Blog

Megérkezett 2012.09.24

 
>> Szervizszeda // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2012-10-18

a selespeed újra él.Egy törött csatlakozó volt a gond.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-10-18

Beszereltem a fejegységet és végre eltűnt a vezetékköteg:-)Megjött ma a plexipár is a kondihoz, új, hihetetlen, de van....stabilan fogja mostmár az elektromos erőművet.A csomagtartóba befaragtam egy kapcsolót a világításhoz, illetve ( THX )Marklar155, kapott 1 hibátlan kalaptartó filctakarót is a csomagtér nem beszélve a bolhák pótlásáról.Megjött a turbo nyomásmérőműszer is ( Cartron kft .) premium minőség, a helyét már kinéztem, befaragni művészet lesz..:-)

 
>> EseményJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-10-14

Az a korai indulás elég gyilkos volt. Akkor még nem tudtam, hogy megérte felkelni 5:00-kor:). A slovakiaringre 9:15-kor értünk ahol a kapuban szlovák akcentussal magyarul megszólaló srác mosolyogva és viccesen közölte: "Zoltán, nem siettük el az érkezést..?:D" Jó kezdet, a kapuban a nevem szólítanak! A regisztráció után volt egy bő órám, hogy szétnézzek milyen autók érkeztek. Rengeteg csodabogár volt kint,pl traileren érkezett Alfa Romeo, Radical, japán és német csodák, OT-s rendszámú versenyautók lábon, vagy rendszám nélküli ugyan ilyen versenytársaik szintén utánfutón.
11:00-kor kezdődött az első futamunk, sisak fel és irány a pálya. Mivel sosem jártam a pályán, az első kőrben a pálya buktatóit kerestem, de mindenhol annyira széles, hogy ahogy nézegettem, nagyon el kell szúrni ma hogy itt eldobjam a technikát. A második kőrben elengedtek, a gumik nagyon gyorsan használható állapotba kerültek, és elég gyorsan otthagytunk pár autót majd minket is otthagytak a gyorsabb járművek. A kanyarokban minden rendben volt, viszont kigyorsításoknál fent nagyon gatya volt a teljesítmény... A katalizátor annyira visszafogja a teljesítményt a felső régiókban, hogy 6000/6500-nál muszáj elváltanom, mert csak bőg, mint egy tehén. A váltás kabaré, a kettes és a hármas szinkron félig elköszönt, 4500 felett hangosan tiltakozik minden váltás ellen. Váltani kell, a fordulat nem nagyon eshet 4000 alá, úgyhogy tőlem recseghet. A fék viszont kiválóan fogott! Örömmel vettem észre néha, hogy itt-ott rövidebbet is fékezhetek, és a negyedik kőrben is ugyan olyan hatékonyan fékezhettem bármelyik kanyar előtt. A futómű/gumi kombó nagyon jó, kontrollálható tapadást ad forszírozott helyzetben is. Ha tehetem újra michelin pilot sportot veszek! A piros zászló a pálya felénél intett le minket, szépen bekocsikáztunk a boxba. Az időnk 3:06 volt, ami állítólag elsőre teljesen jó. Én élveztem a pályát. A másodikra egyedül mentem ki, kiszedtük a táskákat, ruhát és a pótkereket is, de a gyerekülést kabalából bent hagytam hátul:). Már tudtam hol lehet eggyel magasabb sebességi fokozatban keresni az íveket, viszont így sokkal szélesebben kell már közlekedni. A motor elkezdett egy idő után hullámzani, amit padló gázos gyorsításnál érezni a magasabb fordulatszámon(hőmérséklet jeladó vagy a katalizátor). A harmadik menetben Szilárd is érezte... A futamot 15 perc után félbe szakították egy baleset miatt, pár perc boxban állás után vissza engedtek a pályára, de két kőrt lehetett még menni és vége is lett. Volt 3-4 kőröm kitapasztalni melyik kanyart honnan kezdjek, hova érkezzek, melyik sebességi fokozatban, stb. Az időm 3:01. Nagyon tetszik a kettes kanyar. Oda 4.padlógázzal érkezek és ha jól találom el a kanyar ívét, akkor teli gázzal végig lehet menni rajta: közben nyik-nyik-nyik (by Ollah:) . A harmadikban ismét Szilárddal mentünk, itt 3:03-at gurultunk, ami elfogadható volt a körülmények tükrében. Tudtam a negyedik menetben én már úton akarok lenni hazafelé. A reggel öt órás kelés kezdett kijönni rajtam, nem segített volna már semennyi koffein. A renault balesete után indultunk haza, a GPS szerint 170km Budapest.
A pálya fantasztikus, nagyon élvezetes rajta vezetni! Jó a vonal vezetése, széles, mint egy autópálya, és jó az aszfaltja. Ha lesz lehetőségem vissza fogok jönni ide. Az időmet sem kifogásolom, bár tudom jobb lett volna kicsit több lóerő, de így legalább nem hajtottam szét a kocsit:). Jövőre bemegyek három perc alá. Feltéve ha lesz megfelelő áramlás a kipufogómban... ;-)
Videó nem sok készült, azt is megvágtam. Egy kényelmes kőröm van Blade-del az előtérben, meg a mazda mikor lemegy a porosba:).
Fotók is készültek, megörökítették persze mikor a lexus kiterel a pálya szélére.

egy kőr

a mazda hibája

Szatyi Cartársnak köszönhetően tudtunk egy kicsit foglalkozni a hullaszállítóval.
Ki lett cserélve egy vízcső, elég keserves állapotban volt.

Fagyálló folyadék csere, Paraflu UP, remélem szeretni fogja.

Fékolaj csere - az előző lötty már nem ment át a vizsgán, azaz a műszer szerint.

Kartergáz szűrőt raktunk a kimenethez, szívócső ledugózva, vidámabban pörög a motor.. Égéskor számít, hogy mennyi oxigén van a levegőben, a finom olajpáráról nem is beszélve, a pillangószelep koszolódása a legkevesebb. Van egy "tippem", hogy nem fog annyi olajat zabálni, de ezt még nem akarom elkiabálni, a holnap kezdődő 1400 km-es túra után kiderül.

Update: még mindig fogyasztja az olajat nagy terhelésnél(

Cuore Sportivo -).

 

15-én felrakattam a téli szettet, a nagy kerekek után elég furán néz ki 16-ossal, de sebaj. Az egyik nyárigumim oldalfala kiszakadt, kb. 1 cm-es helyen, a gumis szerint kuka, azaz új szettet kell vennem jövő nyárra, nem variálok az egy tengelyen párba stb.

Jöhet a tél.

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-17

Mikor megvettem azt mondták jó az ülésfűtés csak a visszajelző nem világít. Hát nem éreztem a melegséget ma hajnalba, így mértem egy ellenállást és miután 0 volt az eredmény nekiálltam szétszedni az ülést. Az aljával kezdtem gondoltam ott a baj, mert az van legjobban igénybe véve. Miután szétbombáztam az alját és rá tudtam mérni mindenre, kiderült nem ott a baj, hanem a háttámlába. el volt szakadva a kábel. Mind a kettő. Forrasztás és összerakás. Most jó, és a visszajelző is világít.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2012-10-17

Végre sikerült elérnem az autóvillamosági szerelőmhöz. Már 2 hónapja megadta magát a rádióm. Egy vezeték volt a hiba forrása. Meg az első két hangszóróm is kuka úgy néz ki. Bal tolató lámpám is javítva lett és beteljesült amit az autó megvásárlása óta szeretnék. Kikerült az undorító ezeréves telefonkihangosító, amiről kiderült, hogy tákolmány volt az egész. Tervben van egy Alpine hangszórópár előre. Remélem mihamarabb meglesz

 

Hála Csöri-nek ma megérkeztek az első fék felújítási projekt alkatrészei. Egy pár vadonatúj lemez, ami a tárcsákat védi és két fékcső. A Felújító készletek már a már a múltkor érkeztek más forrásból.
Szóval a terv:
- gólyalábak festése
- fék gumialkatrészeinek cseréje
- fékcsövek cseréje
- féktárcsa takarólemezek cseréje (előtte festve is lesz. lehet, hogy ez is bronzra)
- fékek festése (szín még kérdéses, mer az új felnin keresztül már látni)
- ??

 
>> Tuning és extraatis_166jtd // Alfa 166 2.4 Jtd // 2012-10-16

Végre volt egy kis időm és Föckös segitségével bekerült a tempomat a szépségbe.