Blog
Nemsokára végre kiköltözök Bécsből, bár nem messzire, kb. 5 km-re, egy kedves kis dunamenti faluba, Langenzersdorfba. (Kb. Abda-Győr táv)
Ez azonban egy csomó intéznivalót von maga után:
Az autót a bécsi ideiglenes lakcímem felmondásával ki kell vonnom a forgalomból, és le kell adnom a rendszámot. Ezután bejelentkezek Langenzensdorfba állandó lakcímre, majd az autót Korneuburgban (ide tartozunk mostantól) újra forgalomba kell helyeznem és új rendszámot is kapok, KO-sat, fehéret! :-) Ez a mutatvány 2x €172,- lesz.
A biztosításom is változni fog, ugyanis az eddigi kék rendszámomat nem minden biztosító biztosítja, hetene más társaság foglalkozik ezekkel. Az autóm bejelentésének hetében pont az UNIQA volt a soros, így alkalmazkodnom kellett a csillagászati tarifáihoz, CSAK a kötelező biztosításért €125,- fizetek HAVONTA!
Az átjelentéssel megszabadulok a kék rendszám átkától, és rögtönzött számításaim alapján (kész nyereség pénzügyi tanácsadó cégnél dolgozni) az Allianznál mindez havi 76,72€ lesz. Így talán még egy cascon is elgondolkozom....
Hümm. Lehet megmosolyogtató, amit most írok, de hat év dízel alfa tapasztalata vezeti most soraim, vagy mi :).
Ma akkumulátort cseréltem a gépben. Miért is érdekes ez?
Pár hónapja jelezgetett mindenféle hibát indításkor a gép (abs, filter, dbc, meg mittudoménmégmit; ráadásul ezeket is hol egyenként, hol csokorba szedve, hol így, hol úgy). Ezek a hibák nem éltek igazán, csak felvillantak indításkor, így pl. benneteket nem is fárasztottalak velük. Azért persze hívtam az előző tulajt, nézegettem neten a hibajelenségeket, szöszölgettem külföldi alfás oldalakon. Aztán egyszer csak az egyik kollégám benézett a motortérbe és valami isteni sugallattól vezérelve megmozgatta az akkumulátor hátsó, eldugott sarujának csatlakozását. Nos, lötyögött. Az aksit 220-ról korrektül feltöltöttük, a sarut meghúztuk: a felvillanó hibaüzenetek a múlt ködébe vesztek. Tán igazak sem voltak...
A ma reggeli indításkor - régi barátként - újra rámkacsintott egy abs és vmi system protect, meg kissé tovább is kellett nyomnom a gombot a szokásosnál. Hümm. Aztán kora délután már be sem indult a drága, csak nyösszentett egy végtelenül szomorkásat.
(Gyári) aksi ki, új aksi be: pöccre indul, és semmi dekadens hangvételű kósza üzenet.
A 159-esem most négy és fél éves.
A 156-os mjetem négy és fél évesen állt meg szülővárosom főterén, mert örökre elfogyott a gyári akksija.
Ezek után mondja valaki, hogy nem kiszámítható és következetes az olasz gépjárműgyártás:).
Hacsak egyikőtöknek segítettem most akár egyetlen problémája megoldásában, már nem éltem, azaz ööö..., nem írtam hiába. (Persze a hálátok tárgyiasulhat egy palack finom félszáraz fehér formájában is. Címem az oldalamon :P.)
Sikerült a tetőt nyitását rendbehozni. Ma tökéletesen működött minden. És ma Tibi megragasztotta újra a hátsó szélvédőt is. Szépen lassan kipipálok minden hibát a képzeletbeli listán.:)
A hűtö folyása is talán elállt,miután beleöntöttem egy tömítö adalékot.
Jóó, tudom, trehány disznó vagyok, minden és mindenki fontosabb mint az én dolgaim. Pár hónapja éreztem már hogy gond van a kerekekkel, remegnek, ráznak.
És jött a sablonduma - ha lesz időm, megnézetem! ... csak még elmegyek Bajára, aztán meg Kecskemét, hát ebben a kánikulában inkább Balaton, ennyit még kibír!
Mos már elértem addig, hogy 6-8000 km után beköszönt v.melyik kerékcsapágy.
Bementem Csepelen egy gumishoz, megforgatta a kerekeket. Négyből három tojás volt, az egyik nagyon! Kb. 5-6 mm-t ütött. Hát ezeket görgőzni kellett.
Viszont a csapágyhang az makacs dolog, magától nem múlik el. Körülnéztem a neten, és rendeltem az Alba Autótól egy elsőt, délutánra érte mentem a Budafoki útra.
Különösen jó érzékem van ahhoz hogy egyszerre több nagyobb dologba is belefogjak. Otthon éppen a lakásfestés közepében vagyok, sötétedésig azzal küszködtem, aztán kiköltöztem a garázsba és nekiugrottam a csapágycserének.
Úgy éreztem hogy a j.e. a ludas. Vagy a b.e, vagy a ...
Persze nem jött ki az ABS-jeladó, a kábelt nem akartam elvágni, így a kocsi mellett a földön kellett kibűvészkedni az agyat. Hát Milanoban néhányan biztosan csuklottak aznap éjjel... A belső gyűrű persze fennmaradt, a gáz-oxi meg természetesen kölcsönadva havernak. Így maradt a flex, a hű társ a bajban.
Éjfél felé már összefelé pakoltam. Szilentek, gömbfejek még jók, ennek kicsit örültem. A próbakörnél viszont kiderült hogy a j.e. mellett még a b.e. is búg kissé.
Mindegy, így már sokkal halkabb, a másikat meg "majd ha lesz időm"! (meg némi zseton).
ui.: 36-os crowafej nélkül nem érdemes nekiállni :)






Előző nagyjavitáskor első betét-tárcsa csere volt aktuális, és értt a hátsó is. Mi tagatás, használjuk az autót.
Igy lett új hátsó tárcsák, betétek és ha már akad benne kilométer, hát egy olajszürő-olajcsere is történt.
Most megint lehet kormolni. Hazafelé meg beleszaladtam egy díjebeszedős gyorshajtós rendőrduóba, kiváncsi vagyok jön-e majd csekk..
Klímagáz ellenőrzés, utántöltés, 2,5 év után.
Véletlenül összefutottam egy klímás sráccal, egy barátom műhelyében, aki megnézte, és feltöltötte a rendszert. (kicsit jobban hűt,(5,5C :D ) bár eddig sem panaszkodhattam, de tény , hogy hiányzott belőle)
- cseréltem vftsárpi-val
Alessio Monza
16x7.5J ET35
205/45 R16 Dayton
+ kerékcsavarszett 3500,-
+ 2db tehermentesítő 2000,-

