Blog

>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-07-07

2010. május 22-23 között került megrendezésre a Yetro 200 Miglia.

Idén először rendhagyó módon a feleségemmel előfutárként vettünk részt a versenyen. Ezzel járultunk hozzá a szervezéshez, egyéb erőforrásom most nem volt. Ez két szempontból is jónak bizonyult, egyészt élesben le lehetett tesztelni a GTV-t másrészt kipróbálhattam milyen az embernek versenyzőként részt venni a saját klubja által rendezett versenyen. Egy szóval:

PARÁDÉS

Idén sikerült megint fergeteges útvonalat összehozni, a feladatok is szellemesek voltak, és másnap az ádándi ralli pályán szórakozhatott a tisztelt publikum. Ilyen színvonalas versenyünk még nem volt, ezt nagyképűség nélkül állíthatom.

Köszönet Gergőnek, Robinak, Áginak és sok segítőnek

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-05-20

A GTV az Alfárium Kft elő munkái között épült újjá Alex barátom jóvoltából.

A műtét relatív gyorsan végbe ment, mert Alex erre öszpontosította a figyelmét. Én csak időközönként vettem részt a munnkában és olyan horderejű feladatokkal foglalkoztam, mint a hűtő és a ventillátorházak pucolása és festése feketére, stb.

A munka teljes egészében az Alfáriumot dícséri.
Az eredmény pedig:
Egy 3.000 km-es túrára felkészített, csendes, komfortos GTV6 remegésmentes kardánnal! Úgy tűnik a teljes körű bakcsere megtette hatását. Elképzelhető, hogy az évekkel ezelőtti balesetemnél a kilágyult bakokon valamennyit elfordult a motor, és ez okozhatta a kardán folyamatos feszültségét, és a remegést.
Most végre újra gyári a hangja, megfutja a 200-at és komfortos.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-07-07

A GTV a nálam töltött 7 év alatt nem sokat futott, de az idő azért amortizálta.
A hibajelenségek:
- A bal első doblemez átlyukadt. Ez nem csak esztétikailag volt csúnya, de szerkezetileg sem volt stabil az autó .A kemény konik és az ültetés miatt a lemez nyiszogott, ezt mindenképp orvosolni kellett.
Megoldás: lakatos

- Az első futómű elfáradt. Valaki az élete során biztosan cserélt már a GTV-n kopó alkatrészeket, de az régen volt. Ezért a komplett futóművet fel kellett újítani.
Alkatrészek: Alsó szilentek, felső szilentek, talpas gömbfej, kormány összekötő

- 5 éve remeg a kardánom. És sosem tudtuk meg, hogy miért. Valami szögállásra gyanakodtam, ezért a motortartóbakokat is cseréltettem.
Alkatrészek: Motortartó bakok, kutyacsont, váltótartó szilent, hardyk, központosító, csapágy, kardán, dupla kuplung

- főtengelyszimmmering. De csak mert kint volt a motor. :-)

- Kipufogó. Évek óta elégedetlen vagyok a Kipufogó Klinika által gyártott 6-os leömlőmmel, az ANSA dob szép hangú, de hangos, úgyhogy maradt a gyári rendszer.

Kb ennyi. Az alkatrészek zömét a Torjay Tuningtól szereztem be, egy része e-bay, másik része Alfárium Kft, és Turbék Gergő barátom nemes felajánlása.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-05-03

Közel egy év telt el az utolsó blogbejegyzés óta.

Elhatároztuk, hogy az Alfa Romeo 100 éves születésnapját egy rendhagyó túrával ünnepeljük meg, melynek részét képezi maga Milano is.
A túra tervezett útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - Milano - Nizza - Trieszt - Gödöllő
Ezért a GTV-t rendbe kellett hozni az út előtt.

 

Tettünk egy jó kis kirándulást Szegedre. Jó volt, Kis Sárkány is nagyon jól viselkedett, bár autópályán mentünk és az azért nem az ő terepe a nagyon rövid 5. miatt. Km óra átfordult a 4000en. :)

 
>> SzervizZsocy155 // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2010-06-08

Eleinte csak melegen, később viszont már hidegen sem indult. Irány a szerelő (Jani).
A computer azt mondta, hogy hőgomba, de ennek a cseréje kevés volt. cseréni kellett a fordulatszám-jeladót és egy relét is.

 
>> EgyébDozer // Alfa 155 Q4 // 2010-07-06

Hallgattam mint a hal ismét, de érhető mert autózok folyamatosan :DD ... első start óta 1000 km felett járunk, jól viselkedik a gép. Olajcsere következik, a nagymester autósportos tapasztalatára alapozva MOTUL 300V Le Mans 20w-60 (nem óccsóóóó :(( ) lesz szerintem, a 20w miatt nem aggódok max tovább melegítem ha hideg van :))

A kezdeti aggodalmam, hogy lusta alacsony fordulaton, eloszlani látszik ahogy járódik be a vas egyre jobb :)
Vannak gyerekbetegségek, váltóolaj - szivárgás (megoldom hamarosan) a motorháztetőt meg nem jól raktam vissza, meghúzom a kart és nem nyílik... csak ha valaki megemeli picit :DDD béna vagyok úgy látszik de megoldom ezt is :)

Turbónyomás jelenleg max 0,5 bar - ezen emelünk majd cseppet - ha valakinek van költséghatékony megoldása erre (esetleg belülről állítható.... :D) az ne legyen rest megkeresni ;) -

 
>> Eseménypettinke // Alfa 159 1.9 JDTm 16V, Turismo // 2010-07-06

Bestia 2 éves, majdnem 37 000 km-es, és jól érzi magát.
a bal első gumiba nemrég kaptunk egy szép nagy hatlapfejű csavart, úgyhogy cserélni kellett, így az eddig használatlan pótkerékkel együtt most az első tengelyen új gumik futnak.

PS: ha minden igaz, nemsokára testvére lesz neki... de ez még titok :)))

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-07-01

Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-06-27

Harmadik alfámmal ez volt a második horvátországi utam, de az első a tengerpartra :)

1603 km: Budapest-Trogir-(Primosten-Split)-Sibenik-Budapest

Az autóm 7,7-es átlagfogyit mért, azt hiszem, ez elég jó, főleg, hogy az autópályatempó 140-160 között ingadozott :)

Budapest-Trogir kb. egy tank üzemanyag volt, ~710 km.

Splitben találkoztunk a Giuliettával is :)

_Éééés Horvátországban lett egyéves az autóm! :)