Blog
V6-osoknak híresen drága a vezérlése, viszont ha gond van még drágább a javítása. A 3.2-en még a gyári vezérlés volt, ezért úgy gondoltam ideje volna egy tervezett karbantartásnak, beleértve a vezérlés cseréjét is, és mivel a műszaki júliusban lejár gondoltam egy füst alatt azt is elintézem. Korábban már egyeztettem Csörivel, hogy Ő végzi a műveletet.
A folyamat egy sajnálatos, nem tervezett vezérmű kerék-repedés, ennél fogva csere miatt kissé elhúzódott, de végül Csöri a rá jellemző körültekintéssel és rugalmassággal megoldotta ezt is.
A felkészítés és a műszaki során kiderült amiben bíztam, hogy az autó nagyon jó állapotban van ennek következtében azt gondolom, hogy indulhat a belső projekt :-)
A továbbiakról kicsit később itt olvashattok :-DD
Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:
Tervezett -----------------------------------------------------------------------
Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK
Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK
Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK
Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok
Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK
Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK
Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.
Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?
Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------
Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)
Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)



Ma végre megoldódott a lengőkarcsapágynak cseréje,ami majd egy éve már időnként zörgött és csúnya terpeszben állt.Kiderült,hogy a csapágy már darabokban volt,úgyhogy éppen ideje volt a cserének.Akárcsak a kormányösszekötő gömbfejének,amely szintén ramaty állapotban volt.Valamint cserés volt a hátsó fékbetét is.Itt meg arra derült fény,hogy nem is volt jobb hátsó fékem.Na de most már van.Megnyugtató túl lenni ezen feladaton :)



Már szinte minden megvan ahhoz,hogy összerakjam a hátulját!De idő hiányába,csak tologatom magam elött!Költségeim:féktárcsa 5200/2db,betét 2900,féknyereg felujitó 800/2db,alsó kuplung munkahenger 4500,váltó tartó bak 1900/db,fékbetét rögzitő 2500,8 db gyertya 6000,szürők 2400,olaj 5500 Ft


Megtettem kb 3000km-t átírt computerrel, a kezdeti aggodalmaim kezdenek elszállni, szépen stabilan működik az autó, a motor egyszerűen szebben jár, mint gyári programmal. Bárki műszaki füllel megáldott egyetértene velem ez biztos. Ami miatt gyári programként rossz ötlet lett volna ha ezt kapja az autó,az a kettőstömegű lendkerék. A remapolt gépet ésszel kell használni. Magasabb fokozatokban padlógázra 2000-nél úgy beremegteti a lendkereket, hogy szinte nekem fáj. Úgyhogy kb ez az amire kínosan figyelni kell, 2300 körülig nincs padlógáz, legalábbis 4-es 5-ösben nem!
Egyéb más észrevétel nincs, tol mint a mozdony, és hallhatóan élvezi. Illetve de.... van észrevétel. Sokkal, de sokkal ritkábban nyomok padlógázt, sokkal kiegyensúlyozottabban lehet vezetni. Nem kell készülni lendülettel a necces szitukra. Az erőtartalék tudata önmagában könnyíti a vezetést, sokkal lájtosabban kezelem a gázpedált azóta. Azt is mondhatom, hogy a normális közlekedéshez mostmár bőven elég erős. Eddig se volt tötymöty, de inkább az átlaggal gyorsult együtt, aminek az a hátránya, hogy mindennapi szituációkban minimális a különbség, nehéz kikerülni a helyzetből. Vagy fékezek (és csak a b.zik fékeznek ugyebár..:-)), vagy "versenyezni" kell míg el nem dől a dolog. Centiről centire. Na ez változott most meg látványosan. És ez bizony nem kis könnyebbség. Boldogan felsivít a csiga ott elöl, és olyat lódít a gépen hogy magam is meglepődök...
Ugye a bal első ajtóm felső zsanérja el kezdett kiszakadni a helyéről. Multkor a kilincs cseréjekor észrevettem, hogy nem csak kint rossz a helyzet, hanem már belülről is látszik a kiszakadás. Ráadásul elkezdett rohadni is a hegesztés helyén is. Tehát nencs más hátra, mint ajtócsere. Marklar adott nekem egy ajtót cserébe az édri melóért. Ráadásul be is hegesztette nekem. Ki kellett glettelni a sérüléseket. Viszont most tökéletes lett. A fújást nem tudom, hogy hol ejtem meg, de lehet a munkahelyem lesz a megoldás.
Ezzel a dologgal sokat szívtam. Egyik nap még hazajöttünk vele a kisbéri alfás horgászversenyről, másnap meg nem indult. Sokminden ellenőrizve lett: az összes biztosíték, relék, csatlakozók, immo antenna, másik akksi, kábelek. Még a kódot is lekértem az Autóház Budaörsnél, ami a szükségindításhoz kell. Utána derült ki, hogy ahhoz az eobd lámpának is világítania kéne. Mindegy, legalább megvan az is, ha már nem kaptam hozzá. Hiába tehát a sok órás fórumolvasgatás, nem jutottam előrébb. Ezután jött a trélerezés szülővárosomba Csöri mesterhez. Mondanom sem kell, hogy neki 5 percen belül beröffent a 2 és fél hete pihenő motor. Mint kiderült, más irányba kellett elindulni, mivel az önindító sem forgatott. Ebből Ő egyből arra következtetett, hogy tápellátási gondok vannak. Mint kiderült, a motor nem kap testet. Fogott hát egy vezetéket, az egyik fele a negatív pólusra, a másik a motor valamelyik fém részére és már indul is a vas. That's all. :) Szóval azzal a vezetékkel lehet gond, ami a kasztnitól a motor felé halad... (a költség a kód és a tréler díjából tevődik össze)
Meguntam, hogy elfáradt a műanyag az indexbúráimban és lötyögtek. Néha ki is estek a helyükről és csak a vezeték tartotta őket. Rendeltem a patacsinál füstszínűeket+vettem bele sárga izzókat itt Móron és máris más a helyzet.

Sookáig nem tartott az öröm.Párnap múlva ismét nem volt gáz a klímába:-{De egyértelműen látszot mi is a gond!Hűtőt kellett cserélni :-{És újra tölteni a rendszert,de remélem ez uttal most már jó lesz :-}