Blog
A szervó problémának hála égnek nincs komoly következménye és komoly probléma sem volt. A gumicsövem elrepedt és elcsepegett a szervó olaj. Egy füst alatt a motorolajat is ledobattam a vasról elvégre néhány 100km és ideje lett volna. Szóval 159.700 Km. Selenia 20K Alfa Romeo, Gyári Tuela Szervó olaj, és egy gumicső...
Ma megérkezett a lengőkarszettem ( alsó, felső ), pénteken Ervinnel cseréltetem is ki, mert az agyamra ment a nyikorgás, klaffogás.
Autókozmetiukusnál jártunk, ahol kijavították az összes kicsi horpadást, puplit, lyukat, hibát a karosszérián. Szám szerint kb 30-at. Két napig molyoltak vele. Sajnos volt amit nem sikerült eltüntetni (karcolás) csak feltölteni. Utána még egy kis polírozáson is átesett Lola, egészen csinos lett, egy két évet letagadhatna :)


Más elfoglaltságom miatt a Rally-n barátnőm, Reni és kis csapata, Zoli és Dávid vett részt.
Reggel mikor elindultak még úgy tűnt, hogy eső nélkül megússzák a napot. Rendben el is rajtoltak, de kora délután el kezdett esni az eső. Közben én is leértem Hercegkútra és a szervezőkkel, barátokkal beszélgetve ázva-fázva vártam őket. Kissé meggyötörve értek célba vizesen, fáradtam, de rendesen, ügyesen végigmentek a kijelölt pályán.
Gratulálok nekik, de különösen Reninek ;-)
A nyeremény idén elmaradt, de kárpótolt minket érte az esti buli George, Marty, Willy, Haro és kedvese, Ferko és kedvese, Whitelady, Andy, Tommi és Dorci társasága. Reggelt elindultunk haza mivel az eső még mindíg esett és emiatt a vasárnapra meghirdetett ügyességi verseny is elmaradt.
Köszönjük az élményt a szervezőknek, megint jól érezte magát a kis csapat (Reni, Zoli, Dávid)
Képek: Selenia Rally 2010




Egy ideje egy darab papír figyel az A-oszlop előtt, hogy nehogy elfeledkezzem a 122 222 km eléréséről. Még odáig nem értem el, de ma adódott egy remek lehetőség az út során, hogy félreállás nélkül, gyorsan meg9örökítsem 122 200 Km-nél a számlálót -ki tudja, hátha mégis később lekésném az alkalmat ?:)
Ha mégis sikerül, kiegészítem a posztot - Kiegészítettem, sikerült!

Indokolttá vált a kuplung cseréje az autóban. Geriék hatékonyan megoldották a problémát.
Egyszercsak nyomom a gombot és katt kinyílik, de fura volt a hangja. Mikor próbáltam becsukni nem kattant be, visszapattant. Az eredmény az lett, hogy ki kellett cserélni az ajtó nyitó motort, mert a doboz melyben benne van, a sok év alatt elszenvedett munka során eltört....
170.040 km
Bemérettem végre 3 év után a lengéscsillapítókat, bár az eredménnyel nem nagyon tudok mit kezdeni. A legrosszabb a jobb hátsó 50%-al, ami az okos könyvek szerint rendben van. Viszont van itt valami EUSAMA parameter, ami szerint a hátsókat azonnal cserélni kell, mert nem ül a gumi rendesen az úton (ami igaz is lehet, mert kockásan kopnak a hátsó gumik).
EUSAMA %
- bal első 54%
- jobb első 51%
- bal hátsó 26%
- jobb hátsó 15%
Csillapítás minősége %
- bal első 69%
- jobb első 90%
- bal hátsó 72%
- jobb hátsó 50%
Gumi szilárdság
- bal első 290
- jobb első 281
- bal hátsó 266
- jobb hátsó 268
Súly
- bal első 487 kg
- jobb első 448 kg
- első tengely 935 kg
- bal hátsó 289 kg
- jobb hátsó 286 kg
- hátsó tengely 575 kg
- együtt 1509 kg
Imre tanácsolta menjek el gázolajadalékot venni Sárvárra. Mivel eddig csak benzines autóm volt és még csak ezután fogok megismerkedni első gázolajos barátommal így jobb ha mindent ugy kap az autó ahogyan eddig és akkor talán meghálálja. Vettem is két flakonnal ebböl a csodaszerből ami 8 teli tankra elegendő....