Blog

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-02-07

Alakulás (0207)

>> Tuning és extraFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-02-08

Évekig vadásztam bőrülést a 155be....
Aztán nem volt és befaragtam a fiat coupe-ét...
Aztán azt elpasszoltam...
Aztán most megint lett egy Marklartól :)

Kicsit foglalkozni kell vele, de jó lesz, érzem... :)

>> EgyébÉvi // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2011-02-08

A kutya összeveszett az autómmal, vagyis inkább a nyomok alapján az autóra felmenekülő macskával, az eredmény elég durva lett. Az egész motorháztetőt összekarmolászta.

Király dolog az esküvő előtt 4 nappal ilyennel foglalkozni, és persze mégiscsak a mi kutyánk tette, a kis édes drága, mégcsak haragudni sem lehet rá érte. Egy éves, csintalan kis kölyök.

Helyette a tesómmal vesztem össze, jobban oda kéne figyelni a kutyusra, játékos, unatkozik, hát persze hogy felhívja magára a figyelmet. Irgumburgum.

De hogy a kocsival mi lesz, az rejtély, szombatra legalább egy fotózás erejéig ráncba kéne szedni.... és persze hosszútávú megoldást keresni. A kutyára, az autóra, és a kutya melletti nyugodt parkolásra.

 
>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-02-03

Olaj (selenia), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Kormány szögelfordulás bigyó kontakthibás volt(?), motordiagnosztika. Átnézték rendesen, uszkve 2,5 h alatt végeztek Szamosiék.
111.500 km

Most már vagy két éve van meg az a jelenség, hogy bizonyos fékpedál állásnál sípoló hangot hallok. Emellett egy ideje megvan az jelenség is, hogy alapjáraton ilyen pedálállásnál fulladozik is a motor. El is könyveltem, hogy fékrásegítő csere lesz majdan. Aztán, most, hogy buheráltam a szívóágat, kíváncsiságból kiszedtem a szelepet, ami a fékrásegítő és a szívócsonk közötti cső rásegítő felőli végén van. A cső teljesen épnek tűnik, (a szívócsonk felőli oldalról) belefújva nem enged át. Viszont a szelep felől belefújva, egy bizonyos nyomásnál, olyan hangja van a szelepnek, mint vmi herélt szarvasbőgés... :) Szóval ez sípol. Mivel nem volt otthon ilyen, ezért visszatettem, de még előtte kitisztítottam és volt benne genya, mégpedig valószínűleg a lecsapódó kartergáz folyt bele a szívócsonkból. Nem lepődnék meg, ha ez evett volna meg vmit a szelepben, valamint ujjal belenyúlva a szervódobba, annak az oldalán is van ilyen trutyi. Így lehetséges, h a dobban is van nem kevés, és így még az is lehet, hogy az ette meg a membránt és az is lyukas. Mindenesetre első lépés a szelepcsere lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi változik (már, ha sikerül egyáltalán ilyet beszerezni :)).

>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2011-02-07

2011.02.07
ma lejött a váltó,amit kaptam hozzá váltót,amiről kiderült hogy nagynénjémék 145ösének a váltója mert amikor eladták ,aki megvette már aznap kinyírta és még nem volt átíratva ezért visszakerült hozzájuk,és nekik csak a motor kellett,a váltót ott hagyták annál az embernél,akitől ezt vettem:)

lejött az én váltóm, kapott friss váltóolajat,mert sűrű koromfekete olaj jött le és legalább ki lesz cserélve a főtengelyszimering,és nem fogja köpködni,sem engedni az olajat!Kinyomócsapágy pedig jó! ez a váltós művelet arra kell,hogy jó legyen 100%ig mert a 2-es fokozat nem tetszik neki,valszeg a léptető villa mondta be az unalmast,meg majd kiderül,hogy mi az ami még....
Egyébként a az 1.6os léptetővillája lett berakva...ez ilyen 2ből 1 művelet,mert lényegben ugyanaz,de a váltóház más!

 
>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2011-02-07

2011.02.05
új vezérlés.. vezérműszíj feszítőgörgőkkel és vízpumpával!

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-02-07

Ezen a szép tavaszias napon gondolta úgy,hogy többé már nem szolgáltat áramot.....
A mínuszokban tette a dolgát és pont ma,amikor csicseregtek a madarak és ragyogott a nap,ekkor fejezte be a tevékenységét :((
Ezzel vettem meg a kocsit és négy telet teljesített,úgyhogy nem szólhatok semmit :))
Utódja kerestetik :))

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-02-07

10350 kilóméter megtétele után ma került sor az olajcserére szűrőkkel egyetemben :))

Nekiálltam a légszűrő cserének és lebontottam a szívóágat a csonkig, hogy lecseréljem a fojtószelep tömítést ill. megtisztítsam az LMM, fojtószelep, alapjárati motor hármast, mivel pár hónapja voltak alapjárati problémák. Mikor végeztem és összeraktam, akkor derült ki, h szét van repedve a vastag szívócső az LMM és a fojtószelep között. Így ideiglenesen orvosolni kellett. Erre egy megfelelő méretű gyantás zsugorcső szolgált. :) Most sokkal jobb az alapjárat, de lehet ki kellene cserélni a vízhőmérséklet érzékelőt is a termosztátban...