Blog
Olaj (selenia 20K for AR), Olajszűrő, Levegőszűrő, Pollenszűrő, Hibakód olvasás. Futóműállítás, Autó átnézése.
KM: 151 167km
2010. 08. 12.
Ma nekigyűrkőztem az első ülések kisikálásának. Nagyon ocsmány volt mindkettő, valószínűleg a 21 év retke ivódott beléjük, mert nem úgy néztek ki, mint amiket valaha is tisztítottak.
A két órás mutatvány eredményeként szép tiszta lett mindkettő, már nyugodtan fogok beleülni szép ruhában is. Az ülésekben található retek mennyiségét jól szemléltette a kárpittisztítógép tartályába kiszippantott sár mennyisége. Ijesztő látvány volt, kb 2 kilóval könnyebb lett az autó.
A hátsó ülés majd egy másik alkalommal kerül sorra (ha száradás után látszik még retek az elsőkön, azokat is újra tisztítom), már nincs erőm és az idegeim sem bírják.
Ja, és kisikáltam a biztonsági öveket is, azokból is ocsmány barna lé távozott.
Meglátni,kipróbálni és BELE SZERETNI :)
Na valahogy így indult a megvétel,megláttuk az interneten,felhívtam a Hölgyet ( Sysy )
nagyon kedves volt,megbeszéltük,hogy másnap kora este megnéznénk az autót.
Alig tudtuk kivárni a mai napot,hogy mehessünk a kicsikéért.
Pedig nem volt köztünk nagy távolság,két utcánnyira lakik Tőlünk,de minden bajunk volt míg nem tudtuk magunkénak az autót. Hozzáteszem,péntek 13 van :D
Ma végre helyére került az új, fekete-piros színekben pompázó gyári szőnyegem.
Ideje volt a cserének, így ezt is megejtettük. Jól áll a gépnek, annyi szent!:-)

Tegnap kikérdeztük az ECU-t. Szerencsére a megtett km-t nem tekerte vissza az előző tulajdonos, így megnyugodtam.

Hétfőn bal első axiál-csukló csere.
Anyagdíj: 3000
Munkadíj
Km állás:
Ma elvitték a traktort. :( Remélem jó gazdája lesz az új tulaj. Több mint öt évig volt családtag. Mit is írhatnék még? Erre nincsenek szavak..
Tegnap és ma sikerült kicserélni a lengőkar végén levő golyós-csap gumi tömítését. Persze nem lett 100%-os, mert ilyet nem lehet külön kapni. Viszont azt a tippet kaptam, hogy a Wartburgé néhány Fiaton bevált. Kipróbáltam és nem egyezik teljesen,de azért biztosan jobb,mint az eredeti szakadt.



A héten lejárt volna a Csinos műszakija, de ma sikeres "vizsgát" tett. Csak a fékeket kellett egy kicsit megigazítani, amúgy minden okés volt. Két évre le van tudva:-)
Esztergáltattam fém központosítógyűrűket* az Enzo (olasz nevű ámde német) felnijeimhez. (58,1/60,1mm) Persze eddig is voltak bennük gyűrűk, a gyári műanyagok. Ami szép és jó, de nincs olyan szorosan tűrésezve, mint én szerettem volna. OK, a kerekek nem emiatt ráztak, de szerettem volna kiküszöbölni ezt a lehetőséget is. (Igen, tudom túlzás. Akkor is.)
A gyűrűket az összerohadás megelőzése céljából rézzsírral kentem be.
(*Itt jegyezném meg, hogy a tehermentesítő gyűrű hibás elnevezés. Ennek a gyűrűnek kizárólag a központosítás a feladata és elméletileg az is csak a szereléskor. Ui. pozícióban tartja az akkor még terheletlen felnit. A csavarok meghúzása után ki is lehetne venni. Persze csak elméletileg, mert a szoros tűrések miatt "bentragad".)
Ezen a német nyelvű linken össze vannak foglalva a legfontosabb tudnivalók a központosítógyűrűről.
Az utolsó mondat: "Amennyiben meg lettek húzva a kerékcsavarok, onnantól a központosító gyűrű gyakorlatilag felesleges. Ez teljesmértékben szerelési segédeszköznek tekintendő."

