Blog
A jobb hátsó kerékcsapágy egyre nagyobb hanggal tudatta, hogy létezik, de már nem sokáig. Így felmentést kapott a további szolgálatok alól és átadta helyét egy friss darabnak új hátsó fékbetétek kíséretében. Ezenkívül új riasztó is szerepet kapott.
A kipufogó rendszer újabb kísérleti stádiumba lépett. Katalizátor ki, középdob be, új hátsó dob rá. 3000-ig király hangja van, 3500-ig repedt fazék (ez a nem annyira jó), 3500 fölött magas hangok vannak, mélyek elvesztek. Ez megint nem fog így maradni...
Sajnos nem müködtek a kürtjeim, bevolt rakodva nagyon porral/kosszal/sárral.
Kerékdobbetét első részét csavaroztam ki, toltam hátra és mint egy nőgyógyász, tapogatózva húztam le a kábelpapucsokat, meg csavaroztam ki tartóstol az egész cuccot. Szétszedni nem tudtam őket, ezért a másik, régi kocsimbol (1970-es (!) Fiat124) kikaptam a dudákat és azokat raktam be. MagnetiMarelli gyártmányúak és gyönyörü hangjuk van (1x régen belettek hangolva, hogy ilyen szépen szóljonak). Az eddigi 2 pár csatlakozóbol csak 1-1-et használtam, mert a testet úgyis a kürtház felfogatócsavarja kapja...
Mostmár hangjelzéssel is kinyílváníthatom a nemtetszésem a közlekedés résztvevőinek :D
A képeken a kioperált és koszos kürtök láthatók...elég ramatyok szegények, 1x talán majd meg is pucolom őket :)


Hát hol is kezdjem ... Elég sokat szenvedtem vele mire találtam egy olyan légtömegmérőt ami működik is és ami passzol a Gtv-be. Először ki lett mérve a hiba (természetesen a légtömegmérőt adta ki a kompjuter) Tottinak sikerült szereznie egy után gyártottat és ekkor kezdődött a szívinfarktus amikor nem volt jó bele . Körbetelefonáltunk hogy mi van és azt mondták hogy csak gyári kompletten tudnának hozni . Na ez nap még megrendeltem Phon-tól a komplett Bosch légtömegmérőt és az sem passzolt bele mert 5 talpa volt az alkatrésznek és az enyémnek meg csak 4 mert ugye ez a régebbi típus. Tegnap ez miatt nagyon felidegeltem és körbetelefonáltam egy Miskolci emberkének hogy kizárólag a régebbi légtömegmérő kellene ! Mondta hogy van és mára ideért és bele is lett téve . Ez viszont már abból a szempontból jó hogy összetudtam csatlakoztatni mert ez a bele való :) Remélem hogy a holnapi első hideg indításnál könnyen fog indulni és nem fogja kijelezni az injektort ! ...




Szomorúan tapasztaltam, hogy az autó alatt újabb olajfolt jelent meg. Bekúsztam a motortérbe, és el kezdtem nyomozni. Valahonnan az adagoló környékéről láttam enyhe olajszivárgást, de valószínűleg ez egy darabig még így is marad, nem vészes. Sanszos, hogy sosem lesz száraz a motor...
Megnéztem, az olajleeresztő alól csöpög. A hiba elhárítása a következő olajcseréig várat magára. Az adagolótól csak
Az autóm megtette az első lépéseket a celebbé válás rögös útján. A ma megjelent Autó-Motorban egy cikk olvasható pár képpel illusztrálva. :-)

Ma megvolt az első karbantartás...
cserélve lett:
-olaj
-olajszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-bal felső lengőkar
-jobb felső lengőkar
-stab.rúd
-kipufogó(tartó)gumi hátul
-rendszámtábla-világítás
-klíma tisztítás
-olajleeresztő csavar

Régóta terveztem már a hátsó lámpák cseréjét, de valahogy sehol nem találtam meg az igazit. Van pár fotóm, egy olyanról, amilyet szeretnék, de a gyártóját nem ismerve nem tudtam megrendelni sehonnan, bárkit kérdeztem, bárhol néztem eddig, reménytelen volt. Mígnem a napokban leltem rá Petya 2.4 hirdetésére, hogy ő eladna egy ilyet. Gyors egyeztetés után ma (0804) meg is érkezett a csomag, benne az in.pro. lámpákkal, illetve a belső műanyag küszöbdíszlécek rögzítéséhez szükséges patentokkal. Ezeket is már hónapok óta vadászom..
[Költségeim: lámpák 20.000Ft, posta 1.500Ft, patentok ajándék:]




Még decemberben megvettem Ystuc autójából a BOSE hifit, ami mindenki szerint ócskavas és semmit nem ér, de aki szereti az eredeti dolgokat, annak igazi csemege: bár a hangfalak 2x "vastagabbak", mint a gyári papírgagyi, faragás nélkül beférnek, a magamfajta amatőr is pár perc alatt cserélni tudja őket. És ez volt a lényeg. Maguk a hangszórók gondolom nem a HiFi világ csúcsát jelentik, a BOSE inkább a nevét adja a hasonló "gyári" megoldásokhoz és szinte biztos, hogy újan nem adtam volna érte 260.000 Ft-os felárat :) Viszont a gyári papír hangszórókhoz képest csak előrelépés lehet. 16.5 cm-es mély-közép van koaxiálisan bekötve 5 cm-es csipogókkal mind a 4 ajtóban, így marketingesen elmondhatom, hogy 10 hangszórós rendszerem van :))) mivel az első ajtókban benn hagytam az eredeti csipogókat is.
A hangszórókon kívül a rendszerhez tartozik a csomagtérben elhelyezett subwoofer és erősítő is, de sajnos nincs bekábelezve, így a kiindulási pontom a 4. képen látható csatlakozó - úgy néz ki 21 kábelt kell előre húznom a rádióhoz. Hardy sokat segített kapcsolási a rajzok beszerzésével, de azok alapján saját kezűleg nem merem vállalni a bekötést. Majd egyszer :)
Az első eredmény a sub nélkül is egész kellemes. Sokszor vicces, hogy egy-egy ismerős jingle-ben teljesen ismeretlen hangok bukkanak fel és eddig nem ismert frekvenciák bukkannak fel :)



