Blog
Több mint egy év, majdnem 14 hónap kellett 25 ezer kilométer megtételéhez.
2009. június 29-én vettem át az autót, azaz egy hét híján 14 hónapja. Azt hiszem sikerült hozni vele egy teljesen átlagos évi futásteljesítményt, pedig volt benne Horvátország, és sok-sok alfás találkozó is.
A jubileumi kilométeróra-állás alkalmából bejelentem, hogy több mint egy év után végre elneveztem az autómat: a GT mától a Blanka nevet viseli.
A Blanka (német-latin-spanyol) női név jelentése: fényes, ragyogó, fehér. A névnek van olasz formája is, a Bianka, de a Blankát vagányabbnak tartom :)
A bogarat már Györgyusz a fülembe ültette korábban, és végül Jazzy/Franci, győzött meg, hogy jó lesz neki ez a név :)


Mohács mellett egy kisfaluban voltunk rokonéknál. Isteni volt a rétes. Kevésbé boldogított, mikor hazafele nem akart úgy húzni az autó mint kéne, aztán a körforgóból kifele biztos volt hogy gáz van, amint kattant a fék mikrokapcsolója elment a müszerfal, kiengedtem a féket voltak müszerek, hmmm. 10m és meg is álltunk úgy végleg. vagyis addíg végleg, amíg nem kapott töltést az aksi, mert "csak" a generátor halt meg. adtunk neki bőven töltést és a saját lábán hazament az autó. Hétfőn reggel szerelőkeresés volt a program, valakit kellett találni aki kipattintja a generátort. (aki szedett már ki generátort 155 2.0ts-ből az nyilván érzi az iróniát) A probléma csak annyi volt, hogy amint meghallották hogy alfa rögtön elálltak a dologtól, senki nem volt hajlandó hozzányúlni. találtam egy műhelyt, franciaautós, azt mondák nem nyúlnak hozzá, de van egy üres emelő meg rengeteg szerszám, ha akarok álljak neki. Gondoltam jobb mint a semmi, nekiálltam, elkértem Rolandtól a Piri számát, segítsen merre induljak el. Majdnem sikerült kiszedni ahogy ő mondta, csak a blokkot kellett arrébbtolni hogy kiférjen a szemét generátor. A javítás már sima ügy volt, ahhoz képest, hogy marelli fesz-szabájzó alig akadt a megyében, de megoldotta a villamosságos cimbi. Visszaraktuk a generátort, majdnem bepattintás volt a kiszedéshez képest, aztán jött a sírás. Volt minden, kivéve benzin, mer az nem jutott el a motorig. Méregettünk kiderült, hogy a benzinpumpánál mind2 szál test. Akkor ezt biztos a computer csinálja, Bosch bácsi beleköp a levesünkbe. Sok méregetés után kiderült hogy a fordulatszám jel kimegy a jeladóból, de nem érkezik meg a computerbe, új szálat húztunk újra élt a vas, hallelúja. Haver, aki segytett szerelni meg mérni, meglátta a gányolt, félbevágott csúszósarukat azt mondta így nem megyek sehova, gyorsan kicserélte mini sarukra, és úgy rárakta őket a trafókra szerintem le se tudnám szedni. (2 napig anyázott, franiaautó szerelő a hivatása, azóta még jobban utálja az alfákat, de a lelkiismerete nem engedte hogy így kiengedje a kapun :) az amore mindenkit megérint) sokba fájt, de most jó lesz egy darabig biztos.
Reggel furcsa volt mintha nem járna minden henger... aztán kiderült, nem jár minden henger :) épp akkor mutattam büszkén havernak nézd milyen faja új verdám van, erre adott szerszámot. leszedtem a "fölösleges" borítást a trafókról és egy laza mozdulattal visszatoltam a jel kábelt a trafóra. Akkor derült ki, hogy a trafókon félbevágott csúszósaruk vannak rágányolva, olyan igazi sufni szinten. Igaz az előző tulaj mondta, hogy amint lehet csináljak vele valamit, mert gáz, de valahogy nem fogtam akkor fel... Azóta javítva lett de erről késöbb.
Megfogadtam, hogy mindent lejegyzek magamnak, meg hogy megmutassam apámnak, hogy ez akkor sem egy drága autó. :) félek neki lesz igaza, de ettől szép a szerelem. Első teendő volt (ablaktörlő gumi csere után) hogy bal első izzót akartam cserélni, mert nem világított. Kiszedtem, rájöttem hogy nincs ilyen izzóm visszaraktam, működött. Utána csinálta párszor, hogy hol működött hol nem, aztán egyszercsak rendesen összeraktam a csatlakozóját, azóta nincs ilyen gondom.
Lecseréltem a fékolajat,ha már nyaraltunk.A tárcsa betét még elég vastag ,így azt nem cseréltem, marad tartalékba.

Egy kavics után, szanaszét repedt a szélvédőm.Egy nappal nyaralás előtt ép befértem a szélvédőshöz.Pelcz autóüvegesnél lett cserélve.Az új XYG márkájú.A beszerelésre és az üvegre 10 év garancia van,sajnos a kavicsfelverődésre nem vonatkozik:(Van rajta zöld napellenző csík.Szépen csinálták meg ,remélem nem kell egyhamar cserélni.
Szélvédő+beépítőkeret+szerelés=32500ft



147k (0822) a tegnapi nagykirándulás után elértünk a 147000. km óra álláshoz is. ezután már tényleg megérdemelt egy alapos belső takarítást, bőrápolást, porszívózást, ablakpucolást, műszerfalápolást, stb. ami kell. ha már nem kaptunk új fényszóróizzókat.. délelőtt :\ (osram night breaker h7)

Hosszas agyaläs utän bekellett lässam a 8,5" szeles felnik nemigazän optimälisak telire,igy a csere mellett döntöttem.Meghirdettem a Zendereket, hamarosan jelentkezett is egy cartärs aki a Spiderere a 16"-os gyäri felnikert cserebe szerette volna a Zendereket.
Tetszett az ajänlat igy az üzlet megköttetett.
Mindenki elegedett..Märcsak a teligumik hiänyoznak...


Nem neveznem szerviznek,semminek,egyszerüen felhäboritonak,bosszantonak stb stb....40000 Ft-omba került egy egyszerü utazäs.
Häla Istennek szorgalmasan adozunk az üzemanyagban, fizetjük a sulyadot...
sajna nemvolt lehetösegem egy gödröt kikerülni,szük volt az ut,teherauto a mäsik sävban...igy az egyik kerek elcsipette egy gödröt,ami a gumi belsejet egy az egyben levägta...15000 km-t futott gumi kukäs...
Nem voltam ideges ugye?Gumi raktäron nincs,igy vehettem addig egy azonos meretü hasznalt gumit,mig rendelesre megerkezik...
Nem tudok mäst mondani katasztrofa az egesz nem mäs...Felhäborito....

A mai napon lett kész egy nagyobb lélegzetű projekt!Sajnos az előző gazdája az autónak, a kisebb sérüléseket egy kontár emberre bízta aki valószínűleg nem nagyon látja az egy színen belüli árnylatok közötti különbséget.Így történhetett hogy az autóm kb. háromfél piros színből tevődött össze.:-))Ezt kiküszöbölendő kapott az autó egy teifényes kúrát!Ha már festve lett régi vágyam is rákerült a csomagtartófedélre, mégpedig egy diszkrét autodelta spoiler!A régi gyári lengéscsillapító is elérte teljesítőképessége végét, ezért ha már cserélni kellett, inkább pótoltam egy sport futómű szettel, amitől érezhetően stabilabb lett az autó, és már elég a gyári oldaltartású ülés!:-))Másik vágyam, a "fekete hátterű" projektoros fényszóró is felkerült az autóra, ami pár fokkal jobban világítja meg az utat este mint a "sima" fényszóró!:-))Végül egy OMP toronymerevítő is felszerelésre került!:-))

0
503