Blog
Ma hivatalos márkaszervizben, a vásárlás helyén (Riegler - Győr) megejtettük az első "igazi" szervizt. Pontosan 33.333 km-el az órában álltunk be a parkolóba, mindenki örült, mert könnyű volt megjegyezni az óraállást :-)
Mint kiderült a cicus a garázs előtt nem csak a kocsi tetején szokott járni, hanem a motorházban is. A nyomok egyértelműek, a hideg estéken ide húzódott be.
Érdekes dolgokat tudtam meg. A "szervizszámláló" a menüben egyszerűen csak visszaszámol a következő esedékes szervizig, mint pl a 156-ban. Semmi köze sincs az olajhoz. Az olajcsere független a szervizeléstől. Mindkét számlálót külön kell nullázni. Hibakód nincs a rendszerben.
Az olajban még hátralévő km-t a komp a DPF regenerálások gyakoriságából és hosszából számolja, csak kiolvasni lehet. 27.500 km után (5e körül volt már egy olajcsere) még 20%-on volt az olaj, még 7.400 km-t lehetett volna vele menni a komp szerint.
Az árakat kommentálás nélkül inkább leírom:
- levegőszűrő betét - 8.154 Ft
- pollenszűrő betét - 21.990 Ft
- olajszűrő - 5.979 Ft
- Selenia WR PE 5l - 18.100 Ft
- ablaktörlő lapátok - 6.933 ill. 6.559 Ft
- a 35ezres revizó díja - 17.978 Ft
Hazafelé készítettünk pár lírai képet.








Ma kaptam egy üzenetet a műszerfalra, mely szerint vizsgáljam meg a bal első helyzetjelzőt. Megvizsgáltam és tényleg nem ég. Úgy látszik a 156-hoz hasonlóan itt is ez lesz a top probléma...
Mindez persze Németországban történt. Vettem a benzinkúton két W5W izzót, és a jobbost is kicseréltem. 5 perc volt az egész.
Tegnap párosítottam a telefonomat az új rádióval, a kihangosító jól működik. A műsorforrások közt váltogatva az SD-kártya és az USB-stick mellett megjelent egy BT-Streaming műsorforrás is.
Az éjszakát keresgéléssel töltve rájöttem, hogy a telő memóriájában lévő számokat is le tudja játszani a rádió a BT-n keresztül. A mikéntre is fény derült, a telón el kell indítani a médiatárat.
Ma kipróbáltam, működik. A rádióról lehet lépegetni a teló médiatárában.
Nyami-nyami, a teló 40Gb memóriával bír és mindig nálam van. Az SD-kártyám 8Gb-os. Az USB 4Gb, lesz mit hallgatni...
Betettem a rádiót, visszatettem a JBL-ládát.. Királyság.
Egy gondom, van. A kormánygombok nem vezérlik, pedig elvileg kéne. Utána kell néznem. lehet, hogy állítani kell valamit az illesztőn.



Nekivágok újra a zene projektnek.
Hosszas vajúdás és keresgélés után ma új rádió került a birtokomba - hogy merjünk különbözni - egy Blau Toronto 410 BT.
Semmi extra, semmi hanghókuszpókusz, semmi csicsa, semmi milliószínes kijelző, semmi képlejátszás, semmi motoros előlap, semmi videokimenet.
Csak lejátszik mindent: USB, SD, CD. Csak kihangosítós mint a Blu&Me, de remélem annál jobban beválik. Csak cefetül illik a maga fekete színével a fekete középkonzolba. Csak szebb tere van a réginél. Csak sokkal részletezőbb a hangja, olyan részleteket találtam a zenében, ami eddig nem tűnt fel...
Szóval semmi különös, csak nagyon fejegység. Pont olyan, mint szerintem lennie kell.
Az ünnepek alatt beépítem véglegesen.




Ma felkerültek a téli cipők a Párducra. Mivel "csak" a gyári felnim van, így a gumi lett cserélve rajta.
Mióta megvan a Párduc, ma másodszor lopták le a keréksapkákat a gyár előtti parkolóban. Csak tudnám, hogy mire használják az Alfás sapikat? Alfa nem nagyon van errefelé...
Sok-sok év után ma elővettük a névadómat. Anno, amikor beléptem az Amoréra jobb név hirtelen nem jutott eszembe. 7 éves, 50 köbcenti, 394 km-el, a típusa:
Amerigo Piritu

A szokásos "Party".
Klassz hely, ismerősök, szép autók, jó kaják, fincsi italok, kellemes időtöltés.
A legközelebbire is eljövünk.








Ma kánikulában elmentünk Budapestre, ami kb 220 km autópálya-országút-Bp város kombót jelentett. Végig kellemes hűvösben utaztunk, az automata klíma tette a dolgát.
Úti célunknál megálltunk vagy egy órára. Közben besötétedett. Tovább indulva csak nem akart hűvösebb lenni a kocsiban. Szégyen szemre lehúzott ablakkal kellett elmennünk a kb. 20 km-re lakó rokonokhoz. Így is izzadságban úszva érkeztünk meg, kint 31 fok felett volt. A klíma nem indult el, többször megálltam, leállítottam a motort hátha rendbe jön. Nos nem...
Mi lesz itt holnap és holnapután, ha kisüt a nap?
Nos, semmi. Másnap reggel minden úgy működött, mint eddig. Kellemes hűvösben mentünk a Mediterrán Party-ra. De az már egy másik blog...