Blog

Giuliettával mentünk, pár érdekes dolgot is láttunk.
Megtett út: 3.197 km
Átlagfogyasztás: 5,9 l/100km
Átlagsebesség: 91 km/óra
Utazás időtartama: 35 óra 6 perc

 

210 km-t kocsikáztam Göttingenbe hogy ezt a Vasat megnézhessem. A tulajt felhívva megtudtam hogy az autót egy helyi kereskedésben lehet megnézni, mert ő nincs otthon.
A kocsimustra előtt a falu szélén egy kis szállodában aludtam. A vacsorára kapott gröstli nagyon jó volt. Mondjuk a búzasör is. Szóval tele pozitív élményekkel vártam a találkozást.
Másnap reggel legurultam a kereskedésbe.
Az autó olyan régóta áll a kereskedésben (magán ember hirdeti), hogy már rendesen beszőtte a pók.
A pók a pókot :-)
A kocsi sajnos télen is volt használva, az alja ennek megfelelő. Érdekes, hogy a kerékagyak vastagon rozsdásak. Tető lehangoló állapotban, a belseje szintén.
A kereskedő állítása szerint felé se néz senki, amikor én is kerestem a kulcsot, nem is tudta hogy melyik autóról is beszélek. Pedig nincs 20 autó a telepen...
Szintén ő mondta, hogy a tulaj helyett ő takarította ki a kocsit, mert olyan állapotban volt.
5.450 Eurót kértek érte.
Kár volt ennyit kerülni...

 
>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2017-08-06

Vettem egy szürke kalaptartót árnyékoló rolóval, mivel az enyémben nincs gyárilag!Viszont nekem bézs szinű a belsőm ezért át kellett gondolnom mit csináljak.....vagy lefújatom a szürke kalaptartót,vagy átrakom a rolót az enyémbe!
...Megnéztem hogy van beapplikálva a roló a kalaptartóba és ugy döntöttem átrakom!Csak ki kellett vágnom a helyét,kellett egy jó egykomponensű ragasztó,jó kézügyesség és olyan lett mint a gyári!!!lassan minden olyan extra benne van amit elgondoltam,talán még egy automatikusan behajtható tükör kell, na meg persze a zender kitet is fel kéne már tenni!
Ja, a pótkereket elcseréltem olyanra mint amilyen a nyári szettem, a legszebb 166 gyári felnire...számomra;)!

 
>> Tuning és extraB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-05

Mivel a kormányom eléggé kopott és öreg volt, így arra gondoltam, hogy újrabőröztetem. Mivel nem akartam, hogy amíg megcsinálják a kormányt, ne tudjam használni, így elkezdtem bontott kormányt nézni, hiszen párezerért kapok, és egyszerűen csak kicserélem, amikor kész.
Múlt héten el is jutottam az Alfadepo-ba, ahol is belebotlottam egy egész jó állapotú TI kormányba, így végül azt hoztam el, és rátettem egy autószerelő barátommal pénteken. A kormánycsere egyébként elég egyszerű és gyors, nem volt semmi komplikáció.
1-2 évig biztos jó lesz még, utána pedig majd bőröztetem ha kell.
Költségek:
Bontott TI kormány: 18.000 HUF
Szerelési költség nincs

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-05

Már 3 hete, hogy az autót elhoztam Sopronból, az első héten semmi említésre méltó nem történt, utaztunk együtt 1000km-t.
A vásárlás után 2 héttel már érezhető volt, hogy az eddig kátyút alig látott futómű nem szereti a miskolci utakat. A vásárlás utáni nagy átvizsgálás során kiderült, hogy elől lógnak a talpasok, hátul pedig szilenteket kell cserélni. Ezek a jövő hét folyamán lesznek szervizelve (erről majd külön poszt lesz).
Ezen kívül a tegnapi nap folyamán az akksi testzárlatos lett. Bikázás, hazamenetel, azóta is mindig pöccre indult, de természetesen ma tettem bele új akksit.
Költségek:
Az átvizsgálásért nem kellett fizetnem
Exide Premium 61AH: 25.000 HUF

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2017-04-13

Csak ennyi: Jakarb.hu

 
>> EseményRolcho // Alfa 159 2.2 JTS // 2017-07-19

Ha egyszer valami véget ér, az azt jelenti, hogy valami új kezdődik...

 
>> AutóápolásKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-08-05

Már hosszù ideje zavartak a szétült ülesek és a jobboson lévő szakadás.Sanyi cartarstol beszereztem egy jobbos balos donort.Tegnap elszantam magam es nekiestem a dolognak.Az ülőlapon az ajtó felöli oldalon szétült szivacs lemetsz,donornal az ellenkező oldali, ragasztópisztoly ,huzat megvarr ,vissza a helyere, jobbos kész Balos kompletten szetkap,ülő,hátlap inkluzive.Az ülőlap ittis egyszerű volt, a hatlapnal a legzsak miatt volt szívas bőven,de kis türelem es minden megoldható.A lefolyas itt is mint a jobbosnal, ellenkező oldali donornal szivacsok levagnak, ragacspisztoly es mehetnek vissza.
Aki hasonlóra keszül készüljön fel ra hogy a hatlap ha legzsakos nem kis szívas.
Eves közben jön meg az etvagy alapon a komplett autóbelsőt kipucoltam,az összes ülést atmostam.olyanok mint az újak,nem kérdés,megérte.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-08-05

A jobbos balos hatso íven a csomagterajto kindket also sarkanal felholyagosodott a fenyezes,ergo alatta rozsdásodott.
Lakatos\ fényező megoldotta a problémát.

 
>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-08-05

Az autó megjárta a Budapest-Split-Brac sziget (Bol) - Balatonszemes - Budapest utat, mely a Trip B szerint kis sallangokkal, barangolásokkal 1800km volt. Az utat mondhatjuk kvázi problémamentesnek, de néhány apróság felmerült, és egy gumisnál is meg kellett állnunk:

- Az indulás előtt benéztem a motortérbe (előtte néhány hónapja, a keservesre sikerül helyzetjelző csere idején nyitottam fel), és szomorúan tapasztaltam, hogy a tavaszi állapothoz hasonlatosan megint csak a tartályom alján van hűtőfolyadék. Mindig marad a 90 foknál a mutató, tehát nem gyanakodtam, de kezdtem az EGR fedélre gondolni... Viszont ismét azt látom, hogy a kiegyenlítő tartály külső, középső peremén FELÜLRŐL van odaszáradt fagyálló... Nem tudom mi bajuk van ezeknek a tartályoknak, tán a kupak rossz, és kinyomja a nyomás ha az optimálisnál van a szint? Csak mert ennél az 1/3-os állásnál nem fogy lejjebb... Na mindenesetre feltöltöttem desztvízzel, és az 1800km után visszaálltunk ugyanoda, ahonnan indultunk. Ebből megint tartálycsere lesz.

- Elég régi, Sava abroncsok vannak az autón, ezzel vettem. Ősszel veszek egy új garnitúra télit ezekre a 16-os felnikre, ezért gondoltam, addig csak húzzák. Az én hibám, hogy nem foglalkoztam a futóműbeállítással, pedig tudom már egy jó ideje, hogy kissé félre hord. Koptatta is a jobb első külső felét, de épp a kopásjelzőig ért, gondoltam, ez még jó lesz. Viszont Brac szigeten, a hazaút napján kitekert kormánnyal megállva láttam, hogy a belső oldala a guminak olyannyira elfogyott, hogy szőrszerűen kilógnak a fémszálak. Gyerekkel, családdal 800km-nek így nem megyek neki, ezért Split-ben találtam egy kisebb gumist, ahol 370 kúnáért (kb. 15 ezer Ft) kaptam két használt, de nagyon jó állapotú (bár téli) abroncsot szerelve az első kerekekre. Három hónapra megfelel, de a következő szervíznél úgyis cseréljük a stab pálcákat, és utána azonnal irány a futóműves!

- A hazaúton még csinált egy olyat, hogy hátsó ablakmosásra nem indult el a hátsó ablaktörlő, csak hangosan kattogott a kormány felől valami relé. Külön lehetett "manuálisan" törölni. Aztán mostam egy első szélvédőt, és helyre állt a rend a hátsónál is... Lehet, hogy ez a hiszti annak szólt, hogy használt papucsokat kapott és nem a mai divatnak megfelelőt... de azért érdekes volt.

Alapvetően viszont jól telt az út, csomagokkal, 2+1 fővel 6,4-es átlagfogyasztás nagyrészt autópályán, kis rész város és szeprentinen végig klímával szerintem jó. Az ülések nagyon kényelmesek elől, ez az első autó, ahol Budapestről egy ülésben elhagytuk Zágrábot, és csak a gyerkőc miatt álltunk meg. Azt követően pedig Zadarnál, majd Split-nél.. nagyon jó ilyen hosszú utakon is. A kis 2.0 ereje pedig mindenhova elég volt.