Blog
Olvastam a fórumon az utóbbi időben, hogy szigorították a xenon használatának szabályait. Ezt a mai napon én is megtapasztaltam, ugyanis Diósdon kifejezetten a xenonosokra álltak rá a rendőrök. Mielőtt megállított, már tudtam, hogy az lesz a problémája, mert a lámpákat nézte. Kinyittatta a motorháztetőt, a kollégának mutogatta, hogy ez meg az nem szabályos "látod?".
No, és kezdte sorolni: nem európai szaványú a lámpabúra, nincs lámpamosó, (és biztos) nincs automata magasságállítás. -> Jogszabálysértés!
Helyszíni bírság 5000, vagy szigorított műszaki vizsga a Mozaik utcában.
Szóval szerelhetem ki, és ismét jön a 'nem látok egy kukkot sem' időszak.
Én megértem, hogy kell a pénz az államnak, és hogy minden lehetőséget megragadnak, hogy lehúzzák az embert, de a "félszemű", füstölő, stb. roncshalmazokat nem állítják meg, nem büntetik meg... (a kocsma előtt áll a legtöbb autó), nincs köztérvilágítás, így esőben alig látni valamit (mert azt azért be kell vallani, hogy egyik izzó sem produkál akkora fényerőt, mint a xenon), pláne, hogy ha még jön szembe valaki, pláne, hogy ha xenonja van a mocsoknak.
Sajnos a Pápai utak sem a legjobbak egy felnim bánta de szerencsére lehetett javítani.
A mai nap szabadnapos voltam, így elvittem a kocsit hogy nézzék meg mi lehet vele mert egy kis idő elteltével érdekes fémes hang jött hátul. Nemrégiben a betétek lettek cserélve de tárcsa nem. Sajnos a tárcsák egyenetlenül koptak, szabályozni már nem lehetett. Egy nem tervezett féktárcsa történt hátul. Ha már kicserélték lecseréltem a fékolajat is. Km óra állás: 94600
Köszönet érte: ::Watz és Társa:: FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA SZERVIZ
Már csak pár dolog maradt hátra a nagy felújitásból:
jobb-bal első felső lengőkar és gyertyaszett megrendelve, a jövő7en be is kerül az autóba.
Elkészült az autóm :)
Első körben nem gondoltam, hogy ennyi mindent cserélni kell, de muszály volt.
Olajcsere, komplett vezérlés csere, vizpumpa, levegőszűrő, pollenszűrő, vezérlés mód. felújitás, termosztát csere, új első féktárcsa és fékpofák.
Remélem egy jó ideig nem kell ennyit költeni egyszerre az autóra, de azt már most tudom, hogy megérte :)
Egyszerű futóműbeállításnak indult és a végén be is lett állítva a futómű..:)
Közben két szilent és a kormánymű egyik gumiharangja is kicserélődött. Szereléskor az egyik gólyaláb BerDóékra köpte az olajat. Párban cserélve lettek. Mellesleg kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály repedt (ezt mondjuk a garázs padlójának szemrevételezése után sejteni lehetett..). Megigazítódott a vezetőoldali küszöb kárpitja is, most már nem nyekereg úgy, mintha menten ketté akarna törni az autó.
Késznek nyilvánítom a vétel utáni rendbetételt..:)
Végre megérkezett a debreceni lámpabolt jóvoltából az új jobb első lámpám, Arno 166-nak köszönhetően pedig a jobb hátsó is. Ha egyszer rászánom magam, talán a bal elsőt is kicseréltetem, de egyelőre az még hibátlan.
Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.
Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.
Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.
Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).
Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.
Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)








Hétvégén felkerültek a téli felnik + feltöltöttem fagyálló lötyikkel + vettem fehér színű tompított izzókat. Találtam neten olyat, ami nem kínai kszenyon tunying, hanem emelt fényerejű német gyártmány. Remélem bírják majd egy darabig...
A tartályon lévő szivattyúról letört mindkét műanyag csonk. Megette az idő :) A melóhelyen sikerült megbarkácsolni. A furatokba fém csöveket raktam, azokra pont rászorult a 4-es levegőcső. Erre jó szorosan rá lehetett tolni a spricnikhez menő csöveket és már működött is minden. A nyomás sokkal jobb lett, mint korábban.
3
510
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV