Blog

>> SzervizRicsi 147 // Alfa 147 1.9 Jtd 16V // 2012-11-05

82500 km-nél Megtörtént a vezérlés és olaj csere, és az egyik izzító gyertyát is ki kellett cserélni, de ha már szét bontottuk egyúttal kapott új fagyállót és új ablaktörlő lapátokat előre hátra!

 

Az ülés kiszerelése után, következhetett az ülés szétszerelése.

Az ülés üléslapjának kiszerelése:

1. Az állító karok és tárcsák kupakjainak kipattintása (1. kép – piros nyíl) kis csavarhúzóval óvatosan, vigyázva a műanyagok épségére.
2. Az oldalsó műanyag burkolati elem torx fejű csavarjainak eltávolítása (1. kép – kék nyíl).
3. A magasság-, és billentő kar torx fejű csavarjainak kiszedése.
4. A karok levétele.
5. A támlabillentő tárcsa, rögzítő lemezének lehúzása (2. kép – lila nyíl) kis csavarhúzóval. (A 2. kép jobb oldalán látható a kíváncsiságból szétszedett tárcsa).
6. A tárcsa levétele.
7. Az oldalsó műanyag burkolati elem leszedése az ülésről (3. kép – sárga nyíl irányába húzni).
8. Ülés fűtés potméterének kiszedése a műanyag elemből. A kiszedéshez a potméter házán levő két db fület kell összenyomni (4. kép – narancssárga nyíl), majd kifele tolni a házat. Az összenyomással vigyázni kell, mert a műanyag fül igen könnyen eltörik (4. kép – zöld nyíl), az anyag minősége gyatra.
9. Ülés fűtés potméter stekkerének széthúzása (5. kép – fekete nyíl).
10. Bőr kárpit üléstesthez rögzítő műanyag profiljainak leszedése csavarhúzóval (6-7. kép – barna nyíl), elöl 3, oldalt 1-1 db.
11. Bőr kárpit hátsó gumislehúzóinak kiakasztása (8. kép – rózsaszín nyíl), 6 db.
12. Ülés lap rugóinak kiakasztása az ülés testről (9. kép – bordó nyíl), 4 db.
13. Támla bőr kárpit feszítőjének kiakasztása az ülés lap rugóiról (9. kép – bordó nyíl), 4 db.
14. Az alsó fűtőpárna stekkerének széthúzása.
15. Az alsó üléslap kivétele az üléstestből.
16. Az üléshuzat lefejtése előröl kezdve (10. kép).
17. Az ülés huzat szivacshoz rögzítő fém karikáinak levágása csípőfogóval (11. kép).
18. Az üléshuzat levétele a szivacsról.

Az ülés üléslapjának visszaszerelése:

Ha szétszereljük az ülést akkor érdemes a mozgató mechanizmusokat bezsírozni.

A visszaszerelés, a kiszereléssel fordított sorrendben történik. A huzatot jó minőségben autókárpit szerelő fogóval (pl.: Würth) lehet visszaszerelni (12. kép), de több Cartárs erős kábelkötegelővel oldotta meg a rögzítést.

>> Szervizdigo166 // Alfa 146 1.9 jtd // 2012-11-05

Az első fékcsöveket biztonsági okokból kicseréljük.Nem okozott nagy gondott az alkatrész beszerzése.
Természetesen ,Brembo féktárcsákhoz és Brembo fékbetéthez csak brembo fékcsövet "lehet " beszerelni.
Brembo első gumifékcső : 3200 ft,/db
Köszönet Topp Gergelynek és a Topp-cars rally team-nek

A mai napon elérkezett az idő, egy régi és bosszantó hiba orvoslására, a vezető oldali ülés fűtésének helyreállítására. Mivel az ülésfűtés párnája az ülés szivacsára van felhelyezve, ezért ehhez a mutatványhoz szükséges az ülés kiszerelése és a bőr üléshuzat leszedése. Jelen blogom, az ülés kiszerelését fogja leírni, képekkel illusztrálva.

A kiszerelés lépései:

Az első ülést végtelenül egyszerűen és gyorsan ki lehet szerelni, de a kiemeléshez érdemes egy segéderőt igénybe venni, mert az ülés alján levő éles fém alkatrészek – az ülés kiemelésekor - könnyen megsérthetik a kárpitelemeket!

1. Akkumulátorsaru levétele, a légzsák és az övfeszítő védelmének érdekében.
2. A kormány betolása, megemelése.
3. Fejtámasz kivétele.
4. Ülésmagasság, és ülésdőlés minimumra állítása.
5. Háttámla előre döntése.
6. Ülés előrehúzása.
7. Az ülést rögzítő 2 db torx fejű csavar kiszedése (1. kép – piros nyíl).
8. Alsó műanyag burkolati elem patentjének kiszedése patentkiszedővel (2. kép).
9. Alsó műanyag burkolati elem eltávolítása.
10. 2 db stekker biztosító műanyagjainak elhúzása (3. kép) (szürke hátra, kék előre), majd a stekkerek széthúzása (4. kép).
11. Kábelek ülésre feltekerése.
12. Biztonságöv alsó csavar műanyag burkolati elemének leszedése (5. kép). A műanyagot felfele kell húzni, majd az övről lehúzni.
13. Biztonságöv alsó torx fejű csavarjának kiszedése (6. kép).
14. Ülés hátratolása addig, míg az alsó és felső sínpár, fedésbe nem kerül. Így a legkönnyebb az ülést kiemelni.
15. Az ülés első kallantyúinak kiemelése, az ülés hátuljának megemelésével (előre billentésével), majd az ülés hátra-felfele mozdításával.
16. Az ülés ÓVATOS kiemelése az első ajtón. Először meg kell emelni, majd 90°-al balra elforgatva ki lehet vele fordulni.
17. Az ülés elhelyezése egy megfelelő helyre (7. kép).

A vissza szerelés lépései:

Az ülés visszaszerelése a kiszereléssel fordított sorrendben történik.
Az ülést tartó csavarok visszarakásakor menetrögzítő használata javasolt (Loctite 243 - 2.000,-Ft).

A kiszerelt ülés helyén (8-9. kép), történő porszívózáskor rengeteg pénzt és apróságot találtam a stekkerek alá becsúszva.

>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2012-11-05

ma lecseréltettem a gumikat télire, és a szeptemberben vásárolt 164-es alufelnikre, sajnos a gyári csavarméret nem volt jó, ezért kellett venni 20 db új csavart. Egy két futómű gond előjött ezért jövő héten valószínű nagyszervíz.

>> Egyébfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2012-11-05

Hétvégén feldobtam a téli kerekeket + lecseréltem a hűtőfolyadékot. Konklúzió: ezekkel a gumikkal már nem kéne végigtolni ezt a telet. Ezzel csak az a baj, hogy a kuplungcsere is aktuális lenne már. Megjött a hidegebb idő és a kinyomócsapágy hangosan sír indítás után. Ha bemelegszik OK, de addig tök égő... :S Idővel meglátjuk, hogy mire futja majd... (KM: 188 000)

 
>> Tuning és extraGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2012-11-05

14.000 vétel
plussz fényezés 12000

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-11-04

Felkerültek a téli kerekek, amiket Sotime cartárstól vásároltam.
Felszerelés közben találtunk még egy kopogást. A bal hátsó lengéscsillapító függőleges mozgásnál koppanik a toronynál.

A JE e-ablak már egy ideje esetlegesen működik, ami a felhúzást illeti. Lefele szépen megy, de felfele néha egyáltalán nem.
Lebontottuk a jobb első ajtó kárpitot és méregettünk, próbálkoztunk.
Gyújtáson az ablakemelő motor mindkét érintkezőjén folyamatos 12V-t kap a kapcsolón keresztül (fehér-lila [F-L] és fehér-piros [F-P] kábelek). Két pozitív érkezik a kapcsolóba (zöld-fekete[Z-F], ami a F-P-ra továbbítja a 12V-t ill. világoskék[VK], ami a F-L-ra adja a 12V-t) valamint egy negatív (fekete[F]). A kapcsoló (B21a) világítása a VK (12V)-F(negatív) érintkezőkről működik gyújtás alatt. A B21a vagy a F-P vagy a F-L kábelre kapcsol negatívot a F kábelről
A Z-F és F kábelek között kb. 2V-ot mértünk csak, ezért a Z-F kábel mentén indultunk el, gondoltuk az ajtónál lévő gégecsőben tört meg. A kesztyűtartó alsó része mögött találtható a G21[B] csati, amiből érkezik a Z-F, VK ill. F kábel a B21a-ba. Így ezek között mértünk rövidzárat: nincs szakadás, annak ellenére, hogy továbbra is csak 2V-t mérhető a Z-F és F érintkezők között.
A G21[B] csatiba a G23[C] csatiból érkeznek a vezetékek. A G23[C] csati a vezetőoldalon, bal lábnál a kárpit alatt fellelhető. A G21[B] és G23[C] között nincs szakadás.
A következő szakasz a balos ajtóban lévő, a jobbos ablakot vezérlő kapcsoló (B21b) és a G23[C] csati között található. Itt már szakadás gyanús a dolog a Z-F kábelen.
Így balos ajtókárpit le, Z-F kábel nyisszantás a B21b-nél ill. a G23[C]-nél, hogy ki lehessen fűzni. Nem igazán akart mozdulni a kábel a G23[C] csati és az ajtó gégecső között. Aláfeküdtem, hogy megnézzem mibe akad el.. nem akadt el semmibe, csak ez a szakasz meg van szakítva és bele van kötve az utólagosan beépített riasztó-kp zár elektronikája, mivel beriasztáskor automatikusan felhúzza az abalakokat. Ehhez le kellett bontani a kormány alatti bukolatot is, hogy lássuk merre van elvezetve a kábel.
Sok fejfájást okozott már ez a riasztó kábelezés, most sem volt másképp. Még nemtom hány méter kábelen, meg (valószínűleg) forrasztáson keresztül fut a delej, amíg visszajut a G23[C] csatiba. Érdemes volt elcsípni a kábelt.. f@szom.. :) Már csak a azért is, mert a B21b kapcsolótól a gégecső utastér felőli oldaláig a Z-F kábelen nincs szakadás, vagyis a szakadás valahol a riasztó miatt elvezetett kábelrengetegben van. Ennek kibontására időszűke miatt már nem vállalkoztunk, most legalább már tudjuk, hova kell nyúlni legközelebb, ha meg akarjuk csinálni. Az is lehet, hogy az ablak vezérlő egységben van a probléma, de erre kicsi esélyt látok.
Mindenesetre az elnyisszantott kábeleket összeforraszottuk és a JE ablak kapcsolóra nem tettük vissza a csatit, nehogy véltetlenül vki lehúzza az ablakot. Így, a télhez közeledve, kellemetlen meglepetéseket okozhatna. ;)

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-11-04

Skull kocsiján láttam ilyen árnyékolókat. Nagyon jó, minőségi és masszív cucc. Autóspecifikus, így nem kell barkácsolni vele, könnyen levehető és a saját tokjában tárolható, és az üveg szabadon mozgatható mellette.
Csak kevés helyen kapható, Skull Pozsonyban rendelte ugyanott ahol az övét. Mivel nem olcsó ezért filóztam rajta egy kicsit de aztán úgy döntöttem megveszem, megér ennyit az hogy tökéletesen odaillilk és nem fog szétesni 2 hét után.
150EUR volt az ára.