Blog
159616km
Kicseréltem a motorolajat ,az olajszűrőt és a levegőszűrőt , és a gányolt olajleeresztőcsavart.
Olajcsere szettet vettem az Elaforgtól 18650Ft-ért Olaj:Selenia WRD 5W40
+ olajszűrő + levegőszűrő + gázolajszűrő + pollenszűrő.


A héten szépen sütött a nap, más teendőm nem volt, mint nekilátni a tavaszköszöntő nagytakarításnak. Végül is semmi extra, csak kiporszívóztam, port töröltem. A nyári kerekeket lehoztam a padlásról, kaptak egy alapos tisztítást, főleg a belső oldalon, minden aszfaltdarabot eltávolítottunk, illetve kiszedtem a kavicsokat, hogy majd tavasszal 2013-as kavicsokat gyűjthessek :)





Na kérem szépen!
Tegnap elvégeztem az első olajcserét (Selénia) illetve kicseréltem az olajszűrőt is. Viszonylag könnyen ment a dolog, az okozot némi problémát hogy a Puntonál használt edények most nem fértek az autó alá így ujjakat kellet készítenem. Na meg én sem férek be már alá olyan könnyen így a 8 -as imbuszkulcsot gyakran csak két ujjal értem el. Az olajcserét követően nekiláttam a termosztát cseréjének is. A fórumos véleményekre hagyatkozva szombatra rendeltem az autósboltban egy új termosztátot melynek ára 11000 Ft. volt. A termosztát cseréjével tovább bajlódtam mint korábban gondoltam. Elégé sok tömlővég „ gyűjtő” alkatrésze a termosztát és a gyári bilincsek csak „enyhe erőszak” hatására voltak hajlandóak lazítani talán évtizednyi szorítás után. Még bontási fázisban kiderült a 13-as villásom „torz”és csak elsarkalja a csavart, később pedig a krova törött el. Beültem a „tartalék” autóba és mentem a szülői házhoz 13-ért. Sajnos ott is elég gyatra minőségűnek tűnt a készlet ezért mindet és mindenfélét hoztam. Tulajdonképpen a szétszerelés sokkal tovább tartott mint az új beszerelése. Amikor végeztem a beszereléssel feltöltöttem a rendszert fagyállóval és kb 45 km es utazással ki is próbáltam. (Persze a maradék motorolaj és fagyálló a csomagtartóban volt na meg a szerszámos láda)
Indulás után a hűtőfolyadék hőmérséklete egyenletesen kúszott fölfelé 90 fokra+2-3 mm ig. Kb 30 másodpercig ott is maradt, majd visszazuhant 80 fokra. Az egész út során ez a ciklus ismétlődőt annyi változással, hogy a 90 fokos időszak egyre hosszabb lett. Végül már hosszú percekig tartott.Mindenesetre bekapcsoltam a fűtést és az működött, ebből arra következtettem hogy van folyadék a rendszerben.
Ma megnéztem az autó alatt van -e olajcsöpögés és ellenőriztem az olajszintet: max jel alatt áll kb. 3mm el; a hűtőfolyadék tartályba viszont a min. jel eléréséhez kellet bele töltenem kb. 1.5 dl folyadékot.Majd holnap munkába menet figyelem a hőfok mutatót.
A légtelenítés művelete:
Kiegyenlítő tartályról le kell venni a kupakot, majd alapjáraton járatni a motort. Aztán amikor a bekapcsol a ventilátor a légtelenítő csavart meg kell lazítani és "sziszegve" jön ki a levegő némi folyadék kíséretében. amikor már egyértelműen csak folyadék jön ki, akkor légtelenítve van a rendszer. ( Ha a venti nem indul el, akkor valami probléma adódik a rendszerben, szóval arra azért figyeljünk, hogy ne "főzzünk"meg semmit!)



Tankolás után beinditottam és 1 kis fura kopácsolást lehetett hallani hát azt hittem hogy hidrotőkéslett, kicseréltük, tévedtem :/


Végre kisütött a napocska.
Gyorsan lemostam az autót, átkenytem a fekete műanyagokat bumper black-el, és így háromnegyed évvel a vétel után felkerültek a matricák is.
Utóbbiakat GT cartárs szállította, a tőle megszokott kiváló minőségben.
A váltógomb fém közepe elég karcos volt, már vétel óta zavart. Most ezt is kibányásztam egy csavarnyúzóval, lecsiszoltam és felpolíroztam. Ismét jól jött az eszterga a háznál :P




A kocsitakarítás után előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Komolyan gondolkodom, hogy cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2 db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
Az Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belül van?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
UPDATE 2013.02.18: idén nem cserélek gumikat, ezt a nyári szezont bőven végigfutják. Nagy esőben azért nmajd óvatosan !
2
468
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 159
- Filmek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- Spider
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV