Blog
Időközben a szerelőm szépen csendben elkezdte építeni a motort. Egyszer csak csörgött a telefon, hogy kellene ez meg az. Összeszedtem ami a garázsban volt és átcuccoltam hozzá. Ezzel a kupac alkatrésszel el is volt egy pár napig, amikor újra hívott és itt kezdődtek a gondok...
Hiányzott az AC alá a bakelit és a lökőrúd. Hiányoztak a vákumkiállások a szívócsonkból. Még mindig a festőnél voltak a vezeérműszíj takarók és az olajteknő. Keresett egy csomó spéci csavart és alátétet...
Felforgattam a garázst és a csavarok előjöttek egy olyan dobozból amiben leginkább beltérhez tartozó műanyagok voltak. Hogy hogyan kerültek oda, az rejtély. Gyorsan szaladtam a galvanizálóhoz, 2 nap alatt megvolt. Hívtam a helyi alkatrészes ismerősömet a többi cuccért, másnap mentem hozzá. Eredmény: egy beletörött bakelitdarab és egy lökőrúd, a vákumcsöveket nem veszi ki a kedvemért a motorból, vigyem el egyben :( Persze a gombok miatt azért nem veszek meg egy komplett kabátot... Szóval ismét fenyegetett a leállás réme. De ismét szerencsém volt, Vas megyében találtam egy fórumtársat akinek volt mindene. Volt céges ügyem arrafelé, előrehoztam és a múlt csütörtökön már el is hoztam a szerzeményeket. A festés erre a hétre van beütemezve a festőnél, remélem nem jön közbe semmi. Ha minden igaz a hétvégén új lendületet kap a motorépítés.
Közben megjött a spéci festék a motorháztetőhöz...





Az autóból nem lehetett a fűtéscsapot állítani,mert el volt törve a bovden befogó kar. És csepegett is.Szétszerelés után rájöttem,hogy a csap jó,de nincs meghúzva a csavar ezért csepeg.(A belső kárpit teljesen átázott,csúnya,sajnos)Beszereltük a már karral ellátott csapot,működött is egy darabig,de megint folyni kezdett,vettem másikat de a légtelenítés kor fölmelegedett és elvetemedett,úgy hogy megint csepeg. A megoldást, egy vastagabb puha gumitömítés oldotta meg,eddig.!
Kapott az autó egy pár tescós Valeo ablaktörlőlapátot. Múltkor vettem rá Aerotwin jellegű no name-eket. Véleményem szerint az a fajta nem a legjobb választás a 156-ra. Egyrészt én azokat nem is tudtam normálisan rögzíteni. Másrészt az ablakmosó használatakor a lapátokra nyomja a vizet amíg el nem indul az ablaktörlés. A régi hagyományos jellegű ablaktörlő lapátoknál pedig pont a réseken keresztül spricceli a vizet egyből a szélvédőre. Nekem ráadásul nem is törölt valami szépen, de ezt tudjuk be annak, hogy gagyi volt. A mostani Valeo eddig jónak tűnik. Legközelebb ebből is gyárit fog kapni.
2013.01.12-én "droberto" CarTárssal közösen rendeltünk Németországból az Autoteileman-tól néhány cuccot.
Nekünk egy-egy pár Bosch Aerotwin ablaktörlő lett rendelve.
Én épp meg akartam rendelni a cuccot az ebay-en, de még előtte belinkeltem a fórumra.
Ekkor hirtelen mobilon felhívott droberto, hogy rendeljünk közösen, így osztozhatunk a postaköltségeken.
Így is lett. Az áru a héten megérkezett droberto-hoz, jelenleg úton van Paksról hozzám.
A tételek:
- BOSCH AEROTWIN SCHEIBENWISCHER A084S 575/450 MM ALFA ROMEO 159 BRERA SPIDER 17.90 EUR/ 5 528,42 HUF
- BOSCH AEROTWIN SCHEIBENWISCHER VORNE A972S 550/400 MM ALFA ROMEO GT 147 (937) 13.05 EUR/ 4 030,50 HUF
- szállítás 05.64 EUR/ 1 741,92 HUF
36,59 EUR/11 300,84 HUF
- posta Paksról 1 125,00 HUF
Összesen: 12 425,84 HUF
EBBŐL
- az én 159-em része: 6 961,88 HUF
- Réka 147-ese része: 5 463,96 HUF
UPDATE 2013.01.28
Ma befutott a paksi posta. Itt vannak a ablaktörlők.
Úgy döntöttünk, megvárjuk a a téli fagyos időszak végét - a jégdarabkák hadd nyírják csak a régi ablaktörlőket. Szóval az újak felszerelése február végén, március elején.
A lengőkarok visszakerültek a helyükre,már csak az ütköző bakokra várok ,hogy teljesen kész legyen a hátsó futómű.






Érhette el a szerelőmet, mert kb 2 hete semmi sem történt a kocsival. Illetve annyi, hogy egy lendületes hólapátnak köszönhetően szerezhetek be egy jobb hátsó lámpabúrát. Úgy fest, Iván tud szerezni egy Sprintre való hátsó szárnyat. Igaz, nem lesz típus tiszta így a gép, de szerintem efölött még az OT vizsgán is átcsúsznak( kb. fogalmuk sem lesz róla, hogy van vagy nincs rajt gyárilag).
Elérkezett az idő, meg főleg a km. óra állás az olaj cseréhez, majd 6 liter Castrol Edge, meg a szokásos négy szűrő cserélődött. Előtte egy spéci adalékanyaggal át lett mosva a moci belseje. Egyúttal a váltóolaj is új benne, meg kapott egy komplett féltengely csuklót (jobb-bal első, külső-belső). Mindez 311800 km.-nél.
Ma elvittem az autót műszakira.Minden tökéletes volt.