást kívánok nektek!
A könyv egyelőre nálam rendelhető, és a honlapon: www.testkultura.com címen, és ott lehet majd olvasni a könyvről is. Facebook
Mindig van még egy esély
Itt már vannak betekinthető részletek a könyvbe. Kellemes nézelődést a honlaphoz, és a facebookos oldalhoz, és kellemes olvasást kívánok a könyvhöz! Remélem sokaknak tetszik majd.
Köszönöm, hogy elolvastátok a blogot! Aki rendelni szeretne írjon a falamra!
Ezen az oldalon sok érdekes dolgot is megosztok majd a könyvről hamarosan. Addig is a többi tartalmat lapozzátok, sok szeretettel várlak oda is benneteket. :)
Test és lélek
Köszönöm, köszönöm, köszönöm!
Csao: HátvédRomeo


Elkezdődött az agyalás. Mitévő legyek...? Itt ez a verda. Évekig kúsztam, másztam alatta, döntöttem bele a pénzem, folyamatosan szívatott... S még így is imádtam. De elbontani azért nem kellene. (többet árulhattam volna ki!) Megszültem: Janihoz el, egy pár bontott (BOGE) gátló, új fékbetétek előre, új kutya csontok, 1 jó bontott és egy új lengőkar. Némi átnézés és olaj/ szűrő csere (olcsó AGIP), adalék, egy próbát megér alapon. Lesz ami lesz, megy amíg megy... Kapott még "eladós" alufelnit is jó gumikkal. Ami rajta volt csak áluminium árban ért valamit... :) De ez sem volt occó. Elkezdtem ismerősök közt vevőt találni rá. Természetesen nem elhallgatva, hogy itt nem kerek valami. Viszont tudok occó alkatrészt. Jó szerelőt, kasztni, fék, futómű meg már úgy is rendben. Egyébként meg a "Wartburg effektust" elfelejtve, tök jól is ment. Persze az adalék az "halottnak a csók" volt, de ment és "csak csipegette" az olajat.



Mivel elég jóhiszemű voltam, meg idáig folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, igazából nem is aggódtam. De eljött január vége. Február eleje az arc meg sehol. (az önkormányzat állandóan basztatott a V6 átíratásával is) Igen, de pénzem meg az IEEben és a V6 al is kellene foglalkozni... Rá telefonáltam. "Sok a munka, meg az idő sem olyan jó kint, de nem felejtette el". Még egy megnyugtató összeget át is utalt. De csak nem jött a többivel...
Aztán egyre többször nem is vette fel a telefont sem... Közben megláttam a használtautó.hun a verdát is...???
Épp az esztergomi talin voltunk (V6-al), mikor hívott, hogy egy haverja haza hozta az autót, mert az "erdélyi" emberének mégsem kell....? Ügye nem voltam otthon, így a postaládában a kulcs, forgalmi... Haza érek. Belül még O.K. Igaz nincs benne a rádió.? Első lökös ismét ramaty. Ajtón felrepedve a gitt (itt inkább Krisznél kellett volna reklamálnom), kerekek lepadkázva, 3 féle gumival...? Motor tér majdnem rendben, pár műanyag hiányzott. De az olaj.!? Épp, hogy látszott a pálcán. S.o.S. ben töltés 2L ment bele! ÁÁÁ
Voltak valami román oil flakonok a csomitartóban, de üresen. Próba kőr. Egyenesen nem ment, "enyhén" rázott is. Viszont egy 2T Wartburg kis miska volt kihúzott szívatóval is ez mellett. ÁÁÁBB+++. Néztem a biztosítást. Volt benne egy kötvény, de mint kiderült csak a megkötésig jutottak el a majd 4 hónap alatt... Még jó, hogy nem csináltak vele galibát... Kötöttem gyorsan egyet. Janihoz el, állapot felmérés: motor bármi, de nincs is szép hangja, lengőkar cserék, fékbetét elöl, kutya csontok, egy pár gátló sem lenne baj... A f@szom, felgyújtom ezt a sz..... Én meg már jól bele kezdtem a V6ba... (azért is mák, hogy Zs... rácuppant ;) ez is másik blog) Persze Petya "barátunk" közben vagy vetít, vagy nem veszi fel... De legalább ez itthon...







IVX Erdélyben. GUU -t (V6) megvettem, a bizniszek sikerében bízva. IEEt gőzerővel csináltattam... (másik blog, de elég sok pénz) Eljöttek az ünnepek. "Emberünk" is megjelent. Üzemben tartóit szeretne IVXre.? Csak januárban kapják meg a bónuszokat s ö is s az erdélyi embere is akkor tudnak fizetni. Az erdélyi ember szeretne még 2-3 hónap haladékot az átíratásra is. De az is lehet, hogy magyar állampolgár lesz (meg lett ügye könnyítve), s akkor nem kell vámoltatnia... Bele mentem. Tehát elvitte IEEt is, úgy is jön januárban... Azóta nem láttam. ááá. Srácok: SOHA SENKINEK NE ADJATOK üzemben tartóira, kölcsönadásira autót. Főleg ne Fejes Péternek aki Dunabogdányban lakik, oda van bejelentve.....


0
548