Blog
Egy hete leápoltam méhviasszal a bőrt. Nagyon szép és nagyon kellemes lett.
Több mint három hónap használat után közelebbi ismeretség alakult ki. Megfigyeltem, hogy nehezen melegszik fel és az ideális 90 fokot szinte sosem éri el a motor, emellé párosult a hideg állapotban lévő "köhögése", illetve a kissé magas fogyasztás (8,5-12,5). A fórumok hozzászólásaiból előzetesen kiderült, hogy a lambda-LMM-gyertya hármasság körül lehet a probléma. Az első szervíz körben kiderült, hogy a termosztát OFF. A héten megvolt a csere, és azóta gyönyörűen 90 fok körül tartja a hőmérsékletet. Másnap elvitték egy diagnosztikára ott pedig a diagnózis a lambdaszonda hibája (mellesleg az előző tulaj is utal erre egy amore-s csevejben). Ugyanis a hideg állapotban való rakoncátlankodás megmaradt. Úgyhogy karácsony után lambda+gyertya csere.
Ma éjjel leesik az első hó idén. Emiatt is, meg mert mostantól tartós hideg van, ma este lecseréltettem a nyári gumikat.
Itt Csepelen találtam egy nonstop gumist.
Legjobb az egészben, hogy mikor kigurultam a műhelyből, elkezdett esni az eső:)
És amikor ezt írom, az eső már havaseső, és lassan havazás.
Végülis, időben lecseréltettem:)))
vahhh, kettőstömegű lendkerék és a kuplungszett cserélve... tök ócsó egy dolog :)
de most már legalább a kuplung mint kés a vajban :)
Hétvégén felpattintottam a téli szettet, mert eléggé elkezdett hűlni az idő.
MA pedig ki kellett cserélnem az egyik rendszemvill. izzóját mert kiégett. Talán ő volt az első izzó ami ezen okból kifolyólag cseréltem. :)
15000 km probléma mentesen, a 15002. km-en viszont megjelent az első "nagyobb" problémám: ha fékezek, leáll az autó. A probléma oka valószínűleg a vákuumos fékrásegítő. Ezt tőlem okosabb és hozzáértőbb emberkék mondtak itt a fórumon (köszi mindenkinek:)), ha minden igaz jövőhéten viszem szerelőhöz, aki megoldja nekem a problémát... :)
Megvétele óta elmentem vele 15000 km-t... Nem hagyott ott sehol, és nem is volt vele különösebben gond. Karburátor csere volt egyszer, akkor az okos szerelő nem állított alapjáratot, azóta gondom nem volt vele... :) Azért ez nem is rossz egy ilyen 27 éves öreg-csajtól :)
Kicseréltem néhány döglött relét, a biztosítéktábla csatlakozóit megpucoltam, mert egy-két elektromos dolog működése meglehetősen bizonytalan volt. Most végre van izzítás, az autó nem mondom, hogy pöccre, de néhány forgatás után beindult. Mindezt tette 2 fokban 1 hónap kényszerpihenő után. Hogy ne legyen felhőtlen a boldogságom, most annyira belejött az izzításba, hogy nem akarja abbahagyni. Folytatódik a hiba keresése, és megszüntetése.
2010.11.09
Hibakódkiolvasásra vittem a kocsit mert erőtlen volt, 3-4e felett sem ment csak "zúgott".
Házi praktika: légtömegmérő l.szonda húzogatás +volt , nem jutottam 5-6ra szal jöhetett a "hozzáértő-autószerelő".
4-5 helyen voltam a kocsival, pl. nagy igényes "a balfék autós" pénzéből szépen meggazdagodott, a telefonban "persze nem probléma, megoldjuk" tudatlan buta fikázó szerelőnél. (megbeszélt időpontra mentem!!!)
"- Pista hol van ezen a computer csatlakozó?
- Nem tudom ezen a régin hol van...."
Az udvaron keleti és nyugati roncshalmazok parkoltak pl lada níva millió éves pözsó stb az én "kis szarkupacom" volt az 1etlen autó amit forgalomba engedtem volna!
" -Hát sajnos nem komunikál a kopjjjjúúterrel, meg van itt mostan mit javítani, hozd vissza máskor addigra kiderítjük h hova dugjuk"
Gondoltam magamban dugd @nyádba...a közelükbe se megyek soha többet!!!!
Aztán persze voltam a másik végletnél is: a kutyaszar, gépzsír valamint az ezer éves autógumi és szétdobált alkatrész mocsarából előbukkanó, keze néger teste fehérember, szájában füstszűrőig leégett de még szívásra alkalmas cigivel okoskodó "má mostan megmondom neked hogy őőőő benzinszűrő" szerelőnél.Persze itt sem lettem okosabb csak mérgesebb, h 1 kb 200e városban mint Miskolc 1 nyomorult autószerelőt nem találok aki képes lenne kiolvasni a computert.
Végül nagy nehezen találtam 1 NÉMALEVENTÉT, de hívhatnám fiatal Matulabácsinak is, a lényeg h nem sokat beszél de teszi a dolgát normálisan, és mikor kell megszólal.
Mielőtt túl hosszú regény születne:
- a beírt hibák:http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1290764922-5134-blog.jpg
Kiolvasta törölte őket, visszaállított valamit alap beállításra, próbakör stb 0 hiba!
+beszéltük használom 2-3 hetet és visszajövök ismét +nézzük ír-e be valamit. OK
2010.11.26
Öröm boldogság!
Visszavittem: 0 HIBA!!!!!

Az idei év sem telt el szívás nélkül!A generátorom minden előjel nélkül erős füsttel jelezve megadta magát!20 éve van autóm de még így nem jártam egyikkel se!Hosszbordás szíj levág és irány haza szervó nélkül!Generátor leszerelése 2.4 jtd-nél hadnemondjam mekkora szívás,hosszú féltengely ki,tartó konzol le szerel,szíjfeszítő,főtengely ékszíjtárcsa le,na ezek után lefelé kifér,2 óra meló után!Testzárlatos dióda miatt leégett az állórész!Érdekesség,a generátor tipusa DENSO ami ugye japán,ezen lehet hozzá alkatrészt rendelni,de a feszszabályzó MARELLI, a ház MARELLI,na most akkor hogy van ez?A szabadonfutós ékszíjtárcsa meg INA,made in germany!Éljen a globalizáció!Alkatrész megrendel,állórész,diódahíd 30000Ft !A csapágy ,szabadonfutó,forgórész jó,ezért marad,összeszerel,van töltés,boldogság,ehhez nem kell hozzá nyúlni egy darabig!
10000 km múlva,iszonyat hangok a motortérből,nyikorog ,rázkódik, hang a generátor felől!Szabadonfutós ékszíjtárcsa megadta magát,szerelési művelet újra,GANÉ!
0
391
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- 155
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV