Blog
+1 év biztosítás
+ablakok biztosítása
+utasok biztosítása
10% kedvezmény
JH keréknél nem fog jól a kézifék...erről tudtam, orvosolva lesz majd 1x...amúgyse használom a kéziféket
km állás: 158.966
Vettem egy pár jó állapotú, bontott fényszórót. Szétszedetem, kitisztítottam és feketébe öltöztettem.
Mivel sajnos későn jutott eszembe, hogy dokumentáljam a szét / össze szerelést ezért a kiszerelt fényszórókon megismételtem a kozmetikai folyamatot.
Átalakításra kerültek még a helyzetjelzők, azok az irányjelzők mellé költöztek narancs színben. USA Style.
Szerszámok:
Tapéta kés (szike)
Lapos fejű csavarhúzó
Torx kulcs
Dörzspapír
Fekete hőálló festék
Szilikon (szürke)
Szerelés:
1. és legnehezebb feladat az üveg burkolat eltávolítása a fényszóró házról. Négy kapocs lepattintása után, tapéta kés és valamilyen hegyes eszköz (kés vagy kisebb csavarhúzó) segítségével válaszuk szét a két elemet. Nekem közel másfél óra alatt sikerült leszednem az üveg burát.
2. Díszfoncsort könnyedén ki lehet húzni a lámpatestből. Későbbiekben ezt csiszoltam meg dörzspapírral, zsírtalanítottam és festettem le feketére.
3. Hátsó műanyagház eltávolítása - fényszóró kiemelése a fényszóró házból. Négy karom kiakasztása után kicsit hátra lehet húzni a lámpatestet és, hosszabb szárú, lapos fejű csavarhúzóval szétakasztani az elemeket.
4. Projektor szétszerelése. Négy pici, egy nagyobb kapocs és két torx csavar kiszedést követően szétszedhető a foncsor, fényterelő lemez és a projektor lencse. Ajánlatos szétszedés előtt alkoholos filccel megjelölni az elemek illesztését, nehogy fordítva szereljük majd össze.
5. Lámpatest összeszerelése fordított sorrendben. Az üveget szürke színű fugázó szilikonnal (hő/nedvesség álló) rögzítettem a lámpatesthez.











A dolog jelenleg ott áll, hogy el kell készíteni a nyák-ot, és kiválasztani a végleges üzemanyag-szintjelzőt.





Három hete van meg a gép, ideje írnom valamit :-)
Hibalista és javítások a közeljövőben:
vezérlés és olajcsere
szűrők cseréje
mindkét hátsó lengőkar szilentezése
bal hátsó abs jeladó csere
felső motortartó bak csere
vezetőoldali ablak nehezen jár felfelé (szétszed, kitakarít)
ablaktörlő szakaszos törlésnél akadozik (azt hittem relé, de egy idő után jól működik, úgyhogy szétszed, bezsíroz)
vezetőoldali biztonsági öv nehezen csévél vissza (szétszed, valami lesz)
vezetőülés alól nyekergés (bezsíroz)
Egyéb tervek:
alapos kitakarítás, lemosás (csak legyen jó idő)
egértelenítés
normális kipufogóvég felrakása
hátsó rendszámkeret megigazítása (kicsit ferde)
első,hátsó embléma matricás, annak cseréje (fekete matricát akarok)
kalaptartó beszerzése (átkárpitozták, és túl világos)
első lámpák besötétítése (mint a TD-n)
kormány visszacsere (cserélve volt a kormány, de megkaptam ami benne volt eredetileg)
méretpontos szőnyegek beszerzése
kartervédő felszerelése
polírozás
Megvolt az első javítás is:
Berényi talira menet kigyulladt a motor falióra hibajelző, de semmi változás nem történt, csak virított. Warbival konzultáltam ez ügyben, elmeséltem neki, hogy indításkor mindig törlődik a hiba, de az első nagyobb gázadáskor kivillan a lámpa. Azt tanácsolta, hogy csapjak egy kis WD40-et a gázpedál érzékelő csatlakozójára. Megfogadtam a tanácsát, és azóta nem jött elő a hibajelzés. Ezúton is köszi! A vétel után párszor nyagattam jtd ügyben Warbit, (sztem agyára mentem:-)) és kiokoskodtuk, hogy valszeg csippelve van a gép. Mondtam neki, hogy megy mint a disznó, ő kérdezett pár dolgot, majd annyit mondott, hogy több mint valószínű a beavatkozás, de ha erre jár megy vele egy kört, és akkor megmondja a tutit.
Köszönet még Mifinek a segítségért, amit nyújtott a jtd-vel kapcsolatban!
Km: 170.000

Mióta megvan az autó valahogy sosem voltam elégedett azzal ahogy fűti az utasteret.
Mióta hűvös van, ha betekertem mondjuk 22 fokra, akkor sokáig semmi nem történt, majd egyszer csak azt vetem észre, hogy a fejemnél már 40 fokos a levegő, míg a lábam fázik.
Olyan szabályzásgyanús volt...
Az előlapon van egy kis rács, mögötte egy hengeres kis egység (2. kép).
Ebben van egy hőérzékelő, mögötte pedig egy mini villanymotor ventilátorral, ami az utastér levegőjét húzza a szondához. No ez némileg el volt retkelődve.
A 3. kép már az után készült, hogy az udvaron belefújtam...
Denszesszel és fülpiszkálóval kipucultam.
Tesztelni még nem tudtam, de azt remélem, hogy finomodik a beltér fűtése :)




Az én klímapanelemen a háromból egy tekerőnél nem volt meg a "klikk", az lépések érzékelése. Működött, de visszajelzés nélkül simán forgott körbe.
A bontottan vett egység mindhárom tekerője ilyen volt.
Miután a nyákokat kivettem, elég egyértelművé vált a probléma forrása: ropimódon törnek a belső műanyag részek. Azt tudnám, hogy mitől, hisz napfényt ez nemigen láthatott...
A tekerők valójában csőszerűek. (1. kép)
A belső végük "koronás" ezek a kis nyelvek egy dupla optokapun áthaladva adják a lépést és fordulat irányát.
Efelett van egy bordás rész, aminek rugóval előfeszített kis fehér műanyag tosz nyomódik. Ez adja a "klikkelést", a visszajelzést tekerés közben. (2.kép)
A tekerőnkénti egy darab rugós műanyag tosz egy-egy papírvékony műanyag papucsban ül. Addig amíg a műanyag el nem fárad... (3. és 4. kép)
Megoldásként mindhármat kétkomponensű epoxyval gazdagon beragasztottam a helyére. Azt hiszem maguktól már nem fognak elkóborolni :)




A cím már egyáltalán nem aktuális, viszont tiszta szerencse, hogy még nem tudtam lefényeztetni az autó elejét, mert közben meg elütöttem egy kamikáze borzot! Ráadásul nem kis testű volt! Ismét megrepedt a lökhárítóm! Szerencsém volt, hogy a klímahűtőnek nem lett semmi baja, pedig elkapta a jobb alsó sarkát! Aztán utána nem sokkal sikerült meghúzni a jobb elejével egy parkoló autót! Mostanában nem vagyok haverságban az égi főnökkel! :-((
Viszont ismét Marklarhoz kellett mennem emiatt és kivételesen mondhatom, hogy végre! Ugyanis már elég régóta húzódik a törött elemek cseréje! :-/
Szóval megint hoztam tőle egy komplett jobbos lámpát (10000,-) meg egy indexet (ez ajándék volt :-)) és egy szép "ződ" sárvédőt (5000,-) is! A motorházetető (5000,-) is cserés, mert az enyém deformálódott egy picit, meg javítani is kellene! De ennyi pénzért ajándék volt! ;-)) Ja, és ez is szép ződ! Egy másik első lököst (15.000,-) is beszereztem, mert az enyémet már nem lehetne hibátlanra kijavítani, nagyon sok helyen tört és repedt már meg! Ez fekete színű, ezért nem is látszik jól a képeken! Viszont annyit kellett rajta alakítani, hogy a fényszórómosó spricni helyét ki kellett fúrni, mert ez nem olyan volt! Nagy gondot nem okozott, egy kis méricskélés, fúrás és már kész is! És ha már MarklarLand-ben jártam, hoztam egy jobb első elektronyos ablakemelőt (5000,-) is, mert már nagyon keservesen ment le és fel az ablak! Cserélve!
Egyenlőre ennyi! :-)
2013.05.18.
Sárvédő + pajzs fényezése (24.000,-)
2013.06.04.
Az első lökhárítót a műanyagos az igényeimnek megfelelően átalakítja (10.000,-)!
A rendszámtábla helyét most úgy gondoltam, hogy inkább meghagyom, mert így egyszerűbb azt felfogatni! Viszont így nem olyan szép, mint amikor le volt falazva! Viszont a vonószemet újfent nem tettem vissza, így a helyén ezen a lökösön is egy légbeömlő található!
2013.06.14.
Első lökhárító és a két QV küszöb fényezése (25.000,-)!
Még korábban meghúztam a jobb oldali küszöböt, viszont a bal oldaliban is volt némi karc és mivel kipolírozni nem lehetett, így újra fényezve lettek!
2013.09.04.
Ma végre hosszú idő után pont került az i-re, azaz kész lett a 155 eleje! Az utolsó momentum , a motorháztető fényezése (24.000,-) volt már csak hátra! Kész lett és ismét gyönyörű a verda! Nagyon vártam már ezt a pillanatot! Rengeteg hálával és köszönettel tartozom William kollegának és a fényező ismerőseinek, hogy ismét szép színe legyen a vasnak és persze Marklar-nak is az alkatrészekért! :-)












Vétel óta több alkalommal fel-feladta a klímapanel LCD kijelzője a rendes működését :S
Főleg párás időben összekócolódtak a karakterek, volt kisszék, hóember, halvány kocka, minden.
Vettem egy bontottat, de sajna az sem volt különb...
Szétszedtem tehát (1. kép)
A panel hátlapján levő nedvességre utaló száraz foltoknak (2. kép) "igen megörültem", de egy kis denszeszes tisztogatás után úgy látszott, hogy ép alatta a lakkozás, ez nem okozhat zárlatot, ami hatással lenne a kijelzőre.
Visszadugtam a kopasz panelt a kocsiba, és így hamar meglett, hogy a bűnös a nyákot és az LCD-t összekötő fólia szalagkábel. (3. kép)
Ez amolyan gazdaságos konstrukció, megspórolt a gyártó egy csatlakozót, helyette elektromosan vezető ragasztóval van feltapasztva a cucc. Ez a ragasztó az idő múlásával megvénül, elenged, és bamm, ott a kontakthiba. Újraragasztani nem lehet, ilyen ragasztót nem kapni akárhol, és különben is túl vékonyak a vezetékek...
Szerencsére kaptam egy tippet egy elektromos szakitól.
A kontakt felülere egy papírdarabot tettem, majd ezt kb két másodpercig átsimogattam forrasztópákával. (4. kép)
Bevált, a ragasztó megolvadt, a kontaktus újraépült. (A papír csökkentette a hőhatást, direkt pákával érintve az egész fólia elolvadt volna...)
Biztos ami tuti alapon az LCD-t a tartó-fényterelő műanyagjáról lehajtva a szalagkábel másik végével is megcsináltam ugyanezt. (5. kép)
Összerakásnál valahogy adta magát, hogy egy kisdarab ződ polifoamot begyömöszöljek a fehér műanyag alá, ezzel leszorítva szalagkábelt a nyákra. (6. kép)






A jobbos fék nem akarja megadni magát. Megint elszabtam egy porvédőt, pontosabban a tömítő élét sikerült elnyomni a dugattyúval...
A fékeket bámulva felmerült, hogy mi lenne kompletten cserélni?
A neten körülnéztem, elvileg létezik. Sőt, elvileg 50-ből meg lehetne úszni a mutatványt. Azt hiszem, hogy futok egy kört. Mégiscsak egy profin felújítottra bíznám az életünket.
Ja, mellesleg lefestettem kékre a jobb kerékagyat is. A csapágycsere miatt le volt szedve, így meleg helyre tudtam vinni. A másik fele a hétvégére marad, akkor befűtök a garázsban. A szokásos kék Hemmerite ment rá.
Cefet jól néz ki, főleg ha mellé teszem a sárgászöld árnyalatú gólyalábat.
Kép nincs, kimerült az akku.