Blog

>> SzervizPisti155 // Alfa 155 1.8 ts // 2012-12-27

Azért igy közel két év után, csak meghalt az önindítom, már amikor negvettem is csúnyán nyekergett. Sajna Győrben panelban lakom tehát itt nem igazán lehet autót javítani a parkólóban ezért is halogattam mindig, mert amikor hazamentem akkor is mindig más dolgom akadt igy elmaradt állandóan.Természetesen volt már előjele, hogy cserére szorul. Kb egy honapja csinált olyant, hogy meg sem mozdult de még nemis kattant a behúzó tekercs, megmozgattam a kocsit sebességben és utána elindult, de olyan hanja lett hogy az emberek fére ugráltak a parkolóban mikor indítottam, aztán egyszerre meg is javult. decemberben az utólsó munkanapom végén elindultam vele haza Győrből), de elötte beugrottam egy kollégámhoz valamiért, és kész ott már megintcsak nem indított. 2 óra hosszas piszkálódás kalapálás stb és elindult. Mondanom sem kell Győr egyik legforgalmasabb utszakaszán áltam meg vele, ráadásul még az eső is eleredt, ugyhogy volt szívás renedesen. Nagynehezen elidult egyből haza indutam Zalaegerszegre simán minden gond nélkül haza értem. Karácsony másnapjáig nem is volt vele gond, aztán meguntam egyre rosszabb lett a hangja meg egyre bizonytalanabb lett. A két ünnep közt megakartam amúgy is csinálni. eljött a nap, hogy kicseréljem beültem gondoltam bejárok vele aknára és megcsinálom. Indítok pöccre indul, még hangja sem volt az önindítónak, benyomtam a kuplungot és beesett a pedál, éppen anyira, hogy már nem vette be a sebességet. Örültem neki nagyon. bekinoztam az aknára mert betolni nembirtam. És neki lódultam szétszedésnek. Remélem végig csuklott az anyukája annak az illetőnek aki meghuzkodta a csavarjait az öninditónak mert nagy krova szár + félméter toldás hozzá és a csavar nem lazult az egész kocsit huzkodtam vele, vagy 2 gyötrelmes óra után sikerült kiszedni ugy megvoltak tépve a csavarok, hogy megcsavarodott a hatlap és a szára között. Csoda, hogy nem szakadtak meg. Másik öninditó az alkatrész kocsiból lett kiszedve kb 10 perc alatt nem bivaj állat szerelte :). Természetesen mielött az enyémbe belettem előte fel lett újítva. Új behuzótekercset, bendixet, és műanyag belsőrészt kapott. A többirésze jó volt legalább is azt mondták az önindítós boltban. a berakás sem volt egyszerü természetesen a kibaltázott sok hely miatt de azért sikerült vagy háromszor is ki kellet vennem mire megtaláltam a helyes szöget hogy a helyére menjen. Most nagyon jól műkődik semmi hangaja egy kicsit lassabban hajt de ez nem gond lényeg hogy nagyon jól működik. A kuplung másik blog lesz.

 
>> Tuning és extraviking30 // Alfa 156 1.6 ts Progression // 2013-02-03

Lecseréltem a hátsó lámpákat "lexus" lámpákra.

 
>> EgyébGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2013-02-03

km állás:198218

Magneti Marelli első lapátok
Champion hátsó ablaktörlő gumi

 
>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2013-02-03

A rossz termosztát cserélve lett egy újra. Holnap lehet kivenni a kartonokat...

 

A 8-ason haladva elkezdett esni az eső. Egyre jobban...
Aztán a szemben jövő teherautó felcsapott pár tíz liter víz után összekuszállódtak az ablaktörlők. A teherautó vizét még letörölte, de utána az esőt már nem bírta. Elég kellemetlen, amikor az ember nem lát semmit...
Nagy nehezen félreálltam. Kiszálltam megvizsgálni a szitut. Az ok egyszerű, a lapátokat rögzítő csavarokat a szélvédő csere után nem húzták meg. Elforogtak a tengelyen. Még szerencse, hogy a kocsiban volt a Shell pontokon szerzett szerszámkészlet. Csavart meghúz és go tovább!
Persze mindezt szakadó esőben. A kabátom 4 órát száradt itthon a tűzhely mellett.

 

Újabb nagy lépés a téli projektben. Elgurultunk a Párduccal Várpalotára pár dologért:
- Bosch első fékek (jobb és bal)
- Eredeti gyári csúszó elem a féknyereghez (gumibetét és a polírozott csavar)
- Gyári féknyereg csavarok (A manual szerint újat kell berakni minden esetben, nekem kettőn meg is van halva a menet.)
- Két tubus Tutele All Star zsír a féltengely csuklóhoz.
- Egy tubus Tutela Star 700 zsír, szintén a csuklóhoz, ebből lesz még egy.

Hazafelé betértem az itthoni autósboltba, ahová megjött a 8-as önzáró anya a féltengely visszacsavarozásához.

Erősen töröm a fejem, hogy lefessem-e a féknyergeket. Igazából most lehetne, mert tiszta. viszont nincs itthon festék...

 
>> Eseménysparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-02-02

Pár adatot felírok magamnak, mert itt biztos, hogy meglesz...

Gyártási idő: 2002. 04.
Megvétel: 2012. 03.
Vételi km óra állás: 175.000 (2012. 03.) (169.562km piros)

Szerviz: 182.900 km - 2012. 07. 29. (piros: 177.462km)
-olaj (Selénia WR 5w40)
-olajszűrő
-gázolajszűrő
-levegőszűrő
-termosztát

Jelenlegi km állás: 188.862 km - 2013.02.02 (2012-ben, 11 hónap alatt - kb. 14.000 km- ennek is nagy része nyáron ment bele, télen nincs használva...)
Bekerült piros műszerek miatti óraállás: 183.424 km 2013.02.02
5438 km -l kevesebb a pirosba.

Ültetés előtt: 69- 67 cm (hátsó- első kerékív legmagasabb pontja)
Ültetéssel: 63,5- 62,5 cm
Tehát 4,5 cm -l ül a gyári magassághoz képest.

 

Elvittem reggel a Topihoz a Párducot, hogy kicserélje a szélvédőt. Amíg a sorára várt a szomszédos szakinál kapott egy külső/belső takarítást. (természetesen a belsőt az üvegcsere után)
Amikor indulni akartam haza elkezdett visítani a kijelző, hogy nincs olaj a motorban!
Nocsak, megint kezdi?
A nívópálca vége éppen beleért az olajba. Hipp-hopp, a múltkor is ezt játszottuk, megyünk egy kört. Nos, nem változott a helyzet. Bele kellett öntenem egy liter olajat, hogy háromnegyed felett legyen a pálcán a szint.
Hová tűnhetett reggel óta majd egy liter olaj?? Reggel induláskor még három kockát mutatott a kijelző, ami jó közelítéssel a pálca kétharmadát jelenti.
A kocsi alatt folt nincs, folyás nyoma nem látszik sehol, a kipuff száraz.
Ami tény, hogy a mosó lejárata nagyon meredek. Tuti, hogy a takarítás alatt ott állt egy jó darabig. De akkor is, egy liter? :-OO

update 2013.02.02.
Reggelre megkerült az olaj. Most a max. felett van rendesen.
Tehát mégiscsak ugyan az a szitu, mint a múltkor.
Hol volt az olaj?? Hogyan került elő a hazafelé vezető 5 km-en? Miért nem került elő tegnap, amikor vagy 3 km-t mentem a hiányos mennyiséggel?

 
>> Szervizkalo166TB // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2013-02-01

lassan-lassan 1 hónapja van meg a gép, úgy tűnik túl vagyunk az ismerkedési időszakon, 2000km-en vagyunk túl. Eddig - lekopogom - minden ok, persze nagyban köszönhetően az előző gondos tulajoknak. Bal első kerékagy csapágy cserére volt szükség csak, ezt már a vételkor kiszúrtam, jellegzetes hangja volt. nem volt nagy összeg és Large pikk-pakk megoldotta a cserét, köszi érte. Pár apró esztétikai dolog javításra, megigazításra vár (megrepedt ködlámpa, kavicsos fényszóró, itt-ott elálló zender szoknya-elemek, bal1 ülésfűtés hiba, saját életet élő ICS, stb) de összességében minden oké. ja és a fogyi: első 1-2 hétben őrült óvatos voltam, talán túlságosan is, így volt kb 12-12.5L, persze ebben a nagy hónak is szerepe volt, az elmúlt tankolásnál - hiába mutat az ICS 12L-t - tudtam kiszámolni, hogy 11L-rel járok jelenleg, ez persze főleg országút/autópálya, és már nem "óvatoskodok":D ez azért korrekt eredmény mindenképpen, legalábbis szerintem. ja és még valami: aki tud valami esztétikus, utólag beszerelhető coca-cola palack tartó megoldást....ne tartsa magában:DDDDDDDDD

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-02-01

Második nekifutásra sikerült orvosolni az önindító problémát. Hülye fejemmel elnéztem a bekötést, és rosszul raktam össze az egészet, emiatt sajnos eléggé megöltem a Denso/Magneti marelli önindítómat. Második próbálkozásra raktam vissza a gyári BOSCH önindítót, szét sem szedtünk annyi dolgot, mint előtte, mégis ugyanúgy szerelhető volt a dolog. Fele annyi idő alatt cseréltük ki, mint legutóbb, és most minden tökéletes (egy darabig:). A másik önindítóba valahonnan beszerzek egy elektromágnest, és azt is működővé varázsolom, így lesz egy tartalékba, ha véletlenül gubanc lenne. Az indítás hangja sosem volt még ennyire kellemes, mióta nálam az autó. Köszönet mreninek a gyors segítségért!