Blog
2010. május 22-23 között került megrendezésre a Yetro 200 Miglia.
Idén először rendhagyó módon a feleségemmel előfutárként vettünk részt a versenyen. Ezzel járultunk hozzá a szervezéshez, egyéb erőforrásom most nem volt. Ez két szempontból is jónak bizonyult, egyészt élesben le lehetett tesztelni a GTV-t másrészt kipróbálhattam milyen az embernek versenyzőként részt venni a saját klubja által rendezett versenyen. Egy szóval:
PARÁDÉS
Idén sikerült megint fergeteges útvonalat összehozni, a feladatok is szellemesek voltak, és másnap az ádándi ralli pályán szórakozhatott a tisztelt publikum. Ilyen színvonalas versenyünk még nem volt, ezt nagyképűség nélkül állíthatom.
Köszönet Gergőnek, Robinak, Áginak és sok segítőnek




A GTV az Alfárium Kft elő munkái között épült újjá Alex barátom jóvoltából.
A műtét relatív gyorsan végbe ment, mert Alex erre öszpontosította a figyelmét. Én csak időközönként vettem részt a munnkában és olyan horderejű feladatokkal foglalkoztam, mint a hűtő és a ventillátorházak pucolása és festése feketére, stb.
A munka teljes egészében az Alfáriumot dícséri.
Az eredmény pedig:
Egy 3.000 km-es túrára felkészített, csendes, komfortos GTV6 remegésmentes kardánnal! Úgy tűnik a teljes körű bakcsere megtette hatását. Elképzelhető, hogy az évekkel ezelőtti balesetemnél a kilágyult bakokon valamennyit elfordult a motor, és ez okozhatta a kardán folyamatos feszültségét, és a remegést.
Most végre újra gyári a hangja, megfutja a 200-at és komfortos.




A GTV a nálam töltött 7 év alatt nem sokat futott, de az idő azért amortizálta.
A hibajelenségek:
- A bal első doblemez átlyukadt. Ez nem csak esztétikailag volt csúnya, de szerkezetileg sem volt stabil az autó .A kemény konik és az ültetés miatt a lemez nyiszogott, ezt mindenképp orvosolni kellett.
Megoldás: lakatos
- Az első futómű elfáradt. Valaki az élete során biztosan cserélt már a GTV-n kopó alkatrészeket, de az régen volt. Ezért a komplett futóművet fel kellett újítani.
Alkatrészek: Alsó szilentek, felső szilentek, talpas gömbfej, kormány összekötő
- 5 éve remeg a kardánom. És sosem tudtuk meg, hogy miért. Valami szögállásra gyanakodtam, ezért a motortartóbakokat is cseréltettem.
Alkatrészek: Motortartó bakok, kutyacsont, váltótartó szilent, hardyk, központosító, csapágy, kardán, dupla kuplung
- főtengelyszimmmering. De csak mert kint volt a motor. :-)
- Kipufogó. Évek óta elégedetlen vagyok a Kipufogó Klinika által gyártott 6-os leömlőmmel, az ANSA dob szép hangú, de hangos, úgyhogy maradt a gyári rendszer.
Kb ennyi. Az alkatrészek zömét a Torjay Tuningtól szereztem be, egy része e-bay, másik része Alfárium Kft, és Turbék Gergő barátom nemes felajánlása.



Közel egy év telt el az utolsó blogbejegyzés óta.
Elhatároztuk, hogy az Alfa Romeo 100 éves születésnapját egy rendhagyó túrával ünnepeljük meg, melynek részét képezi maga Milano is.
A túra tervezett útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - Milano - Nizza - Trieszt - Gödöllő
Ezért a GTV-t rendbe kellett hozni az út előtt.
Tettünk egy jó kis kirándulást Szegedre. Jó volt, Kis Sárkány is nagyon jól viselkedett, bár autópályán mentünk és az azért nem az ő terepe a nagyon rövid 5. miatt. Km óra átfordult a 4000en. :)
Eleinte csak melegen, később viszont már hidegen sem indult. Irány a szerelő (Jani).
A computer azt mondta, hogy hőgomba, de ennek a cseréje kevés volt. cseréni kellett a fordulatszám-jeladót és egy relét is.
Hallgattam mint a hal ismét, de érhető mert autózok folyamatosan :DD ... első start óta 1000 km felett járunk, jól viselkedik a gép. Olajcsere következik, a nagymester autósportos tapasztalatára alapozva MOTUL 300V Le Mans 20w-60 (nem óccsóóóó :(( ) lesz szerintem, a 20w miatt nem aggódok max tovább melegítem ha hideg van :))
A kezdeti aggodalmam, hogy lusta alacsony fordulaton, eloszlani látszik ahogy járódik be a vas egyre jobb :)
Vannak gyerekbetegségek, váltóolaj - szivárgás (megoldom hamarosan) a motorháztetőt meg nem jól raktam vissza, meghúzom a kart és nem nyílik... csak ha valaki megemeli picit :DDD béna vagyok úgy látszik de megoldom ezt is :)
Turbónyomás jelenleg max 0,5 bar - ezen emelünk majd cseppet - ha valakinek van költséghatékony megoldása erre (esetleg belülről állítható.... :D) az ne legyen rest megkeresni ;) -
Bestia 2 éves, majdnem 37 000 km-es, és jól érzi magát.
a bal első gumiba nemrég kaptunk egy szép nagy hatlapfejű csavart, úgyhogy cserélni kellett, így az eddig használatlan pótkerékkel együtt most az első tengelyen új gumik futnak.
PS: ha minden igaz, nemsokára testvére lesz neki... de ez még titok :)))
Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.
Harmadik alfámmal ez volt a második horvátországi utam, de az első a tengerpartra :)
1603 km: Budapest-Trogir-(Primosten-Split)-Sibenik-Budapest
Az autóm 7,7-es átlagfogyit mért, azt hiszem, ez elég jó, főleg, hogy az autópályatempó 140-160 között ingadozott :)
Budapest-Trogir kb. egy tank üzemanyag volt, ~710 km.
Splitben találkoztunk a Giuliettával is :)
_Éééés Horvátországban lett egyéves az autóm! :)











