Blog

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

Homasita felé jártam, beugrottam körülnézni és vettem 2 pár oldalra világító helyzetjelzőt.
"SMD LED - W.BAX9"
Sajna az előzőt sikerült tönkretennem. Az egyik eltört mikor csak nehezen tudtam kioperálni a foglalatból lámpacserekor.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).

>> AutóápolásBeczA // Alfa 166 // 2010-07-29

Megtörtént a komplett fényezés és a kocsi összerakása.
Továbbá újra lettek krómoztattva a kilincsek, és jobb oldalra egy új bal oldalra pedig egy 1éves bontott fényszórót kapott....

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2010-06-22

123000 km tönkrement : - jobb oldali felső lengőkar gömbfej
- jobb oldali stabilizátor log
-alsó lengökar jobb és bal oldalon szilentek
-hátsó hosszlengökar szilentek jobb és bal oldal

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-06-28

Már egy hete játszadoztam vele. Néha oda kellett koppintani az indítómotorra, hogy beinduljon a gép, már alig érte a kefe a kommutátort. Egyre sűrűbben játszotta, de mára volt időpontom, úgyhogy addig emelőszárral a csomagtartóban közlekedtem. Ha nem indult, kicsit megtunkoltam a gumírozott végével aztán gyí, hadd szaladjon. Egész tegnap délutánig. Már reggel hallottam, hogy necces lesz, gondoltam hátha kibír még néhány indítást. Hát nem. Elindulni még eltudtam, hazajönni már nem. Csak visított, hallatszott, hogy már nincs érintkezés , csak húzza az ívet. Úgyhogy szégyenszemre kötélvégen mentünk szerelőhöz vasárnap délben :-)
Ma az elektromos kicsit furán nézett rám, megjegyezte, hogy nem kellett volna ennyire kicentizni a dolgot, tiszta kráter volt az érintkező. Ez van, autó kellett, időpont nem volt hamarabb. Esztergán megszabályozta a kommutátort, kipucolta az egész cuccot, 2 új kefét berakott, valami zöld zsírral összerakta és kész!
Kicsit más most. Pöcc, röff. Eddig hallhatóan tekert néhányat, mire beröffent a motor. Ha tudom, hogy ennek így kell indulni, már egy éve szétszedettem volna. Lehet télen is ezért indult néha 3 hengerrel. Összehasonlíthatatlanul sokkal gyorsabban tekeri most. Tekerint egyet és már jár is...szuper jó!

 
>> SzervizMichael // Alfa 145 Csigás // 2010-06-28

Szelepszár szimeringes lett verda plusz vmiért el kezdte zabálni az olajat,na hengerfej le,csak hogy az átalakítás miatt bármilyen kisebb megmozdulásért ki kell kapni a mocit,na de hát ez van!Van már rutin :-D
Moci kint átnézem okával!
Hengerfej: a szelepszárszimeringet és a szelepvezetőket leszámítva hibátlan!Na de ha lent van vigyük el egy profhoz,sikolás fészek marás stb... ide vittem http://petrillamuvek.mtt.hu/
csak jókat halottam róluk,de a későbbiek nem teljesen ezt igazolják!
Kezdjük ott hogy 1 hónapig ültek a dolgon,na de jó munkához idő kell
Na végre kész 37650,ahhoz képest hogy semmi baja elég zsíros munkadíja lett!Na de hát profik!
Hengerfej fent minden oké de valami még se stimmel!Lancia Thema turbo szerviz pdf megnyit nézzünk bele!Annyit tudni kell erről a motorról hogy a szívo oldali veztengelyről veszi le a jelet a gyújtáshoz!Na itt volt a baki,sikeresen felcserélték a szívó és a kipufogó tengelyeket!Elég kellemes dolog lett volna motor bent mindent visszaköt indít és semmi,hiba keresés ezerrel majd a végén mire meggyőzödök minden oké akkor jövök rá erre a nem kis hibára!Akkor motor ki stb.... és mindezért még fizettem is????A képen a már visszacserélt tengelyek,a helyükön,na de a tengelyek jelölésén látszik hogy petrilláék máshogy gondolták a dolgot! Na ennyit a jól megfizetett profizmusért,ja plusz elszórták a veztengely szimeringeket és egy konzolt ami a turbo nyomócsövét tartotta!

 
>> EseményFairlane // Alfa 75 2.0 nord // 2010-06-26

Az autó így egyben vélhetően az utolsó 160 km-es útját teljesítette, míg lábon hazahoztam.

Tök jó érzés volt vezetni, pláne a körforgalmak tetszettek ;)

 
>> SzervizTDI75 // Alfa 33 1.7 IE SPORTWAGON 4X4 // 2010-06-28

Gondoltam, hamár a lakatosnál van a bódé, akkor egy kicsit foglalkozok a fűtésbox témával is. A szöveg majd később, most a képek.

 
>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-27

Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.

Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.

>> Eseményimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2010-06-27

Idén is Alfával voltunk nyaralni,ráadásul éppen az "őshazában",Olaszországban.
Kempingeztünk,így rengeteg csomagunk volt ,de a 159 csomagtartója mindent elnyelt.Igaz-a hátsó ülés kétharmada le volt döntve.
Ez volt az első hosszabb utunk a géppel,de nagyon szépen tette a dolgát az 1200 km-es út során:-))!
Csak így tovább!!!