Blog
Elég korán feltettük, mert kellett síeléshez, szerencsére nem volt rá szükség.
Csere apáméknál, míg dolgoztam elintézték.
Itt a tél, és egyre kevesebbet járok a vassal, amit lehet a cégessel elintézek. Van hogy egy hétig be se indítom.Gondoltam, az akku kímélése céljából csinálok valami impulzusos töltő-kisütő, és csepptöltő kombinációt. Venni nem mertem, nem bízok én má' semmiben :)
Elkezdtem firkálgatni, valamilyen egyszerű áramkörben gondolkodtam amit még én is megértek:)
Ez lett a vége: egy astabil multi nyitogat felváltva két tirisztort, az egyik egy 30V-ra feltöltött kondit süt rá az akkura, a másik egy üres kondit tölt fel az akkuról (azaz egy kisütőimpulzust produkál). A töltőimpulzus energiáját némileg nagyobbra kalkuláltam, végülis ez egy töltő vagy mi... Az imp.ok kb. 3 mp-enként követik egymást, de ez egy potival variálható.
Mivel költeni nem akartam a projektre, feltúrtam a régi cuccaimat amit még aktívabb műszerész-időszakomban harácsoltam össze. Találtam is jó kis tirisztorokat dúrvanagy csúcsárammal, 10W-os 2X12V-os Puskás-féle trafót, az apróságokkal nem volt gond. A belsejét nem mutogatom, ha valaki mégis meglátja egyszer, letagadom hogy közöm volt hozzá :)
A LED-eken szépen látni a kondik töltődését, de mindenesetre szkóppal is megnéztem, látni e valamit. Naná hogy látni, ez nem hazudja az impulzust:) Még hangja is van, konkrétan az akkusarunál hallani - ahol a két fém találkozik- egy pattanó hangot. Ja, ez az öreg RFT nem tárolós, nem volt egyszerű elcsípni a két tüskét a fényképezővel:)
A szerkezet hatásosságáról 5 év múlva számolok be:)
ui.: a kisszék nem tartozéka a készüléknek, és a működését sem befolyásolja.
Frissítés: 11 éves az akku, és még ezt a telet is bírta.
Utóirat: 15 évesen beadta a kulcsot




Idézést kaptam a Vám és Pénzügyőrségtől, miszerint az autóm minden papírjával ugyanmá' fáradjak be a Huszti útra. Befáradtam, de jó messze álltam meg nehogy rögtön lefoglalják, sose lehet tudni:) Az előtérben téblábolt már vagy 30 kolléga, kihallgatásra várva. Épphogy megittam egy kávét, már be is hívtak.
A lényeg röviden, hogy az a kft. akitől vettem, több tucat autót hozott be külföldről, de ÁFÁT elfelejtettek becsengetni utánuk. Másrészt a díler-csapatnak semmi köze sem volt az adott kft-hez, akiknek a nevével visszaéltek. És persze azóta felszívódtak.Fantomképeket mutogatott az előadó, meg aláírásokat nézegettünk.
Szerencsére a reg.adó, forgalombahelyezés legálisan zajlott, vagyis részemről együttérzésemet fejeztem ki, sok sikert kívánva a nyomozáshoz eltávoztam.
Ma délelőtt átvettük a "Nagy Ő"-t... :) Kellemes körülmények a nyíregyházi szalonban, gyors papírmunka, nagyon készséges és felkészült márkakereskedő, szóval jó, igazi autóátvevős élmény volt, talán egyedül az időjárás lehetett volna egy kicsit naposabb. A kocsi elsőre nagyon jó, megérte ezt választani, rokonlátogatós próbaút címén tettünk is bele vagy 200km-t. Igyekeztem nem nyomni neki, csak újautó a lelkem, így pl a DNA-kapcsolót is inkább végig normálban hagytam, de még így is érződik, hogy a 170lovas dízellel nagyon tudna menni.

Ma reggelre leesett az első hó.. Én pedig a tavalyi tél után pánikba estem, és téligumim ugyan van, de felnit még nem vettem hozzá. Úgyhogy reggel szépen nyakamba vettem a várost, és benéztem néhány gumishoz. Az egyiknél volt is egy nagyobb készlet, igaz Stilo-ra való, tehát 6,5x15 ET43. Az ET miatt aggódtam kicsit, de elhoztam, nem akartam már tovább variálni, elég ritkák lettek a 4x98as acélfelnik. Igaz 30.000-ért ideadta volna a 145 facelift gyári aluját is, azokkal a nagy lukakkal, de le is volt padkázva, meg amúgy sem tetszene a 155-ön, úgyhogy maradtam az acélnál.
Meg ezzel olyan igazi "sleeper" lett a külseje, vagy inkább olyan bontószökevényes? :)
A gumizást magamnak csináltam.






Megérkezett az első hó (1127), pont mára volt időpontom kerékcserére (11:00, Dk. norauto) 154.024-es km óra állással le is váltották a 15"-os téli kerekek, a 17-es nyári Pirelli abroncsokat 16.953km megtétele után (első nyári szezon). Idén sem lett szebb tőle az autó, az már biztos, de legalább már van rajta dísztárcsa, az előző két télen még az se nagyon volt. Hát ilyen, szokni kell :S Bár kényelmesebb a lufikerék mint a nyári peres, de elég cikis a megjelenése:) Tavaszig csak kihúzzuk valahogy.. Ezzel az abronccsal ez lesz a 2,5. tél :) A mai napig 3.585km-t tettünk meg a téli Michelin abroncsokon 1,5 tél alatt - kb. mint mostanában a nyáriakon egy-másfél hónap alatt :) Legközelebb (+1.300km megtétele után egy motorolajcsere lesz már aktuális, akkor megnézetem a futóművet, mert az első kerekeket csúnyán eszi a belső oldalon. Illetve a hátsó lengéscsillapítókat és stabilizátorokat illene már cserélnem lassan. De ez majd kiderül kb. két hét múlva. Bekerültek a gumiszőnyegek is, hogy ne a nyáriakat tegyük tökre ebben a lucskos időben. :S
[Költségeim: kerekek kiegyensúlyozása + kerékcsere 5.540Ft, Forest fagyálló folyadék, 1kg, -35C 420Ft, Ambi Pur vaníliás autóillatosító 1.190Ft ]




Még nyáron csináltam, csak kimaradt a poszt :) A fórumon épp mostanság akarja az egyik cartárs megcsinálni, innen jutott eszembe. Pár képet dobok fel a régi és az új állapotról, hátha erre téved egyszer valaki :)



Most tűnt fel, hogy a komáromi találkozóról nem írtam blogot, pedig idén is ellátogattunk az Erődbe. Ismét egy remek hangulatú találkozón vehettünk részt. Igaz reggel esőre ébredtem és Győrig esett is rendesen. Utána viszont kisütött a nap és estig nagyon jó időnk volt. Idén Andyka drága volt a navigátorom, ő is nagy jól érezte magát. A nap fénypontja természetesen a Giulietta volt.
Jövőre veletek ugyanitt!








1
489
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV