Blog
2011.02.07
ma lejött a váltó,amit kaptam hozzá váltót,amiről kiderült hogy nagynénjémék 145ösének a váltója mert amikor eladták ,aki megvette már aznap kinyírta és még nem volt átíratva ezért visszakerült hozzájuk,és nekik csak a motor kellett,a váltót ott hagyták annál az embernél,akitől ezt vettem:)
lejött az én váltóm, kapott friss váltóolajat,mert sűrű koromfekete olaj jött le és legalább ki lesz cserélve a főtengelyszimering,és nem fogja köpködni,sem engedni az olajat!Kinyomócsapágy pedig jó! ez a váltós művelet arra kell,hogy jó legyen 100%ig mert a 2-es fokozat nem tetszik neki,valszeg a léptető villa mondta be az unalmast,meg majd kiderül,hogy mi az ami még....
Egyébként a az 1.6os léptetővillája lett berakva...ez ilyen 2ből 1 művelet,mert lényegben ugyanaz,de a váltóház más!
2011.02.05
új vezérlés.. vezérműszíj feszítőgörgőkkel és vízpumpával!
Ezen a szép tavaszias napon gondolta úgy,hogy többé már nem szolgáltat áramot.....
A mínuszokban tette a dolgát és pont ma,amikor csicseregtek a madarak és ragyogott a nap,ekkor fejezte be a tevékenységét :((
Ezzel vettem meg a kocsit és négy telet teljesített,úgyhogy nem szólhatok semmit :))
Utódja kerestetik :))
Nekiálltam a légszűrő cserének és lebontottam a szívóágat a csonkig, hogy lecseréljem a fojtószelep tömítést ill. megtisztítsam az LMM, fojtószelep, alapjárati motor hármast, mivel pár hónapja voltak alapjárati problémák. Mikor végeztem és összeraktam, akkor derült ki, h szét van repedve a vastag szívócső az LMM és a fojtószelep között. Így ideiglenesen orvosolni kellett. Erre egy megfelelő méretű gyantás zsugorcső szolgált. :) Most sokkal jobb az alapjárat, de lehet ki kellene cserélni a vízhőmérséklet érzékelőt is a termosztátban...



Ma megint indult. Persze ez nem volt ilyen egyszerű, mivel a múltkori üzemanyag hiánynak köszönhetően levegős lett az üzemanyag rendszer. Bikázás, köszörülés, indulás. Viszont az izzítás újfent rakoncátlankodik. A napokban tartok egy állapot felmérést, bevásárolom a szükséges alkatrészeket, 4 gumit, mert közeleg a téli álom vége. Újból a közúti közlekedés része leszünk.
Sok keresgélés és alternatív megoldás helyett kénytelen voltam elgurulni ma egy kipufogó szervizbe. Hál' Istennek, még aránylag időben érkeztem, így a leömlők kb 10-15 cm-es darabjának kivágása és új csővel való helyettesítése lehalkította az én kis Drágámat. Úgy tűnik megszűnt végre az időnkénti szelep visszadurranás (fals levegő nesze neked), beállt az alapjárat és végre nem hiszik azt, hogy egy MTZ 82-el járok :) Szerencsére az egyik szerelő szereti az Alfákat, így gyors kezelésbe is vette Hörbit, ellenben a többi, a márkával kevésbé szimpatizáló szerelővel.
Maga a vezérlőegység megfelelően működött, csak a vezetőoldali hőmérséklet szabályzógomb tekerése közben nem éreztem kellően erősnek azt a racsnis érzést, mint a másik két szabályzógombon.
Gondoltam kikopott a műanyag. Többen mondták húzzak befőttesgumit a gomb mögé. Nem tartottam 1. osztályú megoldásnak. Továbbra sem hagyott nyugodni a tény, hogy már nem olyan, mint rég.
Tegnap délután nekiláttam a feladatnak.:
-Gyári rádió kiszedése (4 popszegecs) a rádión lévő lyukakba
-Bankkártya-pohártartó eltávolítása (2 lapos cs.húzó) a felül lévő reteszekhez
-Klima vezérlő kiszedése (imbuszkulcs) a két csavarhoz
Ezek után ma neki álltam szétszedni a vezérlőt:
Először is leszedtem róla a ködlámpa, vészvillogó kapcsolósort, így könnyebben hozzáfértem a burkolathoz. Ezt két torx csavar tartotta. Kihúztam a belső hőmérséklet érzékelőt is, amit így legalább megtudtam kicsit pucolgatni, tiszta por volt!
A burkolat eltávolítása már gyerekjáték. Kis laposfejű csavarhúzóval megfeszítettem az oldalán a fület és már lenn is volt.
Kicsavartam a torx fejű csavarokat 7db-ot. 2 a kijezőt fogta 5 a nyákot. Az elektronika eltávolítása után fény derült a hibára.
Eltört a racsnispöcök háza!
Megnyugodtam ragasztható. Kezdeti repedéseket fedeztem fel a másik két háznál is, úgyhogy azokat is megragasztottam. A ragasztáshoz Epoxy ragasztót használtam.
Száradás után visszaraktam a racsnispöcköket a helyükre. A tekergetéses próba következett.
Olyan, mint fénykorában!
Gyors összeszerelés után visszakerült a középkonzolba.
Minden úgy műkődik, mint rég! Visszatért a racsnis érzet!












Nem volt benne...
"Sebaj, majd felkerül a kar, és csak be kell csatlakoztatni, tízből egyben nincs bekábelezve"...
Hát igen, ez pont az...
Írásos segítség keresése, táblázatok, csatlakozók, kapcsolási rajzok, és alkatrész elhelyezési rajzok elemzése.
Oké, megvan a megfelelő csatlakozó, ott kell rákapcsolódni 4, azaz négy vezetékkel, amit felhozok a karig, és kell egy ötödik, ami a tápot adja majd.
Van vagy fél méter, viszonylag könnyen hozzáférhető helyen, nem is értem miért nem húzták be...
Bekötés sötétben hidegben, gugolás stb.
Próba: semmi
Kar leszerel, kimér, kar rendben van.
Csatlakozótól karig kimér, ott is rendben van.
Na itt ált meg a projekt, a következő lépés a (pedálsor felett lévő) csatlakozó és az ecu közti kimérés lesz.
Már semmin sem lepődöm meg, az is lehet, hogy egészen az ecu-ig kell kikábelezni.
Mint pl Haro barátom autójában:
teljesen ugyanaz a lábkiosztás tempomat téren mindkettőnknek, nála viszont az ecu csatijában pontosan az a négy tüske hiányzik, ami a tempomat vezérléséhez szükséges.
Nálam ezek ugyan benne vannak, de ez semmit sem jelent.
Újra kimérem, és ha nem találok semmit, akkor sajnos be kell húznom direkt ecu-tól a tempomat karig...
imádnám...
Rettenetesen fázott az ülőgumóm, hosszabb ülés után akár az út után fél órával is, úgyhogy szert tettem egy pár ülésfűtésre, melyet beszerelve 35rókáért dobtak utánam.
Két fokozatú, és a mínusz hatban is 3perc alatt érezhetően meleg lesz.
Habár nem carbonszálas (minden kárpitos azt ajánlotta, mert ha sérül, akkor csak a sérülés helyén nem fűt a többi helyen pedig igen, ez a hálós felületnek köszönhető), de annál olcsóbb volt, és 7 azaz HÉT év! gari van rá.
0
770
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV