Blog

- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály]): a képeken a használt és új

110 800 km

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-07-31

Hosszù ideje agyaltam egy fejegység updaten,es a clarionok hangzasa mindíg tetszett, es kineztem egy típust ami megfelet az elvarasoknak.A teszteken is jól szerepelt uh. belevágtam.
A beépites alfahoz merten kisse trukkos volt,de megoldottuk.
Köszi ismét Jánosnak a segítséget.
A 8" -osok is kaptak egy leszorítógyűrűt karbonfóliàzva.

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2017-07-30

A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), gyári olajszűrő, gyári légszűrő, gyári üzemanyagszűrő, pollenszűrő)
KM 128052

 
>> SzervizBécó // Alfa 156 sw // 2017-07-30

Miután felújították a magasnyomású szivattyúmat, a kocsi elkezdett játszadozni: egy hétig tökéletesen indult, aztán hétvégén csak másodjára, azután harmadjára,... volt olyan, hogy mosás után nem tudtam beállni a garázsba vele. Szórakozott velem kb. 3 hónapig, miután az 5. szerelő megnézte az immobilizer dobozt, s kimérte, hogy nem kap 12V-ot. A műszer mutatott 2,4V-11,6V-ig minden értéket. Áthidaltuk a biztosítékdoboztól egy szál vezetékkel a gyári vezetéket, s már tökéletes is volt az autóm. Ha valaki esetleg tudná arra a választ, hogy mi okozhatta ezt a problémát, írja már meg legyen szíves.

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 170 LE Distinctive // 2017-09-23

A 18-as turbina felnik novembertől téli kerekekké válnak. Az új nyári szett a Giulietta accesorri katalógusából érkezett.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-11-25

Kilométer óra csoport ránc felvarrása. Vettem egy krómozott óra csoportot hozzá 😉

 
>> EseményNgynrbrt // Alfa 159 Sportwagon // 2017-07-29

Majd 2 hétig állt a garázsban, mire rendszám lett rá, addig csak kerülgettem, nem is izgatott, úgyse tetszett, úgyis eladom. Azért féket cseréltem elől, tárcsát felszabályoztattam, emblémát cseréltem, aux kábelt rendeltem. Meglett a rendszám, mentem erre, arra, egyre jobban megtetszett, kényelmes a 156-hoz képest (mondjuk a 18"-on volt), csendes(!!) szépen jár, nem érezni a sebességet. Megnyugodtam, hogy nem szart vettem, bár a jobb eleje ha rágondolok is, úgy nyikorog mint a szoci játszótéri vashinta, de az is elmúlt most, tetszik, szóval a következő autóm is 159 lesz, de sedan és erősebb, de egyébként összebarátkoztunk. :)

 

Táv: 3.210,3 km
Legmagasabb pont kocsival: Passo di Gavia 2.652 méter
Kocsi nélkül: Panorama 3000 Glacier - 2.991 méter
Átlagsebesség: 61 km/óra
Menetidő: 52"21'
Átlagfogyasztás: 5,5 liter/100 km
A Mt. S. Michel és a Utah Beach matrica tavalyról, a többi friss :-)
... a részletekkel később...

 
>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2017-07-28

A vas egy ideig kényszerpihin volt mivel hengerfejes lett...
A problémát a rossz hengerfej tömítés okozta amit még az előző tulaj "szakija" intézett.... nem kommentelném tovább!
Csöri mesternek hála ismét lábon a vas.
Cserélve lett:
-Hengerfej tömítés
-Olaj
-Olajszűrő
-Fagyálló
Még egy kanyarunk lesz valamikor Csörihez egy víztartály cserére. Ez úton is köszi Csörinek és Józsi bácsinak!
Km:138000

 
>> SzervizTS // Alfa 159 2.4Jtdm SW // 2017-07-28

Ismét egy bejegyzés.Előzetes terveim szerinti 15000 km es olajcsere intervallum a gyári 35-höz képest sajnos nem valósult meg egyéb rajtam kívülálló tényezők miatt.Így most 19-nél cseréltem.Az olajszűrőt kicseréltem,de a légszűrő-gázolajszűrő páros csak a következőnél fog sorra kerülni.Ezeket nem tartom indokoltnak sűrűbben cserélni.Egyúttal próbáltam ideiglenes megoldást találni a rángatásokra és a hidegindítás utáni leállásokra.Egr falazás és szívósor csere előtt,erre ugyanis még mindig nem találtam szerelőt a régebbi blogomban felvázolt feltételek mellett.Tehát az egr-t kiszereltem,majd a szelepcsatorna tisztításra összeállított dióhéj szóró berendezéssel "megküldtem".Az eredmény bámulatos....Az egr fémtiszta lett belülről.Szinte mint az új.De ezzel nem fejeztem be,az egr szűkítőn lemértem a furatok átmérőjét.4db nyolcas furat van rajta.Tehát összesen 32 mm átmérőn áramlik vissza a szívósorba a füstgáz.Készítettem egy másik szűkítőt 4x6-os furatokkal.Így akkor 24 mm-re szűkült az átmérő.A tömítésre "Mester Hőálló szilikont" Használtam.Ami csak a nevében szilikon,amúgy 1000C°-ig hőàlló.Összeszerelés után az eredmény lenyűgöző.A hidegindítás utáni durva egyenetlen járás,időnkénti leállás teljesen megszűnt,a 24 mm-re redukált egr szűkítő még elegendő ahhoz hogy ne írjon hibakódot.Úgyhogy innen üzenem a győri Autófórum Rieglernek,ahol a szervízvezető szerint el kell fogadnom hogy a kettőnégyes motor ilyen,hogy az udvaron szerelve egy rókafarkú fűrész lapjából flexel kivágott egr szűkítő,és egy egr tisztítás a megoldás arra amire szerintük nincs megoldás.Alfa szakszervíz...vicc...Továbbá a szívósor örvénylapátjait mozgató motor rudazatát lekötöttem és a lapátokat összekötő rudazatot teljesen nyitott állásban rögzítettem.Egyenlőre ennyi,reményeim szerint hamarosan végleges megoldást sikerül kieszközölnöm.Az olajcsere pozitív hozadéka hogy kiderült,nem a váltóm "sír"hanem az olajpumpa visít ha csökken az olajszint.Olajcsere után teljesen megszűnt a hang.Nyilván ennek a problémának a kiderítése egy másik blog lesz.Meg a fékolaj szintjelző cseréje is ami egy balfasz mozdulatból kifolyólag tört el az egr kiszerelés közben,így most egy piros felkiáltó jel is világít folyamatosan,plusz minden indításnál írja hogy kevés a fékfolyadék,és vigyem szervízbe az autót.