Blog

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-30

19 nap Norvégiában, Budapestről autóval.
7500 km - 465 liter gázolaj - 6.2 fogyasztás.
Útvonal: Budapest - Prága - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Lysefjord - Bergen - Sognefjord - Gerjangerfjord - Trondheim - Északi sarkkör - Oslo - Kristiansand - Bad Schandau - Prága - Budapest

Az út Prágáig félelmetesen rossz, futóműgyilkos betonlapok, onnan sokkal tűrhetőbb, odafelé Kelet-Németországon keresztül mentünk, itt is voltak betonlapok, de sokkal jobb állapotban mint a cseh részen. Odafelé Hamburg fölött mentünk, néha országutas szakasszal és Dániában aludtunk. Dániában a helyi rendőr megállított, megjegyezve, hogy "nice car" aztán utunkra bocsátott. Innen 2 óra kompozás Norvégiába. A Norvég utak elég változó minőségűek. Délen a főutak teljesen rendben vannak, elég szélesek, de autópálya csak Oslo környékén van, így nekünk csak visszafele volt szerencsénk. A legtöbb hegyi úton sőt, északabbra az E6 főút is elég gagyi minőségű, kanyargós és néhol csak 1 vagy 1.5 sáv széles, ezért száguldani nem nagyon lehet rajta. Norvégiában egyébként sem. 80 a megengedett sebesség, de a falvaknál legtöbbször csak 60-ra korlátozzák le azt, így egy jó 65-ös átlagot lehet tartani, ami nem sok. Amikor "autóútra" tévedtünk (itt simán 2x1 sáv van, de korláttal leválasztják), néha 90-et engedélyeznek, az autópályán meg 100-at. A másik közlekedési módszer a komp, ami helyi viszonyok között olcsó, de magyar szemmel nem annyira (egy mezei kis 2 km-es komp 83 NOK) (3000 Ft), diesel literje 12 NOK (430 Ft). Alfát nem sokat látni arrafelé, viszont aki van, az mind itt, és a Dánoknál és a Németeknél is integet, mint itthon. 2 GT-t láttunk, egyet egy elhagyatott kempingben holland rendszámmal a másikat már visszafele Kristiansandba, ez norvég volt.
Sajnos a futómű nem birta a "jó" utakat, így visszafele már csak nyugdíjas 120-as tempót tartottunk a német autópályákon, így nem rázta ki a kezemből a kormányt.
Tipp viszont annak, aki Németországban akar szervizt, Flensburg városában a dán határnál talál egy rakással, mivel a dánoknál is marha drága minden, így ide hordják az autóikat, igy van 2-3 utca teli szervizzel minden típussal. A helyi alfa szervizben jó fejek voltak, annak ellenére hogy 1 órát foglakoztak a futómű problémánkkal, nem fogadtak el pénzt érte.

>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2010-06-30

Ma végre elhozhattam Rómeót a szerelőktől (kettőt is elfogyasztott... :P), eszméletlen érzés volt... Mint ha meztelen lettem volna ebben az 1-másfél hétben az utcán sétálva... :)
Cserélve:
- hátsó lengéscsillapítók
- szilentek
- gömbcsuklók
- "kutyacsontok" (szegények...:)
- bal első stabilizátor
- teljes kuplung szerkezet

Két szerelőnél járt (hátulja erősen összegyógyult az évek alatt, ezért kellet egy karosszériás is; innen ismételt köszönet Nagy Balázséknak, sokat szenvedtek... :) Mindkét szerelő tarja a mondását, hogy amennyire mi sofőrök imádjuk vezetni, és szeretjük őket, addig ők kb. annyira utálnak tökölni vele... :P Ezt főleg egy tapasztaltabb művész úr mesélte, miután 3 napig melózott rajta... :) De egy hét elég lett mindenre, közben még 2-szer kellett alkatrészeket rendelni, volt egy hétvége, vb-n kiestek az olaszok, szóval sok minden történt...

Telefonnal fényképeztem az első, és az utolsó momentumot... :)

Szerettem volna még idén a külsőre is költeni, de mivel még téli papucsok sincsenek, azon pedig nem akarok spórolni, így külső tatarozás 2011-re marad, ha csak addig nem kapok egy zsíros állást... :D Költségem csak körülbelüli összeg, van benne kedvezmény innen-onnan, de mivel kb. 4-5 alkalommal kellett zsebbe nyúlni, így fejben kb. ennyi jött ki. Ahhoz, hogy elsírjam magam, ez is bőven elég... :)

>> Tuning és extrabeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2010-06-30

végre elkészült a fényezés, és ma fel is lett rakva.... :d
festékpluszféklámpaegyenlő15000huf

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2010-10-16

Kiszereltük ami nem tartott sokáig majd elvittem egy szilentekel foglalkozó céghez és még aznap készlet , gyorsan dolgoztak. Szerelés közben felfedeztünk egy másik hibát is a stabilizátor rud is tönkrement . 124000km

 
>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2010-06-30

Fékbetét+tárcsa csere +történt (elől/hátul)
még koptatom :D
valamikor még lecc 1 kis festegetés is .....majd

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2010-06-30

Ma ki lettek cserélve a hátsó gumi fékcsövek (oldalanként 2-2). Itt cserélték: Fiat Német, Dunakeszi

 
>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2010-06-30

Végre lelett porfestve a toronymerevítőm :) Szép a porfestés, csak nagyon kényes. Egy helyen sikerült is a kulcsal lepattintanom, máshol meg a csavaranya alátétje pattintotta le :( De gyorsan lekentem pirosfestékel, így most annyira nem szembetünő :)
Nagyon remélem többé nem kell kiszednem :P

>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2010-06-18

Fél év alatt sikerült 10.000 km-t beletenni az autóba, úgyhogy időszerű volt az olajcsere (Selenia Racing), ill. a szűrők cseréje (óraállás: 138.460). Nagyon örültem, hogy a szervizelést végző alfa guru (Szabolcs Zoli) átvizsgálás után csak annyit mondott, hogy nagyon egyben van az auto. Szóval most egyenlőre minden okés, bár az alsó lengőkarok lassan csereérettek lesznek. Ez lesz a következő projekt.

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2010-06-29

Ma végre befejezték a kipuffot, múltkor ugyanis nem volt elég zseton a teljes rendszerre. Most minden vadi új, szépen csöndben suhan a vas, és jól is megy :))

 
>> EseménySte90 // Alfa 33 1.3 VL Boxer // 2010-06-30

üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.