Blog
- Felragasztottam az osztrák autópálya matricát,
- leszedtem a szélvédőről pár matricát (többek közt a Selenia 2022-t) hogy legyen hely az újaknak,
- lepucoltam a szélvédőt,
- gumiápolóval lekentem a kédergumikat, a tető zárási tömítését is,
- kiporszívóztam mindenhol,
- folyadékszinteket (olaj, szervó, fékfolyadék, ablakmosó) ellenőriztem. A szervó félig volt, maxra töltöttem.
- mindkét navira (egyik lesz használatban a másik a melegtartalék) feltöltöttem a 2022 első negyedévi iGO térképeket, a saját POI-kat és az összeállított útvonalterveket,
- a gugliban összeállítottam a menetvonalakat hogy majd a telóra át tudjam tölteni,
- eldöntöttem hogy a régi Renkforce HD kamera lesz az események rögzítője HD 30 fps-el. Az újabb (SJ4000X) tud jobb felbontást és 60 fps-et is, de a párnatorzításával nem tudok megbarátkozni. Még bekapcsolt korrekcióval is rettenetes látvány ahogy görbülnek a tárgyak a látómezőben.
- formattáltam az össze mikroSD kártyát a kamerába,
- mágikus hengerrel megtisztítottam a tetőt,
- összeállítottam a szerszámkészletet.
A legfontosabb: kockázatelemzésként snapszeroztam a telefonnal hogy kell-e a pótkerék. Finoman szólva nagyot vesztett a gép a legmagasabbra állított nehézségi fokon. (Általában valamivel 50% felett van a nyerési arány.) Szóval az első kockázatelemzés alapján nem kell a pótkerék.
Holnap reggel megyünk a klímáshoz ellenőrizni a töltöttségi szintet. Működik ahogy kell, de nem szeretném ha útközben fogyna el a gáz.



2022.04.22. Ismét egy egész napos Alfázás, reggeltől estig. Most a Zölddel, végre! Korábban már voltam erre a Bordó kupéval, és nagyon jó az útvonal.
Most a 2000 Berlina következett, motorja már forgatható, nem csak 4000- ig :) 200 km az út a célállomásig, ami nem a végállomás, hanem egy dombtető, innen indul az autózás, kicsit durván fogalmazva csak padlógázon :) Hogy ez milyen, sajnos ezt én nem tudom leírni. Kb. 200 km-t sikerült így autózni, jó állapotú és kanyargós utakon. Majd megint 200 km haza, levezetésnek. Így jött ki a 600. Felejthetetlen, és leírhatatlan.
Három autó vett részt az őrületben, két 1750 kupé és a 2000 berlina. Illetve négy, mert volt egy 510-es Giulia Q is. De ő „nem tudta tartani” velünk a tempót, így nem sokat láttuk. Talán a legjobb az egészben, hogy látni az Alfák mozgását az úton, hol előttem hol mögöttem.
Minden autómmal el kéne jönni ide.




Biztos ami biztos alapon kb. egy hónapja beszereztem egy pótkerék szettet.
A kereket már egy csavarral rögzítettem a helyén, de a kellékekkel nem akartam tovább foglalni a csomagtartót.
Ma helyet kerestem az emelőnek.
Eszembe jutott hogy anno hová fért be a "Hazárd megye lordjai" duda. Miután azt már kiszedtem a hely adott volt.
Nem tudom ki méretezte a helyet, de éppen befért az emelő.
A 2-3. képen látni a csavart amivel a tartóhoz rögzítettem. Természetesen önzáró anyával hogy ne vesszen el.
Az emelőt "kinyitva" úgy beszorul hogy meg se lehet mozdítani.
A relétábla pont elfér felette.
Még kettő oldható kötegelő is bekerült rögzítésnek.
Nem lesz egyszerű kiszedni, de remélem nem lesz rá sose szükség.
Már csak az 5 kerékcsavart kell valahová elrejteni.
u.i.
A csavarokat a csomagtartó rekeszébe tettem pár törlőkendő társaságában.








Ma rászántam magam hogy felragasztom a francia környezetvédelmi matricát.
A levélben található leírás valami francia logikát követ, a rajzok alapján nem igazán volt egyértelmű a felragasztás menete.
A videótárhoz fordultam és volt sok találat.
Én ezt vettem alapul.
Alapos tisztítás után felragasztottam.
A 2D kód mindenféle szöveget tartalmaz és a rendszámot is.
Most már behajthatunk Grenoble-ba :-)




Kopogni kezdtek az első stabilizátorok, így cserélni kellett őket párban. Frap márkájú került bele.
A bal felsőt már nemrég cseréltem, most a jobb felső következett. Nem nyikorgott, látszólag nem volt semmi baja, de mivel az utolsó futóműállításnál túl nagy volt a kerékdőlés ezért sejtettem hogy ez sem lesz hibátlan. A szilenteket már korábban cserélték, meg is volt sérülve a menet a golyóscsap végén, nehezen tudtam levenni az anyát. A szilentek tökéletes állapotban voltak ellenben a golyóscsappal. Megérett a cserére. Egy gyári darabot sikerült szereznem helyette, remélem ez sokáig fogja bírni.
Már korábban megvettem a pótalkatrészt ezért itt nem számolom fel költségnek újra.

Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.












Elkészültek a felnik, fel is lettek gumizva a korábban vásárolt Kumhokkal. A felniből 3db saját volt, mert egy korábban eltörött, majd 2 dbot kaptam hozzá. Annyi a különbség közöttük, hogy most van 3db ET41 esem és 2 db ET 40.5.
Egyet elraktam tartalékba.


Volt egy kis szabadidőm, így felújítottam a Brembo nyergeket. Teljesen szétszedtem őket és cseréltem az összes tömítő és porvédő gumit, mert szinte mindegyik lyukas volt már. Ebay-en rendeltem egy javító készletet(17725 HUF postával). A dugattyúkat nem cseréltem, mert azoknak szerencsére semmi bajuk sem volt. Elbíbelődtem velük egy darabig, de nem volt ismeretlen a téma, mert a 155-nél már egyszer végijártam ezt az utat. A végén újra lefestettem a nyergeket. Ezt megkoronázandó GT kolléga matricái fognak felkerülni. :-)








0
613
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Giulia
- 159
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10