Blog
Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.
Harmadik alfámmal ez volt a második horvátországi utam, de az első a tengerpartra :)
1603 km: Budapest-Trogir-(Primosten-Split)-Sibenik-Budapest
Az autóm 7,7-es átlagfogyit mért, azt hiszem, ez elég jó, főleg, hogy az autópályatempó 140-160 között ingadozott :)
Budapest-Trogir kb. egy tank üzemanyag volt, ~710 km.
Splitben találkoztunk a Giuliettával is :)
_Éééés Horvátországban lett egyéves az autóm! :)












BYK-ficke 2 hete klimásnál van,remélem összejön és müködni fog.a héten kiderül..
Még mindig szervíz. Már kurvára unom. 3. hete nincs autóm. Mindig olvasom a szar poénos rendszámtáblákat ratyiszuzukikon, hogy "Inkább ezzel járok, mint gyalog!" Hát a nagy ló....t. Ma már annyira kész voltam, hogy inkább sétálni akartam, mint a PUGot használni. Mindjárt sírok. Kocsi hátulja kész. Lengéscsillapító, keresztlengő (sajnos nekem kettő meghajlott, amit vettem abból is kettő hajlott volt. Összehozta a szerelő. Azt mondta a többinek semmi baja nem volt. Árba simán benne volt.) hosszkitámasztó (6.000 Ft / pár). Mi volt még? Nem emlékszem. Eleje még nincs teljesen kész. Eddig a szelepfedéltömítést cserélte. Azt nézegeti, hogy olaj hova hányódik szép. Termosztát is kipattant. Tovább megy a mutató, mint 70 fok, de nem áll 90re. Na hova s.-rjak. Még az olaj, olajszűrő, kormánystabrúd és alsó lengők cseréjét műveli az inas.
Beszereztem még ablaktörlőt és pollenszűrőt, amit a PUGba rendeltem. :-DD Mindegy, Alfába fontosabb. Hátulja nem lett olyan, amilyet szerettem volna, mert a jobb oldala belerugózik még mindig. Fa***mba, mérges vagyok. Peremezve lesz. Slusszpassz vagy mi. Mi volt még? Semmi. Reggel PUGgal megyek dolgozni. Már nem azzal akarok!
Lengéscsillapító: 9.000 Ft / pár postával
A többi az meg 29.300 Ft postával (Termosztát, ablaktörlő, pollenszűrő, 2 L oil, csonkállvány szilent. ki találja ki ezeket a birka neveket? és szelepfedéltömítés, ha volt még valami, akkor elfelejtettem...olajszűrő :-D ) Megyek eszek valamit.
A rendszámtáblám most sincs meg. Van egy rahedli víz még mindig az aknában, de minek? Máshol meg szomjan halnak.
Hazahozom és televerem a kúton 352 Foritnos benzinnel....
Ja még egy megjegyzés, mert már kezd idegesíteni, hogy ahol van az autó mindenki a birka rétegvastagság mérővel arcol és méregeti a kocsit. Majd nagy flegmán bevágja, hogy hol mutat többet a műszer. Kit érdekel. 12 éves az autó. Tudom minden szarját, hogy hol volt törve. Jobb hátulja, és a bal hátsó ajtó is fújva volt. Ez változtat valamit, hogy a tulaja vagyok/leszek? Nem értem a dolgot. Már azt várom, ha egyszer eladásra viszem, hogy milyen gyökér fogja méregetni és okoskodni. Kajak felidegel...és még biztos, hogy lesz fújva, mert valami paraszt unatkozik és összecsikargatja plussz még akik nem tudnak parkolni és úgy gondolják nem eléggé van legömbölyítve a sarka a lökhártónak. Szóval akinek nem tetszik az ve......
Nem volt nálam normális fényképező így csak telefonal tudtam ezt a 2 képet csinálni a kulissza és a bovdenek cseréjéről.


V6-osoknak híresen drága a vezérlése, viszont ha gond van még drágább a javítása. A 3.2-en még a gyári vezérlés volt, ezért úgy gondoltam ideje volna egy tervezett karbantartásnak, beleértve a vezérlés cseréjét is, és mivel a műszaki júliusban lejár gondoltam egy füst alatt azt is elintézem. Korábban már egyeztettem Csörivel, hogy Ő végzi a műveletet.
A folyamat egy sajnálatos, nem tervezett vezérmű kerék-repedés, ennél fogva csere miatt kissé elhúzódott, de végül Csöri a rá jellemző körültekintéssel és rugalmassággal megoldotta ezt is.
A felkészítés és a műszaki során kiderült amiben bíztam, hogy az autó nagyon jó állapotban van ennek következtében azt gondolom, hogy indulhat a belső projekt :-)
A továbbiakról kicsit később itt olvashattok :-DD
Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:
Tervezett -----------------------------------------------------------------------
Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK
Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK
Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK
Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok
Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK
Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK
Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.
Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?
Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------
Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)
Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)


