Blog

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

A kormánymű és bölcső visszaszerelésénél Zoli észrevette, hogy túl nagy a rés a kormánymű és a kaszni között... sajnos hamar kiderítette, hogy onnan hiányzik a tömítő anyag és minden bizonnyal ez okozta a korábbi rozsdásodásokat is a sofőr oldalon, hisz a szélvédőtől pont oda vezeti le az esővizet egy kis cső. Szerencsére Zolinak volt egy darab többrétegű polifómja, amiből tudott vágni egy kb. odaillőt és így remélhetőleg több víz már nem jut be az utastérbe.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

A futómű felújításnál, a bölcső kiszereléskor vettük észre, hogy a sofőr oldalánál, a bölcső alatt eléggé korrodált a lemez + a hűtőtartó is leszakadt és a jobb elején is volt egy kis lik. Hál' Istennek drága cimboránk Bluestrain cartárs egy rövid időre kölcsön tudta adni a CO-ját és így ki tudtuk javítani az elporladt részeket.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-08

Már nagyon rossz állapotban volt az első futóművem, így a motor csere alkalmával azt is kicseréltük. A komplett bölcsőt leszereltük, minden lengőkart és a stabilizátor szilenteket, pálcákat, lengéscsillapítókat, rugókat (a régiek el is voltak törve) cseréltünk. Most csodálatosan halk és finom a futómű, megérte! :)
A lengőkarokat az érdi Kovács műhely újította fel.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-08-09

Ma elhoztam az öreg autót a szerelőtől. Indult szépen, úgy működik mint eddig. Szerencsére. Szép rend van a motortérben, minden visszatalált a helyére. Sőt, a szerelő külön kérés nélkül is meghegesztette a törött turbócső tartót is. Látszik, hogy normálisan, gondosan össze lett pakolva. A hűtőrendszert négyszer mosta át, mert olaj került bele. A vezérlés csere időpontja, km állása felírva a légszűrőre. Szép halkan jár a motor. Az egyik porlasztó lehet hogy kicsit sántít, mert van egy bizonyos fordulat, ahol hallom, hogy picit mellébeszél a motor.
Nem kevésbe került a mutatvány, de azt hiszem megérte. 5 éve csak használjuk az autót, nem sokat költöttünk rá. Most 21 évesen érződik, hogy eljött az ideje kicsit foglalkozni vele.
A hiba nem volt nagy, a tömítés volt rossz minőségű. Na mostmár nincs benne sehol semmilyen tömítés amivel gond lehet. Viszont van egy szinte új állapotú motor a kis TD-ben.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-07

A motor csere alkalmával kicseréltük a motor hűtőjét is, mert a régi elég rozsdás volt és elég kókány módon volt megtákolva... Szerencsére Petinél az érdi bontóban kaptam egy nagyon szép, újszerű állapotút! Friss fagyállós hűtővízzel feltöltve! :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-05

A motor csere alkalmával a váltót is kicsit frissítettük Kazes barátommal. Friss olaj, friss hidraulikus kinyomó csapágy, friss szimering, friss kuplung tárcsa szett és friss hidraulika olaj. Bontóból beszereztünk gyári bontott bovden csatlakozást a szétesett helyére és egy hátsó váltótartó bakot a törött helyére.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-08-05

Sajnos a legutóbbi, a kipufogó leömlő szereléskor elkövettem egy nagy hibát, ugyanis kihúztam a nívópálca tokját a blokkból és a régi beégett tömítés így kimozdult, sőt több darabban kiesett... a helyén, mint kiderült eléggé verte ki az olajat és így kicsit beteg lett a motor... nagyjából hajtókar csapágyas... : (
Vettem egy típus azonos bontott motort. Friss vezérléssel, friss olajjal, friss termosztáttal, friss nívó tömítéssel ment a régi helyére. Motor pöcc-röff, remek, remélem sokáig így is marad! :)

251.400 km

>> EseményRMat // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V Distinctive // 2017-08-09

Már egy-két éve elindult a "hangya", hogy előbb-utóbb le kell cserélnem az autót, mert közeleg a 300 ekm, és ha most nem, akkor soha sem tudok normális áron kiszállni az autómból. Amúgy 12 éves korában, majdnem 300 ekm-rel az órájában sikerült eladnom az autómat, de messze árán alul, mint amire én először gondoltam. Úgy látszik Magyarországon csak egy szűk réteg bízik meg az első tulajdonostól származó, végig vezetett szervizkönyves, de viszonylag sokat futott autóban. Pedig havi 2500 km szerintem nem is olyan sok, pláne hogy én be is vallom...
Próbaképpen meghirdettem az autót a hahu-n, egy hónapig nem jelentkezett senki, csak egy kereskedés Pestről, hogy vigyem fel hozzájuk, majd mondanak egy árat... No persze:)
Aztán egyszer csak felhívott a leendő új tulaj, hogy megnézné az autót még ma. Délután meg is egyeztünk, és egyszerre vitte is volna. Itt gondba voltam egy kicsit, mert nálam a kocsi napi használati eszköz, így nem könnyű belőle egyik napról a másikra kiszállni. Pár nap haladékot kértem, elintéztem még a fontos, gépjárművet nem nélkülözhető programjaimat, és négy napra rá elvitték szeretett autómat.
Ott álltam autó nélkül, zsebemben az új autóra szánt pénzzel, tele ötletekkel. A következő napok kereséssel teltek, megjártam az internet legmélyebb bugyrait is. Max. 2 mFt-ban gondolkodtam mindennel együtt, a választott típusokat meg nem sorolnám fel, sokféle volt, legyen ennyi elég. Régi ötlet volt már egy Alfa 159, ezeket is néztem, sőt egy kedves barátomnak is ez van, és meg van vele elégedve. Megkértem, segítsen körülnézni - és nem utolsó sorban "taxizni" -, mi van ma a piacon. Elsősorban Mo-on először forgalomba helyezettet kerestünk, ezen felül 1,9 JTDm-et, és kombit. Volt már kombim, tudom mit lehet belepakolni. Következő héten hétfőn nyakunkba vettük Magyarországot, bejártunk 700 km-t, és az Alföldön megtaláltuk Őt, egy barna színű Mo-on először forgalomba helyezett, lekövethető előéletű kombit. Volt néhány apró hibája, amit természetesen az előző tulaj becsületesen elmondott, ezek várható javítási költségét leszámoltuk a vételárból. Megegyeztünk, és szerdán, az előző autóm adásvétele után öt nappal már Alfában ültem. Érdekes módon nem volt egyértelműen jó érzés, így utólag elgondolva benne volt a "zabszem a hátsómban", mit is vettem a nyakamba? Előző autómnál 12 éven keresztül nem volt semmilyen félelmem, mikor és hogyan fogok eljutni oda, ahová indultam, de most és itt még nincs meg a bizalom. Az idő múltával, ill. az apró hibák orvoslásával azonban ez már a múlté, jelenleg a kormánynál töltött minden percet élvezem. Öt hónap telt el a vásárlás óta, kb. 13 ekm-t mentem eddig, volt közöttük 700 km-es etap is mindenféle probléma nélkül.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-08-08

Megtörtén az olajcsere.
Előző olajcsereóta megtett kilómétert: 8874
Órában lévő km.: 184856
Motorban: 14136

 

A magassági pontokat gyűjtő Excel táblám immáron 511 pontot tartalmaz, ebből 114 "megvolt" :-)