Blog
Észrevettem hogy 3 vízcsövön hajszálrepedések nyomai láthatóak..
Ez megint csak azt bizonyítja hogy milyen szar minőségű cuccokat lehet mindenfele kapni, elegem van már ezekből.. 1 évesek a csövek.
Nam baj, kicserélem őket szilikonra, rohadjon meg pénz nem számít. :SS



Nos a megoldás egy saválló csövek gyártásával foglalkozó ismerőstől jött. Mivel más megoldást nem láttam gondoltam próba szerencse, nézze meg aztán meglátja mit tud tenni.
Elsőre úgy láttam megrettent, de 2x1,5 óra méregetés, rajzolgatás, próbálgatás után megtalálta a méretet, szöget, úgyhogy elkezdhette legyártani.
Ráadásul a szívócsöveket is bevállalta hogy felpolírozza.
A végeredmény látható, szerintem szép lett, és a féltengely bilincsek is jól mutatnak.



Sikeresen beszereltem a gyári légszűrőházat a helyére.
De ahogy az lenni szokott, akadt egy kis probléma, mégpedig az hogy mivel ez az AFM sokkal nagyobb mint a 2.5 AFM-je, és a 3.0 motor szívócsonkja is szélesebb, túl közel kerültek egymáshoz. Lehetetlen közelségbe és szögben..
Ráadásul a galvanizálás sincs még meg, sőt hogy fokozzuk az élvezeteket a nikkelezést sem vállalják, mert nem tudják megcsinálni ilyen felületre.
Aztán az egyik krómozó is visszaadta mondván nem tudja garantálni hogy fél év múlva nem-e fog elszíneződni a hőtől.. Ezek.. :SS




Nos, az autó extrém módon elkezdte a b*szakodást, nagyon idegesítő és balesetveszélyes ez már. Sziszegést hallani a szívócsövektől, meg a szívócsonk mögül is. Megszületett hát az elhatározás, szétszedem a szívórészt teljesen, mivel eszembe jutott az is, hogy annak idején az elég trehányul sietve lett összerakva. Mivel a szívósor csövei alatt van még egy közbetét amiben az injektorok is laknak, ott is szívhat falsot.
És egyébként is már rettentő csúnyán néztek azon a környéken ki a dolgok, a benzinhíd a csövek, a csavarok, a bilincsek, a nyomásszabályzó stb.
Megrendeltem hát a gyári tömítéseket a szívócsövek alá, az injektor talp és a hengerfej közé, a bilincseket a szívócsövek gumi csatlakozóira. Apróságoknak tűnnek de elég húzós az áruk. Vettem mellé jófajta tömítőmasszát is.
Aztán kiderítettem hol krómoznak a környéken, hogy legyenek szépek a szívócsövek, illetve gondoltam ha már szétszedem galvanizáltatok mindent amit lehet.. Végül ajánlották hogy ahol galvanizálnak ott tudnak nikkelezni is, legyen inkább nikkelezett a szívócső.
Szépen szétbontottam mindent, elkezdtem a pucolgatást, megérkeztek a gyári cuccok is, az összes csavarból vettem újat, savállót, rozsdamentest.
Persze nem egyszerű az élet a 4000 Huf-os gyári bilincs garnitúra amit az ePER hoz az autóra, természetesen nem jók, túl kicsik. Vissza nem veszik.. :(
Úgyhogy oda féltengely bilincsek kerülnek, bár vannak fenntartásaim.
Ha már itt járok ideje hogy bekerüljön valahogy a gyári légszűrőház is. Marklar bácsi volt oly kedves és a 16Vhez való után küldött egy 8V hez valót is.
A gond itt az, hogy a 155 2.5 V6 légszűrőház szája ugyan olyan formájú, mint a 164 3.0 AFM-je, csak kisebb. Ahogy a képeken látszik is. Namost nekem volt ott egy erősen tákolt közbetét ami ráadásul ki is takart az AFM érzékelőjét. Még jó hogy észrevettem így egy picit több mint 1 év után.
Tehát kellett készíttetni egy közdarabot esztergályossal, 6000 Huf volt. A képek lent láthatóak.









Elérkezett a kuplungszett cseréjének ideje. Ezt a múlt héten, egy a kuplung pedál benyomásakor hallható, pattanó hang jelezte(cserénél kiderült, hogy eltört a szerkezet), majd kb. fele lett a pedál mozgatásához szükséges erő mértéke.
Természetesen voltak már előjelek, pl. néha megcsúszott a kuplung erőteljes gázadáskor, 2200-as fordulat környékén, és "fent fogott a pedál", szivárgott a hátsó főtengely szimering...igaz már 2 éve is ilyen volt.
Tegnap csiga tempóban 90-100-al, lementem Szegedre, a megbízható szerelőmhöz, vittem a szükséges alkatrészeket, és bő 5 óra múlva mehettem a kész autóért!
Cserélve lett: hátsó főtengely szimering, kuplungszerkezet, tárcsa, kinyomó csapágy,
valamint most került beépítésre a két első gumi fékcső, és egy bal oldali külső féltengelycsukló gumiharang.(a jobb oldali már cserélve volt pár hónapja)
A kettős tömegű lendkerék hibátlannak tűnik, nem lett cserélve.
Külön köszönet illeti az alkatrész-beszerző barátomat is, a kellemes, baráti alkatrész árak és a gyors beszerzés miatt.
Felhasznált anyagok, és költségek:
Valeo 3 részes kuplung szett: 45e
Corteco főtengely szimering : 6e
Gomet gumiharang: 2e
Gumi fékcső (2db) : 5e
Bosch aero twin abl.törl. lapát 5e
Munkadíj: 32e





Vízsugaras vágással, kissé durva a vágási felület, és a furatok is utókezelésre szorulnak, de nagyon jó lett az eredmény. :)

Mindig is tetszettek azok az autók melyeknek az irányjelzője világított.
Nem szerettem volna led-eset tákolni, nagy nehezen sikerült olyan izzót találni amivel ez egész könnyen megoldható. 21/5W narancssárga duplaszálas izzó.
Egyenlőre külön kapcsolóra van kötve az 5W-os oldala




Felkerültek az új 284 mm-es Brembo Max sportféktárcsák, elölre. Ferodo betétekkel.
Remélem, most már megtudok állni :).
Indulhat a verseny! :D
Thanks Thomika-nak a beszerzésért! :).
Hát kicsit kalandosan de megjött a donor.Volt egy kis durdefekt útközbe de nagyobb baj nem lett hála istennek.Gyors kerékcsere a tréleren aztán tovább.Sajna nem a legjobb állapotba van de a célnak megfelel már csak egy balos lámpa kellene és megvan minden a helyrehozatalhoz.
Hát vágjunk bele és remélem minél előbb kész lesz a kicsike mindent bele Krisz!!!!!!!!

