Blog
Szerencsém volt, Zsifi szólt, hogy van egy felesleges kulcsháza, amiben a pöcök, ami nekem eltört, teljesen ép. Odaadta, és bár nem tejesen ugyanolyan, mint amilyen eltört, szerencsére kompatibilis ez is, így össze tudtam rakni. Nem volt túl macerás a dolog, viszonylag könnyen sikerült megoldani.

Reggelre a hó szorítása engedett, elállt a szél. Ki tudtam magam ásni a garázsig, így folytatódhat a projekt. Mára a féltengelyek tisztítása volt a menü.
A jobb oldali gumiharangokat már cserélte Csöri, ezért a bal oldalival kezdtem. Itt még minden eredeti volt. A régi gumiharangokat nemes egyszerűséggel levágtam.
Éppen ideje volt a zsírral foglalkozni. A második képen látható, hogy a gyári zsír már elkezdett kiszáradni, kristályosodni.
A csuklókat nagyjából gázolajban kimostam, így már lehet szemlélődni. A manual (pdf - 100MB !) szerint a legegyszerűbb szétszedési mód a belső csuklót tartó zéger eltávolítása. Utána az egész lejön a tengelyről.
FIGYELEM! A csukló könnyen szétesik! Nem egyszerű lego-játék az összerakás. Szerencsére ott volt a másik féltengely, ami alapján sikerült.
A gázolaj után zsíroldó jött, így fémesen tisztára sikerült takarítani mindent.
A futófelületeken látni a golyók mozgási helyét, de ennyi. Nincs kopás, váll, sorja. Ez jó hír, még tud egy darabig szolgálni.
Amíg megjön a zsír ideiglenesen WD40-el fújtam le a csuklókat.
Zsírból a manual a következőket írja:
- Optimol PU035
- Berutox GKN HTB
Mivel ilyet nem nagyon találtam még gondolkodom, hogy mi kellene bele. A harangokhoz adtak zsírt, de nincs rajta semmi. A csuklókhoz meg 120-120 gramm kellene.
A 159-hez a következők valók:
Belső: Tutela Star 700
Külső: Tutela All Star
- ezek 125 ml-es csomagolásban vannak, tehát minden csuklóba egy tubus kell. Az meg kb. 7e Ft lenne.
Az autószerelő ismerős szerint bármilyen zsírt tehetek bele.
No, most mi legyen??












Kapott új lambda szondát, mert a mostanit valami állat megrágta. Sajnos olyan helyen, hogy nem lehetett javítani a kábelt. :-/ Cseréltem LMM-et is. Bízom benne, hogy nem fog durrogni és fulladni sem.
Töltöttem bele olajat - ezt majd cserélni kell - és a többi folyadék is átnézve. 4 hétig nem indítottam be. Akkumulátor 0-án volt. Pözsó aksija segített beindulni. Most ő pihen a garázsban.
Még a trafósort ellenőrizni kell. Kipufogó elég rekedt. Ezt majd javítom. Most kiélvezem, hogy alattam van, majd idővel neki fogok. Van pár cserélni való dolog. Olajcsere, olajszűrő, ablaktörlők, ülésfűtés, tápkábel. Most csak ennyi. Majd melegebb időben. :-D
178.200 km (kb.) Kíváncsi vagyok kevesebbet fog-e fogyasztani. A számolást nem kezdtem még el. :-O Majd egyszer, ha unatkoznék. ;-)

Közel 200 km-t tettünk meg mióta velem van.
Nagyon tetszik és élvezem minden km-ét a megtett útnak.Kicsit fura volt "átülni" egy Citroen Xsarából.De ami a lényeg hogy a két autó ég és föld.
Az is 1.6 os volt meg a mostani is, összehasonlítani mint azok kik ezt esetleg olvassák felesleges h mennyivel jobb a mostani 1.6os Alfám mint Xsarám volt.
Mivel nem volt ismeretlen az autó számomra hisz Alfina volt az előző tulajdonos /édesanyám/ így tudtam miket kell lassan de biztosan cserélni.
Így egy flexibilis cső lett az első komolyabb történet amit megcsináltattam.
Kész is lett-
Meg ha már ott voltam kapott egy szebb hangért felelős dobot is.
Nem üvölt, nem hangos.De szerintem nagyon kellemes hangja lett.
íme pár kép az operációról.
Na meg persze a végeredményről.
Következő nagyobb dolog a szélvédő csere lesz sajnos....




Tegnap sikerült átiratni, már tényleg az enyém:)
GT Car-társ jóvoltából megérkeztek a tőle rendelt matricák és volt olyan tiszteletreméltó hogy még meg is fejelte a csomagot egy kis extrával is, amit itt is nagyon szépen köszönök neki! Ha lesz egy kis jobb idő meg nekem is időm rá akkor majd szépen fel is kerülnek a helyükre :)




Ma elvittem az autót szelepfedél tömítés cserére, mert úgy két hónapja köpte ki az olajat valahol. Aztán később kiderült, hogy nem a tömítés a rossz, hanem a szelepfedél pereméről van letörve egy jó 12 cm-es darab. Szerencsére sikerült szerezni egy jó állapotút.
Kiiktattam a vezető-és utasoldali légzsákcsatlakozókat. De újra világít a visszajelző.
km.:214.504
Miután végeztünk a dolgunkkal, először elmentem meglátogatni az egykori "építőtábort". 1982 nyarán 3 hetet töltöttem itt el. A helybeliek kisegítettek a megtalálásában. A második képen az egykori ablakunkra mutatok, ahol vagy 15-20-an aludtunk emeletes ágyakon.
Aztán kicsit körbenéztünk a nagyvárosban, többek közt áthajtottunk a Checkpoint Charlie-n is vagy kétszer.
Hazafelé Prágától kemény hóviharban utaztunk egy jó darabon. Volt szerencsénk másfél órát araszolni is a hóban (kb. 4 km-t), mivel egy vérprofi kamionsofőr elzárta a háromnegyed pályát.
Győrtől igazi tél fogadott, erős széllel, hófúvással. A Mersevát-Celldömölk szakasz már néhol fél méteres hótorlasszal. A Párduc vaddisznóként rontott a halmokra és így hazaértünk.
Hogy teljes legyen a téli élmény, a teherautókról érkező jégdarabok egyike megrepesztette a jobb oldalon a szélvédőt...











Mivel főleg azért regisztráltam ide Amorera hogy visszakövethető legyen valamennyire a 166om ezért most meg is ejtem első blogbejegyzésem.
Rendbe lett téve az autó alváza és a hátsó futóműve:
-Teljes alvázvédelem
-Hátsófutómű felújítás (új kutyacsontok új felső lengőkarok,felújítva az alsó lengőkar illetve híd poliuretán szilentekkel,új lengéscsillapító új rugók.Lehet valamit kihagytam a felsorolásból de a lényeg minden szilent cserélve.Így most a gyárinál feszesebb lett,ég és föld ahhoz képest amilyen volt.
update 2013.02.13
A hátsó lengéscsillapító-rugók ról illetve hátsó kutyacsontról kép feltöltve.
Az üzemanyagszintjelző is cserélve lett. Elhasználódott a tankban lévő ellenálláspályás szintjezlő,pontatlan volt
Következő hátsóhíd "projekt" a betétek,tárcsák cseréje illetve féknyereg felújítás. Ehhez minden megvan már,de most éppen más témában vagyok benne az autót illetően,ezt később megírom.
üdv
update 04.08.
Teljesen befejeződött a hátsó illetve az első futómű cseréje. Az elsőről külön posztot írok majd.
Hátul ami lényeges:
-új fékbetétek
-új féktárcsák
-jobb oldalon új abs jeladó
bal oldalon új (bontott) féknyereg,a régi alu nyereg el volt csavarodva szorul benne mindent munkahenger fogott a fék nem is kicsit.
-új fék bowden bal és jobb oldalon
-a visszaépített féknyergek teljes takarításon felújításon(tömítések) festésen estek át.
Volt vele munka de így már igazán élvezhető vele a járkálás.



