Blog

>> EgyébALFI156 // Alfa 159 2.4 JTDM // 2010-12-01

Jövő évi (2011) biztosításom 22.590 lessz.Maradok az uniqa-nál.Az astra biztosítónál lett volna 14.000.Azt inkább kihagyom!A generali-nál 17ezer párszáz ami szóba jöhet.Úgy döntöttem évi 5ezerért nem váltok.Majd kiderül mi lessz jövőre.

Elérkezett a hideg idő és egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a termosztátom kampó. Sehogyse akart felmelegedni a motor, bekómázott mindig 50 foknál, esetleg jobb kedvében 60-70. Fütésem persze pedig szinte a nullával volt egyenlő. Nincs mese, ez bizony termosztát hiba lesz.
Nem sokat gondolkodtam a dolgon, körbejártam az autós üzleteket és egyik helyen berendeltem egy VERNET márkájút (volt facet, de az nekem nem csengett megbízhatóan). Szerencsémre még aznap meg is érkezett, vásároltam még pár bilincset.
Ma neki is kezdtem...munkamenet a következő:
- Légcső ECU-rol le, kompletben félre
- Bilincsek meglazítása
- Hőfokszenzor ki, így könyebb hozzáférni a csavarokhoz
- Felső visszavezető cső le
- Nagy, első, vastag cső le, ilyenkor patak módjára ömlik ki a víz, de no problem, utánna lehet tölteni :)
- Tartócsavarok ki, és így könyebben leválasztható a hátsó cső is
Először felhuzgáltam a csőcsonkokra az új bilincseket, majd az előbb leírtakat fordított sorrendben, szépen lassan és nyugodtan (!) mindent visszaraktam, meghúzgáltam. Rendszert újratöltöttem és nini, lassan emelkedik a motorhő :P Az első vastag cső pedig még mindig hideg, yesss :P Fütésem is lett :) Voltam próbaúton is, úgy áll 90 fokon a mutató, mintha odaragasztották volna :)
Nem bántam meg, hogy egyedül végeztem el ezt a cserét, jó móka volt :)
És basszus még 140.000km után is a gyári termosztát volt benne :D Illet már a csere szerintem... :)

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2010-12-01

Ma ki lett cserélve a termosztát mert városon kívül mindig visszahűlt a víz ez is orvosolva.

 
>> EseményRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2010-12-01

Az Autóklub vezetéstechnikai pályáján jártunk az Alfával.Mivel én már vettem ilyenen részt,átengedtem a kormánykereket "életem irányítójának" ,tudja meg hogy viselkedik az autó más körülmények között is...
Úgy érzem maximálisan helytállt :)))

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-12-01

Nemrég léptük az a 10.000 kilométert Lolával, így illendő lenne megemlékezni erről. Most ezt máshogy teszem.

Bár nem vagyok zöld, szöget ütött a fejembe, hogy vajon mekkora lehet Lola ökológiai lábnyoma. A kerek kilométer pedig pont jó alkalom, hogy a teljesség igénye nélkül kiszámoljam és elképedjek rajta.

Szóval, tízezer kilométert mentem, átlagban 13,5 literes fogyasztással és jóindulatúan a gyári értékkel számolva 315 gramm CO2-t eregettem ki kilométerenként.

A benzin fogyasztásom összesen 1 350 liter lett, ami nyolc és fél olajhordó méretének felel meg. Ez mellett 3 150 kg (!) széndioxidot gyártott a kocsi. Ez több, mint az autó önsúlyának a duplája!

Naponta már nem olyan sok ez, "csak" 5,3 liter benzin, azaz 16 doboz üdítő és 12,4 kg CO2, azaz egy szép görögdinnye súlya.

És ez csak én vagyok. Vajon mi itt összesen mit termelünk?

2 720an vagyunk az Amorén. Tegyük fel, hogy mindannyian autóban ültünk és évi átlag 10 000 km-t mentünk, mondjuk 8,5 literes fogyasztással és 220 gramm széndioxid kibocsátással. Ezek az adatok nem lehetnek túlzóak az átlag 14 éves autóinkhoz képest.

Nos, gondolj bele, hogy 2 312 000 azaz kétmillió-háromszáztizenkétezer liter üzemanyagot égettünk el, azért hogy 9 928 000 azaz kilencmillió-kilencszázhuszonnyolc kg CO2-t pöfögjünk ki.
Ha ezt a kormot el szeretnénk takarítani a földről, akkor egy átlag űrsiklónak 496szor kellene fordulnia a Föld és az űr között.

Egyébként élveztem az első tízezer kilométert. Ha már a gyerekem úgyse fogja..

>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-12-01

Pénteken viszem az én Terikémet szervizbe. Átnézik az egész autót, és megnézik mik a hibái. Szerintem most azért akad 1-2... Azért remélem nem lesz túl sok... egyetemistához mérten nem tudnék sok mindent megcsináltatni rajta egyszerre, csak szépen apránként. Lassan de biztosan. Majd a pénteki áttekintés után ugrik a majom a vízbe :)

 
>> SzervizZsül // Alfa 166 2.0i Ts // 2010-11-30

Ismét a jó szándék vezérelt és segíteni szerettem volna egy Off-os sofőrtársunkon. Mivel, hogy vontatni kellet hát, nosza, megtettem. (nem kellet volna) Az első 18 méteren nem is volt gond, aztán hirtelen satufék hátulról. A zöld sárkány rándult egyet vissza fele, mint akit egy 12-es sörétessel fejbe lőnek, majd a motorzaj örökre elhallgatott. :( Próbáltam indítani 1x, semmi. 2x, semmi. Na, mondom ez agyhalál. Befecskendező kislámpa felvillan és úgy is maradt. Gyors telefonálás, vas elhúzása a műhelybe. Motor borítás leszerelése után jött a fény, hogy mi lelte szeretett sárkányomat. a vezérlés sikeresen átugrott a hátrarántástól három fogat. Szerencsére nem lett semmi bajuk a szelepeknek, de ez pont elég volt arra, hogy ne induljon a vas. Bandi bácsitól elkoboztam a szerszámot kb. másfél órára és újra belőttem a vezérlést. Közben rendeltem új gyertyákat, mert amik benne voltak felértek egy csodával. (Már csoda, hogy még működtek.) Pik-pakk összeszereltem, csill-ivilli gyertyákat betekergettem és felkiáltottam, MUKOGY!!! Indítás és elindult, a vigyor körbeszaladt a fejemen vagy kétszer, amikor egyszer csak a motor leállt. Volt K.... meg B.... meg I...F.... A kislámpa újra világított, plusz még hozzá a narancskulcs is. Kezelési könyv elővesz, olvasgat (persze olasz), majd a megfejtés INDÍTÁSGÁTLÓ HÍBA! Ettől a hírtől a szerelési kedvem padlózott. Telefon ismét ide-oda, végül Donty hozott kis fényt a sötétségbe, de csak hétvégén tudom hozzá elvinni kedvenc vadamat. Folytatása következik.......

 
>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-11-30

Jött - ment, nem kötöttek bele semmibe.
Csak egy dologba, de arról tudtam :)

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-29

Na megérkezett az új Alfa embléma a kocsi elejére. A régi már szinte teljesen ezüst színűre kopott, úgyhogy megérett a cserére :) Itt a képek magukért beszélnek.

A régi embléma leszedése jó kis meló volt :) A hajszárítós megoldás vált be, szépen meglazította a régi ragaszót. Utána szépen lecsiszoltam, megtisztítottam a helyét. Jól mutat rajta a vadi új embléma :)