Blog
Elkezdett fogyogatni a víz olyan 1000-2000 km alatt ért minimum alá a szint, ilyenkor rátöltöttem, egy darabig töltögettem, de nyilvánvaló volt hogy cserélni kell.
Még a gyári 1998-as beépítésű hűtő volt az autóban. Azt hiszem ez egy elég jól sikerült szériából való, minek utána későbbi évjáratokról azt lehet hallani hogy hamar elvéreznek. A műanyag és fém illesztésénél szivárgott, kicsit bevizesedett kívülről az egyik sarka, de a lamellák helyükön voltak, még eltömődve sem voltak. Nem is panaszkodtam a hűtésre soha.
Nem sajnáltam tőle a Valeo hűtőt. Úgy tudom, ez a gyári beszállító.
Valószínűleg nem fog annyit bírni mint az előző.
SHELL VP N+ DIESEL
62,72 L
előző tankolástól futott km: 858
átlagfogyasztás: 7,32 l/100 km
költség: 27 812 Ft (incl. 1 240 Ft smartpont kedvezmény)
Vásárláskori kisebb fényezési hibák kijavítva, plusz egy full polír.
www.karfelvetel.com csinálta Kistarcsán. Szerintem jó munkát végeztek.

Ma meghozta a postás a bontott Eibach rugókat. Egy kis csiszolás, egy kis festés és tavasszal mehet is be a kocsi alá.

Tegnap este utolsó alkalommal, de még az uram vitte olajcserére a kocsit, meg pár dolgot megnéztek /én meg kimaradtam mint az a bizonyos a hóból:( /
Íme a lista:
Olajcsere. A kocsi meleg motorral érkezett, vízhőfok 90°C. Ideális. Szépen ki is folyt a régi olaj.
kép 1
Ezalatt Csabi megbontotta a vezérlést. Először levette a hosszbordás szíj burkolatát, majd kiakasztotta a szíjat. Azután kilazította a vezérlés védőburkolatát. Sajnos pont úgy volt fordulva, hogy semmi sem látszott a szíjon. Hármasba raktam a kocsit, kuplung fel, és előretoltuk majd 2 métert. Ekkor fordult úgy a rendszer, hogy láthatóvá vált a szíj felirata. Dayco márkájú van benne. Ez tipikus „aftermarket” (utángyártott), gyárilag nem ezt teszik bele, hanem Gates szíjat. Ergo a szervízkönyvben lévő 62-ezres szervízkor, 2011.dec. 13-án cserélve volt. Erre utal az is, hogy a szíjon látszik a felirat, tisztán és olvashatóan. Pedig a dayco esetében ez gyorsan lekopik. Szóval a vezérlésben még csak kb. 8000 km van.
Kép2
Viszont a hosszbordás szíj hamarosan cserés lesz. Apró hajszálrepedések vannak rajta. Annyiban érdekes a dolog, hogy a karbantartási terv szerint csak 120-ezernél kellene cserélni.
Kép3
Amíg Csabi visszarakta a vezérlés védőburkolatait én kioperáltam a csomagtérzárat. / na ezért nem ő viszi legközelebb :) /
Kép4
Csabi kicserélte az olajszűrőt az újra, majd feltöltötte a friss olajjal.
Kép5
Ilyen olaj került bele
Kép6
Mikor minden fontos dolog készen volt, nekiestünk a zárnak.Természetesen a mikrokapcsoló a bűnös.
Kép7
Csabi (Kép10) megpróbálta megjavítani, de hosszas kínlódás után sem sikerült.Visszaraktuk a zárat és a csomagtérajtó burkolatot, de a mikrokapcsoló nélkül. Azt ugyanis mintának Csabi öccse magával viszi holnap Pestre és megpróbál bele venni másikat. Amint van, a csomagtérzárat rendbetesszük – immár veled együtt :)/ csakis, különben letöröm a mancsod :)/
Ellenőrizve még a szervó olaj+fékolaj, mindkettő ok.
Mindez 71538 km óraállásnál, és az együtt eltöltött 1100 km nél történt.
Tavaszra tervezett karbantartási munkálatok:
- alvázvédővel lefesteni a szakaszt, ahol a húzatópad fogója nyomott hagyott
- hosszbordás szíj csere
- anyósülés ajtó kilépőfény megjavítása
- ha beválik nálam/ Dömpi /, akkor neked is/ Signora Dömpi / rendelünk az ebay-en LED-es izzót a csomagtérmegvilágításhoz, mert a gyári izzó nyírja ki a mikrokapcsolót.
Szerző: Dömpi
Narrátor: Signora Dömpi










Vettem ma egy új akksit mivel tegnap este a régi elhagyta magát. Lemerült, nem teljesen de már nem indította az autót. 5 éves. Feltöltés után ma működött rendesen, de nem szeretnék valahol ez miatt ott ragadni.
Kicsit erősebb mint a gyári ajánlás, de állítólag ez nem gond. :)
A hátsó beltéri világítás pedig ledes izzót kapott.
Km.:179090


Hamarosan ki lesz cserélve a szélvédő, mert Berlinből hazafelé kaptunk egy jégdarabot egy teherautó tetejéről. Lássuk, mi minden díszíti!
1. kép - Tájkép csata előtt.
2. kép - szlovák matrica (Berlin túra)
3. kép - osztrák matricák (No. és Lienz túra)
4. kép - bolgár matrica és a repedés (Plovdiv túra)
5. kép - cseh matrica és a német "Feinstaub" matrica (Berlin túra és No.)
6. kép - Az üveg jelzései
kép nélkül - magyar regisztrációs matrica
Kárfelvétel holnap.






Tulajdonképpen nem is kötelező csak 60 ezernél lenne esedékes de én jobbnak láttam ha 30 helyett 20 ezrenként kap friss olajat meg szűrőt a verda! Mivel a gari lejárt ezért saját magam fogtam neki a műveletnek ami így bő két óra alatt megvolt! Kapott még egy garnitúra NGK gyertyát, gyári olajszűrőt no meg Selénia Star P.E. olajat! Az ablaktörlők is csere érettek voltak elöl-hátul így ez már a harmadik garnitúra a bő két év alatt! Az előző Valeo volt nem sokáig bírta most SWF került fel kíváncsi vagyok meddig bírja! December végén megtörtént a kétévente esedékes fékolajcsere is Bosch HP Dot4 került bele ezt egy cimbi csinálta mert nekik van spec. túlnyomásos berendezésük ehhez a művelethez!
Km óra állás: 40000






Régebben már írtam róla, hogy nem működik rendesen a váltó az autóban. A vége az lett, hogy ki kellett cserélni. A szerelő akihez elmentem, egy igazi debreceni alfa szaki, mondta, hogy általában nincs gond a váltóval, de egy párszor már találkozott ő is hasonló esettel és hiába cseréltek ki bármit a váltóba nem jött helyre. Remélem most már nem lesz gond a váltóval.
Első fékbetétek cseréje, TEXTAR betétek kerültek fel. Ezek állítólag kevésbé hajlamosak a későbbiekben csikorogni. Cserélve lettek az első helyzetjelzők is, szép fehér fényű izzókkal.
Hogy hol?
MÉTA autó szerviz, XVIII. Méta u. AJÁNLOTT!!!
Fentiek után ettünk egy qvvajó hambit. Ez azonban érdeklődés hiányában nem kerül ismertetésre. :)