Blog
Hát eddig bírta. 1 hónap, mivel 01.02-én raktam fel. Rámentem egy jégdarabra ami egy teherautóról esett le. Hátul tört el a felfogatási pontoknál. Hát nem őszinte a mosolyom! Vehetek másikat. Már megrendeltem, de most meg fogom erősíteni valahogy hátul a felfogatási pontokat.


Nagymosás: habosmosás+alvázmosás+ forróviasz
101000 km-nél elérkezett a termosztát csere.
Tünet: 60-70 foknál nem ment fentebb a hűtővíz hőmérséklete, így szinte biztosak voltunk a problémába.
Anyag: 23000
Munkadíj: 5000
Amint megláttam az alfás katalógusban tudtam, hogy kell nekem egy ilyen kulcstartó! Azt hiszem nem is kell mondanom, hogy mennyire jól illik az autómhoz! :)
A cucc beszerezhető az Autóház Budaörsnél, 4.200 forint.

Hétfőn biztosítás megkötése, kedden szünnap az okmányirodában, szerdán sikertelen próbálkozás. Az autón anno hitel volt, nem lett törölve ez a bejegyzés, kezemben volt a törzskönyv, mégsem tudtam átíratni.
Sebaj dolog van bőven, téli gumik és felnik kutatása.
Siker 3db jó 16os gyári felni, és egy sérült.
Irány a felniklinika, péntekre kész is.
Csütörtökön kész is lett! :-) 12 ropiért megújult a felni
Péntek reggel:
átíratás sikerrel 89280 ft ért, délután irány a gumishoz felvenni a gumikat.
és jön a hétvége...
Klotild utódja személyében családtaggá vált Kormos Marci, nevének eredete rém egyszerű, Marcell napján vásároltuk. A vezetéknév eredete pedig magáért beszél :-)
Nagy is, szép is, ismerkedünk.
Nos végül sikerült ma befejezni, de menjünk sorjában
Először is készítettem tömítéseket, így össze lehetett véglegesre szerelni a katalizátorig a rendszert.
Erre azért volt szükség, hogy a hátulját be lehessen állítani.
Sajnos a végdob háza nem lett felpolírozva, de nem tettem szóvá, mert Imre már így is többet tett mint.. nah mindegy. :)
Ha rátekintünk a lenti képekre, a 3. és 4. képen látható hogy az első leömlőről érkező csőnek alig van helye, mivel balra a diffi ház, középen a tartó bak, jobbra a teknő. Éppenhogy elfér..
A hátsó dob ugyan középen áll, de nem elég magasan, azon még állítani kell..
És a tapasztalatok:
A középdob ellenére elég mély alapjáraton a hangja, nem lett "hangtalan". Viszont fordulaton, állandó fordulaton elég csendes, tehát nem zavaró a hangja egyáltalán. Ha nyomom neki akkor fenomenális! Szóval minden tekintetben hibátlan lett!
Biztos az új benzinszűrő is felelős ezért, de a teljesítménye is visszajött, főleg 2000RPM alatt érezhetően nyomatékosabb mint volt.
És végre mehetek árkon-bokron, nem ér le az alja!!!! :)
Kis üröm az örömben:
Az egyik olajcsövem meg van törve, azt javíttatni kellesz, csak sajnos le kell hozzá szedni, ahhoz olajat le kell engedni, stb, stb..
Az első leömlő tömítetlen valahol még sajnos, ezt sejtettem, tehát ezt is le kell szedni. A baj az hogy qrva sok mindent le kell hozzá bontani hogy hozzáférjek és le is jöjjön. Többek között a klíma kompresszort, ami ultra brutális szopás.
A főtengely ékszíjtárcsám sajnos 8ast ír.






Akik ismernek tudják, meg már párszor be is jegyeztem ide, hogy allergiás vagyok a piszokra és a neszekre egy autóban. Úgyhogy most, hogy Lola szét van szedve ízeire, kaptam az alkalmon, hogy kiélhessem kattanásomat. Belső tisztítás Bege módra.
Áldozatok:
Kalaptartó, hátsó oldal panelek, kapaszkodó, kézifék- és váltószoknya illetve kilincs illetve küszöbök.
Hogyan:
Első körben mosogató szeres vizes átmosás szivaccsal. Száradás után a Felice gyártó Car Leather Care Kit tisztítójával való tisztítás új kendővel. Ez a termék azért jó, mert olasz, tényleg tisztít és nem fényesít. Színtelen és szinte szagtalan. És a legjobb szakemberek ezt ajánlják, nem csak bőrre :) Másik kendővel felvittem rá a protektort, majd egy harmadik tök tiszta kendővel szárazra töröltem.
Ezzel egészen gyorsan és látványosan lehet haladni.
Aztán a hátsó kárpiton az elvált belső szivacsokat visszaragasztottam, biztos ami biztos. Ehhez vékony, kétoldalas szőnyegragasztó szalagot használtam. Végül felkerültek a textilszalagok minden olyan élre, ami másik elemel találkozik. Ettől remélek nyikorgás csökkenést. Ez szöszölős munka, pláne, ha az embernek életlen az ollója. Ezt a ragasztószalagot a Tesa gyártja, lelőhelye ritka, jellemzően Homasita. Előnye, hogy könnyen felvihető, nyom nélkül eltávolítható és jól formálható, illetve fekete. Tehát láthatatlanul felhelyezhető, eligazgatható.
Az itt szerzet rutint a belső összeszerelésnél tervezem kamatoztatni, mikor is minden drótot, csövet, bizbaszt szeretnék elegyengetni a kárpitok visszahelyezése előtt. Az lesz a kemény..







