Blog
A héten kicseréltem a gyertyákat,az akksit,2 első gólyalábat,és kapot 4 vadi új gumit.Sikerült belerakni piros OMP rugó szettet is!Mindjárt jobban néz ki a kicsike!Az akksiért és a 4 új ajándék gumiért külön köszönet V.Robinak(DAGOBER BÁCSI)



lejár így elvittem, semmit nem kellett csinálni előtte... csak bevittem és megkapta és mind ezt hivatalosan! semmi segítség :)
Ma végre megoldódtak a fényszóró gondjaim.
A probléma úgy kezdődött, hogy egy alkalommal Kelet-Pestben cseréltettem ki a helyzetjelző izzóimat. Mielőtt még mindenki leírna, hogy milyen sznob vagyok, hogy ezért is képes vagyok bemenni a szervízbe és nem tudom kicsérélni magamnak, annak fel tudom kínálni bemutatásra milyen egyszerű is hozzáférni a GT-be a xenonos lámpabúrához. A fő gondot az okozza, hogy míg a hagyományos izzós búráknál egy pattintós megoldás van, itt 4 db csavar fogja a búra hátsó részét, és ezért a bal oldalon még csak-csak hozzá lehet férni, de a jobb oldalon sehogy így le kell szedni az első lököst és kivenni az egész lámpatestet. Ennyit erről. :)
A gond az volt, hogy az izzócsere után nem működött az automata fényszóró állításom, de még a 2 fényszóró magassága sem volt szinkronban, hol ott bent azt állították tökéletesen beállították, és még ezen felül a jobb oldali fényszóró ugrált is ahogy mozgott a kocsi. Nagyon idegesítő volt. Én ezt rögtön nem is vettem észre mivel még világosban hoztam el a kocsit.
Kiss Péter autószerelő barátomnak említettem a dolgot, (aki szintén Alfás). Első hallásra elkeserített, vagy inkább megijesztett, mert arra gondolt h tuti eltörték a foncsor állítómat és ezért ugrál a fényszóróm menet közben.
Ma volt időm, elugrottam hozzájuk, hogy járjunk a dolog végére. Hála Istennek nem volt eltörve semmi, csak a motoros állító kütyük voltak lelökve a lámpabúrában, azokat kellett vissza rakni, beállítani a fényszórókat és kész. Most már végre állít magától az automata, és menet közben sem vibrál. :)
Egyébként nagyon tudom ajánlani Pétert, korrekt, gyorsan és megízhatóan dolgozik és nem mellékes az sem, hogy olcsón. Én már többször bíztam rá a GT-met :)
Csaptam a hétvégén egy nagyobb kört a szerkezettel. Elmentem Pápára, cirkuláltam a környéken, majd Győr érintésével hazajöttem. Másnap reggel az autó alatt egy nagyobb tócsát vettem észre. Bekukkantottam minden tartályba, és szomorúan tapasztaltam, hogy a fékfolyadékból hiányzik nem is kevés. Érdekes jelenség, a fékpedál kemény, a kuplung működik, semmi nyoma annak, hogy a fékfolyadék nagy mennyiségben elfolyt. Még idő hiányában nem nyomoztam ki , hogy honnan távozott, de szerencsére nem a Bakonyban szállt el a fék 110-nél!
Kinyomoztam: az alsó kuplung munkahenger szállt el, csak eddig jól titkolta.
Megértük ezt is. :) 111111Km Ennek örömére átnézettem a futóművet. Bal alsó lengőkar, bal első stab. pálca és jobb hátul egy szilent cserés. Alkatrészek beszerzése folyamatban.

Mikor megvettem az autót lassabban mentem vele mint a bekötött szemű csiga és már kétezres fordulatnál váltottam… (túúúdom, túúúúdom, elmúlt!) Aztán miután elértem addig, hogy menjek vele rendesen, hallottam, hogy 5000 körül kicsit zizeg a kipufogó (szegénynek fel volt már válva a borítása, kissé el volt rohadva). Egy idő után hangosabb lett, aztán már minden fordulaton volt hangja.
Aztán még nagyon motoszkált a fejemben az amit a szerelőm mondott a nem gyorsulásával kapcsolatban, hogy esetleg el lehet tömődve a dob vagy a karburátor. Nem szó szerint kipufog, csak árasztja a meleget mint egy jó ventilátor. Aki tudja mi a baj megírhatná.:)
Elvittem a Kipufogó Klinikára, ahol megnézték és ki is cserélték.
Halkan azért megjegyzem, hogy az első emberke akivel beszéltem megkérdezte, hogy a króm véggel mi legyen? Mondtam, hogy szeretném, ha levennék és feltennék az új dobra. Kicsit csóválta a fejét és mondta, hogy a tartó csavarok nagyon el vannak rohadva, nem biztos, hogy fog sikerülni és elment…
Egy másik munkatárs nekilátott, kicserélte a flexi csövet és a dobot is, majd ő is megkérdezte, hogy mi legyen a króm véggel. Neki is mondtam, hogy szeretném az új dobra. Levágta és szó nélkül felhegesztette az újra. Erről ennyit.
Ezt leszámítva gyorsak voltak (másfél óra), de ott helyben csinálták a dobot, lemérték a régit, csináltak hasonlót. Működik jól és adtak 18 hónap garanciát.
Most már valami más zörren meg 5000-es fordulat körül.:)
Ja és persze a gyorsulása nem javult, marad a vezérlés módosító, mert az még életében nem volt cserélve és 126000 kilométernél jár (121-nél vettem).
Megérkezett (0913) a 6db alfás hűtőmágnes, köszi GT:)

Betöltötte első életévét - remélem eltöltünk együtt még párat :)
Az apró hibák orvoslása óta (vmikor tavaly, 3000-es olajcserénél) semmi, de semmi probléma nincs vele (igaz, olyan sokat nem is használom - alig van benne 15k). Végre felkerült az SP középső/hátsó dob - a hangja nem tolakódó, inkább kellemes, pályán sem zavaró. A fogyasztása, nyáron (+30), dugóban kicsit rémísztő - de gondolom más autónál is hasonló a helyzet ilyen feltételek mellett.
Voltam vele pár napja szervizben, kapott olajat - egyébként minden oké.