Blog

Rendeltem az AlfaDepótól egy bontott szívócsövet amivel teljes a szívócső tartalék. Megy a tartalék alkatrészek közé.
Szintén találtam tankajtó nyitó gombcsoportot, azt is rendeltem.
PHuBi és rendelt részből ma összeraktam egyet és ment be a kocsiba. (Maradt a lámpa magasság állítója és az előlap, cserélve lett a gomb és az egészet tartó panel, mert az enyémről letörött az egyik gombot rögzítő fül.) A maradék megy a tartalék alkatrészek közé.

 

Négy évig bírta az előző akksi. Az utóbbi időben elég keveset használtam az autót, lehet, hogy ez is hozzájárult, hogy most gyorsan elhalálozott.
Exide EA900, mint az előző. A régit beszámították 3000-ért.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2022-05-10

Műszaki pipa....

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-05-09

Mivel még mindig küzdök a random leálással, gondoltam, górcső alá veszem az üzemanyagrendszert. Először az üzemanyagszivattyúval kezdtem. Ez még nem volt bontva - egyébként az egész autó alig volt megbontva, a gond ott van, ahol megvolt. A tápszivattyú alján vastagon állt a trutyi. Ezt alaposan kitisztítottam. Az autó innentől kezdve szépen beindult, azaz szebben, mint korábban. De sajnos újra hibakódot adott, íg nem kerülhettem el az injektorok cseréjét sem. Rendeltem 4 új injektort és 4 új lambaszondát is a biztonság kedvéért. Hagytam neki időt, de végül sikerült kicserélnem az injektorokat is. Nem egy leányálom. Kicsi helyek, mindent le kell bontani hozzá, spéci szerszám is kellett, de ezt is csak ember rakta össze, így szét tudtam szedni én is. Ha már a teljes motor le volt bombázva, gondoltam megnézem, hogy jól lett e összerakva a vezérlés a korábbi szervizek során. Feltűnt ugyanis, hogy járó motornál nagyon inog az ékszíjtárcsa. És a gyanúm beigazolódott, ugyanis valaki 180 fokkal elforgatva tette fel a balansztengely tárcsáját. Ezért nem is járt szépen a motor, ezért volt az a furcsa rángatása. Itt mindent beállítottam, vonalra tettem, és az első indítás után egy új autóban ültem. A motor pöccre beindul. Szépen jár. Veszi a fordulatot. Végre olyan, mint egy igazi autó.....csak hát leáll. Továbbra is.... Egy alkatrész maradt, a computer. Ezt is kiszereltem. Bontva volt. Elvittem egy szererlőhöz, remélem, hogy meglesz a hiba, és élvezhetem kicsit az autót, mert eddig a vételár fele ráment és elég keveset nyújtott cserébe.

 
>> Szervizbilon // Alfa Giulietta 1.4 tb multiair // 2022-05-09

olajok, szurok, akarmik.
illetve eresztett a huto, igy az is ki lett cserelve.

zorog a kipufogo, emiatt meg lesz egy menet.

 

Megérkeztek az alkatrészek.
Az amúgy is szűkös garázsomban most már megsem tudok mozdulni.
A megmaradt hibák: 1-es ventilátor relé(a relé cserélve) , olaj hőmérő jeladó(ami benne van rossz az érzékelő, a tartaléknak meg a csatlakozója szakadt. Szóval ki kell mérni és a vezetékeket át forrasztani) , klíma O gyűrűk csereerettek , nagyon minimális fagyálló szivárgás a hűtőpereménél, és a difiből szivárog az olaj.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-05-07

Történt egyszer, hogy elfosta magát a klíma. Kompresszor csere után kb egy hónapot bírt. Szerencs meglett a hiba oka. Szaros zárlat. Örülök neki. 18ezer. Tessék! Hideg van megint. De egy másik hiba még mindig fennáll. Játszós meló, köszi.

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-05-07

Korábban már vettem egy kiegyenlítő tartályt, de mint kiderült az a 4 hengeresekhez való mert jobb oldali kialakítású. Rendeltem egy bal oldalit és bár nem volt méretpontos, kellett egy műanyag kis távtartó a tűzfal felőli fül alá, de ez jó lett az autóhoz. Mostmár messziről látszik mennyi hűtőfolyadék van a tartályban.

 

Budapest - Károlyi kastély (Fehérvárcsurgó) - Nádasdy kastély (Nádasdladány) - Velence - Budapest

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-05-07

Lassan de haladok a kész állapot felé, ma kormány, kiegyenlítőtartály cserék voltak.
Kapott még egy piros csíkot is az első lökös alja.