Blog
Nem hagyott nyugodni a futómű. Mitől állítódott el és mikor?
A korábbi fényképeket nézegetve beugrott megoldás.
2011.10.07-én Bp-en boltról boltra rohangáltunk a családdal. A kocsiban ülve a navit bogarászva vártam a családot, amikor "megmozdult" a kocsi hátulja. Felnézve látom, hogy egy piros kocsi kanyarodott be mellém. A helyzet tiszta volt, ez nekem jött. A fickó már indult volna a bolt felé amikor ráköszöntem. "Csak nem mentem a kocsinak? Észre sem vettem!" - csodálkozott.
Aztán kiderült, hogy a bal hátsó kereket találta el a jobb elejével. A Párducon semmit sem látni, neki a lökösét rendesen megjelölte a gumi/felni kombó.
Mivel semmit sem láttam napirendre is tértem a dolog felett. De mivel szeretek fényképezni megörökítettem.
Nos uram, ha olvassa jön nekem 15 ezer Ft-al.
Magyarország én így szeretlek...


Rászántam magam, hogy minden nehézség ellenére beszereljem a Focal szettet a 159-be. Pár probléma:
- A gyári hangszóró kerettel van, ehhez kell egy spéci kiemelő keret (korábban sikerült szereznem)
- A gyári magas nem az ajtóban van, a vezetékezését nem találom (Hangváltó után kéne külön drótozni)
- A mély sugárzó mágnese eléri az ablak vezető sínt, túl mély a hangszóró
Végül a magas a tükörháromszögbe a mély a kiemelő kereten egy rétegelt lemezből készített kiemelő gyűrűre került. A gyári rácsot kiszedtem és a Focal rácsát tettem fel, mert a plusz kiemelő keret miatt nem fért volna be a hangszóró.
Ma csak a jobb első ajtó készült el, de a különbség így is félelmetes. Megjöttek a mélyek az ajtóba! Hozzá képest a "gyári" olyan, mintha egy háromutas rendszerből kikötnénk a mélyet.
Ajánlom minden 159 tulajnak, hogy BÁRMIRE cserélje ki a gyári hangszórókat minél előbb! Csak nyerni lehet vele.








Sikerült ma kicserélnem a régi kormányt TI kormányra. Nem volt annyira egyszerű, a légzsák kivételével kicsit szenvedtünk, de azért összességében végülis elég simán ment.
Nagyon jó az új kormány tapintása és imádom a piros varrás látványát! :-)
Hamarosan készítek róla képeket is... csak ma mire végeztünk, már sötét volt...




Ma elgurultunk a Riegler szakszervizbe némi garanciális javításra. A gondot 3 oda nem való hanghatás okozta:
- Nyikorgás a jobb első kerék felől. A hang kísértetiesen emlékeztetett a 156-os felső lengőkar nyekergésére. Nos, nem az. Furcsa volt, hogy induláskor is nyekkent egy vidámat. A motor mögül hallatszott. Elsőre a generátor szabadon futójára került képbe. Sztetoszkópos vizsgálat kizárta. Motortartó bakok átmozgatva, nos azok se. Lassan már ott is vakargattuk, ahol nem viszketett. Az összes alkatrész átmozgatása után fény derült a bűnösre. Az első képen látható szívócsőizét rögzítő hátsó gumibak nyekereg a rögzítő villában. Némi szigetelő szalag rátekerése megoldotta a problémát.
- Zizegő hang a váltókar bal oldalán 4-es és 6-os fokozatban. A váltószoknyát leemelve egy műanyag valamit találtunk a kérdéses helyen, amit rugó tart lenn. Nos a szoknyán keresztül épp itt kellett megnyomnom, hogy elhallgasson. Mivel nagy valószínűséggel csak szállítási rögzítés, ezért egyszerűen ki lett szedve. Most zizegjen!
- Vezető ülés magasságállító nyekergése. Szétszedve, megkenve. Remélem többet nem lesz vele gond.
Mivel gyorsabban haladtunk, mint gondoltam még egy futómű állítás is belefért. Finoman szólva nem csaltak a megérzéseim. Gyakorlatilag egyik kerék sem állt rendesen. Érdekes, hogy nem húzott félre és nem kopott féloldalasra a gumi. Minden valószínűség szerint így jött ki a gyárból.
Hazafelé furcsa volt a csend :-)




Hazafelé - a forgalom miatt pár perces késéssel - sikerült megörökíteni, hogy a Párduc hogyan ünnepli a szülinapját. Kemény tempóval a sok dugó ellenére is...



Végre ma sikerült lecserélnem a hátsó emblémát. Mindössze 10 perc volt.
1. A régit középen egy csavarhúzóval megbontottam, majd kifelé haladva óvatosan elválasztottam a kerettől.
2. A maradék ragasztót szépen lekapargattam
3. Majd egyszerűen az öntapadó segítségével felragasztottam az emblémát
Tökéletes lett... nagyon feldobta az autót... igaz, a régi már nagyon ramatyul nézett ki :-)




Ma hivatalos márkaszervizben, a vásárlás helyén (Riegler - Győr) megejtettük az első "igazi" szervizt. Pontosan 33.333 km-el az órában álltunk be a parkolóba, mindenki örült, mert könnyű volt megjegyezni az óraállást :-)
Mint kiderült a cicus a garázs előtt nem csak a kocsi tetején szokott járni, hanem a motorházban is. A nyomok egyértelműek, a hideg estéken ide húzódott be.
Érdekes dolgokat tudtam meg. A "szervizszámláló" a menüben egyszerűen csak visszaszámol a következő esedékes szervizig, mint pl a 156-ban. Semmi köze sincs az olajhoz. Az olajcsere független a szervizeléstől. Mindkét számlálót külön kell nullázni. Hibakód nincs a rendszerben.
Az olajban még hátralévő km-t a komp a DPF regenerálások gyakoriságából és hosszából számolja, csak kiolvasni lehet. 27.500 km után (5e körül volt már egy olajcsere) még 20%-on volt az olaj, még 7.400 km-t lehetett volna vele menni a komp szerint.
Az árakat kommentálás nélkül inkább leírom:
- levegőszűrő betét - 8.154 Ft
- pollenszűrő betét - 21.990 Ft
- olajszűrő - 5.979 Ft
- Selenia WR PE 5l - 18.100 Ft
- ablaktörlő lapátok - 6.933 ill. 6.559 Ft
- a 35ezres revizó díja - 17.978 Ft
Hazafelé készítettünk pár lírai képet.








Ma kaptam egy üzenetet a műszerfalra, mely szerint vizsgáljam meg a bal első helyzetjelzőt. Megvizsgáltam és tényleg nem ég. Úgy látszik a 156-hoz hasonlóan itt is ez lesz a top probléma...
Mindez persze Németországban történt. Vettem a benzinkúton két W5W izzót, és a jobbost is kicseréltem. 5 perc volt az egész.
Tegnap párosítottam a telefonomat az új rádióval, a kihangosító jól működik. A műsorforrások közt váltogatva az SD-kártya és az USB-stick mellett megjelent egy BT-Streaming műsorforrás is.
Az éjszakát keresgéléssel töltve rájöttem, hogy a telő memóriájában lévő számokat is le tudja játszani a rádió a BT-n keresztül. A mikéntre is fény derült, a telón el kell indítani a médiatárat.
Ma kipróbáltam, működik. A rádióról lehet lépegetni a teló médiatárában.
Nyami-nyami, a teló 40Gb memóriával bír és mindig nálam van. Az SD-kártyám 8Gb-os. Az USB 4Gb, lesz mit hallgatni...