Blog
Az első féknyergekkel mindig csak a gond volt ezért most vettem a Torjay Lacibátyjánktól kétt felújítottat. Remélhetőleg most megszünnek a gondok, és nem csak száguldozni tudok, hanem megállni is ;)
A képeken látszik az a bizonyos probléma, hogy az 1,7es blokk leömlője mennyire van a tárcsáktól :S és persze nem jött ki a féktárcsa míg nem került lelazításra a leömlő...
ja és az alapjáraton is tekertünk felfelé kicsit



Visszakaptam a kocsimat a fényezőtől! Nagyon megvagyok elégedve a munkájával, nemcsoda hisz jószomszédi kapcsolat fűz hozzá! :D
Amik meg lettek fújva a kocsin:
- A lent említett blog alapján megnyomott lökhárító, amit volt szerencsém a
Székesfehérvári Tesco Parkolóban sikeresen megnyomni!
- A jobb oldali hátsó ajtó, melyen egy horpadás volt egy viszonylag mélyebb fél
méteres karc kíséretében!
- A két visszapillantó tükör, melyek eléggé le voltak harcolva
- A motorháztetőn ki lettek pöttyözve a kavicsfelverődések!
Voltak még az autón kisebb hibák, de azokat polírral el lehetett tüntetni!
- 3 ajtón neki volt csapva egy másik kocsi ajtaja, természetesen a parkolókban
történő, "nem figyelek a másik autójára" című viselkedés ürügyén!
- A jobb hátsó oldalán, a faránál, egy "aranyos" kis macska volt szíves lekarmolni az
autót, szerencsére ezt is kihozta a polír.
- A lökhárító szintén jobb oldalán, egy parkolásnál, valaki volt szíves telibe meghúzni
a kocsit, rajta hagyva a másik kocsi lökhárítójának fekete maradványát, de
szerencsére ezt is eltüntette egy kis polír.
A fenti hibák közül melyek javításra szorultak, javítva a kocsi esztétikai állapotát, egyetlen egyet, volt szerencsém nekem csinálni az a legelső, melyet a Tesco parkolóba követtem el, ezért szégyenlem is magam!
A többi hibát amit észleltem az autón, ezek már rajt voltak, így vettem!
Szerencsére vissza sikerült adni a kocsi régi fényét, és ezt köszönhetem a szomszédomnak, aki már hosszú évek óta foglalkozik autók fényezésének javításával!
Ígérem most már vigyázni fogok erre a gyöngyszemre!
Képeket pótolom!
Pénteken másztam haza Lendváról egy nagykanizsai kitérővel. Gázon vacakolt, ahogy szokott. Érdekes megint remeg az eleje. Ezt hogy hoztam össze? Nem emlékszem... Dombóváron beállt mögém egy 159-es úgyhogy vérszemet kaptam és elkezdtem nyomni a vasat. Megy ez. Padlógázzal megy gázüzemen is. Nagyon tempósan és nagyon gyorsan hazaértem vele. Első utam a vassal amit igazán nagyon élveztem a rángatás és a remegés ellenére is. Hétfőn elvittem a gázoshoz, hogy állítgasson. Most üzemi hőmérsékleten remekül megy. Ő kért elnézést az emberei miatt akik csak a sztandard-sablonos beállításokat ismerik, ha jön valami spéci gép - mint az én Alfám is - akkor meg elvesznek. Hidegen azonban vacakol, de ezt csak akkor tudja állítani amikor hideg a motor. Ott kell hagynom egyszer. Gumijavítómhoz is elugrottam. Hogy hogynem sikerült a jobb első felnit elgörbítenem, ezért remegett. Ha már ott voltam lecseréltük a két hátsó gumiabroncsot is, azok vétel óta problémásak voltak, úgyhogy az akció belekerült 50 eurómba, de most szépen fut. Mind a négy gumi Dunlop SP10-es. Nem nedves útra vannak kitalálva, de szárazon kapaszkodik rendesen. Engem zavar, hogy nagyon könnyen megcsúsznak nedves vagy kavicsos aszfalton. Volt egyszer egy balesetem, az is nedves úton történt, azóta ettől a szituációtól kiver a veríték.
Valahogy az összes eddigi autómnál mindig a fűtés meg a kipuffogó volt a legnagyobb pechem. A fűtés ezen rendben van - egyenlőre - de a kipufogó végem szépen lerepedt a dobról. Vihetem heggeszteni. Nincs szerencsém.
Ablaktörlőlapátot nem lehet csak úgy cserélni rajta. Ráfabrikáltam valahogy egy univerzálisat ami méretre stimmel, de úgy kellett összedrótoznom. Majd lövök egy eredetit.
Kiderült közben, hogy a csomagtartón hiányzik az egyik tartóteleszkóp, ezt észre sem vettem eddig.
A napi kilométerszámlálót nem lehet akármikor nullázni. Akad. Akkor nem eröltetem, várok egy másik állást, akkor meg megadja magát.
Akad a váltóm is. Ezt nem szeretem benne. A hátramenetet ritkán veszi be első kísérletre. A tengelykapcsoló kemény, de ezt meg megszoktam.
Meg nemvolt eleg fekete a vas,uh kicsit alakitottam meg rajta...
Az elsö räcsok ezüst szinüek voltak.Mostmär vegre rendes szinük van... ;) Fekete.
Most igazan morc a vas.
Jutott nemi lökhäritofestek a hätso lökös diszlecere is, es a "B" oszlopra is.
Valamint miutän kicsit megkopott a Kicker räcs a läda elött ezert azis uj fenyben tündököl.Fekete alapon gyemanteffekt lakk.







Hosszas kutakodäs es töprenges utän vegre sikerült kivälasztanom a pedälszettet a gep szamara.A döntes egy Dunlop szettre esett,eppen joarasitva volt ebayen.Sztem jol nez ki.


Aztán ha már ennyire benne voltam a barkácspercekben, kitoltam a bringát NORD-ékhoz, hogy heves örömükre helyreállítsunk egy régebbi sérülést.
Történt ugyanis hogy annó egy gyenge pillanatomban begurultam IMO-ék egyik mosójába. Otthon aztán fura alkatrészt láttam az autó jobb hátulján, a kerék mögött. Egy kihajlított díszlécet, ami alól kitört a műanyag elem, a színre fújt végével együtt.
Szereztem egy komplett lécet, és bár króm színű volt, csak a műanyagra volt belőle szükségem.
A végét szépen lefestettem, és feltettem a garázsban egy polcra száradni.
Másnap a földön találtam, valaki leverhette, és az is eltört!!!
De legalább megvolt a vége, így műgyantával összeragasztottam, és ma végre kicseréltük.
Gépi mosóba pedig nem megyek többet...
...szóval szép a cucc, még a 17 éves szűz lányok is utánafordulnak, de ők sem tudják, hogy a plusz kilókat bizony nem bírják kiemelni a gyári teleszkópok.
Jó, egyébként is erőtlenek már kissé, télen birkózni kell a csomitér ajtóval, de hát 13 év, az 13 év.
Viszont keresgéltem, és kiderült, hogy az Audi A6 97-00 teleszkópja minden méretében, és a csatlakozófejekben is megegyezik az Alfáéval, viszont 200 N-al többet tol.
Egy próbát megér, gondoltam, és nekiálltam a cserének...ami nem egyszerű dolog, mert ha igazán hozzá akar férni az ember, a legjobb, ha befekszik a csomagtartóba. Érdemes egyedül végezni a dolgot, mert erősen tekintélyromboló látvány, ahogy az ember fetreng a hombárban, de egyúttal a veszélyt is az egyedüllét jelenti, mert ha nem támasztjuk ki alaposan a tetőt, az első nehezen kioperált teleszkóppal a kezünkben könnyen zárt osztályon találhatjuk magunkat. Aztán ha nincs senki sem hallótávolságban...
Mindenesetre a plusz 40 kg pont elegendőnek bizonyul a Lester esetében, Gombnyomásra pár centit elemelkedik a tető, de nem csapódik fel. 20-25 cm nyitás körül viszont felhúzza, és stabilan tart.
Hát ez nagyszerű :)
Na, kb. egy hete annyi a full széria Q4-nek. Elkezdtek hanyatlani a lengéscsillapítóim, gyakorlatilag kettő teljesen eltávozott, szóval új kellett. És ha már csere, akkor adjuk meg a módját. Kiokosítottam magam a netről és a témában nálam jártasabbakkal is elbeszélgettem, ergo immáron fejben futóműépitésben nagykirály vagyok. Tehát a megoldás: Koni sport gátlók és 25-30% erősebb rugók. Hogy ne kerüljön lejjebb (nem tudnék leállni a garázsba, meg különbenis) elöl feljebb lett hegesztve a rugótányér, hátulra meg távtartókat raktunk. Az eredmény: jó úton tökéletes, nagyon tetszik. Rosszabb aszfalton az eleje oké, a hátulja határeset. Ha a hátsó sor is foglalt, ami nálam nem szokott előfordulni, a hátulja határozottan nem jó, hamar felüt. Egyébként kanyarkirály! Sokkal jobb, mint amilyen volt! Költségek: Gátlók: 110e, rugók: 45e, átalakitások, távtartók, beépítés: 35e.
1
567