Blog
Eljött már nagyon az ideje az olaj cserének. Selenia 20K megérkezett szűrővel eggyütt :-) . Márcsak egy olajnyomás mérő jeladóra kéne befektetnem, de horribilis áron adják ( 13590 ft ) ennyitt nekem nemér meg. Inkább veszek helyette pollen és levegőszűrőt. A jeladóból meg szerzek bontottat vagy faragok eggyet, ladáéból.

Vezérműszíj szett.
Vízpumpa.
Gyújtógyertya 4x2
Meghajtószíj
Meghajtószíj feszítő
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Kötelező revízió
Hátsófék ellenőrzés,tisztítás
Önindító ki-be szét összeszerelés tisztítás
Szervokormány hűtőkör szállító csövek cseréje,szervo folyadék feltöltés
Olaj csere ( Shell Hélix 15W-40)
Munkadíj
130190 Km
Lecseréltük a "vicces" olajat. Még nem kellett volna, de a hiány más gyártól származó olajjal lett pótolva. Keverni meg nem szerencsés, még a Jägert sem az Unicummal.
Szóval elgurultunk Várpalotára, ahol kapott a Párduc friss Selenia WR PE-t, és egy Originale Ricambi olajszűrőt.
Ez volt az egyszerűbb eset, neheze az eltűnés okának a keresése volt.
A gyanú a kartergáz szűrőre terelődött. A csatlakozó csövek közül az olajteknőbe visszavezető durván be volt kenve tömítőanyaggal. Vajon miért?? Az epret tanulmányozva egyértelmű lett, hogy az a két cső valójában egy. Valószínűleg a gyárban (vagy a nullreviziónál) eltörték és a csere (amihez az indítómotort is ki kell szedni) helyett a tömítőpasztára esett a választás. Eddig nem is lenne gond, de a cső belsejébe is jutott a pasztából, ami akár el is dugíthatta. (Vajon mennyi, és meddig bolyongott a még kenési rendszerben?)
Egyenlőre ki lett pucolva az összetoldásnál és kívülről újra le lett szigetelve.
A következő szerviznél cserélve lesz. (55217821)
Km óra állás: 85.300 km

Mai napon beszereltem az első lengéscsillapítót .Most várom hogy meg érkezzen az első tárcsafék ,és a hozzávaló betétek.Plusz a hátsó rúgóhoz egy műanyag karika,és a gumi az alsó részéhez.+a kitámasztórúd szilenteket elkészítse az esztergályos.





Egy ideje már betegeskedett a kuplungom, néha, leginkább hideg időben nem jött vissza a pedál teljesen és olyan is volt, hogy nagyon "lent fogott", ill. nagyon nehezen lehetett sebességbe tenni. A gumiharang le volt szakadva a kuplung munkahengerről és a fékfolyadékot is eresztette szép lassan, ezáltal pedig levegősödött az egész rendszer és ez okozta az egészet. Nem cseréltem az egész munkahengert, csak felújító készlettel rendberaktam. Egyelőre hibátlanul működik...
Ma ki lett herélve a katalizátor ,mivel valami lifegett benne időnként és eltorlasztotta a kipufogógáz útját.
Mint kiderült nem is volt benne porcelán,hanem egy drótháló,ami lebegett benne.
Szükségessé vált a gyertyák cseréje is.
Orvosolva lett a karácsonyi malőr.
Két másik használt gumi került fel,mivel javíthatatlan lett régi.
Már nagyon behallatszott a futóműből a kopogás, így átnézettem szervizben az autót. Mindkét oldalon az összes szilent cserélve lett (RUVILLE) az alsó lengőkarokban.. Plusz cserélve lett a vezetőoldalon a kormánymű gumiharang. Ideje volt már cserélni az első fékbetéteteket is, (FERODO)


Nagy-nagy nehézségek árán sikerült olyan kontaktot szerezni, aki elintézi nekem a fóliás, szélvédőn rendszámos, utólagos xenonos ködlámpás drágaságom műszaki vizsgáját. Sajnos a költségek így eléggé megugrottak, de úgy érzem ez jó befektetés volt, hiszen maradhatott minden az eredeti állapotban. Így műszaki szempontjából remélhetőleg 2 év nyugalom következik :) Köszi Imi, köszi Tomi :) majd egyszer meghálálom :)
Mai napon sikeres műszaki vizsgát tettünk úgyhogy 2015 február 5-ig ez is letudva.Maximálisan megfelelt minden érték a futómű,motor,fékek mérésekor.
Az irgykedő és elismerő tekintetek meg csak hab volt a tortán.
Ami még érdekesség,hogy előző műszaki óta 4200km-t tettünk meg közösen!
Km állás:77360km
Ami kicsit elszomirít az meg csak annyi,hogy már nem biztos,hogy sokáig örülhetünk egymásnak.Remélem valaki más is ilyen boldog lesz vele....