Blog
A mai napon sikeres műszaki vizsgán vagyunk túl. Az egyetlen hátránya a 4-kerék meghajtásnak, hogy a vizsga díj több!
Ennyi baj legyen.
Feltelepítettem a telefonomra a MyCar Recorder nevű Android-os programot. Samsung Galaxy S-en tökéletesen és gyorsan fut.
A telefonból egy fedélzeti kamerát "varázsol". Az eszközöd hardverétől függően, képes FullHD-ban is rögzíteni.
Egy hibája van: alapértelmezésként az eszköz belső SD kártyájára rögzít és ezen sajnos változtatni sem lehet a beállításokban. Készítettem vele egy tesztvideót. Nem FullHD, de viszonylag jó minőségű lett.
Játék: találd meg az összes kátyút :-)



"droberto" ötlete volt, hogy kupakkal el lehet fedni a rozsdásodó kerékcsavart.
Felbuzdulva gyorsan lőttem is egyet ebayen, Bulgáriából jött.
Van hozzá egy kiszedő tool.
Krómozott műanyag, korrektül néz ki és rendes anyagból van, szerintem nem lesz gond velük.



Hosszas fejtörés és rágódás után elhatároztam, hogy kerestetek még pár lovat a motortérbe. Miután meglettek vertem a fejem a falba, hogy miért nem előbb tettem meg.
No, de kezdjük az elején!
Szóval előzetes egyeztetés után ma meglátogattam az ATC tuningcéget (ATC.hu). Ők foglalkoznak a legrégebben olasz vasakkal az országban. Hogy miért fordultam hozzájuk? Egyszerű, pár éve náluk vettem a 146-ba egy sportlégszűrőt és valaki olaszul telefonált az irodában, ez megtetszett.
Némi eszmecsere után megegyeztünk, hogy nekem nem a "full" tuning kellene, hanem csak egy kis élénkítés, hogy jobb kedvvel pörögjön a motor. Szóval a terv +8 LE és 10% Nm.
Comp ki, eredetei progit kitöröl és újat bele. Itt akadtak gondok. A comp nem hagyta magát programozni. Törölni lehetett, de beleírni nem. Príma, van egy "szűz" motorelektronikám, 0 (nulla) lóerős a kocsi. El sem indul.
Szóba jött lehetőségként, hogy:
1. kitoljuk az utcára és trélert hívunk, mondván a garanciális autó megállt az utcán.
2. a cégtulaj körbetelefonál mindenkit egy új elektronikáért, lett volna, de több napig tart
3. várunk holnapig, hátha valami okosságot találnak ki a szakik.
Az utolsó mellett döntöttem.
Másnak vissza, a szaki telefonál, nyomja az olaszt rendesen. Majd fogad, hogy minden ok, most beszélt a milánói ismerősével a gyári Alfa sportcsapatnál. Ott ismerik ezt a jelenséget és van is hozzá egy pár KB-os programjuk, ami megoldja a helyzetet.
Pár perc múlva ott is volt (hála az internetnek)!
Próba....némi várakozás....és indul a kocsi!!!!!
HUUURRRRRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Próbaút gyorsulásméréssel. Korábban 10,2-10,5 között méricskéltem kézzel a 100-as sprintet, most stabilan 10 alatt.
Köszönet az ATC-nek!
Ajánlom őket bárkinek.




A korábbi kísérletezések után belevágtam az audiórendszer cseréjébe.
Először a két első ajtóba költözött be véglegesen a Magnat rendszer. Egy egyszerű fából készült kiemelőgyűrű került alá. Hátra meg beköltöztek a szintén Magnat koaxok.
Javult a hang, főleg azért mert a hátsó ajtókba tett hangszórókkal megjött a mély is (egy kicsit).
Egyértelművé vált: láda KELL







Ha minden igaz ma elkészült a motor, egyedül a szelepfedél nincs fixálva, az alá még keresek 2 db olajterelő lemezt és egy olajnyomás jeladó kell, ez el van tetetve. De ezek elég jól hozzáférhető helyen vannak, ráérünk bármikor betenni. Ma mentem volna egy szép állapotú belsőért, de leesett a hó, így áttettem későbbre az utat. Jó lett volna elmenni, mert holnap egy bontóban is lett volna jelenésem, talán lett volna náluk az olajterelő lemez, de annyira esett a hó reggel és fújt a szél, hogy inkább nem indultam útnak. A következő állomás a lakatos lesz a jövő héten, megjavítja a hazaút során szerzett sérülést. Utána megy a szerelőhöz, beteszi a motort, összerakja a féket, azután jön a neheze. A belső tértől félek a legjobban, elporladt gumitömítések, kifakult kárpit, elöregedett és rideg műanyag bolhák, bizbaszok. Ha ilyen tempóban halad a dolog, elkészülünk a nyárra.

Nos, a tervnek megfelelően kicseréltem a gyárit valami komolyabbra.
Egy apró probléma azért adódott, az ablakot nem lehet leengedni teljesen, a mágnesen megakad. Valahonnan szereznem kell egy kiemelő gyűrűt. Addig is legalább szól.
Kicsit meglepődtem, mert a várt javulás elmaradt. Jobb, mint volt, de nincsenek mélyek.



Már fent vannak pár hónapja a Kormoranok, de eddig nem állított nagyobb kihívást eléjük az időjárás. Nameg én sem keveredtem nagyobb hóhelyzetbe.
Ma úgy alakult, hogy este hat körül a nulláson kellett végigsöpörnöm.
Belsősáv full havas, a külsőben némi keréknyom, itt mennek 60-70-el konvojban az autók, néhol hóátfúvás...
Olyan kényelmes 100-as tempóban magam mögött tudtam hagyni az autóstársakat.
Az autó nyugodtan viselkedett sávváltáskor, illetve ha néha szűz hóba gázoltam.
Persze nyilván a határát nem feszegettem, de most úgy érzem teljesen jó választás volt, a Kormoran Snowpro B2 abszolút alkalmas a normális tempójú közlekedésre havas körülmények közepette.
Ha meg az ár-érték arányát nézem, akkor méginkább elégedett vagyok vele :)
1
608
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth