Blog

>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-08-15

Eldurrant a bal cooler csővem. Újba 100e körül akarták adni kompletten felső résszel, automatába. Kéziváltósba 40e körül van. Szinte tök egyforma a két cső, mégis sokkal drágább. Bontott lett 5e. Pedig meg akartam venni az újjat. Külön nem lehet megvenni a gumi részt. Utángyártott csövet (gumi része) találtam a neten lengyel gyártmányt, 25e az ára.

 

Elmentem a gumishoz. A két hátsó gumi teljesen jó, az első "laposak", vagy 3-4mm-t ütnek.
A felnik jók.
A mai nap meglepetését a jobb első gumi hozta. A belső széle gyakorlatilag a karkaszon fut, annyira ki van vásva.
Mivel a németeknél nem tűnt fel több eshetőség van:
- sérült a gumi szerkezete (mintha lenne egy szálszakadás a futófelület alat, de ez lehet okozat is.)
- túl lapos volt hazafelé jövet és nem bírta (ebből hiányzott a legtöbb levegő)
- a futómű eszi a gumit (szépen fut, nem húz oldalra)

Szóval felugrott két új Continental PremiumContact 6 a hátsó kerekekre. Elöl maradt az eredeti két hátsó vagy 6 mm-es bordával. Nagyon nem hiányzott ez a kiadás.

A futómű ellenőrzés is felkerült a tennivalók listájára...

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-08-15

Kicsit kopott volt a féknyereg, gondoltam lefestem. Furógéppel és forgó drótkoronggal a nagyját letisztitottam. Ahol nem fértem hozzá ott csiszolóvászon. Alaposan kimaszkoltam, hogy más hova ne menjen festék. 2 rétegben lefújtam, majd rákerült a matrica is száradás után. Végül hőálló szintelen lakkal lefújtam a matrica védelmére.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-08-14

1. Bejelentkeztem kerék kiegyensúlyozásra holnapra a helyi gumishoz.

2. Olaj+szűrő és termosztát cserére kaptam csütörtök reggelre időpontot Várpalotára. Felmerült a szűrő kérdés is, így biztos ami biztos, megnéztem a légszűrőt.
Jól tippeltem, rettenetesen mocskos. (4. képen látható, ami némi kocogtatás után kipotyogott belőle.) Cserélni kell.

3. Kicsit belemélyedtem a nem működő tankajtó nyitó és km nullázó gombokba is.
Nem egyszerű a szétszerelés, mert a LED-es világító panelt le kell forrasztani. A kapcsolóknak semmi bajuk sem volt, csak a benne lévő zsír megkeményedett és nem engedte a rugót mozogni. Valószínűleg régóta nem nyomogatták őket.
Tisztítás, bejáratás, összerakás. Mindkettő működik.
A tanksapkát nyitja, a km-t majd holnap kipróbálom.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-08-14

Első lépésként rádugtam a MES-t:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.08.14. 16:53:18
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002

READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: -48,0 °C
Motor fordulatszám : 0 rpm
Motor terhelés: 99,75 %
Levegôhômérséklet : -48,0 °C
Fojtószelep fok: 0,00 deg.
Akkumulátor feszültség : 0,000 V

ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.

Szóval semmi komoly.
Lássuk a többit!
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 52817,4 km
Írások száma: 0
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Vízhômérséklet: 25,5 °C
Levegôhômérséklet : 35,3 °C
Akkumulátor feszültség : 12,29 V
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 1,00244
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 1,01846
DTV 1 tényezô: 0,19
DTV 2 tényezô: 0,00

Az óra 56.5xx-et mutat, a comp meg 52817,4-et.
NINCS tekerve! :-))

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-08-14

Ma beszereztem az Alfa kötelező kellékét, a szelepsapkát.
Mellékesen a KRESZ miatt kötelező háromszöget is.

 

Szegény Póknak nem lett hosszú élete az új helyen.
Július 5-én vitték el, ma szólt Zselé Cartárs, hogy felkerült a hahu-ra.

u.i.
Nem értem az ilyet. Ennyi idő alatt ki sem lehet ismerni egy autót, a vélemény formálás elég felületes lehet. Megkockáztatom, hogy az új Spiderrel többet mentem, mint ő a Pókkal, de még messze nem mondanám, hogy kiismertem.
Értem én, hogy a "scuttle shake" már a vételkor is zavarta, de nem hiszem hogy ez ekkora baj.

u.i. 2.
Ha meg tényleg kiábrándult belőle,akkor meg se érdemelte.

u.i. 3.
Ha meg csak bizniszelni akar vele, akkor sz@rjon sünt.

update 2017.11.16:
Már két hirdetésben is fenn van a hahun a régi autóm...
1.550.000 Ft
egyre drágább lesz :-)

update 2017.12.25:
Már csak egy hirdetés és 1.499.000 Ft:
"ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS KOMPROMISSZUM
MENTES AUTÓ!!!

NAGYON PEDÁNS TULAJDONOS ÉS HASONLÓAN IGÉNYES
VEVŐNEK KERESSÜK EZT A MÁRA MÁR RITKASÁGANKSZÁMITÓ ALFA SPIDER-t! 2.0ccm MOTORJÁNAK
TELJESITMÉNYE TÖBB MINT ELEGENDŐ, BELSŐ KÁRPITJAI
GONDOZOTTAK KOPÁSMENTESEK, FÉNYEZÉS GYÖNYÖRŰ EZ
AZ ALFA CABRIO NEM CSAK AZ ÉVJÁRATÁHOZ KÉPES SZÉP
VALÓBAN GYÖNYÖRŰ ÁLLAPOTÚ, SZERVIZELT ÉS
KÖLTSÉGMENTES! A KÖZELMÚLTBAN ELVÉGZETT KOMPLETT
NAGYSZERVIZ BELEÉRTVE A VEZÉRLÉS, VIZPUMPA ÖSSZES
OLAJ, SZŰRŐK, FÉKEK ÉS KOMPLETT KIPUFOGÓ CSERÉJÉT,
ÉS 4 ÚJ GUMIABRONCSOT IS! TETEJE GYÁRILAG
MECHANIKUSAN MOZGATHATÓ ITT NINCS HIBALEHETŐSÉG,
VÁSZNA GONDOZOTT SZAKADÁSMENTES! AUTÓ
BESZÁMITÁS LEHETSÉGES ELSŐSORBAN: MERCEDES SLK! A
GÉPKOCSI NEM A KERESKEDÉS TULAJDONA GARÁZSBAN
TARTOTT, MEGTEKINTÉSE EGYEZTETETT IDŐPONTBAN
LEHETSÉGES!"

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2017-08-14

Alfi nagykorúvá vált.A kilóméter számláló immáron ketessel kezdődik.Volt némi apró javítani valóm,plusz az esemény tiszteletére kapott egy vérátömlesztést.A balos tükrömön megadta a biztosító gyűrű magát.A jobbost másfél éve csináltam meg,azóta tervezem a balost is megelőzendő a bajt.Hát most aktuálissá vált.A jobb tükrömben tavaly télen elment a fűtés.Most az olajjal rendeltem tükörlapot is.Mivel az enyém fehér volt,így cseréltem mindkét oldalon.Ezenkívül kapott selenia wr 5w40-et szűrővel,valamint levegő és gázolaj szűrőt.Egy darabig letudva a tervezett karbantartás.

 
>> EseményKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2017-08-13

Átléptük a százezredik kilométert! Még tízszer ennyi gondtalan utazást kívánok szeretett Alfámnak!

 
>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2017-08-11

A csehországi túra után esedékessé vált az olajcsere. Elvittem a már jól bevált szerelőhöz, az Alfariumba.
Időközben kiderült, hogy nem úszom meg ennyivel. A rezoncső kifújt, cserére szorult.
Szerencsére semmi drága alkatrész.
A pollenszűrő cseréje után a klíma is fertőtlenítésre került a már jól bevált Loctite "bombával".

Költségeim:
Olajcsere (Selénia), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő: 39000 Ft
Rezoncső: 9400 Ft
Munkadíj: 24000 Ft
Loctite klímatisztító: 2990 Ft