Blog
A nyári túra tervezése során egyre több akadályba ütköztem a google térképével kapcsolatban:
- max 10 pont között tud mostani indulással útvonalat tervezni - nekem van hogy 27 van egy nap, így nem kerül egy térképre, nehéz az áttekintés.
- Ha most le van zárva valami, akkor nem talál utat. A nyár elején megnyitják a hegyi utakat, későbbi indulás megadásával már tervez, de csak két (2!) pont között
- az útvonal nyomtatása "érdekes"
Szóval keresnem kellett valami mást.
Az IT-s kolléga adott egy tippet: bing.com
Itt pl. 17 pont között tervez egy mintát, de a 27 megállós napom se akadály jövőbeli indulással.
:-)
El jött az idő a várva várt program és véghajrára a bátyó is kész lett.Hétvége alatt 500 km tettünk meg és minden tökéletesen münködött mint az autó mint pedig a csapat munka drága feleségemmel🙂.Helyezés szempontjából felül múltuk a várakozásunkat előzetes infók alapján 22. de ez még nem hivatalos.Jó volt a hangulat és kellemes időtöltés volt , a lényeg ebben rejlik.Jövőre remélem ismét részt tudunk venni.


Seléniára való felkészítés címén elvittem Zoliékhoz hogy nézzék át.Kapott új vezérlést , olaj+ szűrő 10w60 motul, szelepfedél tömítés, levegőszűrő csere és küszöb megerősítést.Volt egy kis kálvária mire kiderült hogy a vezérlés módosítónál a zsákfuratoknál nem picit engedi az olajat.Zoli megtalálta és kijavította a hibát így por száraz lett a bátyó amit a hétvégi versenyen egy 500 km körrel le is teszteltem és minden tökéletes.Átvizsgálás alatt mindent rendben találtak hiba jelenleg nem található. Zé tanácsára 1-2 éven belül az alvázzal érdemes lenne foglalkozni le homokszórni és újra kezelni.Mert érdemes megmenteni a mester szerint mert jó autó .Ezek után nyugodtan várhatná a büszke öregedést és az egyszeri esetleges OT vizsgát.



Sajnos több hiba is felütötte a fejét. A turbó valószínűleg valamit benyelt és elkezdett süvíteni. Ez nem zavart annyira, viszont nem is töltött rendesen -ez már igen. A kormány nagyon nehéz lett (mármint a forgatása :-) ). Gondoltam ha már lúd, legyen molett. Két féltengely, két első kerékcsapágy, kormánymű +tartály, turbó, olaj és összes szűrő. Bónusz lett még egy szervócső is :-) Természetesen ezeket is D.Z. gyógyította.
Km: ~363000
Az autó a verseny előtt összeállt, és nem is hagyott cserben. Először kb 2003 környékén vettünk részt Selenián, akkor még a piros GTV-vel. Akkor, életünk első versenyén 2-ok lettünk. És most, közel 20 év után, ismét sikerült behoznunk a 2. helyet. Óriási szerencsénk volt és természetesen nagyon örültünk. Jó újrakezdése volt ez az Alfázásnak. Az elért helyezésen kívül is fantasztikus volt a rendezvény, klassz volt a helyszín, a feladatok, és jó volt látni a régi arcokat.



Hibafeltáró oknyomozásom során eljutottam egy korábban a FIAT-nál dolgozó autóvillamossági szerelőhöz. Előadtam a hibajelenséget, miszerint random leáll az autó, és csak computer resettel hajlandó újra elindulni. Ő csipőből rávágta, hogy az lesz a hiba, hogy nem gyári gyertya van benne. Ugyanilyen problémákkal találkozott korabeli FIAT modelleknél, és csak a gyári csomagolású gyertya oldotta meg. Ilyen egyszerű lenne? Valószínűleg igen. Ugyanis a gyertyacserét követően a probléma eltűnt. Keserédes pillanat ez. De legalább az autó műszakilag és esztétikailag tökéletes lett az elmúlt félév során.
Nem is volt tél idén, úgyhogy tök fölösleges volt. 240 ojró (ennyi a gumi kétszer föl-le itt) huss.. :(
A kipufogó csere után a csatlakozásoknál hallani lehetett egy kis kifújást. Újra bekentem a tömítővel és aluminium fóliával beborítottam.
A cserénél észrevettem hogy a középső- és hátsó dobnál a függesztő gumik töredezettek és lógnak. Szerencsére volt a garázsban több darab is, ezért kicseréltem őket. Sajnos a katalizátor résznél a gyári csövön van egy függesztési pont, az utólagos kipufogónál pedig nincs és mivel ez hiányzik, ezért jelen pillanatban néha hozzáér az alvázhoz a hátsó rész a futómű segédkeret előtt.





Ismét nyíltnap volt a Hungaroringen. Ideális autós idő mellett végre sikerült kipróbálni mit tud az autó és a sofőr. 3 futamra vettem megint belépőt. Az elsőben próbáltam óvatosan menni és picit rövidíteni a féktávokon mert az előző esős pályanap féktávjai nem mérvadóak száraz körülmények között. Sikerült egy 2:37-es időt autózni, ami bár javulás, de nem elég nagy. A második etapon tovább tanultam a száraz pályát és már futottam egy 2:29-es időt, ami kb a célom volt. A harmadik etap további javulást hozott és sikerült először egy 2:28as majd egy 2:27es kört futni. Az autó azért ennél sokkal jobb időre képes, és sokkal többet "tud" mint a sofőr. A 2:2x eleje simán elérhető vele.
A fejlesztések az előző alkalom óta beváltak. A kipufogó miatt erősebbnek érződik az autó és a gázreakciója is sokkal jobb. 4000 rpm-en mérve 91.6 dB a hangnyomása. Az olajhőfok jeladó is valós adatokat mutat. 135 fölé akkor sem ment amikor egymás után két gyors kört mentem. Ekkor a vízhőfok felment kb 95 fokig, de tovább az sem. Szerencsére a beépített relatív nagy olajhűtő teszi a dolgát és nem melegszik el a motor.
A kuplung pedál viszont többször is bent ragadt mikor a fékfolyadék benne megmelegedett. Már levettem a lábam a pedálról és utána "rúgta" ki magát, ezzel 1-2 másodpercig hajtás nélkül hagyva az autót.
Gumikopás szempontjából elég durva a Hungaroring. Nálam főleg a hátsók kopnak, mivel folyamatosan mozog minden kanyarnál az autó hátulja, ezzel segítva a befordulást. Sajnos kicsit magas volt az induló guminyomás és az etapok közben az elsők 2.7 Barra is felmentek, pedig a Michelin ajánlása szerint a 2.5 Bar az ideális. Legközelebb alacsonyabb hideg nyomással kell indulni.
Összegezve az eddigi tapasztalatokat az autó az én szintemen nagyon jól fordul, a motor elég erős és mivel nem turbós ezért nagyon jól adagolható a gáz neki. A gyenge láncszem jelenleg én vagyok, de dolgozom rajta.
Mivel egyedül voltam, ezért a teljes szervíz csomagot, pótkereket, emelőt..., mindent vittem magammal. Ha ezeket kiveszem kb 30-40 kilóval tudom csökkenteni a kocsi súlyát. A hátsó üléssor otthon hagyásával újabb kb 20 kg-val lenne könyebb az autó.




