Blog
Nekikezdtem rendbe rakni kis Alfámat! Hál Istennek semmi komoly baja, csak vannak dolgok, amiket az előző tulaj erősen elhanyagolt.. :(
Végre működik az első ajtókról is a belső világítás. Semmi komoly, egy kábelszakadás (bal ajtó) és egy kis korrózió (jobb ajtó). Mostmár ez is faja! ;)
Pár izzót megreparáltam (első-hátsó ködlámpák, rendszám világítás) mert sajnos ezek sem voltak a helyzet magaslatán, vissza raktam az előzetesen levett (????) porvédőket a hátsó lámpákhoz.
Megcsináltam a csomagtartó világítást
Kapott 2 új Lemförder vezérműszíjat és 2 SKF görgőt a motor, mert sajnos az előző tulaj nem foglalkozott a vezérléssel (pedig már a görgők igencsak be voltak állva, szal olyan volt a kocsi mint az orosz rulatt), azóta már könnyebben indul a gépsárkány.
Szétszedtem a karburátorokat és az AC pumpát, mivel csurig volt rozsdával és egyéb nyalánkságokkal. Kapott egy kis etanolt, az kiimpregnálta a tankot :) Feldobtam egy benzin szűrőt (mivel szívtam ez miatt is, hogy nem volt rajta)
Lassan alakul a molekula. :)
Kezdtem unni a sárgát, meg azt, hogy alig látok sötétben.
Karácsony után pont jött egy kedvező ajánlat meg is rendeltem és be is szereltem Alfiba az új xenon szettet.
Eddig még a zsarukkal nem volt gond:)

151.000 km a kicsikében
Selénia olaj 14.000Ft
Szűrő: 4.000Ft
Rángatás,hatalmas füst felhő mögöttünk gáz fröccsnél és fura kifújó hang.
Ez bizony alsó, felső szétrepedt turbó cső.
Csere új gyárira: Felső: 13.000.-
Alsó: 34.000.-
A csere munkadíjja: 10.000.-
Ha lúd, legyen kövér!
Már idegesített, hogy ajtó nyitásnál kattog a történet.
új ajtóhatároló: 5.600.-
Futómű kontroll kimutatta, hogy a lengőkarok cserések... TRV gyártmány a felső kettő, Moogul az alsó kettő. Csend van és feszes. Remélem birja majd a 17"os kerekeket is.

A HÓNAP FORDULATA!! :) vagy inkább :(
Tavaly októberben ezt írtam a 2009-ben totálkárosra tört 147-esünk emlékére a blogomban a baleset utáni ügyintézésről:
"(...) Gyanús az egész, kérdezem tőle, ugye nem azon mesterkednek, hogy ebből a gazdasági totálkárosra vett roncsból autót csinálnak? Mondja vidáman, dehogynem! Hoznak Németből egy másik Alfát, aminek meg a feneke tört rommá, kettévágják, a kettőből csinálnak egyet. "
Ma telefonált egy autókereskedő x Autóház Kft-től. Mondja, hogy volt-e nekünk egy 147-es piros Alfánk. Igen. A kocsit a napokban ellopták (!) az új tulajdonosától (!!) és mivel csak 1 kulcs volt, őket, mint eladókat is megkereste a rendőrség , hogy nem mi, a régi tulajdonos loptuk-e vissza!!!!!!!! :) :)
Szóval a totálkáros roncsot csak visszakalapálták forgalomba a mocskos gengszter biztosító, meg az ő roncsautós nepperei. Kíváncsi lettem volna az új tulajdonos arcára, amikor vásárlás előtt látta volna a baleseti fotóinkat, meg azt, hogy miként nézett ki a csilivili piros, fullextrás Alfája nem is olyan rég. Hát, mondja a kereskedő, pár helyen újra kellett fújni egy kicsit, mert a doktornő meghúzta itt-ott parkoláskor, de semmi komoly.... :)
És biztos nagyon szép pirosra lefújták, mert volt, akinek megtetszett és megvette, és másnak is megtetszett, mert ellopta.
Szegény autó, nehéz élete van.... :(
Tegnap délután az üzemanyag befecskendezési hibát jelző lámpácska ismét égve maradt és nem tudtunk kocsikázni. Főnix nem indult. Már másodszor! Első gondolatom az volt, hogy az alig 2 hónapja cserélt jeladó ment tönkre megint (lehet hogy a drágább Bosch-t kellett volna megvennem? ). De ma tüzetesebben körülnéztem és egy régi rémálmom vállt valóra: egy nyest garázdálkodott a motortérben! (Mióta elköltöztünk egyenlőre az utcán parkolok) Két vezetékemet rágta szét a dög, egyet meg kicsit megrágcsált. Legalábbis egyenlőre ezt fedeztem fel. A vezetékeket összetoldottam ideiglenesen és a motor elindult . :) Majd szerzek bontott vezetékeket.


Készítek egy listát, amit ebben az évben szeretnék megvalósítani:
-a hátsó lökhárító, a bal hátsó ajtó és az autó jobb hátulján lévő kis sérülések kijavitása
-hátsó fékek teljes cseréje
-féknyergek pirosra fényezése
-ablakok fóliázása
-hátsó lámpaburák kicserélése
-oldal indexek kicserélése (repül a csúnya sárga)
-fedélzeti computer kijelzőjének a cseréje (remélem jó lesz bele a külső faceliftesé)
Persze biztosan lesznek még apróbb meglepetések is :) (Amiken persze nem fogok meglepődni, mert már hozzá szoktam)
Kiégett a jobb oldali tompított fényszóróm. Gondoltam kicserélem egy normális izzóra mind2-t. Vettem is OSRAM NIGHT BRAKER PLUS h7 izzókat. Eddig szép és jó lenne minden, de mivel szeretjük az izgalmas fordulatokat, miután kicseréltem mind 2 izzót, észrevettem, hogy a jobbos lefelé világit... Na essünk neki megint.
Hiába forgatom akármelyik irányba, vagy össze-vissza, vagy ugyan úgy lefelé világit.
Legvégső elkeseredésemben elkezdtem állítani a fényszóró magasságon manuálisan. Így a tompított kicsit jobb lett, de az országúti pedig a mennyekbe világított...
Pár fájó ujjal is gazdagabb lettem :)
Inkább megnézetem egy szakival, de valószínű, hogy az a kis belső fül van elhajolva, ami a lámpatest belsejében van.