Blog
Hát igen, eléggé régen jártam itt. Az Alfa már végleg nem az enyém, viszont az előző bejegyzésben leírt Mareát meg eladták az orrom elől, mivel a CIB Banknak kb 4 hónapjába telt egy hitelátvállalást elintézni. Majdnem kocsi nélkül maradtam, mikor a cég beszámított egy Nissan Almerat (1,8 benzin). Ez lett az én új-remélhetőleg csak átmeneti-kocsim. Hát köszönőviszonyban sincs az Alfával...
...nevezetesen:
- vízhűtőcsere
A tünetek: Nyáron, kb. 20 fok fölött autópályán szépen elhagyta a 90 fokot a mutató. Klímával és hegynek fel még rosszabb volt a helyzet. Gyakorlatilag rászoktam arra, hogy pályán a hőfokmérő műszert lesem... Többen mondták, hogy a szétporladó félben lévő hűtő lehet az oka... és igazuk volt. Azt itt jegyezném meg, hogy a gyári hűtő (Valeo) minősége szégyen. Összehasonlítva a barátom 110LE-s Marea JTD-jével egy vicc. Abban egy sokkal robosztusabb Marelli hűtő van. Ráadásul két ventillátorral... No mindegy, inkább ezt kelljen cserélni, mint vmi (még) szivatósabb dolgot. A képeken látszik, hogy nemcsak a lamellák kezdtek mozogni a csövek között, hanem szivárgott is a hűtő.
Valódi (vagyis feketére elxoxált) AVA Cooling Systems hűtőt szerettem volna, de mivel nem ilyen volt a csomagolásban így inkább Nissenst vettem. (Forrás: Alba Autó, ár: korrekt.)
A vízhűtőt lefelé lehet kivenni. A lökhárítót nem kell leszedni, csak a lenti vízszintes rácsot. Előbb persze a ventillátort tartó konzolt kell kivenni. (Ezt lehet felfelé is.) Aztán a klímahűtőt "lecsavarozni" a vízhűtőről. (A klímahűtő elölről van pár hatlapfejű csavarral a sima hűtőhöz fogatva.) A hűtőt tartó konzol jó masszív csavarokkal van felfogatva, mivel a kasztnit is merevíti. Megragadtam az alkalmat: megcsiszoltam és lefestettem.
A jó fagyálló is fontos. Én BASF G48-at használok. (A 2005 utáni Alfákba G30 való.) További infók e témában itt (németül).
- generátorfelújítás
Ezt régen terveztem már, mert egyszer már megjártam. A Fervill-nél újították fel, szép mérési jegyzőkönyvet is csináltak. A kiszerelés nem egy vicces játék, mert el kell pakolni az útból elég sok dolgot. (Gázolajszűrő, nívópálca-cső, relék, tartókonzol.)
Tipp: Felújítás előtt a Fer-Vill-nél kifejezetten kértem, hogy ne homokfújják a generátorházat. Ilyenkor újrafestik és tényleg mutatós lesz, ám ez sokkal kevésbbé véd a rozsdától, mint a gyári galvanizált réteg. (Tapasztalat.) Ha valaki újszerű kinézetre vágyik, akkor zsírtalanítás után a gyári felületet érdemes újrafújni. Ugyanez vonatkozik a szíjtárcsára. A legjobb, ha ezt sem homokfújják, így ui. megmarad a gyárilag jól konzervált felület. Bár még ennél is jobb, ha az a szabadondufutót is egyből cserélni. Én mindenképpen INA típust javaslok, ez áll legközelebb a gyárihoz, mivel jó minőségű és a felülete is szinterezett (nem festett).
Felújításkor a csapágyakat érdemes még cseréltetni, a bronzkeféket, és ajánlott a forgórészt is felújíttatni.
- levegő-/pollen-/üaszűrő csere
Levegőszűrő: MANN 1589/3
Pollenszűrő: WIX aktívszenes
ÜAszűrő: Tecnocar
- olajcsere
Olaj: Selénia WRD
- korrózióvédelem itt-ott
Nagy kúszóképességű "korrózióvédő-olajjal". Ez egyben alapozó is az általam használt alvázvédőhöz.
- ékszíjcsere
Nem volt semmi baja a használt Gates szíjnak, csak nagyon "csicsergett" hidegen. Most Dayco került fel, ez jó. Legalábbis egyenlőre. (Update: Nem egész két év elteltével nem néz túl jól ki a szíj felülete. Enyhén rücskös.)
A feltüntetett összeg anyagárat jelöl. Én csináltam az "injektoros Jenő" segítségével. (Őt ismerik páran, régen Érden dolgozott.)







Végre sikerült fognom szép amúrt.Egy 8 kilóst és egy 13.5 kilóst:D. Bence 20 kiló feletti pontya még várat magára sajnos...Ide is Alfa vitt minket












Hát valóban ki kellett cserélni a lengőkart mivel kijött belőle a gömbfej. A varázslatos utaknak köszönhetően. No de ez is megvan. Újjabb óvatos kilóméterekre fel!Lengőkar:29.000ft
Munkadij:4500ft



megvan a hiba, a hármas hengerben a hajtókar elgörbült, a dugó nem jár fel a blokk színére.
a dugattyúkamra gázolajjal telítve.
nem a hengerfej levételével kezdődött a művelet, hanem először a porlasztók, illetve az elektronika kiolvasása volt a napirenden. 3 porlasztó volt bibis, melyből egy totálkáros, a hármas.
most jönnek a következő kérdések, főtengely milyen?







Hébe-hóba ment csak a klíma, amikor épp kedve volt hiába nyomtam a gombot. Mondjuk amikor ment akkor hűtött rendesen, így gondoltam elektromos baja lesz. El is mentem a villamosságihoz, ayhz elrázott azzal, hogy előbb nézessem meg, hogy mekkora a nyomás a rendszerben mert lehet, hogy elereszti ezért nem megy. Átmentem a klímáshoz, mondta hogy délután hívjam fel azt megláttja, hogy lesz-e ideje. Lett. Rátette a gépet, a nyomás rendben volt. Elkezdte ellenőrizni az elektromos kábeleket amíg eljutott az akksi előtti reléig. Azt megmozgatta azt bekapcsolt. Most megy, de vettem azért egy másik relét ha a mostani teljesen bedöglene akkor fél perc alatt kicserélem.
munkadíj: 1000ft
anyag: 690ft
BYK-fickébe elment szabadságra az 1-3-5. fokozat ugyhogy a jövö héten a váltó leugrik...
Kész a kocsim, szívósor cserélve lett. Termosztátom még volt itthon, gondoltam berakatom, ha már egyszer megvettem tavaly drága pénzen. Amúgy computer szerint minden okés, csak nem jól mutat a mérőműszer az utastérben. Valahogy sejtettem, hogy nem lesz jó, hisz általában a hozzá való alkatrészek nagy százalékban nem passzolnak, lásd pl. váltókulissza amit többszöri próbálkozás után sem sikerült használhatót szerezni. Nos a termosztáttal az a gáz, hogy a csatlakozója nem passzol a kábelhez. :S
Fékcsöveket is cseréltettem volna, mert műszakin kötekedtek, de a szerelőm szerint semmi bajuk. :)