Blog

>> Eseménykrecsi // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-07-16

Vásárlás napja: 2017.07.16
Km állása 138582

 
>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-08-11

Nem tudtam 100-ast tankolni, úgyhogy csak 30 liter 95-öst töltöttem bele. Itt áll az óra.
A napi számlálóból "hiányzik" kb. 150 km, mert akkor vették ki a generátort. A lámpa sem világított, így ez valószínűleg egy újabb 12 liter/100 km alatti fogyasztás.

Pedig néha megdörmögtetem a vérmedvét. Egyesben és kettesben, hiába a profi futómű és a sportos gumi, 4000 fölött nagyon igyekszik tapadást találni. Addig is megy rendesen, de onnantól jön az ördög és pokol. Ha ihletett pillanatokban megtapad, akkor borzalmasan megy; a múltkor motorokat kergettem lámpától lámpáig egy német autópályán. Meg egy rendesen szétfaragott 93-as Saab-ot. Remegett utána kezem-lábam. Dö Vérmedve hezgát dö páör.
Viszont az esetek 99%-ában nagypapiban gurulunk. Látom azokat a helyeket, ahol simán tudnék előzni, ahol régen a GTV-vel szó nélkül nekilódultam, csak mert jól esett, de ma már nem. Pillanatok alatt 140-150-en van az autó, és közel a negyvenhez felelőtlennek érezném ezt a sebességet a legtöbb olyan helyzetben, amelyiken régen el sem gondolkodtam...

 
>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-08-10

Végre a régit volt időm leszedni és a Prot felrakni.

>> SzervizGeorge1990 // Alfa GT Progression // 2017-08-10

Vez. szett, vízpumpa,szerelés 75000
Olajcs, szűrők 25000
Futómű állítás 6000
Új gumik 140000
Termosztát20000
Km állás. 175200km

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-10

Olajpumpára gyanakodva ma reggel lehúzott gyújtótrafókkal indítóztam kb. 5 mp-ig. Így nem indul be értelemszerűen és nem is tudja a vezérlő tárcsákat működtetni.

Terveim szerint így a 'hiányzó olajat' felpumpálja oda ahova kell. Indítózás közben az elméletileg alaphelyzetben lock-olt tárcsák nem zakatolhatnak (mint pl. TS). A szelepeknek sem volt hangjuk indítózásnál, vezérlés látszólag oké.

Visszaállított gyújtás után autó indul jelentősen rövidebb ideig tartó kerregéssel...
Hőmérséklet 24,5 fok

 

Néha nem jó, hogy ismeri az ember az autót...

Még szombaton, aug. 5-én néztem meg. Pont olyan, mint amit kerestem:
- 72e km,
- nyári autó,
- piros/fekete belső,
- euro3,
- magánembertől,
- kicsit ültetett,
- tökéletes állapot,
- rozsda még a festetlen alkatrészeken sincs alul,
- fékek, mint az új,
- belső szinte tökéletes állapotban
- kódkártya megvan.
Hibátlan, ráadásul 4.900 Euróért hirdetve. (Egy hónappal ezelőtt még 5.450Euro volt.)
Az egyetlen autó, amivel próbakört is mentem.
Minden működik, az egyetlen észrevétel, hogy valamelyik felni "tök". A Pókomhoz képest új autó. Az első autó, aminél rám tört a "kell" érzés.
Mivel a tulaj édesapja mutatta meg, a szervizelésről csak a könyvéből tájékozódtam. Rendszeresen szervizelve, de a 15 éves kora ellenére a vezérlés cseréről nem találtam semmit.
Innentől ugrott, a "holnap visszajövök a haverral és hazahozzuk a két kocsit" terv.
Vasárnap felhívtam a tulajt, hogy mi a helyzet, nem tudna-e szerezni valami infót a cseréről.
Két nap sms-ezés után jön a hír, hogy 32e km-el ezelőtt volt. Megvan a szerviz számlájának másolata.
Fél órán belül ajánlatot teszek sms-ben (telefont nem veszi fel), amit hajnali fél egykor szintén sms-ben elutasít és sok szerencsét kíván a további keresésekhez. Innentől részéről semmiféle kommunikáció nincs.
Reggelre a hirdetés is lekerült a netről.
Az "eladta az autóját?" sms-re sincs válasz.
Lemondtam a holnap esti szállodát, nem megyünk Sundern-be...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-08

- Olajszivattyú talptömítés
- Olajszűrőház szétszedés, tisztítás
- Olajcsere Selénia Sport Power 5w-40

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-06-30

Kapott egy gyári frissítést a vas, hátha megszűnnek a P0365-ös hibák, meg javítottak valami kopogásérzékelős hibát is.

ECU ISO code: 08 07 98 08 04
FIAT drawing number:
Hardware number: 0261S04279
Hardware version: 00
Software number: 1037518485
Software version: 0204
Homologation number: D173B0
ECU programming date: 06/30/2017

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-09

Min. 8 óra állát követő indításnál a motorból kerregő hang jön, talán szelepek összeszólnak.

Az olajrendszer hibájára gyanakodunk. A VVT tárcsa szívó oldalon korábban szét lett szedve P0017-es hiba miatt, ami meg is oldódott, ez azóta nem jelentkezik.
Két dolog lehet, visszafolyik idővel az olaj a karterbe ill. indításkor ezt nem tudja megfelelő nyomással pótolni.

Visszacsapó szelep nincs a rendszerben, két dolog okozhatja a problémát, az egyik
az olajpompa talptömítésének hibája 2.0JTDm-hez hasonlóan, a másik pedig az olajszivattyú fogaskerekei.

A második marad, mert a most jött vissza a "generált" követő 3000-es olajcseréről és a tömítések ki lettek cserélve és a szűrőház ill. az olajjáratok pucolva lettek és nem segített.

Következő hétvégén szétszedem a vezérlést ismét a VVT tárcsával egyetemben, ha ott minden rendben akkor olajszivattyú csere 41k + meló.

Hasonló hibát jelzett _ATA_ cartárs, ill. az AO-n is van egy pár résztvevős csoport akinek fennáll ez a jelenség, de eddig semmi megoldás.

Saját videóm nincs, de az angolok feltettek egyet róla: Youtube
Itt található a topic: AlfaOwner

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-24

Az ominózus olajcsere ahol a leeresztés előtt 8km-rel töltöttem bele motortisztító adalékot.
Castrol Edge Titanium 5w-40 ment bele.

Itt kezdődtek a bajok...