Blog

>> SzervizJock // Alfa 156 1.6 TS // 2017-09-09

Volt egy pár dolog ami már cserére szorult. Kicseréltük az összes stabszilentet elől-hátul. Borzasztó hangja volt a jobb hátsó kerékcsapágynak. Nem sokat bírt, valószínűleg kapott egy ütést ezeken a jó utakon szóval az plusz a csonkaállvány is kicserélődött. És végre hosszú idő után kapott egy új váltókulisszát bowdennel együtt. Most úgy néz ki hogy minden rendben az autóval. Csöndes, semmi koppanás és a váltó is mint újkorában :) Km: 215805

 
>> Eseményforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-09-09

Idén immár sokadik alkalommal probléma mentes útunk volt az öreg 166-al, közel 1800km-t tettünk meg 8 nap alatt, ebből volt olyan hegyi szerpentin ahol a szintemelkedés ~1700m-volt 30km-en, egy sávos úton 1-2-ben mentünk felfele, volt ahol még 3.-is fel lehetett kapcsolni :)- és még cartárssal is találkoztunk.

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-09-08

Már a 156 SW-m re is szerettem volna ilyen rendszámot, de sose jutottam el odáig Vele.
Most viszont elszántam Magam és megpróbálkoztam! Sikerrel! :)
Az első út az NKH -hoz vezetett, ahol szemlét kértem, mert B type -t szeretnék ebből- abból az okból kifolyólag. Miután megkaptam a papírt, hogy mehet (hozzáteszem nem volt zökkenőmentes), irány az Okmányiroda. Kifizettem a hadisarcot (17.000Ft) és 1,5 hét várakozás következett.

Közben elvittem az autót fényezőhöz, mert 1-2 karc volt rajta+ az előző tulaj által kifúrt lyukakat (a régi rendszám miatt) tüntesse el. (30.000Ft)

Majd miutan megérkezett a rendszám, elmentem, felvettem, felragasztottam és örültem! :D

Nekem nagyon bejön. Élőben még jobban.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-09-08

Az asszony neki ment egy padkának, a gumi oldalán egy dudor száll szakadás végett, úgy hogy az a gumi kuka 😐. Mivel úgy vettük az autót hogy jobb elöl a csavar menetek egyediek voltak, értem ez alatt hogy a 4 csavart nem lehetett felcserélni, így hát tervben volt az agy csere. Most egy kicsit előbbre hoztuk, mert fel akartam rakni neki a téli gumikat, de az acél felnit nem akartam fel fúrni nagyobbra hogy átmenjen a csavar rajta ezért voltam úgy vele hogy akkor kicserélem az agyat komplettan, ideiglenessen egy nem abs-es agyra, mert az volt kiszerelve itthon, de mint kiderült az anyag vastagságba egy pár helyen vastagabb a JTD-jé. Akkor már a féknyereg sem lenne jó úgy hogy felejtős volt. Amikor kiszereltem az agyat, hát nem csak az volt a gond, a fekcső szigetelővel betekerve , külső gumi repedés végett. Láttam hogy a kormány összekötő gumiharangja ki van szakadva, akkor kiszereltem, a kormány rúd is eléggé oda volt, a külső kormány gömbfej is, a stab. szilent alsó felső szét repedve + a lengés csillapító pór védője sem az igazi. Egy műanyag takaró hiányzik a kerékjárati ívből, a kisebb, a motor védő műanyag. Akkor most egy picit kötelező karbantartás, következő héten alkatrész rendelés. Szilentek, kormány összekötő rúd + külső gömbfej és harmonika por védő, új agy, új fekcső + hogy későbbiekben már meg legyen , vettem egy új motor védő alsó műanyag burkolatot, annak örültem hogy lehet még kapni, mert a régi az mar javított, össze vissza tört. Tehát agy, kormány rúd kiszerelve + lengés csillapító is. Elő bújtak a rohadások, én meg nem rakom össze úgy hogy legközelebb szedjem szét hogy kilakatoljuk, úgy hogy akkor legyen meg az is. A féltengely külső gumi harangot véletlenül a lengés csillapító ki szerelése közben kiszakítottam és így ki került a féltengely is a helyéről, de pór védő másik volt itthon. A gumisnál volt használt 195/55 1 pár Dunlop gumik, így végül a nyári kerekek kerülnek vissza. Ezt az elején is lehetett volna, de most így alakult és legálabb rendben lesz egy kis része. Bal elöl ugyan ez lesz meg hátul is, csak ott kevesebb melóval talán. Hátul pór védő lemezeket kell cserélni és jobb hátsó agyat is kicserélem használtra, mert igaz újra cserélte az előző tulaj, de azóta nem működik az abs, a felni is nagyon nehezen megy fel, valószínű valami után gyártott valami lehet. Úgy hogy lesz blog, jó kis padka volt ez ☺ igaz köze nincs hozzá.☺

 
>> Szervizssszasza // Alfa 147 1.6 t. spark progression // 2017-09-08

- Gyári kulcsok javítása és feltanítása,
- Üzemanyagtartály kupak javítása.

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-09-08

Elérkezett az első picit komolyabb szerviz, a dolgokat megsürgette, hogy jelentkezett egy motor hibakód is. Egyre gyakrabban fordult elő, hogy menetközbe a motor kicsit meg-meg torpant , majd kigyulladt a motor sárga lámpa és közölte, hogy menjek a szervizbe. Pár másodperc után abba is hagyta a rángatást és ment tovább minden rendben volt. Kiderült, hogy a vízhőfok jeladó csatlakozója lehetett a hibás amely fals adatot közölt a rendszerrel, kapott a szervizbe kontakt spray-t hiba meg is szűnt. (legalább is azt hittem:D ) Mikor hoztam haza a kocsit 15-20 km után újra rángat, hibakód, menj a szervizbe szöveg ami addigra persze bezárt:D Néhány nap múlva megyek újra és ki lesz cserélve ez a csatlakozó reméljük akkor végleg jó lesz. Tovább ki lett cserélve:
- jobbos külső féltengely, ami nagyon ki volt már száradva és így tönkrement, de még a gyári volt
- ablakemelő motor, be volt rohadva mivel nem használták a hátsó teret így az ablakot se, már így vettem
- haspáncél rendesen visszatéve a helyére
- az összes izzítógyertya ki lett cserélve, mind a gyári volt
- légzsák hibák orvoslása, csatlakozók voltak a hibásak

Valamint sor került az EGR és a szívósor takarítására, nagy örömmel hallottam, hogy egyik sem volt koszos, pontosabban a szívósort nem is kellett, mert rendbe volt.
Sort kell még keríteni a gyári tolatóradar helyretételére,szenzorok jók valami autóvillamossági baja van, persze, hogy nagyon ritka az a szaki akinek megvan a tolatóradar kapcsolási rajza.

 
>> EgyébRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-08-04

És ez a hatóságnak is feltűnt. Másfél éve megvan a vas, de ez az első. Már kezdtem azt hinni, hogy feleslegesen hoztam létre a gyorshajtási alapot :DDD

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-06

Két hete lecsúszott a bal hátsó ablak 5 centit, felhúzásra recsegés és semmi, szét kellett szedni, de amíg nem volt időm duct tape-pel rögzítettem. Szétszedéskor kiderült: kiugrott a felhúzó bowden vége a műanyag kocsiból, a felhúzáskor a plusz bowdent megette az orsó és szét is cseszte, maradandó alakváltozás a sodronyban és az orsó menetében :) Amikor kiszedtem még a leggyakrabban letörős két műanyag fül is lepattant a helyéről, szóval alig maradt ép alkatrésze. Csere kell. WINTEK márkájú lett, egy itteni alfás ajánlotta, teljesen ugyanolyan, mint a gyári konstrukció, DE a tartófülek masszívabbak, minden más méret tökéletesen stimmel!

A szétszereléshez kell torx, imbusz, ph fej és dugókulcs, egy kárpit leszedő célszerszám (én egy konyhai vajkést hajlítottam ívre és körbetekertem szigszalaggal) és sok türelem.

0. Cappucino és sör olaszosan

1. Ablak aljánál, hátul a háromszög műanyag elem kipattintható fentről, később kibújtatható
2. Kilincs mögött kis takaró elem finoman le-fel-le-fel pajszerolva kijön egy kis csavarhúzóval
3. Ajtóbehúzóban gumilap kiszed, alatta 1 darab imbusz (allen) csavar, konzol kivehető, lecsatlakoztatható
4. Bent alatta 2 darab imbusz csavar ugyanebből
5. Ajtó alján 3 darab PH csavar
6. Ajtó elülső és hátsó szélén 3-3 darab kárpit patent, nem láthatóak, de mellékelek képet, ehhez kell valami íves feszegető szerszám (1. kép)
7. Kárpit felfelé csúsztatva jön le, előfordulhat, hogy fent a szoros ablak-kárpit illesztés miatt megszorul, ezen jobbra-balra csavarással illetve alulról a kárpit alól valamivel felfelé tolva mozdítható
8. Ha lent van, le kell csatlakoztatni pár dolgot, a csipogót előbb könnyebb kiszedni a foglalatból (zöld fülek) és csak utána kihúzni (2. kép), a kilincs bowden végét könnyű kifűzni
9. Kábelek széthúz, fent becsípődésgátló, lent motor
10. 9 darab 10 -es csavar körben a fémlemezen, 2 darab 10 -es anya fogja az emelő sínjét és 3 darab kicsi torx fogja a motort az orsóhoz. (3. kép) FIGYELEM! Ha szeretnéd, hogy az orsó egyben maradjon, akkor a motort tartó csavarokat hagyd a végére, mert ha az orsó nem feszül a lemeznek, ki tud esni és a bowden tekergetés macera!
11. Fémlemez leszedhető, de nem lehet elpakolni, az én 2009-esemnél a zár felől oda volt szegecselve egy konzol. Hadd lógjon ... (4. kép)
12. Az ablakemelő kiszedéséhez le kell feszegetni azt az ablakról, 2+1 fehér műanyag fül tartja, abból a középső (belső) még karmos is, azt a külső ajtólemez irányába ki kell feszíteni az ablakon lévő lyukból, utána lefelé lehúzható

FONTOS: az ablakemelő szerkezet legyen felhúzott állapotban! Ha nincs így, akkor illesszétek a motorra és húzza fel teljesen!

13. Összeszerelés fordított sorrendben! Mehet fel az ablakemelő fehér része az ablakra (szilikonzsír kellhet, mert szoros), ha bepattan a lyukba be is kell nyomkodni, hogy ne feszüljön (5. kép)
14. Az orsó új esetén kábelkötözővel rögzítve van, ez visszaszereléskor is segíthet, érdemes lehet 2 óra irányból átkötni. Fel kell pattintani a műanyag dugóit a lemezre, másik oldalról mehet be a motor, 3 darab csavarral (kötöző ekkor elvágható)
15. A lemezt fel kell szerelni az ajtóra, érdemes 1 vagy 2 csavarral rögzíteni. Ha gyári méret az ablakemelő, akkor gyönyörűen beállnak az emelő sínjének tőcsavarjai a helyükre, kis igazgatás után (fekete kerek gumiablakon keresztül piszkálható) át kell jöjjön a lemezen, 10-es anya mehet a helyére
16. Érdemes ezen a ponton kipróbálni az ablakot le-fel. Ha szakaszosan jár, az a becsípődésgátló miatt van, össze kell dugni a csatlakozót (fent)
17. Csatlakozók, csavarok, minden mehet a helyére

Sör.

Hallottam olyan megoldást, miszerint fel kell szerelni mindent a lemezre belül és bekötés után felhúzatni tökig. Ezzel a fehér kocsi részt az emelő pattintaná rá az ablakra. Én személy szerint ebben nem hittem (kézzel alig bírtam ráfeszíteni az ablakra) és nem bíztam (ha megfeszül és eltörik az új emelő kocsiján is a tartófül?) éppen ezért nem tudom ajánlani, DE lehet csak én vagyok a 10-ből az az 1 fogorvos ...

Elütöttem egy rókát,olajhűtő defekt.
Hegesztés 6000ft
Olaj plusz szűrők 22EFt
Km:325eKm

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-09-07

Kapott egy új kuplung pedálgumit :)